Gönderen Konu: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!  (Okunma sayısı 7972 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6994
  • Milimi milimine Ehli sünnet...
Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« : 09 Ağustos 2009, 01:35:44 »

Kur'ân Yahudileri ve Nasranîleri, bir kısım rühbanlarını erbab (haline) getirip putlaştırdıkları için kınıyor.

Gerçek rabbanî alimleri, gerçek velileri, dereceleri ve rütbeleri yüksek salih kişileri sevmekte, onlara hürmet etmekte (onları putlaştırmamak şartıyla) büyük yararlar vardır. Çünkü onları sevenler, onların emirlerini ve öğütlerini tutar. Bu ise ebedî kurtuluşa ve saadete vesile olur.

Bir kısım cahiller, kendi din baronlarını çok yükseltiyor, uçuruyor, adeta putlaştırıyormuş... Maalesef zamanımızda böyle kötü şeyler olduğunu duyuyoruz.

Aklı başında hiçbir gerçek alim, velî, salih zat şahsının putlaştırılmasına razı olmaz. Bunu önlemek için elinden geleni yapar.

Yine hiçbir aklı başında bir Müslüman hocasını, şeyhini, din imamını (önderini) mürşidini rableştirmez.

Din büyüklerine alabildiğine sevgi, alabildiğine hürmet... Lakin onları asla putlaştırmamak.

Peygamberler dışında hiç kimse mâsum (ismet sıfatıyla muttasıf) ve hatâsız değildir.

İnsanî planda büyüklüğün temel şartlarından biri tevazudur.

En yüksek rütbe hiçliktir.

İnsan hiç olabilirse, ölmeden önce ölmüş bahtiyarlar zümresine katılabilir.

İnsanlar maça gidiyor, pikniğe gidiyor, gezmeye gidiyor, nargile içmeye gidiyor, iş seyahati yapıyor...

Bazı Müslümanlar da, geçmiş büyüklerin kabirlerini ziyarete gidiyor. Bir sahabenin, bir alimin, bir velinin, bir şehidin kabrine...

Oraya gidince selam veriyor. Bunun kaynağı nedir, meşruiyeti nereden geliyor? Siyer ve hadîs kitaplarımızda yazılıdır, Resul-i Kibriya aleyhi ekmelüttahaya efendimiz Medine-i Münevvere'deki Baki' kabristanına gider ve ölüleri selamlarmış. Bütün büyük ilmihal ve fıkıh kitaplarımızda Peygamberimizin ölüleri selamladığı ve ardından dua ettiği yazılıdır.

Eyüb Sultan semtine gittik ve Peygamberimizin bayraktarı ve mihmandarı Eba Eyyub el-Ensarî radiyAllahu anh efendimizi ziyaret ettik. Peygamberimizin Baki' kabristanında yaptığı gibi selam verdik, selamdan sonraki duayı okuduk. Ayrıca üç ihlas ve bir Fatiha okuyup, bundan hasıl olan sevabı önce Hâce-i Kainat Resulullah Efendimiz'e, diğer bütün Peygamberan-ı izama, Hz. Adem Safiyullah'tan bu yana dünyaya gelmiş ve dünyadan göçmüş mü'minlerin ruhlarına, bu arada yakınlarımızdan ahirete göçmüş onlara bağışladık... Bu anlattığım şeyde ne gibi bir kötülük var ki, Vehhabîler ve Vehhabî sempatizanları avaz avaz "Şirktir, küfürdür, azim günahtır, sakın ha sakın ha!.." diye bağırıyorlar?

Bazı cahil karılar türbelere gidip uygunsuz işler ediyor diye kabir ziyareti yasak mı edilsin?

Elimde beni zorlayan çok ağır bir bavul olsa. Oradan geçen bir tanıdığıma "Aman şu ağır yükü götürmekte bana yardım et..." desem, müşrik mi olurum?

Tevessül ve istigasa şirk değildir.

Ehl-i Sünnet ile Vehhabîler arasında ne kadar ihtilaflı mesele, uzlaşmazlık, tartışma konusu varsa, bunların hepsinde Ehl-i Sünnet haklıdır.

