Anlamadığım zaman, anlamadığımı ifade etmekten çekinmem, daha yakın tarihte
bunu yaptım.Adamın biri; "Bu ülkede bir şey yazman yetmez, onu bir de izah etmen lazım." demiş hakikaten öyle.(Herkes için geçerli)
Ben eleştiri yapmadım
(sizi eleştirecek olsam bunu özelden yapardım), görüşümü beyan ettim ki o ifadem de geçen "olabilir" kelimesi de, malum olduğu üzere kesin bir anlam uyandırmıyor okuyan kişi de.
Ben hâlâ aynı görüşteyim.Yani malayani tabirini izafi olarak nitelendirmek ancak seküler düşünceye uygun düşer.Bize bir numara büyük gelir.
(Bunu demekle siz seküler düşünceye sahipsiniz, demek istemedim.Kişi nefsinin verdiği ağırlıkla konuşuyordur derken de sizi kastedmedim.Sorun buradan kaynaklandı herhalde)Verdiğiniz misalde internetin kendisi malayani değildir.Onun nasıl kullanıldığı malayani olur ya da olmaz.Yani burada izafi olan, internet değil kişinin onu nasıl kullandığıdır.Kişiler fiilleri ile malayani ile meşgul olmuş olurlar.Bütün insanlardan aynı davranışları beklemek mümkün olmadığına göre izafilikten kasıt ancak bu noktada olabilir.Yoksa malayani kavramına tek başına izafilik atfetmek yanlış olacaktır.Bir fiilin malayani olup olmadığını kastetmiştim, diyorsunuz ancak cümlenizden bu anlaşılmıyor maalesef.
Verdiğiniz misalde dahi malayaniye izafidir diyemeyeceğimiz ortaya çıkıyor.Malayaniye izafidir dersek internetten süfli yollardan dahi para kazanan adam da bir şekilde kendi yaptığı işe bir kılıf bulup o işe malayani olarak bakmayacaktır.Malayani islami bir kavram.Başka dinlerde veya görüşlerde bir karşılığı var mı bilemiyoruz ama kulun malayaniden uzak durarak işlediği her fiil, en azından ef'ali mükellefinden biri olan
mübaha girebilir.
sayın çokbilmiş.
Bu ifade de doğrusu sizden beklemediğimiz bir ifade.Oruç etkiledi herhalde...
Şu ellerin taşı bana hiç değmez
İlle de dostun bir tek gülü yareler beni
(Pir Sultan)