Gönderen Konu: Araç Dünyasından Haberler  (Okunma sayısı 40150 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Chevrolet Cruze gelmeden bitti
« Yanıtla #15 : 17 Mayıs 2009, 14:11:15 »

Mayıs başında satılmaya başlanacak olan yaklaşık 1000 adet Cruze daha Türkiye’ye gelmeden önce satıldı. Geçen ay Türkiye’de yapılan tanıtım toplantısının ardından satışa sunulan Cruze, Türkiye ile birlikte 140 ülkede daha satışa sunulmuştu.



Nisan’da gelen tüm araçların gelir gelmez satıldığını belirten Chevrolet Satış ve Pazarlama Direktörü Murat Aydın “Lansmanımız ÖTV indiriminin olduğu zamana denk geldiği için satışlarımız patladı. Şu anda Cruze modeli bulunmuyor. 800 adet getirdik ve hepsini sattık. Yeni model yılında bu rakamı 2000’e çekmek istiyoruz.



Ağustos ayı için bile sipariş almaya başladık” diyor.
Baz donanımından itibaren sekiz hava yastığı ve Elektronik Stabilite Kontrol Programı (ESC) standart olarak sunulan otomobilde, yeni 16V 1,6 benzinli motor, düz ve altı (6) ileri tam otomatik vites seçenekleri bulunuyor.

Birçok Avrupa ülkesinden önce Türkiye’de 28 bin 500 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulan Cruze, 100 kilometrede ortalama 6.7 litre yakıt tüketiyor.

Duyumlarımıza göre tam anlamıyla Cruze çılgınlığı yaşanıyor. Şu anda bu modeli bulamayan kişilerin çeşitli bakan ve milletvekillerini araya koyarak bayilerden ve genel müdürlükten aratıyor. Orta sedan sınıfında iddialı donanımı, teknik özellikleri ve fiyatıyla rekabete ayrı bir boyut getiren Cruze gelir gelmez bir satış başarısını imza attı.

(Habertürk)


〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Trafikte yüzde yirmi daha az yakıt tüketme tüyoları
« Yanıtla #16 : 17 Mayıs 2009, 18:46:52 »

Makine Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şube Başkanı İsmail Özkarakaya, ani hızlanma ve duruşlar yapılan agresif sürüşte, ölçülü sürüşe göre yüzde 20 daha fazla yakıt tüketildiğini söyledi.

Özkarakaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, araçların yakıt tüketiminin her geçen gün teknolojik gelişmelere paralel olarak azaldığını, bunun dışında, enerji tasarrufu bilinci ile hareket edilmesi durumunda yıllık benzin ve mazot tüketiminde daha fazla tasarruf sağlanabileceğini belirtti.

Genel olarak araba kullanımında kat edilen mesafenin yaklaşık üçte birinin işe gidip gelirken yapıldığını ifade eden Özkarakaya, ''Eşiniz, komşunuz ya da aynı güzergahta bulunan arkadaşlarınızla işe aynı araçla giderseniz, enerji tüketiminiz büyük ölçüde azalacaktır. Yine toplu taşıma araçları kullanılarak veya yürüyerek, bisiklete binerek de hem sağlıklı kalmış hem de enerji tasarruf yapmış olursunuz'' dedi.
-TASARRUF İÇİN YAPILMASI GEREKENLER-

Özkarakaya sürücülere daha az yakıt tüketimi için şu tavsiyelerde bulundu.

    * -Hız limitlerine uyunuz. Limite uymak hem yüzde 20 enerji tasarrufu sağlar hem de güven içinde gidersiniz.
    * -Motoru yüksek devirde kullanmayın ve vitesi motor devrine uygun seviyeye alın.
    * -Kalkışlarda, sürüş sırasında ve vites değiştirirken ani gaz vermeyin. Ani hızlanma ve duruşlar yapılan agresif sürüşte, ölçülü sürüşe göre yüzde 20 daha fazla yakıt tüketiliyor.
    * -Özellikle şehir içinde çok sert gaz ve fren kullanımından kaçının. Daha az yakıt tüketimi için, hızlanırken gaz pedalına yavaş yavaş basın.
    * -Yolda kavisler çizmeden düz bir şekilde ilerleyin, zorunlu olmayan durup kalkışlardan kaçının. Önünüzdeki trafiğin yavaşladığını veya kırmızı ışığı görünce ayağınızı gazdan çekin.
    * -Hareket halindeyken aracın penceresi kapalı olmalı ya da hava değişimini sağlayacak kadar açılması, azımsanamayacak ölçüde yakıt tasarrufu sağlar.
    * -Aracın bakımı zamanında yaptırılmalı. Uygun şekilde bakımı yapılmayan her bir parça yakıt tüketimini artırır
    * -Otomobilin yakıt verimliliğinde lastik kullanımı da önemlidir. Mevsime ve yol şartlarına göre uygun lastik kullanımının yakıt tüketimini yüzde 5-10 arasında etkiler.

zaman
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Nev Bahar

  • okur
  • *
  • İleti: 70
Araba Sahiplerinin Dikkatine
« Yanıtla #17 : 22 Haziran 2009, 00:07:56 »
Arabanıza biner binmez derhal pencereleri açıp havalandırın ve klimaları da hemen açmayın!…

Yapılan araştırmalara göre;

Araba panosu, koltuklar, hava tazeleyiciler vs. benzen üretir..

Bu da kansere neden olan(kanserojen) bir zehirdir.

(Arabanızda ısınmış plastik kokusunu hatırlayın..)
 

Kansere yol açmanın yanısıra;

kemiklerinizi zehirler,

kansızlığa, alyuvarların azalmasına ,

zamanla lösemiye maruz kalmaya,

kansere yakalanma riskini artırmaya,

muhtemel olarak da düşük yapmaya neden olabilir..

