Gönderen Konu: Ahirete yarayacak işler *  (Okunma sayısı 10450 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ahirete yarayacak işler *
« : 10 Nisan 2009, 12:13:57 »

Süleyman bin Ceza’ hazretleri buyurulur ki: “Bütün ibadetlerin kabul olmaları için, önce insanın Ehl-i sünnet itikadında olması ve ibadetlerin sahih olmaları, sonra, ihlas ile yapılmaları ve insanın üzerinde kul hakkı bulunmaması şarttır.

Hadisi şerifte, “Başkalarına gösteriş için namazını güzel kılan, yalnız olduğu zaman böyle kılmayan, Allahü tealayı tahkir etmiş olur” ve “Sizde bulunmasından en çok korktuğum şey, şirki asgara yakalanmanızdır. Şirki asgar, riya demektir” ve “Dünyada riya ile ibadet edene, kıyamet günü, ey kötü insan! Bugün sana sevap yoktur.

Dünyada kimler için ibadet ettin ise, sevaplarını onlardan iste denir” ve “Allahü teala buyuruyor ki, benim şerikim yoktur. Başkasını bana şerik eden, sevaplarını ondan istesin. İbadetlerinizi ihlas ile yapınız! Allahü teala, ihlas ile yapılan işleri kabul eder” buyuruldu.

Resulullah  Muaz bin Cebeli, Yemene vali olarak gönderirken, “İbadetlerini ihlas ile yap. İhlas ile yapılan az amel kıyamet günü sana yetişir” ve “İbadetlerini ihlas ile yapanlara müjdeler olsun. Bunlar hidayet yıldızlarıdır. Fitnelerin karanlıklarını yok ederler” ve “Dünyada haram edilmiş olan şeyler melundur. Ancak Allah için yapılan şeyler kıymetlidir” buyuruldu.

Dünya nimetleri geçicidir. Ömürleri pek kısadır. Bunları ele geçirmek için dinini vermek ahmaklıktır. İnsanların hepsi acizdir. Allahü teala dilemedikce, kimse kimseye fayda ve zarar yapamaz. İnsana Allahü teala kafidir. “

Dünyada iki çeşit iş vardır:

1) Dünyaya yarayan işler.

2) Ahirete yarayan işler…

Dünyada dünya için yapılan işlerin hepsi dünyadır, dünyada kalır. Namaz dahi olsa… Ahiret için yapılan işler, yani ahirete gönderilebilen işler, ahiret işidir…Her işimizi yaparken bakmalıyız; biz bu işi niçin yapıyoruz. Allah rızası için yaptıklarımız ahirette karşımıza ecir olarak çıkacak.

İş ahiret işidir. Bu yüzden mümin çok iyi bir tüccar olmalı. Ahiretteki niçin sorusuna cevap aramalıyız. Niçin yemek yiyoruz, niçin evleniyoruz, niçin konuşuyoruz... Haramları zaten geçin... Allahü teâlânın rızası için olmayan her iş dünyalıktır.

Mehmet Oruç
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2009, 18:19:53 Gönderen: mystic »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
“Siz görünüşe bakarsınız!”
« Yanıtla #1 : 10 Nisan 2009, 12:16:50 »
Allah adamları ibâdetlerini Allah rızâsı için yapmaya özen gösterirlerdi. Çünkü, ihlâsla, Allah rızâsı için yapılmıyan ibâdetlerin âhırette faydası olmaz. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: “Âhir zamanda bir takım insanlar meydana çıkar.

Dünya menfaatleri için dinlerini terk ederler. Dilleri şekerden tatlıdır. Kalbleri canavar gibidir. Allahü teâlâ buyurdu ki: "Benim için değil de, dünya menfaatleri için ibâdet edenlere, öyle büyük belâlar, musîbetler göndereceğim ki, içlerinde bulunan akıllı ve hikmetli kişiler de şaşıracaklar."

Biri gelerek Peygamber efendimize (s.a.v.) sordu: Yâ ResûlAllah, ben amel işliyorum. Bunu gizliyorum. Fakat, ba'zıları gizlememe rağmen bunu öğreniyorlar. Acaba böyle amelde ecir, sevap var mıdır?

Peygamber efendimiz (s.a.v.)şöyle cevap verdi: “Sana bir gizlilik sevabı, bir de aleniyet sevabı vardır.”

