Gönderen Konu: Aston Martin (Lüks Araçlar)  (Okunma sayısı 26059 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Aston Martin (Lüks Araçlar)
« : 22 Nisan 2009, 18:52:52 »

Aston Martin, İngiliz otomobil üreticisi firma.
1913 yılında Londra’da küçük bir atölyede Lionel Martin ve Robert Bamford tarafından kurulmuştur. İlk otomobillerini 1914 yılında piyasaya sürmüşlerdir. Aston Martin otomobilleri tamamen el yapımı olup, üzerlerine, en son parçayı monte eden işçinin adı yazılır. Araçta plastik madde kullanılmadığından küllük, düğmeler ve havalandırma ızgaraları alüminyumdan imal edilir.

V8 Vantage(285km/h),



V12 Vantage RS(320km/h)



Aston Martin DB9(306km/h) & DB9 Volante(300km/h)



Not;Süper lüks katagorisinde olmasına rağmen Türkiye'de kullanımı yaygındır.

« Son Düzenleme: 29 Nisan 2009, 10:54:09 Gönderen: Tuğra »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Jaguar (Lüks Araçlar)
« Yanıtla #1 : 29 Nisan 2009, 10:59:19 »
Jaguar, İngiltere merkezli bir otomobil markasıdır. 1920 yılında kurulan firmayı BLMC (British Leyland), 1990 yılında Ford'a sattı.

Jaguar, 2008'e kadar Ford'un PAG adı verdiği ve Land Rover, Volvo, Aston Martin gibi lüks ve prestijli markalardan oluşturduğu alt grubunda yer almaktaydı.



26 Mart 2008 tarihinde Hindistan'ın en büyük otomotiv markası Tata'ya satıldı. En önemli modeli 1965 yılında piyasaya sürülen E-Type, büyük bir satış başarısı elde etti. Diğer bir önemli model ise 1970-80 döneminde üretilen XJ-S 2 kapılı modeldir.



Jaguar, otomobillerinin motor kaputunun üstünde yer alan ve zıplayan Jaguar figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak için değiştirmiştir. Firma, ürettiği yeni modellerine bu Jaguar figürü yerine, Jaguar resimli bir plaket monte etmektedir.







〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Bentley (Lüks Araçlar)
« Yanıtla #2 : 09 Mayıs 2009, 16:03:03 »
Bentley, bir İngiliz lüks otomobil üreticisidir. Bentley İngiltere'de 18 Ocak 1919 yılında Walter Owen Bentley tarafından kurulmuştur.



Başlangıçta sadece motor ve şasi üretimi yapan şirket I. Dünya Savaşı'nda uçak motorları üretmesinin ardından; lüks otomobiller üretmeye başlamıştır. 1931 yılında Rolls-Royce tarafından satın alınan Bentley, 1998 yılına kadar aynı teknik kadro ile birbirlerine oldukça benzeyen modeller sunmuştur.




1998 yılında, Volkswagen'e 430 Milyon Paund'a satılan Bentley; 2005 yılında 3654'ü Amerika Birleşik Devletleri'nde olmak üzere, toplam 8627 araba satmıştır. Le Mans yarışlarında 6 birincilik kazanan firmanın merkezi ve fabrikası Manchester yakınlarındaki Cheshire'dadır.









Vikipedi
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Bmw (Lüks Araçlar)
« Yanıtla #3 : 12 Mayıs 2009, 17:08:16 »
Tercihleri arttıralım ..  e58))
----------------------------------------------
BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması) (Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.), Alman, otomobil, motosiklet, motor ve bisiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir. Çalışan sayısı 107.539 dir.2007 cirosu 56,018 Milyar Avro’dur aynı yıl 1.541.503 otomobil üretmiştir. Bu üretimin 1.302.774 adet BMW markası altındadır. Ayrıca aynı yıl motosiklet üretimi 103.396 adettir.



Şirketin sloganı ve resm kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'Sheer Driving Machine' (Gerçek Sürüş Keyfi). Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.



Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır.



İlk zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretimine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.



BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmı da uçak pervanesini temsil etmektedir.

vikipedi
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2009, 19:10:21 Gönderen: Nefer »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Porsche
« Yanıtla #4 : 22 Mayıs 2009, 00:26:16 »
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, kısaca Porsche AG veya sadece Porsche (okunuşu;Porşe, Porsche yetkilileri "Porş" denilmesinden büyük rahatsızlık duymaktadırlar.), 1947 yılında; Ferdinand Porsche'nın oğlu Ferry Porsche tarafından Stuttgart'da kurulmuş olan spor araba firmasıdır.



