Gönderen Konu: Fatih'in Bedduası  (Okunma sayısı 2727 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Fatih'in Bedduası
« : 20 Kasım 2014, 11:36:17 »

Fatih'in Bedduası

Harp hukukuna göre Ayasofya’nın sahibi olan Fatih Sultan Mehmed’in, bu mâbed hakkında bir vakfiyesi var. O vakfiyede şöyle deniliyor:

"...Kim ki bâtıl (asılsız) gerekçelerle bu vakfın şartlarından birini değiştirirse ve iptali için gayret gösterirse, vakfın ortadan kalkmasına veya maksat ve gayesinden başka bir gayeye çevrilmesine kastederse, Allah'ın meleklerin ve bütün insanların lâneti üzerlerine olsun.

Ebediyyen Cehennem'de kalsınlar. Onların azapları asla hafifletilmesin ve onlara ebediyen merhamet olunmasın."[/b]


Sahibi tarafından câmi olarak vakfedilen Ayasofya, bu bedduâya rağmen 1935’de câmilikten çıkarılıp müze yapıldı. Müze yapanlar şimdi hayatta değiller. Onlar toprak altında bu bedduâdan hisselerine düşen azabı çekedursunlar, toprak üstündeki Müslümanlar Ayasofya’nın tekrar câmi olmasını istemeye devam ediyorlar.

Müslümanların bu isteğine karşı, yönetimde olanlar da ne açıkça “Açıyoruz” diyor, ne de “Açmıyoruz, açmayacağız” diyorlar. Bu konuda 80 senedir oyalanan ve oyalanmaya alışmış olan Müslümanlara ancak şöyle deniliyor:
“İlk önce Sultanahmed Câmii’ni doldurun, ondan sonra Ayasofya’yı ele alabiliriz.”

Kalabalıklar bu sözle tekrar taze bir ümide kapıladursunlar, aynı kalabalıktan birçokları, “Haklı kardeşim! Biz doğru dürüst câmilere, cemaate gitmiyoruz. Daha Sultanahmed’i bile dolduramıyoruz!” diyerek yine kendilerini suçluyorlar.
Meseleye daha gerçekçi bir mantıkla bakan birçok Müslüman ise şöyle diyor:

“Sultanahmed Câmi’ini doldurun deniliyor ama istenen ne? Hangi namazda doldurmalıyız?

Beş vakit namazda mı, Cuma ve bayram namazlarında mı?

Eğer 5 vakit namazda doldurmamız bekleniyorsa, bu asla mümkün değil.

Çünkü:
Sultanahmed Câmii, vakit namazlarında bu zamana kadar hiç dolmadı. 5 vakit namazında eksiklik yapmayan Osmanlılar zamanında bile dolmuyordu. O zamandan bu zamana nüfus bir hayli artmasına rağmen, 5 vakit namazda bu zamanda da dolmuyor, kıyamete kadar da dolmaz.

Bu durumda, Ayasofya kıyamete kadar ibâdete açılmayacak mı?

Yok eğer Cuma ve bayram namazlarında dolması bekleniyorsa, Sultanahmed Câmii Cuma namazlarında da bayram namazlarında da zaten doluyor…

Öyleyse beklenen ve istenen nedir?

Ezcümle, milletin isteği Ayasofya’nın ibâdete açılması şeklindedir, yöneticiler de bu isteği yerine getirmek durumundadırlar.

Peki niçin bir türlü açılmıyor?

Bir engel mi var?

Varsa ne? Bizi idare edenlerden daha üstte başka idareciler mi var?

Varsa diyeceğimiz olamaz, mecburen susalım.

Eğer yoksa Ayasofya niçin ibâdete açılmıyor? İbâdet yasağı niçin devam ediyor?

***

Ayasofya’nın ibâdete açılması için Sultanahmed’in doldurulması isteniyorsa o zaman ortaya şöyle bir soru çıkar:

Malumunuz, Çamlıca’ya büyük bir câmi yapılıyor.