İç mekanlarda kabul edilebilir benzen seviyesi her sq.ft (0,093 m2)de 50 mg’dır.…

Kapalı alana camları kapalı olarak park edilmiş arabalarda bu miktar 400-800 mg seviyesine çıkar.

Hava sıcaklığının 15,5 derece(60 F) ve üstü olduğu güneş altındaki dış ortamlarda park edilmiş arabaların içindeki benzen miktarı ise 2000-4000 mg seviyesine ulaşır. Bu da kabul edilebilir seviyenin 40-80 katıdır.

Dolayısıyla, arabanın içindeki insanlar mutlaka ve çaresizce bu zararlı havayı solumak zorunda kalırlar…

Arabanıza binmeden önce, pencere ve kapılarını açıp arabanızı çok iyi havalandırınız.

Benzen, böbrek ve ciğerlerinizi etkileyen bir zehirli maddedir ve vücudunuzdan atılması da son derece zordur…

““Birisi sizinle faydalı ve değerli bir bilgiyi paylaşmışsa, onu başkalarıyla da paylaşmak sizin manevi görevinizdir..”

Ayrıca;

Hızla artan kanser hastalıklarına, böbrekleri iflas etmiş olup da diyalize mahkûm olanların sayısındaki patlamaya ve mantar biter gibi çoğalan diyaliz merkezlerine ibretle dikkat!...


(TORLAKON)
Aldırma yürü!
Göğsüne yüreğinden başka muska takma. Nebi (Aleyhissalatu Vesselam) klavuzun, İman sermayen, amel azığın, sevgi yakıtın, Ahlâk karakterin, edep aksesuarın, Merhamet sıfatın, şeref ve izzet adın olsun...
{ Halil Cibran }

Çevrimdışı Nev Bahar

  • okur
  • *
  • İleti: 70
Yaz bakımını ihmal etmeyin seyahat işkenceye dönüşmesin
« Yanıtla #18 : 26 Haziran 2009, 01:26:41 »
Otomobiller yaz aylarında, kışın olduğundan daha çok kullanılıyor. Özellikle uzun menzilli yolculuklar yaz mevsiminde gerçekleşiyor. Kışın daha çok iş-ev arasında yol alan otomobilleri bu mevsimde tatillerin de etkisiyle yollarda daha çok görüyoruz.

Yani otomobiller sıcak günlerde daha çok kullanılıyor. Oysa pek çok sürücü, otomobili için kış bakımı yaptırmasına rağmen yaz bakımını çok da gerekli görmez. Bunu insanların soğuk, yağmurlu ve karlı ortamda yolda kalmaktan korkmasına bağlamak mümkün. Ancak bu, araçların yaz bakımını ihmal etmeyi gerektirecek bir durum değil. Zira, yazın da bakımsız otomobil başınıza iş açıp kışın olduğundan daha fazla tehlikeye atabiliyor. Çok sıcak bir havada yol ortasında kalmak ya da tatil yolculuğunda bagajda çantalar, valizlerle bir de gece vakti dağ yolunda sorun yaşamak mümkün. Otomobilde yol alırken sorunla karşılaşmamak ya da en az sorun yaşamak için belli aralıklarla bakım yapmayı/yaptırmayı ihmal etmemek gerekiyor. Sade bir sürücü olarak yaz dönemine, uzun tatil yolculuklarına çıkmadan kontrol edeceğiniz bazı noktalar, yolculuk keyfinizin kaçmasını önleyecektir. Üstelik araç üzerindeki bazı ihmaller size daha sonra büyük faturalar olarak geri döner.

Lastikler otomobil üzerinde kışın olduğu gibi yaz sıcağında da mutlaka kontrolü gereken bölümlerden biridir. Özellikle diş derinliği azalan, çatlaklar oluşmuş lastikler sıcağın da etkisiyle yol tutuşunu kaybeder. Eriyen asfaltta tutunma sağlayamaz. Lastik basınçları da mutlaka kontrol edilmeli.

Klima, otomobili sıcaklarda daha konforlu hale getirirken aynı zamanda değiştirilmeyen filtreleri ile tehlike saçabiliyor. Kullanım sıklığına bağlı olarak klima polen filtrelerini iki yılda bir değiştirmekte fayda var. Böylece içeri alınan havanın da kalitesi artacaktır. Ayrıca klima gazı yeniden doldurtulmalı.

Bilinenin aksine motor yağları sıcak günlerde kışın olduğundan daha çok önem kazanır. Zira, sıcakta daha çabuk ısınan motor, yağın daha kolay eksilmesine yol açar.

Yağışların azalmasıyla yollarda tozlu ortam artacağından hava filtresinin de temiz olması gerekir. Çünkü, toz hava filtresini daha çabuk tıkar, motora hava girişi azalacağından yakıt tüketimi artar.

Yaz sıcakları sileceklerin lastik kısımlarını çok kolay deforme eder, değiştirilmediğinden camınız kullanılmaz hale gelebilir. Ayrıca cam suyuna yazın yağ çözücü bir madde koyarak daha iyi temizleme sağlayabilirsiniz.

Kış aylarında çamur, çukur gibi yerlerde araçların direksiyon, rot ve tekerler ayarları bozulabiliyor. Bu yüzden serviste yaptırılacak kontrollerde bu noktalara da baktırılmalı.

Aracın üzerinde bir kriko, bijon anahtarı, yedek lastik, seyyar aydınlatma, üçgen reflektör, ilkyardım ve yangın çantaları bulunmasını sağlayın. Bu ekipmanları sadece resmi muayene için değil, güvenli yolculuğunuz için aracınızda bulundurun.

