Gönderen Konu: İstanbul'a üçüncü havalimanı için Silivri'ye onay  (Okunma sayısı 3336 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

osmanli

  • Ziyaretçi

İstanbul'a üçüncü havalimanı için Silivri'ye onay 
 
 
İstanbul'un anayasası sayılan 'Çevre Düzeni Planı' belediye meclisinde oyçokluğu ile kabul edildi. Plan, meslek odalarının ve sivil toplum kuruluşlarının değerlendirmeleri için 30 gün askıda kalacak. Gerekli görülürse küçük revizyonlar yapılacak.

 
 
 

Plana göre Tuzla ve Silivri, kentin yeni çekim merkezleri olacak. Daha önce Çorlu'da inşa edilmesi düşünülen İstanbul'un üçüncü havalimanı topografik (arazi) uygunluğu ve düz bir mekan olması nedeniyle Silivri'ye yapılacak. İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi tarafından hazırlanan planda, Silivri'ye dört üniversite ve iki büyük sağlık merkezi yapılması da öngörülüyor. Teknoloji parkı ve üniversite kurulması düşünülen Tuzla ise sanayi ve yerleşim alanı olarak planlanıyor.

İstanbul Çevre Düzeni Planı sanayiden konuta, turizmden lojistiğe kentteki tüm faaliyetlerin hangi sınırlar içinde yürütüleceğini belirledi. İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi (İMP) tarafından hazırlanan plana göre Silivri, Tuzla ve Kartal yeni çekim merkezleri olacak. Silivri'ye dört üniversite, lojistik merkezi, iki büyük sağlık merkezi yapılması düşünülüyor. Teknoloji park ve üniversite yapılması düşünülen Tuzla, sanayi ve yerleşim alanı olarak planlandı.

Metro hattı Silivri'ye kadar gidecek

Metro, Tuzla ve Silivri'ye kadar gidecek. İstanbul'un Bodrum'u denen ve hafta sonları tatil merkezi olarak planlan Riva ve Şile'ye ayrıca teknoloji parkı ve bir de üniversite yapılacak. Anadolu yakasının otobüs terminali ihtiyacı içinse Samandıra'da yeni bir otogar yapılması planlanırken Üsküdar, Bakırköy, Küçükçekmece, Kadıköy, Kartal ve Pendik ilçeleri kültür endüstrisine dayalı birinci derece yaşam merkezleri olacak. Şile, Beykoz, Büyükçekmece, Çatalca, Silivri'de ekolojik tarım teşvik edilecek. Merkezî iş alanı (MİA) olarak, Tarihî Yarımada'dan başlamak üzere Büyükdere aksı boyunca Maslak'a kadar uzanan bölge kabul ediliyor. MİA üzerindeki baskıyı azaltmak için bazı alt merkezlerin geliştirilmesi öneriliyor. İstanbul'un giriş kapısı konumuna getirilecek Kartal, Marmaray, metro, havalimanı ve E-5 bağlantılarıyla denge merkezi olacak.

Sanayi alanına yeni eklemeler olmayacak

Kent genelinde 1 milyon 250 bin kişinin çalıştığı 10 bin 476 hektar sanayi alanına yeni eklemeler olmayacak. İstanbul'un yakın çevresindeki potansiyel kullanılarak sanayide çalışan sayısının 1 milyon 710 bin kişiye ulaşılabileceği hesaplanıyor. İstanbul'a yönelecek sanayi yatırımları ve işgücü için doğuda Gebze, batıda da Çerkezköy sanayide tampon bölge olarak görülüyor.

Hadımköy'de lojistik merkezi kurulacak

Tuzla Aydınlı ile birlikte Avrupa'da Hadımköy ve Silivri'de lojistik merkez kurulacak. Haydarpaşa Limanı kruvaziyer limanı olarak planlandı. Haydarpaşa'nın arkasındaki alan turizm ve kültür alanı olarak kullanılacak.

İstanbul'un ilk planı İMP tarafından hazırlanarak Büyükşehir Belediye Meclisi'nden oybirliğiyle geçmiş, ancak bazı odaların başvuruların üzerine mahkemece iptal edilmişti. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın 'B planımız' dediği İstanbul'un yeni Çevre Düzeni Planı geçtiğimiz hafta meclisten oyçokluğu ile geçerek kabul edildi. 1 ay askı sürecinden sonra plan yürürlüğe girecek.