Gönderen Konu: Duha(kusluk)namazi kilarken....  (Okunma sayısı 21229 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ruchanim

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 16
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« : 12 Mart 2006, 00:32:55 »

İlk iki rek'atine: „Niyet eyledim şükründen âciz olduğum bütün nîmetlerine teşekküren Duhâ namazına...“
İkinci iki rek'atine: „Niyet eyledim şükründen âciz olduğum İslâmiyet nîmetine teşekküren Duhâ namazına...“
Üçüncü iki rek'atine: „Niyet eyledim şükründen âciz olduğum ümmet-i Muhammed'den olmaklığa teşekküren Duhâ namazına...“
diye kalbden niyet edilir.

Son iki rek'at oturarak kılınır. neden oturarak kilinir???

Çevrimdışı ruchanim

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 16
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #1 : 12 Mart 2006, 02:02:12 »
muhakkat söylediginiz dogrudur.ama FIKHI olarak bir yerde geciyor mu? bilen var mi..? :(

Çevrimdışı Nihle

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 315
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #2 : 13 Mart 2006, 20:29:17 »
benim kanaatimcede duha namazı gündüzün nafile ibadedeti oldugundan rekatların arası ayrılmaz 4 olarak kılınır ayrıca hiç böyle niyet duymamıştım değişik.....
hııı bide nafile ibadetlerde namazın adını bile zikr etmeye gerek olamyıp neticede kul Allah ın rızasından başka birşey için namaz kılamayacağını düşünüyorum yinede daha iyi bilen birisi varsa açsında bizdehakikati öğrenelim...
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

Çevrimdışı muallim

  • yazar
  • ****
  • İleti: 758
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #3 : 17 Mart 2006, 11:39:32 »
siz samimi niyetle kılın da niyetiniz isterse farklı olsun...yeterki kılmaya kalkın Allah size bir kapı acacaktır.

yalnız her seyin bir usulu vardır bunu da usulune uygun yapmak evladır kabula sayandır...
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Çevrimdışı ben biryolcuyum

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 170
    • harikalardiyari10
düha namazı
« Yanıtla #4 : 27 Mayıs 2006, 19:39:21 »
:wink: rüchanım demişki=
(muhakkat söylediginiz dogrudur.ama FIKHI olarak bir yerde geciyor mu? bilen var mi..? )  mübarek gün ve gecelerde yapılması tavsiye edilen ibadetler fazilet yayınevi. ayrıca makasıduttalibin de de yer almakta isterseniniz oraya  baDuhâ, Evvâbin ve Teheccüd Namazları
Bilhassa evrâd-ü ezkâr sahipleri Duhâ, Evvâbin ve Teheccüd namazlarını arasıra kılmalıdır. Vakti olanlar daha sık veya devamlı kılabilirler.

Duhâ, Evvâbin ve Teheccüd namazları 6'şar rek'at olarak kılınır. Daha az veya daha çok kılınabilirse de ortası budur.

Duhâ namazının;

İlk iki rek'atine: „Niyet eyledim şükründen âciz olduğum bütün nîmetlerine teşekküren Duhâ namazına...“
İkinci iki rek'atine: „Niyet eyledim şükründen âciz olduğum İslâmiyet nîmetine teşekküren Duhâ namazına...“
Üçüncü iki rek'atine: „Niyet eyledim şükründen âciz olduğum ümmet-i Muhammed'den olmaklığa teşekküren Duhâ namazına...“
diye kalbden niyet edilir.

Son iki rek'at oturarak kılınır.

Evvâbin ve Teheccüd namazlarına tek niyet kâfidir. Her selâmdan sonra ayrıca niyete lüzum yoktur.

Evvâbin namazı eğer akşam namazının arkasından kılınacaksa; akşamın sünnetinden sonra tesbih ve duâ yapılmadan Evvâbin kılınır. Arkasından tesbih çekilip duâ yapılır.


--------------------------------------------------------------------------------
Senden daha yüksek birisi konuşurken onun söylediğini daha iyi bilsen bile sakın itiraz etme.

Çevrimdışı muallim

  • yazar
  • ****
  • İleti: 758
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #5 : 29 Mayıs 2006, 12:32:33 »
Duha, Arapça bir kelime olarak lûğatte, "güneş isabet etmek, terletmek, kuşluk yemeği yemek" manalarına gelir. "Dahvetün" kelimesi günün ilerlemesi, güneşin biraz yükselmesi manasına; duhâ kelimesi ise kuşluk vakti, gün aydınlığı manalarına gelir. Bu anlamıyla duhâ, aşağıda sıralayacağımız Kur'ân âyetlerinde de geçmektedir.

