Gönderen Konu: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]  (Okunma sayısı 13327 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustantık

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 224
Ynt: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]
« Yanıtla #15 : 11 Mart 2008, 00:19:55 »

ـ وعن بِشر بن مِحْجنٍ عن أبيه:أنَّهُ كانَ في مَجْلِسِ رَسُولِ اللّهِ : فَأُذِّنَ بِالصَّلاَةِ فقَامَ رسُولُ اللّهِ فَصَلَّى وَرَجَعَ وَمِحجَنٌ في مَجْلِسِهِ فقَالَ: مَا مَنَعَكَ أنْ تُصَلِّى مَعَ النَّاسِ، ألَسْتَ بِرَجُلٍ مُسْلِمٍ؟ قَالَ: بَلى، وَلَكِنِّى كُنْتُ قَدْ صَلَّيْتُ مَعَ أهْلِى. فَقَالَ لَهُ: إذَا جِئْتَ إلى المَسْجِدِ وَأُقِيمَتِ الصَّلاَةُ فَصَلِّ مَعَ النَّاسِ وَإنْ كُنْتَ قَدْ صَلَّيْتَ. أخرجه مالك والنسائى .

Bişr İbnu Mihcan babasından anlattığına göre, babası (Mihcan) Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın meclisinde idi. O sırada namaz için ezan okundu. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) kalktı, namaz kıldı ve döndü. Mihcan hâlâ yerindeydi."Herkesle beraber namaz kılmana mâni olan şey nedir, sen müslüman değil misin?" diye sordu. Mihcan:"Elbette müslümanım, ancak ben âilemle namazımı kılmıştım!"dedi. Efendimiz:
"Mescide geldiğin zaman namaza kalkılırsa kılmış bile olsan cemaatle birlikte sen de kıl" buyurdu." [Muvatta, Salâtu'l-Cemâ'a 8, (1, 132); Nesâî, İmâmet 53, (2, 112).]

« Son Düzenleme: 16 Mart 2008, 20:12:08 Gönderen: SadakatNet »
Sana gerekli olmayan şey hakkında konuşma. İster akıllı, ister akılsız hiç kimseyle münakaşa etme. Ve kardeşini, anılmandan hoşlandığın şeyle an.
(Abdulah ibn-i Mes’ud)

Çevrimdışı mustantık

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 224
Ynt: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]
« Yanıtla #16 : 11 Mart 2008, 00:22:12 »
 وعن أبى هريرة رَضِيَ اللّهُ عَنْه قال:قال رسولُ اللّهِ . إذا سَمِعْتُمُ الاقَامَةَ فَامْشُوا إلى الصَّلاَةِ، وَعَلَيْكُمْ السَّكِينَةُ وَالْوَقَارُ، وَلاَ تُسْرِعُوا فَمَا أدْرَكْتُمْ فَصَلُّوا وَمَا فَاتَكُمْ فَأتِمُّوا. أخرجه الستة .

Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "İkâmetin okunduğunu duydunuz mu namaza  yürüyün. Sâkin ve vakur olmayı unutmayın. Sakın koşuşmayın. Yetiştiğiniz yerden kılın, kaçırdığınız kısmı tamamlayın."

[Buhârî, Ezân 23, Cuma 18; Müslim, Mesâcid 151, (602); Muvatta, Salât 4, (1, 68-69); Ebû Dâvud, Salât 55, (572-573); Tirmizî, Salât 244, (327); Nesâî, İmâmet 57, (2, 114-115).]
« Son Düzenleme: 16 Mart 2008, 20:13:37 Gönderen: SadakatNet »
Sana gerekli olmayan şey hakkında konuşma. İster akıllı, ister akılsız hiç kimseyle münakaşa etme. Ve kardeşini, anılmandan hoşlandığın şeyle an.
(Abdulah ibn-i Mes’ud)