İlk modelleri 1948 yılında çıkan Porsche 356'dır. Ferdinand Porsche 356 tasarımını yaparken oğluna yardım etmiş ve 1951 yılında ölmüştür.



1963 yılında araba yarışlarında müthiş başarılar elde edecek Porsche 911'i piyasaya sunarlar. 6 silindirli, arkadan motorlu bir spor arabasıdır ve rallilerde de büyük başarılar kazanır.




Bu süre içerisinde Volkswagen ile yakinlasilir. Sirketin %30.9ù Volkswagenè aittir.Bircok projede ortaklaşa çalışmalarda bulunurlar. (1969 VW-Porsche 914, 1976 Porsche 924 (Audi bazı parçaları kullanmıştır) ve 2002 Porsche Cayenne (motoru da başta olmak üzere birçok teknik aksamı ve ergonomik çizgileri Volkswagen Touareg'de kullanılmıştır). 2003 yılında Ferdinand Porsche'nin torunu, Ferdinand Piech Volkswagen'in CEO'su olarak bu iki şirketin "ailesel" anlamda birleşmesini sağlamıştır.Porsche1950-1963 yılları arasında Porsche Traktör adıyla traktör.1987-1989 yılları arasında uçak motorları üretmiştir.



Porsche LeMans'ı 16 kez kazanmış, Formula 1'de McLaren'in motorunu yaratmış, Paris Dakar Rallisi'nin de zirvedeki isimlerinden biri olmuştur.

Seat, Daewoo ve Subaru başta olmak üzere bir çok otomotiv firması danışman olarak Porsche firmasıyla anlaşma yapmışlardır.

vikipedi
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Maserati
« Yanıtla #5 : 30 Mayıs 2009, 11:53:03 »
Maserati, yarış ve spor arabaları üreten ünlü İtalyan otomotiv firması. 1914'te Bologna`da kuruldu. Ferrari tarafından satın alınmasıyla birlikte zaman içerisinde Fiat tarafından yönetilmeye başlandı.











wikipedi
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Mercedes
« Yanıtla #6 : 11 Haziran 2009, 01:00:38 »
1876 yılında Nikolaus August Otto, uzun yıllardan beri sürdürülen "Güç Kaynağı" arayışına son vererek ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti. Otto’nun yaptığı 4 zamanlı motorda ateşleme alevle yapıldığı için motor devri ancak dakikada 150-200 devire çıkabiliyordu. Kontrollü bir ateşlemesi olmayan bu motor geniş bir uygulama alanı bulamadı.

Otto’nun çalışma arkadaşlarından Daimler, Ottodan ayrılarak kurduğu atölyede sıcak boru ateşlemesi denilen bir sistemi geliştirdi. Boru sıcaklığı ayar edilerek, motor devrini ve çalışmasını kısmen kontrol altına aldı. Böylece motor devrini 800-1000 d/d’ya çıkarmayı başardı. Bu içten yanmalı motorların otomobillerde kullanılabileceğini ortaya koydu. Fakat motorlarda hâlâ yakıt olarak hava gazı kullanılıyordu.

Bundan sonraki çalışmalar havagazının yerine benzinin kullanılmasını sağlamak için; benzini pülverize ederek hava ile karıştırılması üzerinde yoğunlaştırıldı. Bu amaçla Daimler Almanya’da, Forest Fransa’da çalışmalar yaptılar. Forest , filit tulumbası esasına göre çalışan ilk karbüratörü yaptıysa da başarılı olamadı.

Daimler ise, havayı sıvı yakıt içerisine iterek yakıtı zerrelerine ayırıp bu zerreleri de ateşlemeden önce sıcak boru temas ettirerek buhar haline getirmeye çalıştı. Sonunda Daimler bu iki prensibi birleştirerek arkadaşı Wilhelm Maybach ile birlikte bugünkü modern karbüratörlerin esasını teşkil eden ilk şamandıralı karbüratörü yaptı. 1885 yılında Reitwagen adında bir motorlu bisiklet de üretti.

1885 Daimler ReitwagenBu çalışmalar devam ederken Alman mühendisi Karl Benz Daimler'in motoruna kendi bulduğu ilk elektrikli ateşleme sistemini de ekleyerek ticari yönden daha elverişli içten yanmalı motoru üretti. Gottlieb Daimler şamandıralı karbüratör yaparak içten yanmalı motorların gelişmesine katkıda bulunsa da yaptığı motoru bisiklet, kayık, at arabası gibi taşıtlara monte etmeye çalışarak Karl Benz’in gerisinde kaldı.