Elbette kabir ziyaretinin edepleri ve rükünleri vardır. Bunlar Ehl-i Sünnet kitaplarında yazılıdır.

Vehhabîlere kalırsa, o müşrik, bu kafir, dünyada pek az Müslüman kalır.

Din kardeşlerime acizane ve naçizane tavsiyem şudur: Malâyâni ile uğraşacağınıza, günah mekanlarına gideceğinize, sık sık piknik yapacağınıza din büyüklerinin mezarlarına ve kabristanlara gidiniz. Mesela Eyyub Sultan'a. Oradaki camide namaz kılınız. Bir kenara çekilip Yâsîn okuyunuz, sevabını bağışlayınız. Büyük mânevî bereketlere ve feyizlere nail olursunuz.

Mazanne-i kiramdan merhum Şeyh Muhammed Zahid hazretleri önemli işlerden, mesela hacca gitmeden önce Eba Eyyub el-Ensarî radiyAllahu anh efendimizi ziyaret ederlerdi.

Vehhabîlere uyan çok zarar ve ziyan eder.

Allahü Teâlâ'nın iradesi ve yaratması olmadan tek hücreli bir amib bile kıpırdanamaz.

Şirk arayanlar, krallarına Celaletü'l-Melik el-Muazzam diyenlere baksınlar.

Din büyüklerini, rabbanî alimleri, evliyaullahı, şühedayı, sülahayı sevmek, selamlamak, onları vesile kılmak niçin şirk olsun?

M.Şevket Eygi


Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1166
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #1 : 11 Şubat 2010, 17:05:54 »
Teşekkürler.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #2 : 16 Şubat 2010, 19:28:54 »
Allah Razı Olsun.
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı osmanlı

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 379
  • Okula hayır, Açık lise kolejlerine evet.
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #4 : 24 Temmuz 2010, 15:24:01 »
Wehhabi krallarının kökleri. Dönüp baksınlardan hikmeti budur.


Birazdan okuyacaginiz bulgulari arastirip gun yuzune cikartan yazar Muhammed Sakir'in Suudi kralligi tarafindan olum emri verilmistir.

Hicri 851 senesinde ANZA kabilesinin bir kolu olan Al -MASALIKH grubundan bir kac adam bugday,misir ve oteki yiyecek urunleri almak uzere bir kervan kurarak Necd'den Irak'a gitti.Bu kervanin lideri Sahmi Bin Hatlul'du.Kervan Basra'ya gelince,yiyecek almak icin durdu.Yiyecegi daha ucuza almak icin pazarlik ettikleri sirada  Yahudi tuccar Murdakai Bin Ibrahim bin Mose,kervandakilerenereli olduklarini sordu.

ANZA kabilesinin El Masalikh kolundan geldiklerini soyleyen kervandakilere Yahudi tuccar Murkadai buyuk bir sevincle sarilarak kendisinin de aslen o kabileden geldigini fakat babasinin aile ici ihtilaflar yuzunden kabileden ayrildigini ve bu bolgeye yerlestigini  soyledi.Yaninda calisanlara donen Murkadai, kervandakilerin develerini her cesit yiyecekle doldurmalarini emretti.

Bu durumdan cok duygulanan kervandakiler,Murdakai'nin anlattigi her uydurma hikayeye hic tereddut etmeden inandilar.Kervanin yukunu alip da hareket etmeye baslayacagi an,Yahudi tuccar onlarla Necd'e gelmek istedigini ve ata topraklarini gormek istedigini soyledi.Bu istek kervan uyeleri tarafindan memnuniyetle karsilandi.

Kervanla birlikte Necd'e gelen Murkadai, burada kaldigi sure icerisinde burada tanistigi insanlara cesitli propagandalar yapti ve cevresinde bir grup olusturmaya basladi.Yaptigi propagandalar Yemen,Hicaz ve Necd bolgesinde etkin olan musluman din adami Seyh Salih Salman Abdullah El Tamimi'nin tepkili muhalefetiyle karsilasmisti.

Seyh, Murkadai'nin gercek niyetini cozmus ve onu bolgeden surdurmustu.El Kasim bolgesine surulen Murkadai burada ismini degistirerekMarkan Bin Ibrahim Musa ismini aldi.Bir sure sonra surgun edildigi bu bolgeden ayrilan Murkadai El-Katif yakinlarindaki Diriye kasabasina yerleserek burada yeni hikayeler uydurarak propagandalara baslar.

