Gönderen Konu: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(  (Okunma sayısı 9297 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı perspektif

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 6
Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« : 15 Ekim 2009, 18:52:28 »

Osmanlıca kursuna basladım bu hafta yanlız hıcbır bılgım yok tam manasıyla sıfırım  s1)) hoca hıc anlatamıyor yanı zekamdan kusku duyamam okullarımı ıyı derecelerle bıtırdım  ş4)) tahtaya alfabeyı yazdı onun yazdıgı gıbı aynen gecırdım bakın su sekılde yazdırdı:

o aralarda kalan harflerın ne oldugu sordugumda zamanı gelınce anlıycaksın dedı ve gectı hıcbır acıklama getırmedı. :S
ben de ınternetten osmanlıca alfabe araştırdım bırcok sıte buldum bırcok kaynak ındırdım ama maalesef bu yazdıgımla bırebır ortusmuyor hıcbırı.Hatta ders kıtabımızdakı alfabe de su sekılde...

ne olur bırı bana hangısının dogru oldugunu ya da neyın eksık neyın fazla yazıldıgını ya da hangısıne ıtıbar etmem gerektıgını soyleyebılır mı? Hoca ıle ıletısım kuramıyorum cunku sorularıma cevap olmuyor verdıgı cevaplar ya da benı anlıyor fakat bılmedıgınden mı cevaplayamıyor anlamıyorum e52)) cok yenıyım ve derslerım ıcın osmanlıcayı sökmem gerek yardımlarınıza ıhtıyacım var Allah rızası ıcın  ş4))
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2009, 19:08:15 Gönderen: perspektif »

Çevrimdışı perspektif

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #1 : 15 Ekim 2009, 18:53:54 »
resımler cok buyuk olmus kucultmeye calısıyım :(

Çevrimdışı perspektif

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #2 : 15 Ekim 2009, 20:08:34 »
kimse yardımcı olmayacak mı =((((

Çevrimdışı ikiz

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 44
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #3 : 15 Ekim 2009, 20:55:16 »
benım fıkrımı sorarsanız hocanızın yazısında bozukluk var özekllıkle harfleri yazarken safya çizgisine hiç dikkat edilmemiş ve bazı harfler bozuk tabi bu işi hatla ugrasanlar daha iyi anlarlar

Çevrimdışı Buğulu Ay

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 237
  • varlığınıza şükretmeyenleri yokluğunuzla cezalndrn
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #4 : 15 Ekim 2009, 22:28:30 »
hocanıza gerçek tahsilini sordunzmu ben osmanlıca bilmiyorum güncelleştirmek adına yazıyorum şuanda ve bu forumda osmanlıca bilenler var diye biliyorum yardımcı olacaklardır umarım   :)
BENİM DOĞRU SÖYLEMEM, BANA DOST BIRAKMADI. (Hz. Ömer r.a.)

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

الله هو ا لو لي

Çevrimdışı Mezher

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 127
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #5 : 15 Ekim 2009, 22:51:33 »
İlk haftadan beklentileriniz yüksek olmamalı...Osmanlıca harflerini bazı kitaplar teferruatlı alır bazıları gerekli olan harfleri kullanılan harfleri almış olabilir.Resim küçük olduğu için seçebildiğim kadarıyla harflerde yanlış bişey yok.Hocalarda seçici olmak lazım tabi ama sabırla takip etmekte faide var.

Çevrimdışı perspektif

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #6 : 16 Ekim 2009, 02:18:10 »
mesajlarınız ıcın tesekkur ederım hocamız turk dılı ve edebıyatı mezunu oldugunu soyluyor ustelık bogazıcı edebıyat mezunuymus :S sabırla buraya konuyu actıgım andan ıtıbaren calısıyorum ama hala aynı karmasayı yasamaktayım :(

Çevrimdışı tarihman

  • yazar
  • ****
  • İleti: 751
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #7 : 17 Ekim 2009, 10:06:22 »
Osmanlıca kursuna basladım bu hafta yanlız hıcbır bılgım yok tam manasıyla sıfırım  s1)) hoca hıc anlatamıyor yanı zekamdan kusku duyamam okullarımı ıyı derecelerle bıtırdım  ş4)) tahtaya alfabeyı yazdı onun yazdıgı gıbı aynen gecırdım bakın su sekılde yazdırdı:

o aralarda kalan harflerın ne oldugu sordugumda zamanı gelınce anlıycaksın dedı ve gectı hıcbır acıklama getırmedı. :S
ben de ınternetten osmanlıca alfabe araştırdım bırcok sıte buldum bırcok kaynak ındırdım ama maalesef bu yazdıgımla bırebır ortusmuyor hıcbırı.Hatta ders kıtabımızdakı alfabe de su sekılde...