ZAMAN
MEMDUH TAŞLICALI
Aldırma yürü!
Göğsüne yüreğinden başka muska takma. Nebi (Aleyhissalatu Vesselam) klavuzun, İman sermayen, amel azığın, sevgi yakıtın, Ahlâk karakterin, edep aksesuarın, Merhamet sıfatın, şeref ve izzet adın olsun...
{ Halil Cibran }

Çevrimdışı enfa

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 1543
1 litre yakıtla 106 km yol gidiyor
« Yanıtla #19 : 06 Temmuz 2009, 01:09:31 »
İngiliz otomotiv şirketi Riversimple, 100 kilometrede 1 litreden daha az yakıt tüketen otomobil geliştirdi.
İnsan oğlunun 100 kilometre yolu bir litre benzinle kat etme hayali nihayet gerçek oldu. İngiliz otomotiv şirketi Riversimple, Çinli ortağı Horizon Fuel Cell ile birlikte 106 kilometrede sadece 1 litre benzin yakan otomobil geliştirdi. İki kişilik otomobil tamamen şehir yaşamı için tasarlandı. Sadece 350 kilo gelen otomobil hidrojenle çalışıyor ve böylece karbon emisyonunu üçte iki oranında azaltıyor.
 
Tasarım aşamasında ünlü spor otomobil devi Porsche’den de destek alan RiverSimple Şehir Otomobili saatte 80 kilometre azami hız yapıyor. Bir depo yakıtla 390 km yol kat edebiliyor. 2012 yılında piyasaya çıkacak olan araç satın alınamayacak sadece kiralanabilecek. Şirket ayrıca aynı modelin elektrikli versiyonu üzerinde de çalışmalar yürütüyor.
 
SATILMAYACAK KİRALANACAK
 
Riversimple Şehir Otomobili, 2013 yılında piyasaya yeni bir pazarlama taktiğiyle girecek. 20 yıl ömrü olduğu belirtilen otomobil satılmak yerine aylık 315 dolara kiralanacak. Kira bedeline otomobilin şarj edilmesi de dahil olacak.

Zaman diyorum, biraz daha zaman.Dilimin ucundaki kelimeler bu kış donmazsa bir dahaki yıl uçmayı öğrenecekler!

Çevrimdışı Geli

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 29
Otomobilde sahte muayene uyarısı
« Yanıtla #20 : 12 Temmuz 2009, 16:26:48 »
Emniyet güçlerinin son dönemde artan sahte muayene tespitleri nedeniyle, araç sahiplerinin dikkatli olması gerektiğini belirten TÜVTURK Genel Müdürü E. Naci Başerdem, “Kusurlu araçların trafikte seyrediyor olması, can ve mal güvenliğini tehdit etmektedir. Araçların fenni muayenelerinin yapılması, yasal bir zorunluluk olmaktan öte sosyal sorumluluğumuzdur. Yasal zorunlulugu sahte muayene belgesi düzenlemek suretiyle  yerine getirimemek hukuki ve cezai yaptırımlar doğurur” dedi.

Güvenilir bilgiye TÜVTURK’ten ulaşın...
Gerek plakaya gerekse ruhsata yapıştırılan etiket ve hologramların takliti güçleştiren özel güvenlik tedbirleriyle donatıldığını belirten Başerdem,  “Etiket ve hologramın dışında düzenlenen muayene raporu ve fatura muayenenin TÜVTURK tarafından gerçekleştirildiğini gösterir. Buna rağmen, ne yazık ki bu görsel malzemelerin kötü taklitleri ile karşılaşılmaktadır. Uzman gözü ile belgelerin taklit olduğu kolayca tespit edilebilmesine karşın araç sahipleri yanıltılabilmektedir” dedi.

Araç muayenesinin TÜVTURK tarafından yapılıp yapılmadığının TÜVTURK’den öğrenilebileceğini söyleyen Başerdem, Araç sahiplerinin, www.tuvturk.com.tr adresindeki internet sitesini ziyaret ederek plakaları ile muayene sorgulaması yapabileceklerini veya 0212 444 80 08 numaralı çağrı merkezinden bilgi alabileceklerini belirtti.

Elektronik kayıtlar esastır...
Muayene raporlarının elektronik ortamda gerçek ve eş zamanlı olarak, TÜVTURK Genel Müdürlüğü ile T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü bilgisayarlarına aktarıldığını belirten Naci Başerdem, sahte muayene raporlarının elektronik kaydı söz konusu olmadığından çok basit bir sorgulama ile muayenenin sahte olduğunun anlaşılabileceğini söyledi. Başerdem, “Elektronik ortamda kayıt altında tutulan muayene raporları, T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü aracılığı ile T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır. Bu nedenle T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü elektronik kayıtlara gerçek ve eş zamanlı olarak ulaşabilmekte ve muayene raporlarını etiket ve hologram gibi görsel malzemeler dışında elektronik kayıtlardan da denetleyebilmektedir “ dedi.

Sahte muayenene hukuki ve cezai yaptırımları da beraberinde getiriyor
Yasal bir zorunluluk olan araç muayenesinin sahte belgeler ile yapılmış olmasının, hukuki ve cezai yaptırımları da beraberinde getirdiğinin altını çizen Başerdem, bu konuda Türk Ceza Kanunun ilgili maddelerinin son derece açık olduğunu ifade etti. “Türk Ceza Kanunu’nun 204 no.lu Resmi Belgede Sahtecilik maddesine göre bir resmî belgeyi sahte olarak düzenleyen, gerçek bir resmî belgeyi başkalarını aldatacak şekilde değiştiren veya sahte resmî belgeyi kullanan kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılıyor. Ayrıca yine Türk Ceza Kanunu’nun 278 no.lu Suçu Bildirmeme maddesine göre işlenmekte olan bir suçu yetkili makamlara bildirmeyen kişi, bir yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılıyor.” dedi. 

