Gönderen Konu: Etkili öğrenme yöntemleri  (Okunma sayısı 8154 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3884
    • Herkonudan.com
Etkili öğrenme yöntemleri
« : 31 Ocak 2009, 02:25:25 »



Başarılı olmak için çok çalışmak tek başına yeterli olmayabiliyor. Çok çalıştıkları halde, etkili öğrenme tekniklerini kullanmadıkları için istedikleri sonuca ulaşamayan binlerce öğrenci var. Bu nedenle, özellikle öğrenciler için, etkili öğrenme tekniklerinin öğrenilmesi, başarıyı artırmada yardımcı olacaktır.




Başarılı olmak için çok çalışmak tek başına yeterli olmayabiliyor. Çok çalıştıkları halde, etkili öğrenme tekniklerini kullanmadıkları için istedikleri sonuca ulaşamayan binlerce öğrenci var. Bu nedenle, özellikle öğrenciler için, etkili öğrenme tekniklerinin öğrenilmesi, başarıyı artırmada yardımcı olacaktır.

Öğrenme nedir?

Öğrenme, bilgiyi anlama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Öğrenme sürecinde kişi aktiftir. Öğrenme kişinin yoğun bir çaba sonucunda ortaya çıkan bir süreçtir.

Öğrenme süreci nasıl işler?

Öğrenme süreci, bilginin duyularımız vasıtasıyla algılanıp, kısa vadeli hafızaya atılması ile başlar. Kısa süreli hafızamızdaki bilgiler, düzenli ve aralıklı tekrar yapma ile uzun vadeli hafızamıza aktarılır. Ondan sonra, kullanılması ile birlikte öğrenme gerçekleşmiş olur. Tekrar yapılmayan, öğrenilmiş bilgi; kısa süre sonra, kısa vadeli hafızamızdan da silinir. Sonuç olarak, öğrenmek için harcadığımız çabanın sıfırla çarpılması ortaya çıkar. Burada altını ısrarla çizmemiz gereken yer; tekrar yapmanın bilgi için kaçınılmaz olmasıdır.

1. Öğrenmeye odaklanma: Bu tutuma sahip öğrencilerin belirgin özelliklerini şöyle sıralamak mümkün; başarılı olmama korkuları yoktur, motivasyonları yüksektir, kendilerine güvenleri tamdır, çalışma stratejileri kullanırlar, planlı çalışma konusunda özenlidirler.

2. Başarısızlıktan kaçınma: Bu tutuma sahip öğrencilerin öne çıkan özelliklerini de şöyle sıralayabiliriz; Başarılı olamama korkusu hâkimdir, Motivasyonları azdır, başarısızlığı ya kendi yeteneksizliklerine ya da dersin zorluğuna bağlarlar, etkili ders çalışma teknikleri kullanmazlar, amacı öğrenmeden çok ders geçmektir, tekrar edilmeyen ezber sürecine girerler ancak kısa sürede unuturlar.

3. Başarısızlığı kabul etme: Üçüncü ve son öğrenme tutumunda olan öğrencilerin işi, diğerlerine nazaran daha zor gibi duruyor. Özellikleri şöyle; Başarısızlığı kaçınılmaz görürler, ders çalışma ya da motivasyon düzeyleri sıfıra yakınıdır, sürekli desteğe ihtiyaçları vardır, başarılı olmak için çaba göstermezler, ders dışı etkinliklere daha fazla zaman ayırırlar.

Hafıza ve tekrarlama


HafızayıI güçlendirmek için belli aralıklarla tekrar yapmak gereklidir. Öğrenilen bilgiler, aynı gün içinde tekrar edilmelidir. Araştırmalara göre, tekrar edilmeyen bilginin çok önemli bir kısmı aynı gün içinde unutulmaktadır. Bilgiyi öğrendiğimiz andan sonraki ilk yirmi dört saat içinde tekrar etmek de hafızamızı güçlendirebilir. Bir hafta ya da bir ay sonra yapılacak küçük tekrarlar, bilginin kalıcı hafızaya aktarılmasına yardımcı olur. Öğrenme süreci, öğrenme tutumlarının kontrol altına alınmasıyla başarılı çalışır. Öğrenme tutumu, öğrencilerin kavrama durumlarını fazlasıyla etki altına almaktadır. Temel olarak üç çeşit öğrenme tutumundan söz edebiliriz. Bütün öğrenciler, bu öğrenme tutumlarından birisine dâhildir. Bir öğrencinin, bu üç gruptan birinden çıkması çalışmasına bağlı olarak değişmektedir. Öğrencinin çabasına bağlı olarak, gruplar arasında geçiş mümkün olmaktadır.

Öğrenmeye karşı olumsuz tutum nasıl değişir?

Öncelikle motivasyonunuzu yükseltmeniz gerekir. Bunun için de en iyi kaynak kişinin kendisidir. Kendi kendinize çeşitli motivasyon kaynakları bulabilirsiniz. Her şeyden önce, öğrendiklerinizi sizin için anlamlı kılmaya çalışın. Okulda öğrenilen dersleri, anlamsız olarak gördüğünüz sürece, başarıya kapalı kalacaksınız demektir. Her türlü dersi çalışırken, gösterdiğiniz çabanın gelecekteki mutluluğunuzla yakından alakalı olduğunu iyi anlamaya çalışın.

Ders çalışmayı başarılması gereken bir iş ya da çözülmesi gereken bir problem olarak görürseniz, ders çalışmak daha zevkli hale gelebilir. Öğrenmeye çalıştığınız metnin ihtiyacınız olduğunu düşünün. Futbol gazetesi okurken neden sıkılmadığınız üzerine iyi düşünmeniz gerekir. Aynı şekilde sayfalarca yazı okuyorsunuz, yeni şeyler öğreniyorsunuz... Ve bütün bunları isteyerek, üstelik sıkılmadan yapıyorsunuz. Ama başka bir metinde sıkılabiliyor, algınızı toplayamıyorsunuz.  Kısaca söylemek gerekirse, motivasyonu artırmada en önemli etken ders çalışmaya yönelik düşüncelerinizi olumsuzdan olumluya yöneltmenizdir.

milligazete
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Günbatımı

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2490
  • Görelim Mevlâ'm neyler, neylerse güzel eyler...
Ynt: Etkili öğrenme yöntemleri
« Yanıtla #1 : 31 Ocak 2009, 15:03:52 »
Teşekkürler...
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Çevrimdışı eyüp hüseyin öksüz

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Etkili öğrenme yöntemleri
« Yanıtla #2 : 23 Kasım 2009, 01:14:39 »
paylaşdıgınız bu özel bilgiler için Allah razı olsun,çok teşekkür ediyorum.
saygılar.
« Son Düzenleme: 23 Kasım 2009, 01:19:40 Gönderen: Lika »

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Ynt: Etkili öğrenme yöntemleri
« Yanıtla #3 : 23 Kasım 2010, 19:29:41 »
Teşekkürler Lika
*~*~* TUĞRA *~*~*