ne olur bırı bana hangısının dogru oldugunu ya da neyın eksık neyın fazla yazıldıgını ya da hangısıne ıtıbar etmem gerektıgını soyleyebılır mı? Hoca ıle ıletısım kuramıyorum cunku sorularıma cevap olmuyor verdıgı cevaplar ya da benı anlıyor fakat bılmedıgınden mı cevaplayamıyor anlamıyorum e52)) cok yenıyım ve derslerım ıcın osmanlıcayı sökmem gerek yardımlarınıza ıhtıyacım var Allah rızası ıcın  ş4))

Deftere yazdığınız harfler Osmanlı Türkçesi'nde kullanılan harfler. Fakat harflerin yazımında  yanlışlıklar var. Muhtemelen siz onları tahtatan deftere geçirirken yapmış olmalısınız. Hocanız işin ehli olmalı... :)
Bu hizmet peygamber hizmetir. Cenab-ı hakk sevdiği kullarını dinine hizmet ettirmek için sevkeder. Bu hizmetler sevkullahtır, sevkullahtır. (Hacı Süleyman Dede)

Çevrimdışı perspektif

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #8 : 17 Ekim 2009, 16:38:04 »
deftere ben geçirdim hızlı hızlı yetiştirebilmek için tahtada cızgıler yoktu ben de gordugumu oyle yazıverdım harfler tamam mı sımdı bazı sıtelerde baska harfler de gordum kımınde sayıyorum 35harf cıkıyor kımınde 33 harf hangısı dogru acaba ?

Çevrimdışı saye

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 31
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #9 : 30 Ekim 2009, 23:54:27 »
değerli kardeşim,

bu konuda hayati develi hocamızın "osmanlı türkçesi kılavızu 1-2" adlı eserleri yardımınıza yetişecektir, umut ediyorum.

başarılar dilerim.
selamün aleyküm

Çevrimdışı ücharfbeşnokta

  • Tarih öğrenmek farzdır...
  • aktif okur
  • **
  • İleti: 180
  • Kabı ayrı olanın Tadıda ayrı olur
    • zat-ı muhterem
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #10 : 01 Kasım 2009, 08:10:00 »
Evet arkadaşlar
Şunu karıştırmamız lazım. Arapça farklı osmanlıca farklı bir şey.
Aralarında ama fazla bir şey yok. Bizim bildiğimiz Kur'an alfebesi yirmi doruz harf den meydana geliyor.
Ama osmanlıca da aynı lakin resimde de göründüğü gibi (pe, je çe) bunlar bir takım şeylerden sonra meydana geliyor.
İhmal ihanete eşittir...

Tarih yazılırken okunmaz, yazıldıktan sonra okunur...

Çevrimdışı bburaks

  • okur
  • *
  • İleti: 64
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #11 : 01 Kasım 2009, 16:46:02 »
en kısa zamanda ögrenirsin inşAllah
Ey kul
Etme dünya nazı
Kıl namazını
Sonra kılarız diyenin
Dün kıldık namazını

Çevrimdışı edebiyat_can

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #12 : 17 Kasım 2009, 18:32:52 »
bnde debiyat bölümüne yeni başladım.ilk başlarda bende aynı skıntıyı çektim.ama sana önerim piyasada pek bulunmayan ancak sahaflarda bulabileceğin basit alıştırma fasikülleiyle başla işe.bu sitede yer alan kalvye ve diğer alıştırmalarda yardımcı olacaktır düşüncesindeyim.

Çevrimdışı perspektif

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #13 : 23 Ocak 2010, 17:56:19 »
arkadaşlar çözdüm yavaş yavaş okuyabılıyorum artık müjde olsun :)

şimdiki tek sıkıntım osmanlıca kelımeler ve farsça arapça tamlamalar ınsAllah en kısa surede bu sorunu da cozucem en azından bıtısen bıtısmeyen seslı sessız harflerı bılıyorum okuyabılıyorum okuyamadıgım yanlızca farsça arapça kökenlı bazı kelımeler ve tamlamalar ...

mehmet akıf ın safahat eserını aldım osmanlıcasını ve turkcesını okudugum parçaları karsılastırıyorum sonra dogru okumus muyum dıye cok faydalı oluyor... okuyamadıklarım hep tamlamalar onları da ıns en kısa surede halledıcem:)
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2010, 19:03:30 Gönderen: Tuğra »

Çevrimdışı pembeli

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 120
Ynt: Arkadaşlar lütfen yardım edermisiniz?:(
« Yanıtla #14 : 25 Nisan 2010, 12:46:31 »
osmanlıca kelime sınıfları konusu hakkında nerde bilgi bulabilirim

yardımlarınızı bekliyoruuum