Aracın muayenesinin istasyona gelmeden yapılması mümkün değil
Türkiye’de araç muayenesinin sadece T.C. Ulaştırma Bakanlığı denetiminde, TÜVTURK’e ait sabit ve mobil istasyonlarda yapıldığına dikkat çeken Naci Başerdem, “Muayeneler 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 34. maddesi gereğince yapılıyor. Herhangi bir aracın istasyonlarımıza gelmeden muayenesinin yapılması mümkün değildir. Araç sahiplerinin sahte muayene mağduru olmamaları için, TÜVTURK istasyonlarına gitmeksizin muayene işlemi yapılabileceğini iddia eden kimselere itibar etmemelerini önemle hatırlatmak isteriz.” şeklinde bilgi verdi.


Yeni sistem ile 1.322. 588 aracın trafikte seyir güvenliği sağlandı
TÜVTURK olarak faaliyete başladıkları 2008 yılının Ocak ayından bu yana 3.513.394 aracı muayene ettiklerini belirten Başerdem,  “Araçların % 60’i yapılan muayeneden kusursuz ya da hafif kusurlu olarak geçti . Muayeneye gelen araçların % 40’inde ise trafikte can ve mal güvenliğini tehdit eden kusurlar olduğunu tespit ettik.  Ağır kusurlu ya da emniyetsiz olarak sınıflandırılan bu araçların tamamına yakını gerekli onarımları yaptırarak tekrar geldiklerinde muayeneden geçtiler. Böylelikle yeni araç muayene  sistemi ile 1.322. 588 aracın trafikte güvenle seyretmesi sağlandı” dedi.

Geliştirme çalışmalarında en büyük başarı randevu sistemi
Araç Muayene İstasyonları’nda araç sahiplerinin işlemlerini hızlı ve kolay gerçekleştirmeleri adına, mesai saatlerinin uzatılmasından, vardiya sistemi ile çalışmaya ve personel sayısını artırmaya kadar çeşitli çalışmalar gerçekleştirdiklerini ifade eden Başerdem, “Bunların en önemlisi, ‘Randevu Sistemi’ oldu. Sistem muayene taleplerinin, istasyonlara, haftaya ve gün içine eşit dağılmasını sağlıyor ve araç kullanıcılarının daha az yoğun istasyonlara ve daha az yoğun günlere yönlendirilmelerine olanak tanıyor.” dedi.

Randevu sisteminin uygulamaya geçtiğinden bu yana özellikle büyük şehirlerde  kısıtlı zamanı olan araç sahipleri tarafından ilgi gördüğünü belirten Başerdem 22 ilde ve 43 istasyonda uygulanan randevu sistemi ile  308.717  araç sahibine hizmet verdiklerini belirtti.

İstasyonlarımızdaki soruna göre derhal çözüm üretiyoruz. İlk örnekleri Esenyurt Merkez ve Esenyurt Hadımköy Yolu İstasyonları

Lojistik açıdan sorun yaşaması muhtemel istasyonlarda çeşitli uygulamaları devreye alarak, olası sıkıntıların önüne geçmeyi planladıklarını ifade eden Başerdem “İstasyonlarımızda yaşanan sorunun içeriğine göre, değerlendirmeler yapıyoruz ve en uygun çözümü üreterek derhal uygulamaya koyuyoruz. Bunun en yakın örneği İstanbul Esenyurt Merkez istasyonumuz. Bu istasyonumuz araç yoğunluğu nedeni ile problem yaşıyordu. Bunun önüne geçebilmek adına, 15.07.2009 tarihinden itibaren İstanbul Esenyurt Merkez ve 20.07.2009 tarihinde itibaren de Esenyurt Hadımköy Yolu istasyonlarımızda sadece randevulu olarak araçlara hizmet vereceğiz. Bu istasyonlarımızda randevusuz olarak gelen araçları kabul edemeyeceğimizi önemle belirtmek isteriz. ” dedi.

Araç kullanıcılarına en iyi hizmeti sunmak amacıyla geliştirmeler yapıyoruz
Kusur derecelendirmelerinin T.C. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü tarafından inceleme ve gözlem altında tutulduğunu belirten Başerde, araç sahipleri lehine iyileştirmeler yapıldığını ve yeni düzenlemeleri yapan Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’nce kamuoyu ile paylaşıldığını ifade etti.

Araç sahiplerinin önümüzdeki günlerde TÜVTURK istasyonlarında araç muayenesinin yanısıra egsoz emisyon ölçümlerini de yaptırabileceklerinin de bilgisini veren Başerdem ayrıca yeni istasyon çalışmaları ile de açıklamalarda bulundu. “İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Kocaeli – Gebze, Sivas – Suşehri ve Konya – Kumlu’da yeni istasyonlar, Bartın, Bolu ve Yalova’da ise mevcut istasyonlara yeni muayene kanalları ekleyerek araç sahiplerinin muayenelerini daha da kolay ve hızlı bir şekilde yaptırabilmelerini hedefliyoruz.”dedi.

haber7

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Güneşte araç yıkamayın
« Yanıtla #21 : 20 Temmuz 2009, 08:05:10 »
Türkiye gerek altyapı sorunları gerekse alışkanlıklar nedeniyle otomobillerin çok temiz gezmediği ülkeler arasında.