İbâdetlerde niyyet önemlidir. Gösteriş niyyetiyle değil de, Allah rızâsı için yapılır, fakat başkaları bunu fark ederse, onlara iyi örnek olur. Onların da o ibâdet yapmaları için teşvîk olur. Bunun için iki ecir, sevap almış olur.

Başka bir hadîs-i şerîfte de buyuruldu ki: “Kim güzel birşey meydana çıkarırsa, onun sevabı kıyâmete kadar devam eder. Bu güzel işi işliyenlerin sevabına o kimse ortak olur. Kim de, kötü bir âdet ortaya çıkartırsa, kıyâmete kadar o ameli işleyenlerin günahı ilk çıkarana da yazılır.”

Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

Melekler, insanların yaptığı bir ameli Allahü teâlâya arz ettiklerinde, Allahü teâlâ şöyle buyurur:

- Siz benim kulumun yaptığı amelin ancak görünüşüne bakarsınız. Onun içini, esas maksadını bilemezsiniz. Bu kimse, bu ameli benim rızâm için yapmadı. Onu Cehennemlik yazınız!

Melekler yine başka bir kulun amelini alıp götürürler. Amelin görünüşüne bakarak, ameli küçümserler. Allahü teâlâ bunlara bildirir ki:

- Siz yapılan amelin görünüşüne bakarsınız. Esas maksadı bilemezsiniz. Küçümsediğiniz bu amel, sırf benim rızâm için yapılmıştır. Onu Cennetlik yazınız!

Mehmet Oruç
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Elvin34

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 158
  • Allah'ım dünyayı elimden alma ama kalbimede koyma!
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #2 : 10 Nisan 2009, 18:08:30 »
çok güzel bir paylaşımdı teşekkürler....tamda dünyaya baglanamamakla alakalı çok güzel bi malumat vardı hatrımda ama kaynağını hatrlayamadığımdan yazamıyorum  e60))
Canıbı maşuktan olmazsa muhabbet aşıka
Sa'y-i aşık aşıkı maşuka isal eylemez....
(Eğer mürşidden olmazsa muhabbet aşıka,aşığın uğraşması insanı mürşide kavuşturamaz )
                          Şah Nakşibend hz.

Çevrimdışı insirah

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1090
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #3 : 10 Nisan 2009, 23:42:14 »
Allah razı olsun çok değerli bilgiler.biz ne için yaşıyoruz?insanlara göstermelik olsun diye mi yaşıyoruz yoksa Allah rızası için mi?
Hayat başladığı noktaya, bittiğinde geri döner! Hayatta her şey noktayla başlar, noktayla biter... Sümeyra Denizli

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Salih kimsenin âlametleri
« Yanıtla #4 : 11 Nisan 2009, 11:53:40 »
Evliyânın büyüklerinden Şakik bin İbrâhim hazretlerine sordular:  “Bir kimsenin sâlih müslüman olup olmadığı nasıl anlaşılır?” Şakik hazretleri bu suâle şöyle cevap verdi:

Bu üç şeyle anlaşılır:

1- Kalbinde olanı sâlihlere anlattığında, eğer onlar hoşlanırlar, anlattıklarından memnun olurlarsa iyi insan demektir. Yok, bu anlatılanlardan hoşlanmazlar, üzülürlerse sâlih insan değildir.

2- İnsan, Allahü teâlânın emirlerini yaptığında değil de, dünya rahatlığını, mevkisini düşündüğü vakit hoşlanır, bunu çok arzû ederse, bu kimse sâlih değildir.

3- Ölümü düşündüğünde, nefsi ölmekten kaçmıyor ve ölmek istiyorsa bu insan sâlih kimsedir.

Bir kimsede, bu üç özellik bir araya gelmişse, bu kimsenin Allahü teâlâya yalvarıp, bu hâli kendisinden almaması, kendisine gurur gelmemesi için yalvarması lâzımdır.

Sâlih müslüman, yaptığını sırf Allah rızâsı için yapar. Böyle kimse, kendi nefsinin isteklerini değil, Allahü teâlânın isteklerini, emirlerini yapar.

Böylece zararlı, kötü işlerden kendini kurtarmış olur. Çünkü Allahü teâlâ Kur'ân-ı kerîmde meâlen, “Şüphesiz ki nefs, bütün gücü ile kötülüğe meyyaldir, kötülüğü yaptırır.” buyurulmuştur.

