Gönderen Konu: Ders Çalışma ve Derslerde Başarılı Olma Konusunda Süper Bilgiler  (Okunma sayısı 10644 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı belya

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 101
  • Net'i Süzüyorum..

Bir tane ineği olan köylünün birine bir gün sormuşlar:
- İneğin ne kadar süt veriyor?
Köylü cevap vermiş:
- İneğim hiç süt vermez. Sütü ondan sizin almanız gerekir.

Bu kısa öyküden de anlaşılabileceği gibi mutlu ve başarılı olmak için bir şeyler yapmak gerekir. Mutluluk ve başarı asla sizin ayağınıza gelmez. Sizin ona gitmeniz şarttır. Bu kural hayatta böyle olduğu gibi okul yaşamında böyledir.
Derslerde başarılı olmak isteyen bir öğrenci nelere dikkat etmelidir? Nasıl ders çalışmalıdır?

Zamanınızı Planlamadan Ders Çalışmayın Yoksa Zamanınız Yetmez…
Ders Çalışma Planı Yapmanın Yolları1. Ders çalışmadan önce ilk yapmanız gereken şey “Ben neden ders çalışmalıyım?” “Neden okulda başarılı olmalıyım?” sorularına cevap bulmalısınız. Yani bir amaç, bir hedef belirlemelisiniz.
2. Kendinizi tanımaya çalışın. Çünkü kendinizi ders çalışma alışkanlıkları ve öğrenme açısından ne kadar iyi tanırsanız çalışma düzeninizi buna göre en iyi şekilde planlayabilirsiniz.
3. Çalışma planı hazırlarken hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır. Zor olan veya öğrenirken zorlanılan dersler için verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır. Verimli çalışma saatleri, zihnin uyanık olduğu, konsantrasyonun en yüksek seviyede olduğu saatlerdir.
Bu saatlerin ortak bir standardı yoktur. Her öğrencinin verimli çalışma saatleri farklı olabilir. Öğrenci eğer verimli çalışma saatini bilmiyorsa kendini izleyerek bunu tespit edebilir.
Ancak uzmanların genel kanısı, verimli çalışma saatlerinin bedenin dinlenmiş ve dinç olduğu saatler olan sabah saatleri olduğu yönündedir.
4. Çalışma planında her ders için bir çalışma zamanı ayrılmalıdır. Çalışma zamanının standardı yoktur. Her öğrenci, ön bilgisine, dersi anlamamış olmasına vb. birçok kritik durumu dikkate alarak hangi derse ne kadar zaman ayırması gerektiğini planlamalıdır.
5. Çalışma planında, çalışma süreleri mümkün olduğunca aynı saatler olmalı. Böylece o saatte çalışma      alışkanlığı kazanmış olursunuz.
6. Çalışma planında yer alan dersler,       okulda veya dershanedeki ders programına uygun olmalıdır. Örneğin, Pazartesi günü sabah saat 8:00-10:00 arası, okulda matematik dersi varsa çalışma planında Pazartesi öğlenden sonraya matematik dersi konmalıdır.
7. Bilindiği gibi tekrar verimli çalışmanın vazgeçilmez bir parçasıdır. Yine bildiğiniz gibi tekrar sürekli değil, aralıklı yapıldığı takdirde daha verimli olur. Burada tekrarın çalışma prensibinden çıkan sonuç şudur: “Öğrenme aralıklı yapılmalıdır.” Bu nedenle çalışma planı hazırlarken dinlenme aralarına da yer verilmelidir. Ancak bu aralar çok uzun olmamalı. Uzun aralarda tekrar derse dönmek zor olabilir. İdeal ders çalışma şöyle olmalıdır. 40 dakika ders çalışma, 5 dakika tekrar, 10 dakika dinlenme, daha sonra diğer saatin çalışmasına geçilir, bu şekilde ders çalışmaya devam edilir. Ancak özellikle sayısal derslerde eğer problem çözülmesi gerekiyorsa çözülmeden ara verilmemelidir.
8. Yapı ve işleyiş bakımından birbirine benzeyen iki ders üst üste çalışılmamalıdır. Örneğin fizik ve kimya dersleri üst süte çalışılmamalı. Eğer bu tür dersler üst üstte çalışılırsa bilgilerin birbirine karışması durumu meydana gelebilir. Bu derslere fizik, tarih, kimya şeklinde çalışma planında yer verilmelidir.
9. Çalışma planında hep derse yer vermek zorunda değilsiniz.  Arkadaşınıza, ailenize, sinemaya vb. birçok sosyal etkinliğe de çalışma planınızda yer verin. Bu ders dışı faaliyetleri planınıza mutlaka saati saatine yazın.