Ancak son yıllarda kadınların trafiğe daha çok çıkması ve farklı yıkama yöntemlerinin bulunmasıyla birlikte bu konuda gelişmeler yaşanıyor. Aslında, çok pratik bir şekilde aracınızı kendiniz de yıkayabilirsiniz.

Aracın çok pislenen jant, tampon altı ve kapı altlarındaki kaba pislikleri suyla akıtın.

Yıkamaya tavandan başlamak ve köpürtme ile durulamanın peş peşe yapılması önemlidir.

Kapı içlerini ara ara ıslak bezle temizleyin.

Yıkama yapıldıktan sonra yola çıkmadan yumuşak bir bezle mutlaka kurulama yapın.

Aracınızı güneş ışığında yıkamayın, bulaşık deterjanı kullanmaktan sakının, dış yüzeye yılda bir cila yaptırarak az kir tutmasını sağlayın.
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1166
Otomobil deyip geçmeyin
« Yanıtla #22 : 29 Ağustos 2009, 22:38:56 »
Kara Şimşek gerçek mi oluyor? Avrupa'lı otomobiller kaza sonrasında bakın neler yapacak.


Avrupa Birliği'nin son dönem üzerinde çalıştığı konulardan biri de trafik kazaları. Birlik içerisinde hazırlanan bir raporda Avrupa sınırlarında meydana gelen kazaların sayısının fazla olmasının yanı sıra, zamanında müdahale edilemediği için meydana gelen can kayıplarının da son derece yüksek olduğunun altı çiziliyor. Bu rapordan hareketle Avrupa Birliği şimdi herhangi bir kazadan sonra kendiliğinden acil servislere telefon eden arabalar üretilmesini planlıyor. Hatta plana göre bu bir tavsiye değil, zorunluluk olacak.

Avrupa Birliği raporunda bu sisteminin en kısa zamanda kullanıma geçmesi durumunda sadece Avrupa ülkeleri içerisinde her yıl 2500 kazazedenin hayatının kurtulacağı ön görülüyor. eCall adı verilen sistemin 2014 yılında tüm Avrupa'da standart hale getirilmesi planlanıyor ama aralarında İngiltere, Danimarka, Litvanya, Malta, İrlanda ve Fransa'nın da bulunduğu bazı ülkeler bu sistemin yüksek maliyeti nedeniyle konuya şu aşamada sıcak bakmadıklarını açıkça belirtiyorlar.

hürriyet.com

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
BMW'nin 'gizli' modeli basına sızdı
« Yanıtla #23 : 02 Eylül 2009, 11:47:29 »

BMW'nin 17 Eylül'de Almanya Uluslararası Otomobil Fuarı'ndan önce sır gibi sakladığı modelinin ilk görüntüsü basına sızdı.
"BMW Vision Efficient Dynamics Concept" bir üç silindirli turbo dizel ve iki elektrik motorlaruna sahip. BMW bu araç ile küçük bir otomobilin yakıt ekonomisini bir spor otomobil performasını bir arada sunuyor.



BMW Vision EfficientDynamics Concept” otomobili üç silindirli turbo dizel ve iki elektrik motoru ile 262 kW/356 hp, maksimum tork 800 Newton-metres/590 lb-ft. Hem ön hem de arka aks üzerinde bir elektrik motoru araca güç veriyor.

Aracın performansı 100 km / s 4,8 saniye, maksimum hız 250 km olarak planlanmış. Test döngüsünde araç 100 km.de 3,76 litre yakıt tüketmiş. Enerji 98 lityum polimer hücrelerinde depolanmakta ve araç elektrik modunda tek başına yaklaşık 50 km. yol aıyor. Formula 1'den esinlenilen aerodinamik yapısı ile minimum hava sürtünmesiyle araç yakıt tüketimine de olumlu katkısı olacak.

Araç 2+2 kişilik olarak planlanmış. Sonuç olarak bir aile otomobili değil, bir spor otomobil ama 4 kişiyi de taşıyabilmesini göz ardı etmemişler. Tavan, kapı ve ekler polikarbonat camdan, aynı zamanda gelen ışığın bir fonksiyonu olarak otomatik olarak daha koyu hale geliyor.

Tasarımı ise başlı başına bir konu, geleceğin gerçekçi bir yorumu veya bilim-kurgu filmlerinden fırlamış uygulanabilir bir tasarım olarak görülebilir. Her halükarda aracın tasarım ve görsel başarısını tarif etme çabaları bunlar; öncelikle ileri seviyede aerodinamik olması formunun ilk belirleyicilerinden biri olmuş gibi görünüyor.

Yandanki hatlar bu akıcılığın tasarımcı tarafından iyi bir yorumu olmuş. Aracın arkası ise tam bir sanat eseri resimlerini duvarınıza asıp seyredin senelerce.

Habername
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6994
  • Milimi milimine Ehli sünnet...
Yakıt tasarrufuna plastik formülü
« Yanıtla #24 : 16 Kasım 2009, 14:52:11 »
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneğinin (TAYSAD) Çevre Bülteni'nde yer alan makalede, artan petrol fiyatlarına karşı otomobil üreticilerinin daha az yakıt tüketen otomobiller üzerinde çalıştığı belirtildi.

AB ve ABD'de ise havanın daha az kirletilmesi amacıyla otomobillerin karbonmonoksit emisyonlarının azaltılmasına yönelik yasal düzenlemelere gidildiği ifade edilen makalede otomobillerin daha az yakıt tüketmesi için ağırlıklarının azaltılması gerektiği vurgulandı.

