Gönderen Konu: Egzersiz İlaçtır  (Okunma sayısı 1659 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Egzersiz İlaçtır
« : 13 Mart 2012, 15:00:23 »


Egzersiz İlaçtır

İnsanoğlu, 150 yıl önce günde 30 bin adım atarken, günümüzde 3 bin adım bile atılmıyor! İnsanoğlu inaktif bir yaşama programlı değildir. Genler enerjiyi elden geldiğince depolamaya, az enerji harcayarak çok iş yapmaya programlıdır.
 
İnaktif ve bol enerji kaynağı olan günümüz ortamında enerji yağ olarak depolanır. Oysa düzenli egzersiz ve hareketli yaşam biçimi birçok sağlık probleminin önüne geçerek insan ömrünü uzattır.
 
İnsanlık tarihinde fiziksel aktivitenin yerini, değişen alışkanlıklar ve inaktif yaşam tarzı alınca yeni sağlık problemleri gündeme geldi.
 
Dünyada görülen hızlı değişim, insanların daha fazla oturarak iş yapması, fiziksel ritmin giderek beyin aktivitesine dönüşmesi, hızlı ve çarpık kentleşme gibi sebepler hareketsiz yaşam biçimini tetikleyerek depresyon da dahil olmak üzere birçok ciddi sağlık problemine yol açıyor. İnaktivite ölüme neden olan risk faktörleri arasında 4.sırada yer alıyor.
 
Hareketsizlik ‘Ölüme’ Davetiye Çıkarıyor
 
Bugün Avrupa’da yılda altı yüz bin ölümden fiziksel inaktivite sorumlu. Bu noktadan hareketle inaktivite; Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülke için beraberinde çok ciddi ekonomik ve sağlık sorunlarını getirecek bir problem.

Fiziksel olarak aktif bir yaşam için programlanan insanoğlu, 150 yıl önce günde 30 bin adımdan çok daha fazlasını atarken son sanayi devriminin olduğu yıllarda 15 bin adıma gerileyerek maalesef günümüzde 3 bin adıma bile zor ulaşır hale geldi. OESD raporlarına göre dünyada 2050 yılında yaşlı nüfusu en hızlı artacak olan iki ülkeden birisi Türkiye.

Şimdi fiziksel aktivite alışkanlığını tüm toplumda, küçük yaşlarda yaygınlaştırırsak, ilerleyen zamanda yaşlıların çeşitli hastalıklarla karşılaşma riskini de büyük ölçüde azaltmış oluruz.
 
İnaktif Yaşam Biçimi Hastalıkların Sebebi
 
Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre fiziksel inaktivite birçok ülkede hızlı bir şekilde yaygınlaştığı için kanser, kalp-damar hastalıkları, şişmanlık, tip2 diyabet, kemik erimesi gibi bir çok hastalığın artışını da tetikliyor.

Fiziksel inaktivite yılda bütün dünyada 3.2 milyon insanın ölümüne, yaklaşık %30’u diyabet ve kalp hastalığı olmak üzere, 60 yaş altında 670.000 kişinin erken ölümüne sebep oluyor. Fiziksel inaktivite birçok kronik hastalığın oluşumuna yol açan sessiz bir epidemi olarak da kabul edilebilir.

Yapılan araştırmalar göğüs ve kolon kanseri vakalarının %20-25’i, diyabetin %27’si ve iskemik kalp hastalığının %30’unun fiziksel inaktiviteden kaynaklandığı bildiriliyor. İnsanoğlu inaktif bir yaşama programlı değildir.

İnsan genleri enerjiyi elden geldiğince depolamaya, az enerji harcayarak çok iş yapmaya programlı olduğu için, inaktif ve bol enerji kaynağı olan günümüz ortamında enerji yağ olarak depolanır. Enerji harcaması yeterli düzeyde olduğu sürece enerji alımı kısıtlanmadan denge sağlanabilir.
 
sağlık ve yaşam dergisi-Prof. Dr. Haydar Demirel Aktif Yaşam Der. Bşk.

*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
'Uzun yaşamak için az otur'!
« Yanıtla #1 : 30 Eylül 2012, 12:01:52 »
İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan bir araştırma, fazla hareketsiz kalmanın yaşam süresini kısaltabileceğini ortaya koydu.

Fazla hareketsiz kalmanın yaşam süresini kısaltabileceği belirlendi. İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırma, günde 3 saatten az oturmanın yaşam süresini yaklaşık 2 yıl uzatabileceğini gösterdi.

Araştırmada ABD , Kanada , Avustralya ve İskoçya'da son yıllarda yayımlanan hareketsiz yaşam tarzıyla ilgili 5 makalenin sonuçları değerlendirildi.

Araştırmaya katılanlar, 3 saatten az, 3-6 saat ve 6 saatten fazla hareketsiz kalma ile televizyon izleme sürelerine göre (2 saatten az, 2-4 saat ve 4 saatten fazla) sınıflandırıldı.

2005-2006'da 18 yaşın üzerindeki Amerikalıların katıldığı ve daha sonra 2009-2010'da tekrarlanan araştırmalar, televizyon karşısında geçirilen sürenin günde 2 saate indirgenmesinin ömrü 1 yıl 3 ay uzatabileceğini ortaya koydu.

Bilimadamları, ABD Kanser Birliği tarafından yapılan, 123 bin 216 kişinin katıldığı, 2010 yılında yayımlanan araştırmalardan birinin, günde 6 saatten fazla hareketsiz kalanların ölüm riskinin, günde 3 saatten az hareketsiz kalanlardan yüzde 20 daha yüksek olduğunu gösterdiğini de belirtti. Erkeklerde ölüm riskinin yüzde 17, kadınlarda ise yüzde 37 olduğu hatırlatıldı.

Lozan Üniversitesi'nden Peter Katzmarzyk ve ekibi, bazı araştırmaların fazla oturmanın bacak kaslarını hareketsiz bıraktığını ve dolayısıyla kandaki şeker ve yağ oranını kötü etkilediğini gösterdiğini belirterek, bu araştırmada ise uzun süre hareketsiz kalmanın ya da televizyon izlemenin yaşam süresini kısaltabileceğini belirlendiklerini ifade etti.

Geçmişte birçok kez araştırma konusu olan hareketsiz yaşam tarzının, diyabet ve kalp-damar hastalıklarını tetiklediği ve ölüm riskini artırdığı biliniyor.

Dünya Sağlık Örgütü , sağlık için yetişkinlere haftada en az 150 dakikalık fiziksel aktivite öneriyor.

(aa) - veteknoloji
*~*~* TUĞRA *~*~*