Bu yeni yapılan câmi, o civardaki câmiler ve Çamlıca tepesindeki mescid dolduğu için mi yapılıyor?
Tabii ki hayır.

Her semtte olduğu gibi, o civardaki câmi ve mescidlerde de rahatça namaz kılınacak yer her zaman var.
Haaa!... Demek ki mesele câmilerin dolup dolmaması değil.

Eğer öyle olsaydı, Çamlıca tepesine o kadar büyük bir câmi yapılmasına lüzum yoktu.

Çamlıca Tepesi’ne yapılan câmi yapılıp tamamlandıktan sonra cemaatinin az olduğunu görürsek, câmiyi o kadar büyük yaptığımıza pişman mı olacağız?

Şu halde, Ayasofya’nın ibâdete açılması için Sultanahmed’in dolmasına lüzum yok…

Sultan Ahmed Han’ın, Sultanahmed Câmii’ni Ayasofya’nın karşısına niçin yaptırdığını biliyor muyuz?

O zaman cemaat taşıp, Ayasofya cemaate kâfi gelmediği için mi yaptırmıştı?
Hayır!

Bunları bilmemiz lâzım değerli okuyucular.

***

Bir husus daha var:

Ayasofya’nın ibâdete açılması için Sultanahmed Câmii’nin dolmasını beklemek, meseleyi bildiği halde tecâhül-i ârifan yapıp bilmezlikten gelmek olmaz mı?
Çünkü:

Dünya âlem biliyor ki, Ayasofya’nın ibâdete açılmasını isteyenler, namaz kılmak için etrafta câmi bulamadıklarından dolayı istiyor değiller.

Bi kere Hazreti Fâtih gibi Ayasofya da bir semboldürler. İstanbul’un fethinin sembolü.

Sultan Mehmed İstanbul’un “Fâtih”i olarak, Ayasofya da “Câmi” olarak birer semboldürler.

Eğer İstanbul bizimse ve bu güzel şehri bize Fâtih armağan ettiyse, onun fetihle beraber bize câmi olarak hediye bıraktığı Ayasofya, sahibi olan Fâtih’in vasiyeti gereği câmi olmalıdır.

Câmi olmalıdır ki, Ayasofya’nın bizim olduğunu bilelim.

Câmi olmalıdır ki, İstanbul’un fethedildiğini bilelim.

Câmi olmalıdır ki, Fethin devam ettiğini bilelim.

Ayasofya’nın ibâdete açılamadığı İstanbul, bizim İstanbulumuz mudur?

Ayasofya câmi olmazsa o şehir İslambol mudur?

Yoksa İsyanbol mudur?


***

Efendim uzun lafın kısası:

Ayasofya’nın açılması için Sultanahmed’in dolmasını şart koşanlar, onu bıraksınlar da Ayasofya’yı şöyle denemek için bir vakitliğine açsınlar da doluyor mu dolmuyor mu o zaman görsünler…


Ali EREN | 11 Kasım 2014, 15:24 | http://www.haberkita.com/fatihin-bedduasi-makale,219967.html


mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Fatih'in Bedduası
« Yanıtla #1 : 20 Kasım 2014, 22:51:18 »
Patrik Bartholomeos, "AYASOFYA nın Tanrı'nın ibadetine açılması söz konusu ise mutlak surette Hıristiyan inancının ibadetine açılması gereklidir, zira kuruluş amacı, kilise olarak hizmet vermektir. AYASOFYA ya sahip çıkmaktayız, Ortodoks ve Helen dünyası olarak da bizim en kutsal değerlerimizdendir" diyerek sözlerini noktaladı.  http://www.sadakatforum.com/ayasofya-zihinlerde-nicin-hala-kilise-t48758.0.html;msg273821#msg273821
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2014, 01:39:52 Gönderen: Mücteba »