Uydurdugu hikayeler arasinda en cok bilinenlerden birisi Hz Muham-med'in kalkaninin Uhud savasinda putperestler tarafindan ele gecirildigi ve kalkanin daha sonra Banu Kunakiya adli bir Yahudi kabilesine satildigi,onlarinda bu kalkani essiz bir hazine gibi sakladiklari hikayesiydi.Bu hikayelerle ve propagandalarla sayginlik kazanan Murkadai,bu kasabaya tamamen yerleserek burayi kafasinda tasarladigi Yahudi kralliginin merkezi olarak goruyordu.

Markan Bin Ibrahim Musa (Murkadai), kral olmak icin bolgedeki birkac Bedevi kabilesiyle  yakinlasti ve onlarin guvenini kazandiktan sonra kralligini ilan etti.Bu bolgde guclu olan Ajman ve Banu Halid kabilesi birleserek gercek kimligini ve amacini desifre ettikleri Murkadai'ye karsi buyuk bir saldiri baslattilar.

Saldiri aninda canini zor kurtaran Murkadai,bugun El Riyad olarak bilinen o zamanlar El Arid olarak adlanirilan bolgedeki El Mailibid Gusabiya'daki bir ciftlige sigindi.Ciftlik sahibi iyi niyetli bir adamdi ve Murkadai'ye kalmasi icin bir barinak ve yetecek kadar yiyecek verdi.Mukadai burada 1 ay kaldiktan sonra ciftlik sahibini oldurerek mallarina el koydu ve cevredekilere ciftlik sahibinin hirsizlar tarafindan olduruldugunu soyledi.

Cftlige kurulduktan sonra,hemen Madaffa adinda bir misafirhane kurarak cevresinde topladigi insanlara kendisinin bir Arap seyhi oldugunu soyleyerek Seyh Salih Salman Abdullah l Tamimiye karsi dusmanlik uyandiran propagandalara giristi ve birgun Seyh Tamimi'yi Al Zalafi kasabasindaki camide oldurttu.

Kendini iyice guvende hiseden Murkadai, birden cok kadinla evlene-rek bir suru cocuk yapti.Suudi kabilesini kuran Murkadai,gizliden kendi inanclarini tatbik etmeye basladi ve cevrede ekonomik olarak guclu olan kabilelerin tarlalarini ya parayla satin alarak ya da ayak oyunlariyla ele gecirdi ve bolgede cok buyuk bir guc oldu.Bu sekilde Suudi kabilesi ortaya cikti.Murkadai'nin ogullarindan El Mukaran'iniki oglu oldu.Bunlardan birisinin adi Muhammed otekisinin adi da Suud'du.Suudi kralliginin ismi buradan gelmektedir.

Amaclari onunde engel gorduklerini ya kadin,ya para ya da gucle susturdular.

Suudi ailesinin Araplarin en onemli kabilelerinden Rabia, Anza ve Almasalih kabileleriyle hicbir ilgisi olmadigini ve Yahudi olduklarini yaz-mak isteyen biyografi yazarlarini ya parayla ya da korkuyla vazgecirttiler.Elinde uyduruk baglantilarla yazdigi bir kitapta Suudi krallarinin soyunu Hz Muhammed'e dayandiran Krallik  kutuphanesi muduru Muhammed El Tamimi'ye Suudi kralligi tarafindan Suudi Arabistan Misir Konsoloslugu araciligiyla cok buyuk para verildi.

Zamanla cok guclenen Suudi ailesi Araplarin onde gelen ailelerini ve kabilelerini yeteri kadar musluman olmamakla ya da donme olduklarini iddia ederek sucladilar ve Suudi adaleti adiyla bircogunu katlettiler."SUUDI FAMILY" adiyla yayimlanan kitabin 98-101. sayfalarinda Suudi hanedaninin ozellikle Necd bolgesinde yasayan Muslumanlari zindik olarak  ilan etmisler ve buradaki Muslumanlarin kanlarinin,paralarinin,mallarinin ve karilarinin kendilerine kapatma olarak helal olduklarini deklare ettikleri yazilmaktadir.