At kullanılmadan kendiliğinden hareket edebilen anlamındaki auto+mobile kavramının ortaya atılmasından sonra ilk otomobilin doğumu, bugün Otto motoru olarak bilinen bu motorun geliştirilmesinden tam 10 yıl sonra gerçekleştirildi. Karl Benz 3 tekerlekli otomobili yaparak fabrika etrafında deneme turları atmıştır. Bu esnada karısı ve işçileri heyecan içinde bağıra çağıra peşinden koştukları bilinir. Ancak araç dört turdan sonra bozulmuştur. 9 Ocak 1886 tarihinde Mannheim'li fabrikatör Karl Benz, Berlin'deki imparatorluk Patent Bürosu'na başvurarak "Gaz motoruyla hareket eden araç" için patent hakkını aldı. Bu araç dünyanın ilk otomobilidir.

Aynı yıl "Kendi kendine hareket eden otomobil" rüyasıyla uğraşan bir başka kişi, Gottlieb Daimler, Stuttgart yakınlarındaki Cannstatt kasabasında önemli bir başanya imzasını attı: Gottlieb Daimler ilk motorlu otomobilini denedi.

Birbirine çok yakın mekânlarda, ancak birbirlerinden habersiz olarak otomobillerini geliştiren Daimler ve Benz buluşlarıyla yeni bir çağın açılmasına, dünyanın tam anlamıyla harekete geçmesine neden oldular.

Daha sonraki yıllarda Karl Benz'in şirketi "Benz&Cie" ve Gottlieb Daimler'in şirketi "Daimler Motoren - Gesellschaft" birbirlerine rakip olarak otomobil ürettiler.

İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu.

Benz Fabrikası 1896’ya kadar 130 araç üretti. 1894 yılında piyasaya sürülen Benz Velo önemli sayıda satılan ilk araç olmuştu.

Mercedes ve Benz firmalarının birleşmesini gösteren afiş1897 yılında Fransa'nın Nice kentinde yaşayan Avusturyalı tüccar ve Avusturya Nice Başkonsolosu Emil Jellinek, Daimler fabrikasını ziyaret ederek bir otomobil satın aldı. Uluslararası finans dünyası ve aristokrasi ile iyi ilişkiler içinde olan Jellinek, Daimler otomobili ile Fransız Riviera'sında büyük ilgi topladı. Daha sonra Jelinek 1899'da 23 beygir gücünde motorla donatılmış bir Daimler yarış otomobiline büyük kızı Mercedes 'in adını vererek bu araçla Nice'de bir yarışa katıldı ve birinci oldu. Bu başarıdan sonra Jelinek, Daimler fabrikasına 36 otomobil sipariş verdi ve bu araçların "Mercedes" adını taşımalarını şart koştu.

Emil Jelinek'in elde ettiği satış başarısı üzerine Daimler, 1901 yılından itibaren ürettiği araçları "Mercedes" olarak adlandırmaya karar verdi. Mercedes İspanyolca konuşulan ülkelerde çok kullanılan bir isimdir. Kelime olarak da Mars gezegeninin İspanyolca adıdır. Lütuf ve zarafet anlamına da gelmektedir. 23 Haziran 1902 tarihinde Mercedes marka adı olarak tescil edildi. 26 Eylül 1902 tarihinden itibaren de kanunlarca koruma altına alındı.

wikipedi





〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Limuzin
« Yanıtla #7 : 12 Ağustos 2009, 11:25:37 »

Limuzin bir çeşit motorlu araçtır. Otomobil'e benzer ancak daha uzun ve lükstür. Daha çok işadamları ve sanatçılar tarafından kullanılır. Ancak genellikle düğünler, film festivalleri gibi özel günlerde kullanılmak üzere kiralanırlar. Genellikle siyah veya beyaz renkte olurlar.







Ferrari Limuzin



wikipedi
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
McLaren MP4-12C
« Yanıtla #8 : 13 Eylül 2009, 11:47:43 »

Bu süper araba şimdiye kadar P11 takma adı ile anılıyordu. İki koltuklu MP4-12C, 2011 in ilk çeyreğine kadar piyasaya çıkmayacak. Piyasaya sürüldüğünde ise fiyatının 125.000 ile 175.000 pound arasında olacağı belirtiliyor.