Sâlih kimse, amellerinin karşılığını sadece Allahtan bekler. Başkalarının övmeleri, kötülemeleri ona hiç te'sîr etmez. İbâdet yaparken, koyun çobanının namazını düşünür. Yani, koyun çobanı, sürüsünün yanında namaz kılar.

Fakat kıldığı bu namaz sebebiyle koyunların kendisini methetmelerini beklemez. Her zaman nasıl kılıyorsa öyle kılar. Koyunlar görüyor diye namazı farklı kılmaz. İşte kendini bilen, sâlih müslüman böyle olur. Başkalarının, kendi hakkında söyliyecekleri şeylere aldırmaz. İnsanların varlığı ile yokluğu bir olur.

Sâlih kimseler ibâdet ederken şu dört şeye dikkat ederler:

1- Yapacağı ibâdet hakkında yeterli bilgi sahibidir.

2- İbâdete başlarken önce niyyetini düzeltir.

3- İbâdetine sabırla devam eder.

4- Yaptığını, ihlâs ile yapar, ihlâsı elden bırakmaz.

Mehmet Oruç
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı insirah

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1090
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #5 : 12 Nisan 2009, 02:58:45 »
Allah razı olsun:)yüce Allah ölümü her daim aklımızda bulundurur
Hayat başladığı noktaya, bittiğinde geri döner! Hayatta her şey noktayla başlar, noktayla biter... Sümeyra Denizli

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Üç ortak nasihat
« Yanıtla #6 : 12 Nisan 2009, 11:20:52 »
1- Her kim âhıret için çalışırsa, dünya işleri de kendiliğinden olur, Allah ona kâfîdir.

2- Kim Allah ile arasını düzeltirse yâni Allahü teâlânın emirlerini yapar, yasaklarından kaçınırsa, Allah da insanlarla onun arasını düzeltir. Herkes ona iyi muâmele eder. Geçimleri iyi olur.

3- Kim kalbini, niyyetini düzeltirse Allah da onun diğer işlerini düzeltir. Yâni kalbini düzeltir. Yaptıklarını Allah rızâsı için yaparsa, Allahü teâlâ da, dinin emirlerine uymayı ona kolay eyler.

Büyüklerden biri buyurdu ki: Allahü teâlâ bir kimseyi mahvetmek isterse onu üç şeyle cezâlandırır:

1- İlim verir, fakat ilmi ile amel etmeyi nasip etmez.

2- Sâlihlerle arkadaşlık eder, onların hâlleri ile hâllenmeyi nasip etmez. Onların kadrini, kıymetini bilemez.

3- İbâdet kapılarını açar fakat, ihlâs kapılarını kapar.

Bunların üçüne de sebep, o kişinin kalbinin bozuk olmasıdır. Kalbini düzelten kimseler, böyle cezâlara mübtelâ olmazlar.

İhlâs ile yapılan az bir ibâdet, riyâ, gösteriş ile yapılan çok amelden faydalıdır. Allahü teâlâ ihlâs ile yapılan ibâdeti kat kat çoğaltır. Âyet-i kerîmede, (Bir iyilik olursa, onu kat kat artırır. Büyük ecir verir.) buyurulmuştur.

Riyâ, gösteriş için ibâdet yapan kimsenin hâli, para kesesine çakıl taşı doldurup çarşıya çıkanın hâline benzer. Onu görenler "Bu adamın kesesinde ne de çok para var." derler. Fakat, o kesenin onu görenlerin sarfettiği sözlerden başka, sahibine faydası yoktur.

Çünkü, içindekiler ile birşeyler almak istese, kimse, ona birşey vermez. Onunla birşey alamaz. Riyâ için, gösteriş için amel yapanların hâli de buna benzer.

Bir kimse gelip Peygamber efendimize dedi ki:

- Yâ ResûlAllah, ben sadaka veriyorum. Bununla Allahın rızâsını kazanmak istiyorum. Aynı zamanda, insanlar tarafından benim hakkımda "hayırlı insan" demelerinden de hoşlanıyorum.

Bunun üzerine şu âyet-i kerîme nâzil oldu: “Kim ki, Rabbinin rızâsını, O'na kavuşmayı diliyorsa, sâlih karşılıksız bir amel işlesin ve Rabbine yaptığı ibâdete hiçbir kimseyi ve hiçbir şeyi ortak etmesin!”