Ben Burada Ders Çalışmak İstemiyorum
Çalışma Ortamınızı Düzenleyin
1. Ders çalışmak için kendinize evde bir ortam oluşturmaya özen gösterin. Maddi imkânlarınız ölçüsünde kendinize ait bir çalışma odası evde edinmeye çalışın.
2. Derslerinize sessiz bir ortamda ve mutlaka masa üzerinde çalışın.
3. Çalışma odanızda dikkatinizi dağıtacak poster, zamanınızı çalacak televizyon, bilgisayar gibi düşmanlardan uzak durmaya çalışın. Bunları ders çalışma sonrasında kendinize ödül olarak verin.
4. Çalışma ortamınızın ışığı, ısısı, gürültüsü derse olan dikkatinizi dağıtmayacak oranda ayarlanmış olmalıdır.
5. Ders çalışmak için odanızda ayırdığınız masada sadece ders çalışın. Eğer bu masanızda yemek yerseniz daha sonra ders çalışmak isterseniz inanınki çok acıkacaksınız.
6. Çalışma masanızda ders çalışırken ihtiyacınız olacak olan kalem, kitap, açacak gibi malzemeler hazır beklesin. Ders çalışırken bunları almak için masanın başından kalkarsanız bir daha o masaya oturamayabilirsiz.

Ders Denilen Bu Şeye Nasıl Çalışmalıyım?
7. Ders çalışmaya kendinizi psikolojik yönden hazırlayamadıysanız sakın ders çalışmayın. Örneğin sevgilinizle kavga etmişseniz, ilk önce sevgilinizle olan probleminizi çözün. Eğer bu problemi çözmezseniz ders esnasında durmadan onu düşünürsünüz. Bir de bakmışsınız ders sonrasında onun göz renginden başka hiçbir şey hatırlamıyorsunuz.
8. Çalışacağınız konu bitmeden hemen dersten kalkmayın. Kendinizi şöyle motive edin: “Hadi 10 dakika daha çalışmadan sakın kalkma sen bunu yaparsın.”
9. Ders çalışma sırasında kendinize sizi derse karşı motive        edecek olan küçük ödüller koyun. Örneğin: “35 soru çözünce şu sulu portakalı alıp zevkle yiyeceğim.” gibi.
10. Her şeyi hemen öğrenmeye çalışmayın. Öğrenmeyi aralıklarla yapmaya özen gösterin. Bu aralarda dinlenebilir, müzik dinleyebilir, gezinti yapabilirsiniz.
11. Sözel derslere çalışırken ana düşünceleri anlatan paragraflar, kelimeler tespit edilerek renkli kalemle çizilmelidir.
12. Derse girmeden önce mutlaka derse çalışarak hazırlıklı gidin. Anlayamadığınız yerleri öğretmene sormak için not alın. Ders sırasında öğretmene bu soruları sorun. Göreceksiniz dersi daha kolay anlayacak ve öğreneceksiniz.
13. Televizyon karşısında yatarak kesinlikle ders çalışmayın. Kendinizi uyumuş halde bulabilirsiniz.
14. Not tutma alışkanlığı edinmeye özen gösterin. Derslerde mutlaka düzenli not tutun. Ders çalışırken de bu özelliğinizden faydalanmayı unutmayın.
15. Ders çalışırken kesinlikle ezberlemeye çalışmayın. Konuyu anlamaya çalışın, problemin çözüm yollarını öğrenmeye çalışın.
16. Okula giderken kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin.
17. Sınıfta dersi iyi dinleyin. Etkin dinleme yollarını mutlaka öğrenin. Ders sırasında arkadaşınızla uğraşmayın, tüm dikkatinizi öğretmene ve anlattıklarına vermeye çalışın. Anlamadığınız yeri mutlaka sorun.
18. Öğretmen tahtaya bir şeyler yazmışsa, anlatırken bir konu üzerinde çok duruyorsa, ses tonu artıyorsa bunu yazılıda soracaktır.
19. Derse devamsızlık yapmamaya çalışın. Eğer devamsızlık yapmışsanız o eksik konunuzu arkadaşınızdan veya öğretmeninizden mutlaka öğrenin.
20. Derslerinize mutlaka günü gününe çalışın. Daha sonra çalışırım diye düşünürseniz konuların biriktiğini, kaygı ve korku yaşadığınızı görürsünüz.
21. Günlük, haftalık ve aylık periyotlarla mutlaka genel tekrarlar yapın. Unutmayın, unutmayı önlemenin en etkili yolu tekrar yapmaktır.
 
Genç Gelişim dergisi / Ahmet Yıldız

« Son Düzenleme: 15 Nisan 2008, 16:54:59 Gönderen: belya »
Bilgi paylaşıldıkça güzel değil midir ?