Bu fiyatıyla 160.000 poundluk Ferrari‘nin yeni 458 İtalia'sından bir nebze daha yukarıda olacak. Fiyatın neden bu kadar pahalı olduğu ise kullanılan karbonfiber teknolojiye bağlanıyor.

Bu pahalı arabanın motoru ise en göze batan kısmı... 3.8 litrelik B8 motor 600 beygir güç üretebilecek ve karbondioksit emisyonu sadece km'de 300 gram olacak bu da marketteki diğer arabalara eş değer...

Motorun gücünü tekerlere ise dual-tutuşlu 7 ileri vitesli şanzıman aktaracak. Üstüne değinilmesi gereken diğer bir konu ise araba torkunun yüzde seksenini sadece 2000rpm de üretiyor. Bu da demek oluyor ki araba ele avuca sığmaz bir yarış arabası gibi olacak ve 0 dan 100 km hıza sadece 3 ile 4 saniye arasında çıkacak.

















samanyolu
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Wiesmann Roadster MF5
« Yanıtla #9 : 29 Eylül 2009, 00:10:41 »
El yapımı egzotik otomobil BMW M motor ve şanzımanına sahip.



310 km/s azami hıza ve 2.7 kg/bg gibi son derece düşük bir güç-ağırlık oranına sahip olan ve 0’dan 100 km/s’ye sadece 3.9 saniyede çıkabilen Wiesmann Roadster MF5 deneyimli spor otomobil meraklıları için bile sürüş keyfini bambaşka bir boyuta taşıyor.



Bu özel, açık hava deneyimini yalnızca seçilmiş birkaç kişi yaşayabilecek, çünkü bu ateşli güç paketinden yalnızca 55 adet üretilecek. 507 bg ve 520 Nm tork üretebilen V10 bir motorla donatılmış olan Roadster, genişletilebilir arka kanadı, artı özel süspansiyon tertibatı sayesinde yüksek hızlarda gerekli dengeyi sunacağını vadediyor.



Wiesmann Roadster MF5 189.500 Avro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor.

Can Şaher-ntvmsnbc
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Mercedes'ten Rüya Gibi Otomobil
« Yanıtla #10 : 29 Ocak 2010, 13:36:02 »

Mercedes SLR ailesinin en dikkat çeken üyesi Stirling Moss.

Mercesdes'in efsane SLR serisine efsane bir model daha ekledi. Bu model bir yol otomobilinden çok bir yarış otomobili ve gerçekten benzersiz. Mercedes'in SLR 300 yarış otomobili temel alarak tasarlanan bu modele efsane olmuş bir İngiliz yarış pilotunun adı verilmiş; Stirling Moss.

1950'li yılların yarış otomobili SLR 300'den ilham alınarak tasarlanıldığı için retro çizgilere sahip olan otomobil tamamen üstü açık. Hiçbir rüzgarlık ya da tavan bulunmayan otomobilde sürücüleri korumak için roll bar'lar kullanılmış.

İki kişilik bir Speedster tarzındaki otomobil ile sakin bir şehir turu çok güzel olabilir fakat yüksek süratlerde kask kullanmak kaçınılmaz gibi gözüküyor. Çünkü araçta yolcuları ön rüzgardan koruyacak bir önlem bulunmuyor.

SLR Stirling Moss'un kaputunun altında Süperşarjlı 5.4 litrelik AMG çıkışlı bir V8 bulunuyor. Bu motor 650 beygir güç üretiyor ve aracı 0'dan 100'e 3.2 saniyede çıkarıyor. Son sürat ise saatte 350 kilometre.

İç dizaynı böyle bir tasarım için hayal kırıklığı. 1.05 milyon dolar verecekseniz bir aracın detaylarının çok daha güzel olmasını beklersiniz. SLR Stirling Moss batmobil kadar hırçın, SLR 300 kadar retro ve yandan bakıldığında fırlamaya hazır bir ok gibi görünüyor ama iç tasarım SLK 200'den farksız. Mercedes, Stirling Moss SLR'dan yalnızca 75 adet üretecek. Aracın üretimine başlandı ve 750,000 avro ya da 1.05 milyon dolar ödeyen müşterilerden araçlarına yakında başlayacak.





veteknoloji.com
 
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Lamborghini Yat!
« Yanıtla #11 : 26 Nisan 2010, 00:43:54 »
Lüks, Teknoloji, Stil Lamborghini Yat'ta Buluşuyor...