Mehmet Oruç
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı DaDa$

  • AcİZ KuL
  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 5
  • Sorululuk Ölümden Daha Ağırdır.
    • DaDa$laR DİyArıNa YolCuLuK
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #7 : 12 Nisan 2009, 11:22:06 »
güzel paylaşım saolasın

Çevrimdışı OLCAY

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 43
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #8 : 12 Nisan 2009, 14:27:29 »
güzel paylaşım emeğine sağlık..
" BESMELE HER HAYRIN BAŞIDIR....."

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
En kıymetli amel
« Yanıtla #9 : 13 Nisan 2009, 13:04:54 »
Allahü tealanın indinde en kıymetli amel, sevdiklerini sırf Allah rızası için sevmek, düşmanlık ettiklerine de sırf Allah rızası için düşmanlık etmektir. Allah dostlarını sevmenin ve düşmanlarına buğzetmenin önemi büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: “Üç şey imanın lezzetini artırır:

1- Allah ve Resulünü her şeyden çok sevmek,

2- Kendisini sevmeyen Müslümanı Allah rızası için sevmek,

3- Kâfirleri [kendisini sevseler de onları] sevmemektir.”

“En faziletli amel, Allah için sevmek, Allah için buğzetmektir.”

“İbadetlerin en kıymetlisi, hubb-i fillah, buğd-i fillahtır.”

“Cebrail aleyhisselam gibi ibadet etseniz, Müslümanları Allah için sevmedikçe ve kâfirleri Allah için kötü bilmedikçe, hiç bir ibadetiniz, hayrat ve hasenatınız kabul olmaz!”

İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki: Sevginin şartı olan hubb-i fillah, buğd-i fillah, Kur'an-ı kerimde ve hadis-i şerifte bildiriliyor. Allahü teâlânın düşmanlarını sevmek, insanı Allah’tan uzaklaştırır. Teberri etmedikçe, tevelli olmaz. Yani düşmanlarından uzaklaşmadıkça, sevgiliye dost olunmaz. Bu imanın esasadır.

İmam-ı Gazali hazretleri buyurdu ki: Cenab-ı Hak, Hz. İsa’ya da vahyetti ki: “Eğer yerlerde ve göklerde bulunan bütün mahlukların ibadetlerini yapsan, dostlarımı sevmedikçe ve düşmanlarıma düşmanlık etmedikçe, hiç faydası olmaz.”

Kâfirleri, yani müslüman olmayanları sevmeyi Kur’anı kerim açıkca yasaklamaktadır:

“Allah’a ve kıyamet gününe iman edenler; babaları, kardeşleri ve akrabası olsa da, Allah’ın ve Resulünün düşmanlarını sevmez.” (Mücadele 22)

“Kâfirleri dost edinen, Allah’ın dostluğunu bırakmış olur.” (Âl-i İmran 28)

“Ey iman edenler, Yahudileri de, Hıristiyanları da dost edinmeyin! Onlar, [İslam’a olan düşmanlıklarında] birbirinin dostudur. Onları dost edinen de onlardan [kâfir] olur. Allahü teâlâ, [kâfirleri dost edinip, kendine] zulmedenlere hidayet etmez.” (Maide 51)

Allahü teâlâ, Eshab-ı kiramı, “Kâfirlere gadab ederler, birbirlerine merhametlidirler” diye övmektedir. (Feth 29)

Mehmet Oruç
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Alimin işi daha zor!
« Yanıtla #10 : 14 Nisan 2009, 00:33:44 »
Bir müslümanın her işini ihlasla, Allah rızası için yapması kolay değildir. Bunun için ihlasla amel çok kıymetlidir. İnsanın işine dünyalık menfaatin karışması çok kolaydır.

Her işte ihlasla hareket etmek zor fakat ilim sahibi için çok daha zordur. İlminden dolayı herkes onlara hürmet eder. O da, insanlar arasındaki bu itibarı menfaade dönüştürebilir. Bunun için ilim sahibi kimselerin ilmini dünyalık menfaat için kullananları hakkında ağır tehditler bildirilmiştir. Peygamber efendimiz, “Kıyamet gününde insanların azab bakımından en şiddetlisi, Allahın, ilmi ile kendisini faydalandırmadığı bir âlimdir.” buyurmuştur.