Çevrimdışı mustantık

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 224
Ynt: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]
« Yanıtla #17 : 11 Mart 2008, 00:24:40 »
Ebû Hâzım İbnu Dînâr (rahimehullah) anlatıyor: "Sehl İbnu Sa'd'a bir grup insan Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in minberinin hangi ağaçtan yapıldığı hususunda münâkaşa etmek üzere geldiler. Sehl:
"Ben onun hangi ağaçtan yapıldığını, kimin yaptığını, Efendimiz (aleyhissalâtu vesselâm)'ın hangi gün üzerine oturduğunu biliyorum!" dedi ve açıkladı:
"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) Ensârdan falanca kadına bir adam gönderdi:
"Marangoz kölene söyle, bana ahşaptan münasib bir şey yapsın da üzerine çıkıp halka hitabette bulunayım"' dedi. Köle de O'na şu üç basamaklı şeyi imâl ediverdi. Sonra Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), bunun şu yere konmasını emretti. Mezkur minber, el-Gâbe'nin ılgın ağacından yapılmıştır.Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) minberin üzerine çıkıp namaza durdu ve tekbir getirdi, cemaat de O'nunla birlikte arkasından tekbir getirdi. Sonra rükûya gitti, sonra geri geri gelerek minberden indi ve minberin dibinde secde yaptı,sonra namazdan çıktı, sonra halka yöneldi ve:"Ben bunu, bana uymanız ve namazımı bilmeniz için yaptım" buyurdu. [Buhârî, Salât 64, 18, Cuma 36, İ'tikaf 32, Hibe 3; Müslim, Mesâcid 44, (544), Ebû Dâvud, Salât 221, (1080); Nesâî, Mesâcid 45, (2, 57-59).]
Sana gerekli olmayan şey hakkında konuşma. İster akıllı, ister akılsız hiç kimseyle münakaşa etme. Ve kardeşini, anılmandan hoşlandığın şeyle an.
(Abdulah ibn-i Mes’ud)

ABI HAYAT

  • Ziyaretçi
Ynt: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]
« Yanıtla #18 : 13 Mart 2008, 00:36:38 »
Cemaatle namaz kilmak deyince,aklimiza ilk gelen Cami´lerdir.
Cami:Cem eden (toplayan ),toplanilan yer demektir.
Müslümanlarin topluca namaz kildigi,Allaha ibadet ettigi yerlere cami denir.
Cami ´de namaz kilan kimselerin ( müslümanalarin) hepsine birden cemaat denir.
Cemaat:toplu halde bir imam (hoca) efendinin arkasinda saf saf (sira)olmus namaz kilan ,ibadet eden Müslümanlar demektir.
Islam´daki Cemaat kelimesinin manasi bu ölcü ile dege katzanir.
Dinimizde ( müslümanlikta),cemaatla namaz kilinmasina cok büyük bir ehemmiyet verilmistir.Bu ehemmiyet o kadar mühimdir ki,Sevgili Peygamberimiz h.z.Muhammed s.a.v. :Cemaatla kilinan namaz,tek basina kilinan namazdan yirmi yedi (27) derece faziletli(üstün)dür.buyurmustur.
Bir müslümanin,namazini,cemaatla kilmasi iyi bir Müslüman oldugunun alametlerindendir.
Tek basina kilinan namazdan,cemaatla kilinan namazin sevabi daha coktur.Hatta bir özür olmadan ,her hangi bir engel yokken camiye-cemaata gitmeyenler hakkinda Resül-ü Ekrem (a.s.) söyle buyurmustur:
Müezzinin okudugu ezani isitip de namaza gitmekten alikoyan bir mani (özür-engel,bulunmayan kimsenin kildigi namaz kabul olunmaz.)Ebu Davud.
Hülasa,yagmur,camur,siddetli soguk,sicak,karanlik,hastalik,ihtiyarlik,mal,can korkusu,yolculuk ve bunlara benzer mesru mazeretler bulunmadikca,cemaati terk etmek (birakmak)bir müslüman icin,dogru degildir.Seri (dini) bir özrü olmayan ,her hangi bir mani´si bulunmayan bir müslüman erkekler Peygamber Efendimizin Sünnetine uymamis ve emrine karsi gelmis,günah yoluna girmis olurlar.
Ezan okununca,her Müslüman,camiye cemaata gelmekle mükelleftir.
Erkeklerin bes vakit namazi cemaatla kilmalari vacib derecesine tekidli (kuvvetli) ,sünnet (sünneti müekkede)dir.
Cemaat,kadinlar icin sart (gerekli)degildir.Yasli hanimlar,erkeklerin geri tarafinda(kendilerine ayrilan kisimlarda)imama uyarak cemaatla namaz kilabilirler...