İtalyan tasarımcı Mauro Lecchi imzasını taşıyan bu süper lüks yat, Lamborghini'nin yeni gözdesi olan  otomobili   " Reventon"dan esinlenilerek, stilini ve çizgilerini barındıran bir yapıyla inşa edilmiş.

Bu lüks Yat üç farklı motor seçeği ile karşımıza çıkacak. Bunlar içinde performans olarak en güçlü motor seçeneği v12'lik 500hp güç üreten modeli olacak. Teknolojinin bütün nimetlerinden yararlanılmaya çalışılan yat 12 metre uzunluğa, 4 metre genişliğe ve 3.8 metre yüksekliğe sahip. Gövdesini oluşturan lamine edilmiş kevlar ve karbon elyaf katmanları ile hafif bir tekne olarak üretilmiş.

Yatta; bir oturma odası iki de yatak odası bulunuyor. Lüksle beraber el yapımının pahasının ağır olacağından şüphe yok elbette... Ama şu anda fiyatı konusunda herhangi bir bilgiye ulaşamadık.













veteknoloji.com - Evren Serdar KÖPRÜCÜ
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2010, 00:52:25 Gönderen: Tuğra »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Aston Martin resmen Türkiye’de
« Yanıtla #12 : 23 Ekim 2010, 23:48:56 »


Borusan Otomotiv, adı James Bond ile özdeşleşen süper lüks otomobil markası Aston Martin’i üç yıllık bir uğraştan sonra resmen Türkiye’de satışa sundu.

Fiyatları 250 bin euro’dan başlayıp 430 bin euro’ya kadar çıkabilen Aston Martin’in şimdiden 6 taliplisi olduğu bildiriliyor.

Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, 1984’ten bu yana prestjli lüks markaların temsilciliğini yürüten Borusan Otomotiv’in süper lüks otomobil sınıfında bulunmadığını düşünerek bu adımı attıklarını belirtti ve Aston Martin’i uzun görüşmeler sonunda Türkiye’ye getirmeyi başardıklarını söyledi.

Markanın Borusan Otomotiv bünyesine katılması amacıyla Aston Martin yönetimine ilk başvuruyu 2008 yılında yaptıklarını hatırlatan Uğur, yazışmaların 1.5 yıl sürdüğünü, bu yılın nisan ayında da iyi niyet mektubu imzaladıklarını ve bu ay ilk ithalatı gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Görüşme süresinin uzamasında krizin de etkisi bulunduğunu belirten Uğur, “Aston Martin yönetimine pişman olmayacaklarını garanti ediyorum” dedi.
Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız ise markanın 30 ülkede resmi bayiliği bulunduğunu belirterek, Türkiye’nin de bu ülkeler içinde yer almasının önemli olduğuna işaret etti.

Biryıldız, bu yıl 200 adet olması beklenen süper lüks otomobil satışlarının 2015’te 550 adede çıkabileceğini, kendilerinin de bu pazarda yüzde 10’luk pay hedeflediklerini söyledi.

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Üyesi Ayhan Ölçer de showroomun İstanbul Dolmabahçe’de bulunan Süzer Plaza’da, ocak ayında hizmete gireceğini anlattı. Şimdiden 6 adet sipariş alındığını belirten Ölçer, “Gelecek yıl 22 adet satmayı hedefliyoruz. Hazır üretilmiş araçlar getirdik. Ancak herkes kendi otomobilini kendisi oluşturmak istiyor. Bekleme süreleriyse 4 ayı bulur” diye konuştu.

milliyet
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Jaguar'dan 1 milyon dolarlık 'süper otomobil'
« Yanıtla #13 : 10 Mayıs 2011, 02:52:52 »


Jaguar, geçtiğimiz yıl Paris Motor Fuarı’nda elektrikli bir spor otomobil tanıtarak herkesi şaşırtmıştı. C-X75 adı verilen model, sert ve iddialı tasarımıyla tüm dikkatleri üzerine topladı. Aracın en çok dikkat çeken yanlarından biri ise arka tarafa yerleştirilen yüksek devirli gaz türbinleriydi.



Tata çatısı altında faaliyet gösteren İngiliz firma, bu türbinlerin gaz ile çalıştığını ve elektrik üreterek bataryaları beslediğini açıklamıştı. Ancak bu fikir henüz denememiş olduğu için birçok çevre tarafından kabul görmedi. Yine de bu gelecek adına güzel bir adımdı ve C-X75 dikkat çekici bir konsept olarak tarihteki yerini aldı.