Ağırlığı azaltmanın yolunun da araçlarda plastik kullanımının artırılması olduğu belirtilen makalede, şu bilgiler veriliyor:

''Plastik kullanımının artırılmasıyla hafifleyen araçlar önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlıyor. Daha az yakıt kullanımı küresel ısınmaya neden olan karbonmonoksit gazının çevreye daha az salınması demek. Sera gazlarının yüzde 77'sinin sorumlusu olarak otomobiller gösteriliyor. Otomotiv sektöründeki kullanımları ile hava kirliliğinin azalmasında büyük rol oynayan plastikler bu yönleri ile yararlı oluyor.

1995-2005 yılları arasında araçların toplam ağırlığının 1,100 kilogramdan 1,300 kilograma çıktığı biliniyor. Emisyonun yüzde 36'sı ağırlıktan kaynaklanıyor. Ağırlıktaki yüzde 20'lik azalma ile kilometre başına 1-12 gram daha az karbonmonoksit salınımı gerçekleşiyor.''

120 KİLOGRAM DAHA HAFİFLETİLEBİLİR

Plastikleri araç genelinde daha fazla kullanarak toplam 120 kilogram hafifletmenin mümkün olabileceği anlatılan makalede, araç koltuklarında plastik köpük kullanılmasıyla araç başına 10 kilogram hafifletilebileceğine dikkat çekildi.

Makalede şöyle denildi:

''Ortalama bir otomobilin 10 kilogram hafifletilmesi yıllık karbonmonoksit emisyonunun yirmi bin tonun üzerinde azalması anlamına geliyor.

Koltuklar, tamponlar ön panel ve egzoz sistemleri tipik bir aracın yüzde 16 gibi büyük bir bölümünü oluşturur. 1200 kilogram bir otomobilin yüzde 16 hafiflemesi halinde ağırlığı 190 kilogram azaltıyor.

 Bu oran yüzde 20 olduğunda 48 kilogram daha tasarruf sağlanabiliyor. Araçların arka ve yan camlarının da plastikten yapılması ve böylece yıllık 2,1 litre yakıt tasarrufu sağlanması planlanıyor.''

AA

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Zirvenin Efendisi L200 Fırsat Kapılarını Açtı
« Yanıtla #25 : 18 Kasım 2009, 20:08:10 »


 
Sınıfında çığır açan Mitsubishi L200’ün 4x2 modellerinde Kasım ayı fırsatı başladı.

Kasım ayı sonuna kadar devam edecek ve alımlarda 25 bin TL kredide sıfır faiz ve 12 ay taksit imkanı sunan kampanya, özellikle aracı ile fark yaratmak isteyenler için fırsat yaratıyor.

Sportif ve geleceğe dönük tasarımı ile sınıfının en iyi hava sürtünme katsayısı ve geniş kabini ile sınıfının en iyi diz mesafesini sunan Mitsubishi L200 5.9 metre dönüş yarıçapı manevra yeteneği ile şehir içi kullanımda sürücülere büyük kolaylık sağlıyor. EuroNCAP’in yaptığı çarpışma testleri sonucunda en güvenli pick-up seçilen Mitsubishi L200, bir tonun üzerindeki taşıma kapasitesi ile de her türlü işin ve yükün kolaylıkla üstesinden geliyor.

ABS, EBD, sürücü ve yolcu hava yastıkları, alüminyum alaşımlı jantlar, klima, radyo/CD ve MP3 çalar gibi özelliklerin standart olarak sunulduğu L200 4x2’de en düşük titreşim ile kabin konforu da artırıyor.

136 PS motor gücü, geniş iç kabini, 2.5L Euro4 Common Rail Turbo Dizel motoru ve düşük yakıt tüketimi sunan L200 4x2 düz vites seçeneği 41.759 TL’ye satışa sunulurken otomatik vites seçeneği ise 43.702 TL’den alıcı bulacak. Mitsubishi L200’e sıfır faizli kredi imkanı ile sahip olmak isteyenlerin Kasım ayı boyunca Temsa Global Yetkili Satıcıları’na uğraması yeterli olacak.

veteknoloji.com- Ahmet KARA
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Nükleer otomobil gerçek oluyor !
« Yanıtla #26 : 27 Kasım 2009, 00:10:11 »


 
Bilimadamları şimdi de nükleer güçle çalışan otomobili konuşuyor...

Howstuffworks isimli sitede yer alan habere göre, 1950'lerde Ford firması, Ford Nucleon ismiyle bir konsept araba geliştirdi. Ford'a göre nükleer güçle çalışan araba tasarlanmıştı ve geleceğin nükleer reaktörlerinin daha küçük, güvenli, taşınabilir ve hafif olduğu varsayımına dayanıyordu.

Arabanın arkasında bulunan güç kapsülü nedeniyle tasarım böyle adlandırıldı. Benzin istasyonlarının yerini şarj istasyonlarının alacağı ve aracın tek şarjla yaklaşık 8 bin 50 km yol gidebileceği belirtildi.

Birçok konsept araba vakası gibi, Ford asla Nükleon'u inşa etmediği, bunun sadece normal arabanın yarısı büyüklüğünde bir model araba olduğu belirtiliyor.

Bu imkansız bir istek gibi ya da bilimkurgu filmlerinden çıkmış bir şey gibi görünebilir, ancak nükleer güçle çalışan arabalar düşünülmeye değer, özellikle de sürekli yaşanan enerji ve iklim krizleri nedeniyle.

Bazı uzmanlar, çeşitli şekillerde nükleer güç kullanımının yakın gelecekte yeniden güçlenebileceğini düşünüyor. Nükleer güç ne zaman epeyce güvenli, temiz ve karşılanabilir olursa. Neden arabalar için kullanılmasın ki?

Fikir edinmek için, ülkelerin geleneksel nükleer güç fabrikaları, denizaltıları ve uçak gemisinin ötesinde nükleer reaktörlere hangi kullanım alanlarında iş verdiğini düşünün.