Çevrimdışı osmankemal

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 10
Ynt: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]
« Yanıtla #19 : 14 Mart 2008, 22:19:48 »
   Namazın dinimizdeki yeri hepimizin malumudur. İmandan sonra dinimizin en büyük rüknü namazdır. Namazın cemaatle eda edilmesi de ayrıca ehemmiyet arzetmektedir.
Eda; emir ile vacip olanın aynını yerine getirmek, diye tarif edilir. İbadetlerin edası “eday-ı kamil” ve “eday-ı kasır” olmak üzere ikiye ayrılır. Eday-ı kamil, vacibi, vacip olduğu gibi, kuldan yapılması istendiği vasıfta yerine getirmektir. Kasır eda ise, bu vasıflardan birini veya birkaçını terk etmek sebebiyle olur.
Namaz ibadeti cemaat ile farz kılınmıştır. Farz kılındığı gibi cemaatle eda etmek, eday-ı kamil iken, namazı tek başına kılmakla borçtan kurtulmakla beraber, eda edilen namaz, kasır yani noksan sıfatıyla mühürlenmiş olur.
   Farz namazların cemaatle eda edilmesi hususunda mezhep imamlarımız farklı görüşler beyan etmişlerdir.
Maliki mezhebinde, bu hususta iki görüş vardır. Birincisi; cemaat, bütün namaz kılan kişi ve yere, kendisinde mükellef bulunan bütün beldelere nisbetle, “Sünnet-i müekkede”dir. Bu sünneti bazı kimselerin yerine getirmesi kâfidir. Eğer belde halkından hiç kimse namazı cemaatle kılmazsa, sünnet-i seniyyeye ihanet edilmiş olur. Maliki mezhebindeki diğer bir görüş ise, cemaatin, cenaze namazı gibi farz-ı kifaye olmasıdır.
   Şafii uleması da malikiler gibi cemaat hususunda bir çok görüş ortaya koymuşlardır. Bunlardan biri cemaatin farz-ı kifaye olmasıdır. Ancak şafiilere göre meşhur olan görüş, bizim mezhebimizin içtihadı olan, cemaatin sünnet-i müekkede olmasıdır.
   Hanbeli mezhebinin görüşüne bakılacak olursa, cemaatin lüzumu daha iyi ortaya çıkacaktır. Onlara göre namazın kendisi gibi, namazı cemaatle kılmak da farz-ı ayındır.
Cemaatle namaz kılmanın fıkhi cihetine nazar ettikten sonra, Kur’an-ı kerimin 2. suresi olan bakara suresinin ilk ayetlerine ve namaz hakkında nazil olmuş ayet-i celilerin nazmına dikkat edelim. “Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine merzuk kıldığımız şeylerden infak ederler”.   Ayet-i celilede bir kelimelik “yüsallüne” yerine iki kelimelik  “Namazlarını ikame ederler” manasına gelen “yükımüne ssalate” buyrulmuştur. Burada ikamenin manası olan dikmek ve doğrultmak mefhumlarını düşünmek icabeder. Bu bize “Namaz dinin direğidir.” hadis-i şerifini hatırlatır. Bu hadis-i şerifte din, yüksek bir binaya teşbih edilmiş ve namaz o binanın direği olarak gösterilmiştir. Ayet-i celilede de namaz, cemaatle kaldırılabilecek büyük bir direğe benzetilmiş, bu ağır ve mühim mükellefiyyetin altından ancak cemaat ile kalkmanın mümkün olabileceğine işaret edilmiştir. 
   Peygamber Efendimiz S.A.V cemaate devam etmenin lüzumu hakkında  şöyle buyurur: “Münafıklara en ağır gelen namaz, yatsı namazıyla sabah namazıdır. Eğer bu iki namazdaki hayrın ne olduğunu bilselerdi, emekleyerek de olsa onları kılmaya gelirlerdi. (Nefsimi kudret eliyle tutan zata kasem olsun ki) Ezan okutup namaza başlamayı, sonra halkın namazını kıldırması için yerime birini bırakmayı, sonra da beraberlerinde odun desteleri olan bir grup erkekle namaza gelmeyenlere gitmeyi ve evlerini üzerlerine yıkmayı düşündüm. 
Cemaate gelmemekle, onun yüce faziletinden mahrum kalan ümmetinin haline ne kadar üzüldüğünü bu ifadeleriyle anlatan Rasülüllah efendimize, âmâ Abdullah ibni Ümmi Mektum R.A heyecanla: “Ya Rasülellah, benim durumumu biliyorsun, benim rehberim de yok. Aynı zamanda mescidle evimin arasında ağaçlar, hurmalar var.” diye mazeret beyan eder. Peygamber Efendimiz S.A.V Ümmi Mektum’a şöyle sorar: “Ezanı işitebiliyor musun? Verilen cevap “evet” olunca Rasülüllah: “Öyle ise cemaata gel! der ve gözleri görmeyen bir zata dahi ruhsat vermez.
   Diğer bir hadis-i şerifte de cemaatle namaz kılmanın fazileti hakkında şöyle buyrulmuştur: “Kişinin cemaatle kıldığı namazın sevabı, evinde ve çarşıda kıldığı namazından yirmibeş kat fazladır. Şöyle ki, abdest alınca güzel bir abdest alır, sonra mescide gider, evinden çıkarken sadece mescid gayesiyle çıkar. Bu sırada attığı her adım sebebiyle bir derece yükseltilir, bir günahı affedilir. Namazı kıldığı zaman, namazgahında olduğu müddetçe melekler ona rahmet okumaya devam ederler ve şöyle derler: “Ey Rabbimiz! buna rahmet et, merhamet buyur.”
Sizden  herkes, namazı beklediği müddetçe, namaz kılıyor gibidir.”
Kim ki Ramazan ayında cemaate devam ederse, Hz. Allah, kıldığı her rek’ate mukabil o kimseye Cennet-i A’lada nurdan bir şehir verir.
   Cemaatte rahmet vardır. Sadece namazda da değil, her hususta birlik beraberlik içinde hareket etmek, Allah’ımızın bizden beklediği mühim vazifelerdendir. Bir köşeye çekilip, dünya ile alakasını kesmekle, düşmandan kaçılmaz. Zira şeytan, yalnız kimse ile beraber, iki kişiden ise daha uzaktır. Böyle davranan kimseler hakkında İmam-ı Rabban-i hazretleri şöyle buyururlar: “Noksan olan sofiye, zikri ve fikri en önemli işlerden sayarlar, farzları ve sünnetleri bırakırlar. Cumayı ve cemaatı bırakmak sureti ile erbainleri tercih ederler. Amma, bilmezler ki: Kendilerinin binlerce erbaininden, cemaatle kılınan bir farzın edası, daha faziletlidir. Bununla beraber, şer’i edeplere riayet etmek şartı ile zikir ve fikir pek faziletli ve mühimdir.”
  Mirkat c.1 109
  Bakara 2
  Elmalılı, c. 1 s.186-187
  Buhari ezan 29, Kütübü sitte c.8 s.258
  Buhari, ezan 30 Kütübü sitte c.8 s.247
  Nüzhetül Mecalis.c1
  Mektubat c.1 Mektup 260