Çevrimdışı ruy-ı zemin

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1109
  • Seher vakti bereket vakti...
teşekkür ederiz paylaşımda bulunduğunuz için
پاى مار      چشم مور      نان منلا      كس نديد

Çevrimdışı setre

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1146
  • Hâzâ Tezülü
İyi güzel hoş fakat ben öğrencilikten çok sıkıldım, kitapları elime alasım dahi gelmiyor   h33))
Hep ertelediğim zaman,bir türlü varamadığım diyardı...

Çevrimdışı ruy-ı zemin

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1109
  • Seher vakti bereket vakti...
İyi güzel hoş fakat ben öğrencilikten çok sıkıldım, kitapları elime alasım dahi gelmiyor   h33))

baharın güzel havasına kapılmamak lazım. sonra gerçekten yolarsınız saçları.
پاى مار      چشم مور      نان منلا      كس نديد

mazhar

  • Ziyaretçi
Ders başarısızlığı ve dikkat sorunları
« Yanıtla #4 : 02 Aralık 2013, 07:52:23 »
Ders başarısızlığı ve dikkat sorunları
 
Değerli okuyucularım, bazı öğrencilerimiz zekâları normal olduğu halde, derslerinde başarı gösteremiyorlar. Öğrenme güçlüğü denilen bu bulgu, beyindeki bir sorundan kaynaklanır. Beynin bölümleri birbiriyle yeterli şekilde iletişim kuramamakta ya da bilgiyi uygun bir şekilde transfer edememektedir. Temelde eksik olan unsurlar (dikkat, dil öğrenme, görsel algılayış) birçok yeteneği etkilemektedir. Bunlar arasında okuma yazma, aritmetik, dinleme, konuşma ve anlama sayılabilir. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar, genellikle bunlardan birkaçında birden sorun yaşarlar.
Psikanalitik kurama göre DEHB şöyle açıklanır; DEHB daha çok okul döneminde (latans dönemde) görülen bir bozukluktur. Bu dönemde ödipal dönemin özelliği olan tümgüçlülüğün sönmesi beklenir. Çocuk artık hiyerarşik farkı, babanın gücünü kabul eder ve kendi arzularını erteler. Böylece çocuksu arzu ve istekler, toplumun kabul ettiği istek ve arzulara yöneltilip yüceltilir; babayla anne için değil, akranlarla akademik başarı için rekabet başlar.
Dikkat derslere verilir. Otorite kabul edilip, çocuksu cinsellik ergenliğe kadar ertelenir.
Çocuk bir çiftin varlığında, üçüncü olarak var olmalıdır ki bazı durumlarda bu olmaz ve çocuk annenin çifti konumunda kalır. Yani baba, araya girme ayırma görevini yapamamış sayılır. Çocukla annenin arasına giremeyen baba aynı zamanda eşini de yalnız bırakmıştır. Yalnız kalan eş de çocuğuna sarılır ve bu durum çocukta yoğun sıkıntıların oluşmasına yol açar. Buna ek olarak, çocuk babanın yerine geçtiğinde aslında ailedeki sınırları ihlal etmiş ve buna müsaade edilmiş demektir. İlk güvenli ortamında bununla karşılaşan çocuk, bu durumun benzerini dış dünyaya yani okul hayatına taşır. Onun için sanki, sınırlar karışmıştır, durmak zordur. Babanın otoritesini yok sayan çocuk, devlet babanın yani okulun. öğretmenin de otoritesini yok sayacaktır. “Artık tahtaya bakıp dikkatini buraya vereceksin “kuralı geçersiz, “Şimdi değil sonra” yetersiz kalır.
Dikkat eksikliği bozukluğu yaşayan öğrencilerde sıklıkla ders başarısızlığı görülür. Dikkat eksikliği bozukluğu denilen şey, “Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu”nun bir alt türüdür.. DEB’da konsantrasyon zorluğu, dikkat dağılması, geleceğe yönelik düşünmekte zorlanma ve idarecilikte faal olamamaktır. Örneğin, öğretmenin çocuk için tuttuğu notlarda “Ayşe daha az hayal kurmalı ve işine daha iyi konsantre olmalı” ya da “Ahmet potansiyelini değerlendiremiyor” gibi tanımlama olması DEB şüphelerini ortaya çıkarabilir.