Reaktörlerin özelleştirilmiş kullanımlarından bazıları arasında aşırı soğuk iklimlerde ısınma sağlama ve kömürün temiz yanan gaza dönüşümü denemeleri yer alıyor.

Rusya ve Amerika, küçük reaktörleri uydulara güç vermek için kullanıyor. Araştırma reaktörlerinin örnekleri olan bu uygulamalar, bilimadamlarına nükleer reaktörlerin diğer araçlarda kullanımına nasıl uyum sağlanacağı konusunda bazı fikirler verebilir.

Böyle bir ihtimal, temiz, güvenli ve karşılanabilir hidrojen yakıtı oluşturmak için nükleer enerjiyi kullanan nükleer yakıtlı hidrojen olabilir. Nükleer reaktörler aynı zamanda yüksek etkili aküleri şarj eden istasyonlara da enerji sağlıyor.

Son olarak, bilimadamları minyatür nükleer güç fabrikası inşaa edebilir ve bunu arabaların içine yerleştirebilir.

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
0 otomobilde son ay kampanyaları
« Yanıtla #27 : 02 Aralık 2009, 18:28:39 »
Uzun vadeler ve düşük faizlerle kredi imkanı sunulan kampanyalar, tüketicilerden yoğun ilgi görüyor.

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, yaklaşan yıl sonu nedeniyle stoklarını eritmek isteyen firmalar, adeta ''kampanya yarışı'' başlattı.

ÖTV ve KDV'de yapılan indirimlerin ardından sektörde ciddi bir hareketlilik yakalayan, ancak, uygulamaya son verilmesiyle satışların düşmesi üzerine firmalar, durgunluğu aşmak için cazip kampanyalara imza atıyor.

Fiat, sektördeki 110'ncu yılını otomobil ve ticari araçlarda yüzde 11 indirimle kutluyor. Ayrıca Fiat Finans'tan 11 bin TL kredi için 11 aylık ödemelerde faiz uygulamıyor. Binek araçlarda Linea, Grande Punto ve Albea Sole modellerini kapsayan kampanyada 3 yıl ya da 150 bin kilometre garanti de veriliyor.

Ford Otosan da kuruluşunun 50'inci yılına özel olarak yeni bir indirim kampanyası ile tüketicilere farklı seçenekler sunuyor. Ford Otosan, kampanya kapsamında 5 bin TL'ye varan indirimlerle 50 aylık ödeme planı ve aylık 500 TL ödeme planı çıkartıyor. Yıl sonuna kadar geçerli olan kampanyada 50 ay garanti ve ''yol yardım hizmeti'' de bulunuyor.

Peugeot da 31 Aralık tarihine kadar test sürüşüne katılan müşterilerine 407 modelinde 2 bin TL takas ile bin TL ''blue lion'' indirimi fırsatı sunuyor. Peugeot, ayrıca bazı ticari ve binek araçlarda 28 bin TL kredi, 12 ay vade ve yüzde sıfır faiz oranıyla cazip kredi seçenekleri ile müşterilerine ulaşıyor.

Türkiye'deki 19'ncu yılını kutlayan Hyundai ise müşterilerine günde 19 TL'ye araç sahibi olma imkanı sağlıyor. Accent Era dahil olmak üzere, Matrix, i20 ve i30 modellerinde geçerli olacak kampanyada, modele göre belirlenen peşinatla anlaşmalı kurumlarda 36 aylık yüzde 0,90 faizle özel kredi kullanımıyla günlüğü 19 TL'ye söz konusu otomobil modellerinden birine sahip olunabiliyor.

Renault da Clio HB, Clio Grand Tour, Laguna (tüm modeller), Megane HB, Megane Coupe, Symbol modelleri için 2 bin TL takas avantajı sağlıyor. Renault ayrıca ''gençliğin önüne kimse geçemez'' kampanyası kapsamında yetkili satıcılara götürülecek ''hediye çekleri'' vasıtasıyla, Laguna, Laguna Coupe ve Koleos'un tüm versiyonlarında 4 bin TL, Symbol, Megane Hatchback, Megane Coupe, Megane Sport Tourer, Clio Hatchback, Clio Grand Tour ve Grand Scenic'in tüm versiyonlarında 2 bin TL indirim imkanı sunuyor.

Firmaların satışa yönelik kampanyalarının yanı sıra ''kış bakım'' ve ''test sürüşü'' kampanyaları da yurt dışı tatilleri gibi farklı hediye seçenekleriyle dikkati çekiyor.

AA
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Sıfır otomobilde en ucuz modeller
« Yanıtla #28 : 09 Aralık 2009, 02:11:07 »


 Otomobilde satışları artırmaya yönelik kampanyalar hız kazanırken, Türkiye pazarında sıfır otolar 16 bin liraya kadar düştü.

Otomotiv firmalarının küresel kriz yüzünden dibe vuran satışlarını artırmaya yönelik kampanyaları hız kazanırken, Türkiye pazarında fiyat çıtasını Çin ve Hintli firmaların modelleri düşürüyor.

AA muhabirinin, Türkiye pazarında faaliyet gösteren otomobil firmalarının en düşük motor gücü ve donanıma sahip modellerini baz alarak yaptığı belirlemeye göre, daha çok ''Küçük sınıf''ta yer alan bu otomobillerin fiyatları, genellikle 20-35 bin lira arasında değişiyor.

Çinli ''Chery'' ve ''Geely'', Hintli ''Tata'' ve Rus ''Lada''nın bazı modellerinin fiyatları, 20 bin liranın altında kalırken, Fiat'ın ''Palio'' ve ''Albea'' ile Dacia'nın ''Logan'' modelleri de bu sınırın altındaki fiyat aralığını yakalayan otomobiller olarak öne çıkıyor.