Abdullah bin Mübarek hazretlerine: “Size göre makbul insanlar kimlerdir?” diye sormuşlar. O şu cevabı vermiştir : “Bilgisi ile amel eden ihlâslı âlimlerdir”. Yine kendisine : «Sizce kimler sultandır?» diye sormuşlar. Onun cevabı şu olmuştur : «Dünyaya boyun eğmeyen zâhidler». Ayrıca : “Sefil olan kimlerdir?” diye sorduklarında : «İlmini, amelini ve dinini, dünya geçimi için vasıta yapanlardır.» buyurmuştur.

Süfyan Sevrî buyurdu ki: “İlmin yaşaması sorup araştırmakla ve gereğini yaşamakla olur. Bunlar olmayınca ilim ölmüş demektir”.

Hazreti İkrime buyurdu ki: “İlmi ancak hakkını vren kimselere öğretiniz.” Kendisine, “İlmin hakkı nedir?” diye sormuşlar. O, demiş ki : “İlmin hakkı, gereğini yaşamak ve yaşıyacak olanlara öğretmektir.”

Salim bin Ebî Ca'd buyurdu ki : “Ben, efendim tarafından (300) dirheme satın alınmış bir köle idim. Kendimi tamamen ilme verdim. Bir sene sonra, Halife ziyaretime geldi. Ben ona kapıyı açmadım.»

İmam Şa'bî buyurdu ki : “Âlimlerin ahlâk ve edeplerinden biri de, ilmi elde ettikçe onunla amel etmeleridir. Amellere yöneldikçe başkaları ile meşgul olmaktan kurtulurlar. Böylece derin araştırmalar için imkân sağlamış olurlar ve istekleri artar. Bu suretle de dinleri hakkındaki hassâsiyet ve korkularından dolayı fitnelerden kaçıp kurtulmuş olurlar.”

Hazreti Ömer namaz kılan birisinin boynunu eğdiğini gördüğü zaman, o kimseyi kamçılar ve “Yazıklar  olsun sana! Tevazu ve huşû kalbdedir.” derdi.

Mehmet Oruç
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2009, 00:41:42 Gönderen: fatihan »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Kahraman

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 116
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #11 : 14 Nisan 2009, 01:19:26 »


Rabbim sizlerden razı olsun, bu fani dünyanın ve ebedi alemin gerceklerini paylaştığınız için... özellikle Tuğra hakkını helal et..
..Ey Rabbimiz! Bazı yüzlerin ağarıp,bazı yüzlerin kararacağı günde; bizi yüzleri ak,gönülleri pak olan,sevgili resülünün bayrağı altında toplanan mesut insanlar zümresine kat.O'nun(sav) yanında cennete girmeyi,mübarek Cemalini görmeyi,Senin dostlarınla komşu olmayı ve en büyük makam olan rızana ulaşmayı nasip eyle. Amin.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Asırları aydınlatan kandiller!
« Yanıtla #12 : 14 Nisan 2009, 11:08:32 »
İslamiyete uyan ihlas sahibi âlim, etrafına ziya saçan ışık kaynağı gibidir. Hasan Basrî buyuruyor ki : “Âlimler asırların, devirlerin ışıklarıdır. Her âlim, zamanının insanlarını adınlatan bir kandildir. Âlimler olmasa, insanlar karanlıkta kalır ve insanlığını kaybederler”.

İlim, bildiği ile amel etmek ve başkalarına öğretmek ve bunları ihlas ile yapmak için öğrenilir. Çünkü, amel ve ihlas ile olmayan ilim zararlıdır. Hadisi şerifte, “Allah için olmayan ilmin sahibi Cehennemde ateşler üzerine oturtulacaktır” buyuruldu.

Mal, mevki ve şöhret için ilim sahibi olmak böyledir. Dünyalık ele geçirmek için ilim öğrenmek, yani dini dünyaya vesile etmek, altın kaşıkla necaset yimeğe benzer. Dini dünya kazançına alet edenler, din hırsızlarıdır. Hadisi şerifte, “Din bilgilerini dünyalık ele geçirmek için edinenler, Cennetin kokusunu duymayacaklardır” buyuruldu.

Hadisi şerifte, “Bu ümmetin âlimleri iki türlü olacaktır: Birincileri, ilimleri ile insanlara faydalı olacaktır. Onlardan bir karşılık beklemiyeceklerdir. Böyle olan insana denizdeki balıklar ve yeryüzündeki hayvanlar ve havadaki kuşlar dua edeceklerdir.