Dilber danışmanlık merkezine, derslerinde başarısızlık, ders dinlerken kendini derse verememe, sinirlilik, ödevleri yapmakta isteksizlik, unutkanlık, dikkat dağınıklığı gibi şikayetlerle başvurdu. İlkokul dördüncü sınıfta okuyordu. Okula başlamadan önce bir sene anaokulu eğitimi almıştı.. Dilber e wisc-r zeka testi ve dikkat, idrak, görsel algıyı, hafıza fonksiyonlarını ölçen testler uygulandı. Dilber in Wisc-r zeka testi sonucuna göre sonuçlar şöyleydi: Sözel performans alanında zekası yaşıtlarıyla aynı düzeydeydi ancak, performans alanında zekası yaşıtlarından daha düşük seviyedeydi. Genel anlamda zekası normaldi. Ancak öğrenme güçlüğü yaşıyordu. Bu yüzden derslerinde istese de başarılı olamıyordu. Yani yaşıtlarından, daha çok tekrar yaparak ve daha çok çalışarak, yavaş öğrenebilecekti. Dikkat, tespit, hafıza fonksiyonlarını ölçen Benton ve D2 dikkat testi sonuçlarına göre de dikkati yaşıtlarından daha düşük çıkmıştı. İşte tam da bu yüzden ders dinlemede ve ödevlerini yapmakta zorlanıyordu. Sık sık eşya kaybediyordu, hep bir şeylerini unutuyordu, sınavlarda yapılmaması geren çok küçük hatalar yapıyor ve bu yüzden soru kaçırıyordu. Dilber ile dikkatini, görsel algısını geliştiren alıştırmalar hem seanslarda yapıldı hem de eve verildi. Öğretmeniyle irtibata geçildi ve tavsiyelerde bulunuldu. Danışanım şu an derslerinde daha başarılı.
Dikkat eksikliği teşhisinde önemli bir test olan  Wisc-r zeka testinden bahsedelim; Bu test 6-12 yaş çocuklarına uygulanan bireysel bir testtir. Uygulanma süresi 1-1,5 saat kadardır. Bu test şu alanlarda çocukla ilgili kesin güvenilir bilgiler verir: SÖZEL ALAN: Genel bilgi: Çocuğun çevreden ve ailesinden ne kadar bilgi aldığıyla ilgili ve bilgi düzeyini gösteren alt testtir. Benzerlikler: Çocuğun iki şey arasında benzerlik kurarken soyutlama ve genelleme yapıp yapamadığını, ayrıca bunu doğru ifade edip edemediğini gösteren bir alt testtir. Aritmetik: Dikkati bir probleme yönlendirebilme ve öğrenme yeteneğini gösteren bir alt testtir. Sözcük dağarcığı: Çocuğun bildiği sözcük sayısını ve ifade becerisini gösteren bir alt testtir.
Değerli okurlar, Dikkat eksikliği tedavisinde  üç yöntem vardır; psikolojik, tıbbi ve eğitsel tedavi. Psikolojik tedavilerde bizler daha çok “Davranış Terapisi”ni uyguluyoruz. Davranış terapisinde uygulanacak teknikler, çocuğun yetersiz olduğu alanlara göre belirlenecek ve şekillenecektir.
 Okulda da çocuk, sınavlarda derste dikkatini dağıtacak şeylerden mümkün olduğunca uzak olabilmelidir. Sınıfın arka taraflarındaki, camlardan uzak bir köşede, diğer çocuklara sırtı dönük bir şekilde sınava girmesi, dikkatini sorulara verebilmesini kolaylaştıracaktır. Ama sınav olmadığında, derste çocuk öğretmenine yakın bir mesafede oturmalıdır.    Eğer çocuğunuz çantasını toplamakta zorlanıyorsa, çantaya birkaç tane daha göz eklenebilir ve çocuğun bu gözleri nasıl kullanacağını belirleyip, her bir gözün üzerine hangi kitaba ait olduğunu yazabilirsiniz.    Yine çantaya ödevlerini koyması için renkli dosyalar yerleştirebilir, bunlardan birinin üzerine “okula gidecek” diğerinin üzerine ise “eve gidecek” yazabilirsiniz.    Eğer çocuğunuz okulda beklediğiniz kadar başarılı değilse, ya da dikkatini toplamakta zorlanıyor gibi duruyorsa, öğretmeniyle konuşun ve çocuğun gerçekten kapasitesinin altında sonuçlar alıp almadığını tespit edin.
DEB ile mücadelede başarının sırrı, sürekli tekrar etmekte gizlidir. Sürekli tekrar etmek, sadece çocuğun dikkatini belli bir şeye vermesine değil, aynı zamanda kuralları öğrenmesine de yardımcı olacaktır.    
 
Çocuklarımızın dikkatli ve başarılı olması duasıyla Allah’a emanet olunuz.
 
Kıvanç Tığlı / Yeni Akit. Habervaktim.com.
01 Aralık 2013 Pazar 08:35