Bu otomobiller arasındaki Chery'nin ''KIMO'' modeli ise 16 bin 990 liralık fiyatıyla en ucuz otomobil olarak dikkati çekiyor.

Düşük yakıt tüketimi ve makul vergi oranları nedeniyle tercih edilen küçük otomobillerde dahi, bu rekabetçi fiyatlara karşılık, konfor ve güvenlik donanımlarından vazgeçemeyen kullanıcılar, 35 bin lirayı bulan fiyatlar ödemek zorunda.

Yerli ve yabancı otomobil firmalarının, en düşük fiyatlı modellerinin kampanyalı anahtar teslim fiyatları ise şöyle:

Chery KIMO Forza - 1300cc - 16.990

Chery KIMO Lusso - 1300cc - 18.990

Citroen C1 1.0i SX 5K - 25.522

Dacia Logan Sedan 1.4 - 17.100

Dacia Logan Sedan Ambiance 1.4 - 18.400

Fiat Palio Sole 5K Active 1.4 Fire 77 HP - 18.810

Fiat Albea Sole 4K Active 1.4 Fire 77 HP - 19.420

Fiat Panda 5K Active 1.1 54 HP - 25.300

Ford Ka Titanium 3K 1.2i - 25.855

Ford Fiesta Trend 5K 1.2i - 27.505

Kia Rio 1.4 GLS 4NB Basic - 21.970

Kia Picanto 1.1 Hiper - 26.849

Geely CK Echo Comfort 1.3 - 17.999

Geely MK Familia 1.5 Comfort - 20.999

Honda Jazz Joy 1.4 - 33.680

Honda City 1.4 LS - 35.100

Hyundai İ10 1.1 Team (BT) - 21.800

Hyundai Getz 1.4 DOHC - 21.300

Lada Kalina 1.6 8V ED - 18.366

Nissan Micra 1.2 3 DRS MOOD 65 PS M/T - 24.454

Renault Symbol Authentique 1.2 16V 75 hp - 23.100

Renault Symbol Authentique 1.4 75 hp - 22.850

Renault Clio HB Authentique 1.2 75 hp - 26.500

Skoda Fabia Classic 1.2 70 HP - 25.900

Suzuki Swift 1.3 MT - 30.300

Samand - 20.490

Samand LX - 23.490

Tata Indica 1.4 MPFI Comfort - 20.083

Tata Indica 1.4 MPFI Trend - 17.951

Toyota Yaris 1.0 Terra - 27.700

Toyota Yaris 1.3 terra - 30.000

Opel Corsa 5K 1.2i Twinport Essentia - 26.047

Opel Corsa 5K 1.4i Twinport Enjoy - 29.273

Volkswagen Polo 1.4 lt 85 hp Comfortline - 31.600

AA
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1166
Opel Astra mı Megane HB
« Yanıtla #29 : 18 Aralık 2009, 22:15:31 »


Otomobil almaya karar vermiş bir müşteri istediği tüm özellikleri sıraladıktan sonra iki araç arasında kalınca Autoshow ekibine başvuruyor. İşte Opel Astra mı, Megan HB mi? sorusuna cevap:

Ben yeni bir araç almayı düşünüyorum. Seçeneklerim arasında yeni Opel Astra HB 1.3 CDTI Enjoy (Elegance paketli) ile Renault Megane HB 1.5 DCI Dynamique var, tam olarak karar veremiyorum. Çoğunlukla şehir içinde kullanacağım, yakıt açısından da dizel daha ekonomik olduğu için onu tercih edeceğim. Dizel araçların daha pahalı olduğunu biliyorum, ben ancak 42 bin TL verebilirim. Otomobilimin son dönemdeki bütün teknolojik özellikleri de taşımasını istiyorum. Aslında Easytronic şanzıman veya bir benzerini düşünüyorum ama böyle bir dizel seçenek de yok bildiğim kadarıyla. Bana bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Satın Almayı düşündüğünüz yeni araçlardan Opel Astra HB ve Renault Megane 1.5 DCI arasında, iyi mi kötü mü ayrımı yapamayız. Çünkü her ikisi de kaliteli ve rüştünü ispat etmiş, kompakt sınıf araçlar. Bunların arasında otomatik veya hem otomatik, hem manuel kullanabileceğiniz çift seçenekli şanzıman sadece Opel Astra Easytronic’de var. Renault’da ise 1.6 benzinli araç seçeneğinde sadece otomatik vites seçeneği var.

Öncelikle benzinli mi dizel mi sorusuna cevap aramak gerekiyor. Bu soruyu da cevaplamak için öncelikle yılda veya ayda toplam kaç kilometre yol yaptığınızın önemi var. Normal ve trafikte günlük 15-20 km gibi bir yol parkurunuz varsa benzinli bir araç tercih edilebilir. Bunun aksine uzun yol yapıyor ve bu ortalamaları da sık sık geçiyorsanız tüketim ortalamaları ve maliyetleri açısından dizel daha tercih edilir olacaktır. Ancak dizel seçeneğinde de otomatikleştirilmiş manuel vitesli imkanı sadece Opel Astra’da var. Ancak Easytronic şanzımanı seçmeden bir test sürüşü yapmanızı öneririm, bu şanzıman performanslı kullanıma çok uygun değil, vites geçişlerinde duraklama ve bekleme yapması, bu şanzımanın karakteristik özellikleri arasında yer alıyor. Ayrıca Easytronic kullanıcılarından sık sık arıza ve yoğun trafikte motorun hararet yapması gibi şikâyetleri alıyoruz.

(Autoshow)