Yine kitapta yazilanlara gore Vahhabi cizgisinde olmayan Muslumanlarin Muslumanliginin gecerli olmayacagi iddia edilmektedir.(Vahhabilik Turk kokenli gizli bir Yahudi tarafindan kurulmus cok vahsi bir Islam yorumudur.Ozde gizli Yahudi olan Suudi hanedanligi kendileri gibi gizli yahudi
olan Vahhab tarafindan kurulan  Vahhabilik doktirini adi altinda yillardir bircok insani acimasizca katletmislerdir.

Ulkede bircok insan yoksul olmasina ragmen,Suudi hanedani koskoca ulkeye kendi isimlerini vererek ulkenin herseyini kendi uzerlerine gecirmekte ve
butun dogal kaynaklardan sadece kendi kabileleri yararlanmaktadir.Hanedanligin en ufak bir politikasini elestirecek olan herhangi bir
insanin cezasi Vahhabilik geregi idamdir.

2o yuzyilin baslarinda Arap bolgesini zorla ele geciren Suudi ailesinden Kral Abdul Aziz Osmanli imparatorlugunun emrine girmek istemis fakat Osmanli yoneticileri tarafindan zalim,guvenilmez ve vahsi bulunarak reddedilmistir.Bunun uzerine bolgede guc olamaya basla-
yan Ingilizler'e yaklasarak bolgede bir cok katliama imza atmistir.

Suudi hanedaninin Yahudi olduklarina dair tanikliklar:

1960 yilinda Kahire'de yayin yapan "Savl El Arap" radyosu ile Yemen'de yayin yapan Sana'a radyolari Suudi ailesinin gizli Yahudiler oldugunu iddia ettiler.Konuyla ilgili iddialari yalanlamayan Kral Faysal, 17 Eylul 1969'da Washington Post gazetesine verdigi demecte "Biz Suudi hanedaninin Yahudi
akrabalari vardir.Yahudilere karsi husumet besleyen Arap ve Islam otoriteleriyle ayni noktada degiliz.Bizim ulkemiz Yahudiligin ilk kaynagi
olup yeryuzune dagildigi yerdir."demistir.
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2010, 15:34:18 Gönderen: moderatör »
Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

Çevrimdışı murselin

  • murselin
  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 16
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #5 : 01 Ağustos 2010, 17:20:40 »
bizi bilgilendirdiğiniz için teşk
(F) (F) MuRsLiN (F) (F)

Çevrimdışı hanse

  • sedanur
  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 12
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #6 : 02 Ağustos 2010, 14:43:10 »
Evet bizi bilgilendirdiğiniz için teşekur ederiz.Gerçekten çok güzel.
(L)  (L)    H+a+N+s+E  (L)  (L)

Çevrimdışı osmanlı

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 379
  • Okula hayır, Açık lise kolejlerine evet.
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #7 : 03 Ağustos 2010, 17:24:30 »
Biz teşekkür ederiz. Yeter ki okunsun bize yeter.
Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

Çevrimdışı duha

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 5144
  • ѕησωƒℓαкє
söz Hayâtî'dir; İnanç taşıyoruz.....

[/center]

Çevrimdışı ihvan

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2399
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #9 : 02 Aralık 2010, 10:58:59 »
bayram sonrası cumartesi.eyyübel ensari  hazretlerinin ziyaretindeydim..bu ziyaretle imanımız ihlasımız,ve huzurumuz kat be kat arttı..........tavsiyemizdir.gidebildiğiniz kadar gidin....

Çevrimdışı Günbatımı

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2490
  • Görelim Mevlâ'm neyler, neylerse güzel eyler...
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #10 : 02 Aralık 2010, 13:44:51 »
Tüm bilgiler için teşekkürler...
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Çevrimdışı 33.yıldız

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 343
Ynt: Eyüp Sultanı Ziyaret Etmek Şirk Değildir!
« Yanıtla #11 : 05 Aralık 2010, 21:03:15 »
Ortak paydamız, İbrahimi dinler değil! EHLİ SÜNNET, EHLİ SÜNNET...