Çevrimdışı Aslıhal

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 271
  • Sadece,halin aslı
Ynt: Cemaatle Namaz Kılmanın Fazileti [9 Mart 2008]
« Yanıtla #20 : 18 Eylül 2008, 22:03:05 »
CEMAAT  İLE NAMAZ  KILANA Allah   (c.c)   BEŞ  HASLET  VERİR
1.Allah ondan maişet  darlığını kaldırır,ferahlatır.
2.Allah onda kabir azabını  kaldırır, def eder.
3.Kıyamet  gününde onun kitabı sağ tarafından verilir.
4.Sırat köprüsünü şimşek gibi  geçerler.
5.Onlar cennete  hesabsız girerler.


CEMAATLE BERABER NAMAZA DEVAM ETMEYEN  HAFİFE ALAN ONİKİ AZAB  İLE AZAB  OLUNUR
ÜÇ TANESİ  DÜNYADA’DIR                                       
1.Kazancından  bereketi  Kaldırır.                 
2.Yüzünden hayır siması alınır.                 
3.İnsanlasın kalbinde  mebğuz olur.
           
ÜÇ TANESİ  ÖLÜM ANINDA:                                       
1.Susuz  olduğu halde  ruhu alınır.
2.Aç olduğu halde  ruhu   alınır,
3. Ruhunun  bedenden  çıkmaısı  şiddetlidir

ÜÇ TANESİ KABİRLE:
1.Münker ve  nekir suâli   çok  şiddetlidir.
2.Kabri karanlık ve zulmet  olur.
3.Kabri çok dar olur.

ÜÇ TANESİ KIYAMETDE
1.Hesabı  çok şiddetli  olur.
2.Allah'ın ğadabı  ona çok şiddetlidir.
3.Cehennemdeki azabı  çok şiddetli olur.
Bârını gerden-i ahbâba edenler tahmîl
Ne kadar olsa sebük-ruh olur elbette sakîl