1- "Yahut kasabaların halkı duha (kuşluk) vakti eğlenirken azabımızın kendilerine gelmesinden güvende miydiler?" (el-Â'râf, 7/98 )

2- Hz. Musa: "Buluşma zamanınız sizin bayram gününüzde insanların toplandığı duha (kuşluk) vaktidir" dedi. (Tâhâ, 20/59)

3- "Kuşluk vaktine andolsun " (ed-Duha, 93/1)

4- "Kıyameti gördükleri gün dünyada ancak bir akşam yahut bir duhâ (kuşluk) vakti kalmış olduklarını sanırlar. " (en-Naziat, 79/46)

Fıkhî ıstılahta duhâ vakti güneşin doğuşundan takriben iki saat sonra giren zamana denir. Bu zaman güneşin batıya meyletmesinden az öncesine kadar devam eder. Bu zamana Türkçe'de kuşluk vakti denir. İslâm'da işte bu zaman dilimine mahsus mendup olan duhâ (kuşluk) namazı vardır. Kur'ân-ı Kerim'de duhâ namazı diye bir namazdan bahsedilmemektedir.

Bu namaz bazı hadislerde konu edilmektedir. Taberânî Mu'cemü'l-Kebir adlı eserinde Ebu'd-Derdâ yoluyla Peygamber Efendimizin (s.a.s.) şöyle dediğini naklediyor: "Kim iki rekât duhâ namazı kılarsa o kimse gafil kimselerden olmaz. Kim duhâ namazını dört rekât kılarsa Allah'a ibadet eden kimselerden olur. Kim bu namazı altı rekât kılarsa o gün ona duhâ namazı olarak kâfi gelir. Kim yine bu namazı sekiz rekât kılarsa, Allah o kimseyi kendisine itaat eden kimselerden kabul eder. Ve kim ki bu duhâ namazını oniki rekât kılarsa Allah ona Cennet'te bir köşk yapar. " (et-Tahtavî, 321)
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Çevrimdışı muallim

  • yazar
  • ****
  • İleti: 758
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #6 : 29 Mayıs 2006, 12:37:50 »
Bu yazdıklarım duha namazının ayette ve  sunnette olan delilleridir. oturularak kılınması ise ehlince malumdur.

Tasavvufi olarak  anlatılması ve anlasılması gerekir...Tatbikinde yarar vardır...

Akıl erdiremeyenler ise sunnette var olan sekliyle kılabilirler...Ama mutlaka kılınması gereken cok faziletli bir namazdır...

100 hasene olan bu namaz 75 hasenesi dunya için verilir. o nedenle bu namazı cok kılananların dunyası sıkıntı içerisinde olmaz maddi sıkıntı cekmezler...
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4786
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #7 : 29 Mayıs 2006, 23:58:41 »
nafile ibadetlerde kiyam farz degildir.oturarakda kilinabilir.duha namazinin ücüncü böülümünde oturmak ise muallimin dedigi gibi ehlince malümdür.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı Slience

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 105
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #8 : 23 Haziran 2006, 18:26:21 »
peki bir şey daha sabah namazını kaçıran bi insan kuşluk namazını kılamaz mı
El Baki Hüvel Baki

Çevrimdışı muallim

  • yazar
  • ****
  • İleti: 758
Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #9 : 29 Haziran 2006, 11:53:19 »
oncelik farzlardadır..o nedenle sabahın sunneti ile farzını kaza olarak kılmak gerek...yani hiç geçmemiş gibi aynen  o gunun sabah namazı öğlene kadar kılınmalıdır...daha sonra vakit kalırsa kusluk ve dua namazları kılınabilir.
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Çevrimdışı efsanef

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 283
Ynt: Duha(kusluk)namazi kilarken....
« Yanıtla #10 : 18 Mayıs 2015, 21:28:58 »
Duhâ nazamının son iki rek’atini, Tarîkat-ı Aliyye-i Nakşibendiyye-i Müceddidîn kolu silsilesinin 25’inci halkasını teşkil eden İmam-ı Rabbani (k.s.) hazretlerinin oğlu Muhammed Ma’sûm (k.s.) hazretleri oturarak kılmışlar… Ve bu tatbikat, tasavvuftaki “Müridin fıkhı mürşidinin amelidir” usûlünce, bu yolun mensupları arasında onun bir sünneti olarak böyle devam edegelmiştir.

Zikri geçen nâfile namazın oturarak kılınması hakkında ayet veya hadis aramanın bir gereği yoktur; çünkü kıyâm, farz ve vâcip namazlarda bir rükündür, bir esastır. Bundan dolayı kıyama gücü yeten kimsenin oturarak kılacağı farz veya vacip bir namaz caiz olmaz. Rükünler farz olduğundan, onlara riayet etmek gerekir.

Velhâsıl; sünnet ve müstehap (nâfile) namazlar, bir özür bulunmaksızın oturularak da kılınabilir. Fakat fazilet ayakta kılınmalarındadır. Bunda âlimlerin ittifakı vardır. Mezhep imamımız İmam-ı Azam (rh.) hazretlerine göre, yalnız sabah namazının sünneti bundan müstesnadır; o, özürsüz oturularak kılınmaz. Ayrıca teravih namazını da özürsüz oturarak kılmak caiz ise de, keraheti vardır.

Bir kimsenin ayakta olarak başladığı nafile bir namazı, yorulacak olsa, bir yere dayanarak veya oturarak kılması caizdir. Böyle bir özür bulunmadıkça, bir yere dayanılmasında veya oturulmasında kerahet vardır.

Bir kimse oturarak kılmaya başladığı nafile bir namazı, kalkıp ayakta tamamlayabilir. Bunda ittifak vardır.