۱-اِنَّا اِلَيْكُمْ مُرْسَلُونَ قَالُوا رَبُّنَا يَعْلَمُ اِنَّا اِلَيْكُمْ لَمُرْسَلُونَ
Muhatabın 3 hali vardır.
1- Muhatap hükmü bilmiyor. Tereddütte etmiyor. o zaman tekidsiz gelir.
زيدٌ قائمٌ gibi.
2- Muhatap hükmü bilmiyor. öğrenmek istiyor. 1 tekit ile gelir.
اِنَّ زيدً قائمٌ gibi.
3- Muhatap hükmü inkar ediyorsa tekid çoğalır.
اِنَّا اِلَيْكُمْ مُرْسَلُونَ قَالُوا رَبُّنَا يَعْلَمُ اِنَّا اِلَيْكُمْ لَمُرْسَلُونَ gibi.
5 tekid edatı vardır.
اِنَّا اِلَيْكُمْ مُرْسَلُونَ اِنَّا اِلَيْكُمْ لمُرْسَلُونَBunlar İbtida-i Talebi İnkari tesmiye olunur.
۲-وَلا تُخَاطِبْنِى فِى الَّذِينَ ظَلَمُوا اِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ
Muktaza zahirin muktaza hal olarak gelmesi 3 kısım buda 1. kısma misal yani; gayri sailin sail olmasına misal, Nuh a.s. kavmini imana davet ediyor onlar gelmiyor. ve Nuh a.s. kafirlere beddua ediyor. Hz Allaha Ya rabbi yeryüzünde kafirlerden deveran eden hiç kimseyi bırakma diyor. Hz Allah Nuh a.s.'a
وسنع الفلك باعيننا ووحينا sen bizim yardımımızla bir gemi bina et. buy. Devamında sen beni kafirlere muhatap kılma denilmiştir. انهم مغرقون işaret olunmuştur.
انهم مغرقون diye tekidle gelmiştir.
Asıl amaç Nuh as. kafirlere ne olacağını bilmiyor انهم مغرقون yani boğulacağının öğrenince gayrı sail olan Nuh a.s. sail gibi kılınmıştır...