Yani herkesin düşüncesi bu modelin konsept aşamasından öteye geçemeyeceğini düşünüyordu. Jaguar ise bugün yaptığı açıklamayla hepimizi bir kez daha şaşırttı: C-X75 modeli üretilecek ve 2013 yılında yollara çıkacak.
 
Jaguar’ın bu cesur hamlesi kulağa çılgınca gelebilir fakat firma mantığı da elden bırakmamış. Konsept modelde yer alan türbinlerin yerine 4 silindirli turbo bir motor yerleştirilmesine karar verilmiş. Bu motor, 4 tekerin her birine yerleştirilmiş 4 elektrik motoru için elektrik  üretecek. Resmi bir açıklama yapılmasa da aracın gücünün 800 beygir civarında olması bekleniyor. Bu da 1.350 kg’lık C-X75’in 0’dan 100’e 3 saniyede çıkartmaya yetecektir.


Projenin gerçekleştirilmesinde Jaguar ve Formula 1 takımlarından Williams birlikte çalışacak. Williams ekibi aracın aerodinamik, karbon kompozit ve hibrit özellikleriyle ilgilenirken Jaguar bir yol aracı üretmek için gerekli süreci sunacak.
 
Jaguar, sınırlı sayıda üretmeyi düşündüğü C-X75’lerden muhtemelen 250 adet civarında üretecek. 2013 yılında yollarda olması beklenen aracın fiyatı ise 1.15 milyon Dolar olacak.

scroll.com.
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Geleceğin lüks Mercedes’i!
« Yanıtla #14 : 13 Eylül 2011, 23:51:37 »
Geleceğin lüks Mercedes’i!



Mercedes-Benz, Frankfurt fuarında S Sınıfı lüks sedan otomobilinin izleyeceği yönü işaret eden yeni bir konsepti tanıttı.

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan F125, Mercedes-Benz’in geleceğin lüks otomobillerinde kullanmayı beklediği türden aktarma organları için hareketli bir laboratuar olarak niteleniyor.

Hidrojenle çalışan araştırma otomobili gelişmiş bir yakıt hücresi kullanıyor.

Bu yakıt hücresi teorik olarak bugünün en güçlü S Sınıfı modellerinden bile daha yüksek performans üretebiliyor ve aynı zamanda sıfır emisyon oluşturuyor.

F125 gelecek nesil Mercedes-Benz modellerinin tarzına dair ipuçları da sunuyor.

Şirket ızgara ve yan hatlar dâhil olmak üzere aracın dış kısmının 2013 S Sınıfı’nda ve mevcut CL’nin varisinde de kullanılacağını teyit etti.

F125 bugünün standart dingil açıklığına sahip S sınıfına göre 97 mm daha kısa, 110 mm daha geniş ve 50 mm daha alçak.

Buna karşılık dingil açıklığıysa, ultra kısa ön arka sarkıntılar (profilden bakıldığında ön ve arka dingillerden sonra tamponların ucuna doğru olan kısım) sayesinde, bugünün uzun dingil açıklığına sahip konforlu otomobillerden bile daha uzun.

Otomobil hafif, alüminyum ağırlıklı bir şasi barındırıyor. Bu şasi mevcut S350 CGI’ye göre 135 kg daha hafif.

F125 hidrojen kullanarak elektrik üreten ileri teknolojili bir yakıt hücresi sistemi içeriyor. Bu elektrik de dört elektrikli motoru besleyerek büyük salon otomobilinin müthiş bir güce ve sıfır emisyona sahip olmasını sağlıyor.

Şirket bu teknolojiyi geleceğin S sınıfı modellerine dâhil etmeyi ümit ediyor.

Mercedes-Benz’in araştırma ve geliştirme bölümünün başkanı Thomas Weber, “F125 ile Mercedes-Benz’in geleneksel avantajlarını içeren büyük, rahat ve güvenli sedan otomobillerin bir geleceğinin olduğunu, çünkü emisyon oluşturmadan çalışabildiklerini göstermek istiyoruz” diyor.

Bilgisayar simülasyonları otomobilin 0-100 km/s hızlanma süresinin 4,2 saniye olacağını gösteriyor. Bu süre bugünün S Sınıfı’nın en üst modeli 5,5 litrelik V12 S600’ün verilerinden daha iyi.

Mercedes’e göre aracın hidrojen tüketimi 100 kilometrede sadece 0,79 kg yani şirketin ifadesi ile dizel bir otomobildeki 2,24 l/100 km tüketime eşit.





veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