Gönderen Konu: Akıllı Tahtalarda İş Öğretmene Düşüyor  (Okunma sayısı 3512 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Akıllı Tahtalarda İş Öğretmene Düşüyor
« : 19 Ocak 2014, 00:56:25 »

Akıllı Tahtalarda İş Öğretmene Düşüyor


Sabah kuruma geldiğimde her günkünden farklı bir hareketlilikle karşılaştım. Hareketliliğin sebebini sordum. “Akıllı tahtalar geldi, sınıflara kuruluyor” denildi.

Heyecanlanmıştım; çünkü daha bilgisayarı bile derste doğru dürüst kullanamazken yeni teknolojiyle karşı karşıyaydık. İlk gün tahtayı kullanmayı denemedim bile.

Dersi klasik usul anlattım. Dersler bitti öğrenciler dağıldı. Benim aklım takılmıştı bu akıllı tahtaya. İçimi bir korku sarmıştı. Ya kullanamazsam bu tahtayı, işin sonunda öğrencilere karşı mahcup olmak da var. Sonra geçtim tahtanın başına. Güç düğmesine basmam bilgisayar ve projeksiyonu çalıştırmaya yetti.

Bilgisayar açıldıktan sonra masaüstünden bir klasöre parmağımla dokundum. İçinde kullanım kılavuzu vardı. Kılavuzu bir müddet okudum ve anladım ki akıllı tahtanın bilgisayardan çok fazla farkı yok. Sonra kendimce kullanmaya başladım tahtayı. Bir müddet sonra akıllı tahtanın basit tekniklerini öğrendiğimi fark ettim. Ve kendi kendime söylendim “Bu tahta ile dersi daha eğlenceli hale getirip kavramları çocuklara daha kolay öğretebilirim.” Sonra eve gittim. Heyecanla bilgisayarın başına geçtim. Yarınki dersin konusunu kontrol ettim. Bilgisayarımdaki bütün dokümanları taradım ve bir sürü işe yarar konu buldum.

Sabah uyandığımda çok heyecanlıydım. Bu teknolojiyi ilk defa kullanacaktım bu gün. Okula gittim. Çocuklarda çok heyecanlanmışlardı. Derste konu depremlerdi. Depremi, fay hatlarını, sismografı anlatan bir sürü görselle anlattım dersi. İki ders boyunca anlatıp bitiremediğim konuyu 20 dakikada bitirmiştim. Bir eksiklik olduğu ortadaydı. Dolu dolu geçirememiştim dersi. Bu dersten sonra akıllı tahta eğitimi almaya karar verdim.

Kurslara ve seminerlere katıldım. Bu kurslarda akıllı tahtaların sınıf içi eğitim ortamını nasıl etkilediğini, öğretmene ve öğrencilere sağladığı yararların neler olduğunu öğrenmiştim. Ve tabi ki bir de akıllı tahtaların nasıl kullanıldığını öğrenmiştim. Akıllı tahtaların derse birçok yararları varmış. Bu yararlardan en önemlisi bence zamandan tasarruf sağlamasıdır. Bir yazı tahtasında yazı yazmak ve silmek uzun iştir ama akıllı tahtada yazıyı bilgisayardan birkaç saniyede yazıp hemen silebiliyorsunuz. Ayrıca bu tahtalar ile farklı öğretim teknikleri kullanılıyor ve ders daha ilgi çekici hale geliyor. Her türlü materyali sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını sağlıyor.

Akıllı tahta akıllı öğretmen


Bu kurslardan edindiğim bilgileri uygulamak için can atıyordum. Kurstan sonraki ilk gün okula hazırlıksız gittiğim için akıllı tahtada çok fazla ders yapamamıştım. Yine dersler bitmiş evin yolunu tutmuştum. Yolda aklıma bir fikir geldi, ben bir karakter oluştursam, yeni bir karakter. Ve akıllı tahtada bu karakter üzerinden çocuklara dersi anlatsam, ne iyi olur diye düşündüm. Eve vardığımda aldım elime kalemi kâğıdı, çizdim bir kedi. Adını da Mercek Kedi koydum. Tamam dedim, bundan sonra akıllı tahtada benim yerime dersleri Mercek anlatacak. Merceğin başının üstüne de baloncuk çizdim. Dersin içinden ana cümleleri çıkartıp koydum, Merceğin baloncuğuna.

Derste Mercek söylüyormuş gibi sesimi değiştirip çocuklara söylüyordum, önemli yerleri. Böyle yapmam çocukların çok hoşuna gitmişti. Merceği çok sevmişlerdi. Bu birkaç hafta böyle devam etti. Sonra çocuklara bir karakter yetmez oldu. Merceğin yanına bir karakter daha çizip adını Yıldız Kedi koydum. Mercek ile Yıldız’ın tartışmaları çocukları çok eğlendiriyordu. Hatta bazı derslerde Mercek ve Yıldız’ın yerlerine birer çocuk çıkarıyordum tahtaya ve çocukların seslendirmesini istiyordum. Çocuklar çok neşeleniyorlardı.

Akıllı tahta gittikçe eğlenceli hale gelmeye başlamıştı, hem çocuklar için hem de benim için. Daha sonra Mercek ile Yıldız’ın bir animasyon filmi şeklinde uygulamasını yaptırabilir miyim, diye düşündüm. Bilgisayar programları yapan arkadaşıma danıştım. “Hocam sen çizimlerini yap, ben animasyon haline getiririm.” demesiyle farklı bir heyecan sardı beni. Çizimleri yaptım ve arkadaşıma verdim. Birkaç güne animasyonlarım geldi. Şimdi okulda çocukların en çok sevdiği ders coğrafya, en çok sevdikleri öğretmen de ben olmuştum. Bu o kadar gurur verici bir şeydi ki…

Tahtada çocuklara sunulacak şeyleri öğretmenin hazırlamasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamıştım. Bir eğitimci, sınıftaki duruşunun ne kadar önemli olduğunu unutmamalı. Akıllı tahtalardan daha önemli olan akıllı öğretmenlerdir. Çünkü dersi ders yapan öğretmendir.

Akıllı tahta eğitimine yeni başlayan öğretmenlere birkaç tavsiye;

-Olabildiğince derslerinizde akıllı tahtayı kullanın,
-Akıllı tahtada çocukların yaşlarına uygun materyaller seçin,
-Akıllı tahtada kullanacağınız materyalleri kendiniz hazırlayın,
-Eğlenceli ve ilgi çekici materyaller kullanmaya gayret edin,
-Akıllı tahtayı kullanırken çocuklarında tahtayı kullanmalarına izin verin.



Haber Merkezi | 09 Aralık 2013 | http://insanvehayat.com/akilli-tahtalarda-is-ogretmene-dusuyor/