İlmi başkalarına faydalı olmayan, ilmini dünyalık ele geçirmek için kullananlara kıyamette Cehennem ateşinden yular vurulacaktır) buyuruldu.

“Âlimler, Peygamberlerin varisleridir” hadisi şerifindeki âlim, Resulullahın  yolunda olan, Onun yoluna uyan din alimi demektir.

Fen bilgilerini dünya menfeati için öğrenmek caizdir. Hatta lazımdır.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki: “Kıyamet günü bir din adamı getirilip Cehenneme atılır. Cehennemdeki tanıdıkları etrafına toplanıp, sen dünyada Allahın emirlerini bildirirdin. Niçin bu azaba düştün derler. Evet, günahdır yapmayın derdim, kendim yapardım. Yapınız dediklerimi de yapmazdım. Bunun için, cezasını çekiyorum der”

Başka bir hadis-i şerifte de şöyle buyuruldu :”Mirac gecesi göğe götürülürken insanlar gördüm. Ateşten makaslarla dudaklarını kesiyorlar. Bunların kim olduklarını Cebraile sordum. Ümmetinin hatiblerinden, vaizlerinden, kendilerinin yapmadıklarını yapınız diyenlerdir dedi”

Mehmet Oruç
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
İslamiyetin temeli
« Yanıtla #13 : 15 Nisan 2009, 01:21:54 »
İslamiyetin temeli üçtür: 1-İlim, 2- Amel 3- İhlas.

1- İlimdir. Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarından öğrenilir.

2- İlme uygun olan ameldir. İlmi ile amel etmeyen hakiki âlim olamaz. Hadis-i şerifte, “Âlim, ilmi ile amel edendir.” buyuruldu.

3- İlimde ve amelde ihlas sahibi olmaktır. İhlas, ilmin ve amelin Allah rızası, Allah sevgisi ile olmasıdır. İhlas yoksa ilim de amel de makbul değildir. Hadis-i şerifte, “Allahü teâlâ, ancak ihlasla yapılan ameli kabul eder.” buyuruldu.

Ebu Hüreyre buyurdu ki : “Eğer Kur'an-ı ke­rîmde : "Onlar ki kitabda herkese açıklandıktan sonra, indirdiğimiz o açık açık âyetlerimizi ve hidayeti gizlerler; Allah onlara lânet eder, lânet edebilecek olan herkes de lânet eder." (Bakara, 159)  meâlindeki âyet olmasaydı, size hadîs rivayet etmezdim.”  İslam büyükleri, ilmin hakkını verememekten çok korkmuşlardır:

Süfyan-ı Sevrî hazretleri, hadîs okutmayı bıraktığı zaman, sebebini soranlara şu cevabı vermiştir : “Yemin ederim ki ben, bir kimsenin Allah rızası için ilim tahsil ettiğini bilmiş olsam, onun buraya kadar gelmesi için zahmete katlanmasına lüzum bırakmadan kalkıp ayağına giderdim».

Hazreti Süfyan bin Uyeyne da kendisine : “Ne olur, bize ilm-i hadîs okutunuz.” diye müracaat edenlere şu karşılığı vermiştir : “Ben, ne kendimi, ne de sizi buna ehil bulmuyorum. Sizin ve benim durumuma, birinin söylediği şu söz uygun düşmektedir : “Önce küçülüp çeşitli sıkıntılara katlanın ki, ilimde ilerliyebilesiniz».

İlimde büyük bir paye ve ihtisas sahibi olan Abdullah bin Abbas hazretleri, Kur'an-ı kerime tefsirine âit verdiği dersi bitirdikten sonra; “Meclisimizin sonunu istiğfar ile bağlayınız.» buyururdu.

Şeddad bin Hakîm de şöyle buyururdu : “Kimde şu üç haslet varsa muallimlik makamına otursun. Yoksa bıraksın: 1- Şükretsinler diye Allah'ın nimetlerini hatırlatmak, 2- Tevbe etmeleri için kusurlarını hatırlatmak,  3- Sakınıp korunmaları için düşmanları olan şeytanı hatırlatmak».

Mehmet Oruç
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Günbatımı

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2490
  • Görelim Mevlâ'm neyler, neylerse güzel eyler...
Ynt: Ahırete yarayacak işler
« Yanıtla #14 : 15 Nisan 2009, 10:50:09 »
Allah razı olsun...
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana