Gönderen Konu: Facebook'taki gizlilik uyarısının geçerliliği yok!  (Okunma sayısı 1638 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İsra

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 7472

Facebook’ta yayılan ve kişisel bilgilerin korunmasıyla verilerin izinsiz kopyalanmasını engellediğini öne süren ‘gizlilik uyarısı’, sosyal medya ağında karmaşaya neden oldu. Yeni gizlilik kılavuzunun açıklanmasının ardından gelen uyarının hiçbir yasal önemi bulunmadığı belirtildi. Facebook, söz konusu mesajın doğru olmadığını açıkladı.

Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook’un yeni gizlilik kılavuzunu yayımlamasının ardından ortaya çıkan uyarı, milyonlarca kullanıcının kafasını karıştırırken, uyarının geçersiz bir mesaj olduğu belirtildi. Facebook'un geçmişte gizlilik konusunda birçok sıkıntı yaşaması mesajın çok büyük bir karmaşa yaratmasına neden oldu.

Birçok uzman tarafından 'sahte' olduğu da ifade edilen mesajda, Facebook’un artık kamuya açık bir şirket olduğu belirtilirken, sitenin yönetimsel belgelerine yönelik değişiklik tekliflerine kullanıcıların öneride bulunabileceğini, ancak oy veremeyecekleri ifade edildi.

Söz konusu uyarı şu ifadeyle başlıyor: Yeni Facebook kılavuzu kapsamında, tüm fikri hakkımın kişisel bilgilerime, grafiklerime, çizimlerime, resimlerime, fotoğraflarıma, videolarıma vb. verilerle bağlantılı olduğunu ilan ederim (Berner Konvansiyonu uyarınca). Bahsettiğim verilerin kullanılması için her zaman yazılı olarak iznim gerekmektedir.”

Mesajın devamında, tüm kullanıcıların söz konusu mesajı kopyalayıp duvarlarına yapıştırabileceği belirtilse de, Facebook (şirket bünyesindeki tüm yetkili ve çalışanların) kullanıcının profili veya içeriklerine karşı işfa etme, kopyalama, dağıtma, yok etme gibi bir eylemde bulunamayacağı ifade edildi.

"UYARI YOKSA PAYLAŞIM SERBEST!"

Mesajın en son kısmında, Facebook’un halk arzından sonra artık kamuya açık bir şirket olduğu ve tüm üyelerine “buna benzer bir mesaj yayımlamasının tavsiye edildiği” belirtildi. Bu kapsamda, uyarıyı içeren mesajın veya kullanıcıların hazırlayacağı benzer bir mesajın yayımlanması gerektiği, aksi takdirde kullanıcıların profillerindeki fotoğraflar ve diğer bilgileri kopyalanmaya açık bırakacakları ifade edildi.

TechCrunch’ın verdiği bilgiye göre, Facebook’un yönetimsel konularda yapacağı değişikliklerin kullanıcılar tarafından değiştirilmesi imkanı olsa da bu çok kolay değil. Bir değişim hakkında tavsiye için en az 7 bin kullanıcının yorum yapması gerekirken, bir değişimin bloke edilmesi için 300 milyon oy gerekecek. Gizlilik konuları iyice karmaşık bir hale gelen Facebook’un, yakın zamanda bir Gizlilik Müdürü atayacağı da söylentiler arasında.

FACEBOOK’TAN AÇIKLAMA

Facebook, bugüne dek yaşanan en büyük gizlilik karmaşası hakkında sayfasından açıklama yaptı:

“Facebook’un kullanıcıların bilgilerinin veya sitede yaptıkları paylaşımın sahipliği konusunda değişiklik yapacağına yönelik söylentiler var. Bu söylenti doğru değil. Facebook’u kullanan herkes yayımladıkları bilgiyi ve içeriği sahiplenir ve bu şartlarımızda beyan edilmiştir. Kullanıcılar, bilgilerinin ve içeriklerinin nasıl paylaşıldığını kontrol eder. Bu bizim politikamızdır ve her zaman böyle olmuştur.”

 

Ntvmsnbc