Gönderen Konu: FIKIH - bilgi yarismasi sorulari -- Hayrina gözden gecirebilir misiniz?  (Okunma sayısı 28289 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267

FIKIH SORULARI

 
1.   Vücudunun cogu yarali olan bir kimse, gusül almasi gerektiginde ne yapmasi gerekir?
A.   Vücudunu bir folye ile kaplayip gusl eder.
B.   Gusl etmez
C.   Teyemmüm yapar
D.   Kolonyali mendil ile silinir.

2.   Abdest azalarinin cogu yarali olan bir kimse namaz kilmak icin nasil abdest alir?
A.   Abdestsiz olarak namaz kilar
B.   Namaz kilmaz
C.   Yaralarina ragmen abdest almalidir
D.   Teyemmüm yapar.

3.   Def’i hacetten sonra, taharet yapamayacak kadar hasta olan bekar kimsenin tahareti nasildir?
A.   Taharet yapmasina gerek yok.
B.   Parayla bakici tutup, taharetini yaptirir.
C.   Teyemmüm yapar.
D.   İyilestikten sonra taharetin kazasini yapar.

4.   Abdest aldiktan sonra ayaga mest giyen kisinin mesh müddeti ne zaman baslar?
A.   Mestleri giydigi andan itibaren
B.   Abdesti aldigi andan itibaren
C.   Mesti giymeden önce aldigi abdesti, mesti giydikten sonra bozdugu andan itibaren
D.   Mest giydikten sonra aldigi abdesti bozdugu andan itibaren

5.   Mesh müddeti ne kadardir?
A.   Mukim icin 24 saat, seferi icin 72 saat
B.   Mukim icin 12 saat, seferi icin 24 saat
C.   Mukim ve seferi icin 24 saat
D.   Mukim ve seferi icin 12 saat

6.   Hangisi mâ-i mukayyeddir?
A.   Cesme suyu
B.   Pet sisede satilan sular
C.   Üzüm suyu
D.   Kuyu suyu

7.   Mâ-i mukayyet ile ne yapilmaz?
A.   Yemek yapilmaz.
B.   Yenilmez
C.   Elbise temizlenmez
D.   Abdest alinmaz

8.   Sirke nasil bir sudur? Onunla ne yapilabilir?
A.   Mâ-i mutlaktir, abdest alinabilir.
B.   Mâ-i mutlaktir, elbise temizlenebilir
C.   Mâ-i mukayyeddir, abdest alinabilir
D.   Mâ-i mukayyeddir, elbise temizlenebilir.

9.   Tâhir-mutahhir ne demektir?
A.   Temiz ve temizleyici
B.   Temiz ama temizleyici olmayan
C.   Temiz olmayip, temizleyici olan
D.   Taharet yapan kimse

10.   Abdest alirken, abdest azalarina degen su fikhen nedir? Bu su ile tekrar abdest alinabilir mi?
A.   Tahir-mutahhir, alinabilir
B.   Tahir-gayri mutahhir, alinamaz.
C.   Necis, abdest alinmadigi gibi, temas ettigi yeri de kirletir.
D.   Meskuk, süphelidir.

11.   Mâ-i müstamel ne demektir?
A.   Araba yikamakta kullanilan su
B.   Kendisi ile abdest alinmis su
C.   Pet sisede satilan su
D.   Evlerdeki cesme suyu

12.   Hangisinin ictigi suyun arta kalani ile abdest alinabilir?
A.   Eti yenmeyen dört ayakli hayvanlarin
B.   Agzinda icki bulasigi olan insanin
C.   Insanlarin ve eti yenen hayvanlarin
D.   Aslanin

13.   Tuvaletten sonra, avret mahallindeki pisligi tuvalet kagidi ve su ile temizlemege bugün taharetlenmek diyoruz. Fikih istilahindaki adi nedir?
A.   Istibrâ
B.   İstincâ
C.   İstihzâ
D.   İstiftâ

14.   Kücük abdest bozduktan sonra, erkeklerin yürümek, sol tarafina meyl ederek oturmak, öksürmek gibi yollarla idrar kalintisini gidermek icin ugrasmasina ne denir?
A.   Istibrâ
B.   İstincâ
C.   İstihzâ
D.   İstiftâ

15.   Ehli sünnet abdest esnasinda ne yapmaz?
A.   Takkesiz basini mesh etmez
B.   Mestsiz ayagini mesh etmez
C.   Kollarini yikamaz
D.   Ellerini yikamaz

16.   Abdestin farzlarindan birisi basin dörtte birini mesh etmektir. Buna göre saci uzun olan bir kimse sacinin ensesinden asagiya dogru uzayan kismina mesh etse ne olur?
A.   Caiz olmaz cünkü basa meshde asl olan kulaktan yukarisini mesh etmektir.
B.   Caizdir, önemli olan basin dörtte birini mesh etmis olmaktir.
C.   Saci uzun olan bir kimse mutlaka sacini her abdestte yikamalidir.
D.   Saci uzun olan kimse sacini kestirmezse abdesti caiz olmaz.

Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
17.   Abdestte basina mesh eden bir kimse, abdestini bitirdikten sonra, saclarini kazitsa, abdestli sayilir mi?
A.   Üzerine mesh edilen sac kesildigi icin yeniden mesh etmeli
B.   Üzerine mesh edilen sac kesildigi icin yeniden abdest almali
C.   Sadece teyemmüm etmesi yeterlidir.
D.   Tras olmak abdesti bozmaz. Abdestli sayilir.

18.   Abdestte besmelenin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Mekruh

19.   Abdestin basinda besmeleyi unutan sonra hatirlayip yarisinda besmeleyi söyleyen kimsenin durumu nedir?
A.   Bismillahi evvelühü ve ahiruhü derse besmele cekmis sayilir.
B.   Abdest tek bir ameldir. Basinda unutulan besmele yarida söylenmekle ifa edilmis sayilmaz.
C.   Abdesti yarim sayilacagindan, onunla her ibadeti yapamaz.
D.   Abdestinde hic bir eksiklik olmaz.

20.   Misvak kullanarak alinan abdestle kilinan namazin farki nedir?
A.   Hic bir farki yoktur.
B.   Cok az fark vardir.
C.   Yetmis derece daha sevabdir.
D.   Mekruh olma ihtimali vardir.

21.   Abdestte burna su vermeye ne denir?
A.   Mazmaza
B.   Gargara
C.   İstiskal
D.   İstinşak

22.   Abdest azalarini sirasiyla yikamanin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Mübah

23.   Abdest  azalarini ücer kere yikamak sünnettir. Ücten fazla yikayanin durumu nedir?
A.   Ne kadar cok yikarsa o kadar iyidir
B.   Daha temiz olur.
C.   Haddi aşmis ve suyu israf etmis olur.
D.   Fazladan yikadiginin parasini verdikten sonra istedigi kadar yikayabilir.

24.   Hilallemek ne demektir?
A.   Abdesti gece hilal göründügünde almaktir.
B.   El ve ayak parmaklarinin aralarina eller ile suyu ulastirmaktir.
C.   Hilali ahmer kizilay demektir. Kizilaya yardim etmektir.
D.   Cemaat halinde abdest aliniyorsa, cemaatin hilal seklinde durarak abdest almasidir.

25.   Abdestte hilallemenin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Mekruh

26.   Hidâye serhinde, “Nebi (SAV)’in bir veya iki kere isledigi ve muvazebet (devam) buyurmadigi seydir.” Diye tarif edilen kavram nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Edeb

27.   Alinan abdest ile  herhangi bir ibadet yapmadan, o abdest bozulmaksizin yeniden abdest almanin hükmü nedir?
A.   Nur üstüne nurdur
B.   Mekruhtur
C.   Sevabdir
D.   Farzdir

28.   Vakif, medrese, Kuran Kursu vb. Hayir müesseselerinde abdesti bozulmaksizin, özürsüz, abdest üstüne abdest almanin hükmü nedir?
A.   Nur üstüne nurdur
B.   Mekruhtur
C.   Haramdir
D.   Farzdir

29.   Tavafi ziyare ve tavafi ifaza gibi farz tavaflari abdestsiz yapmanin hükmü nedir?
A.   Haccini yeniden yapmasi gerekir.
B.   Deve kurban etmesi gerekir
C.   Koyun veya keci kurban etmesi gerekir.
D.   Hic bir sey lazim gelmez.

30.   Hangisi abdesti bozar?
A.   Namaz harici kahkaha ile gülmek
B.   Yalan söylemek
C.   Aglamak
D.   Gözündeki bir hastaliktan dolayi gözleri sulanmak.

31.   Agzini dolduracak kadar cok kusan kisinin abdesti bozulur mu?
A.   Bozulmaz, o abdestle namaz mekruh olur
B.   Bozulur
C.   Agzini doldurmayacak kadar olsa bile bozar
D.   Kusmanin abdeste bir zarari yoktur.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
32.   Agizdaki kanamalarla ilgili hangisi abdesti bozar?
A.   Tükrük sari renkte ise
B.   Tükrük beyaz renkte ise
C.   Tükrük kirmizi veya koyu kirmizi ise
D.   Isirilan elma veya ayva üzerinde kan lekesi görmek

33.   Hangisinde sesli gülmek abdesti bozar?
A.   Rükulu secdeli bir namazda
B.   Cenaze namazi ve tilavet secdesinde
C.   Namaz disinda
D.   Sabî ve uyuyanin namazinda

34.   Gusül abdesti alirken burnu kanayan ve bu kan dinmeden guslünü tamamlayan kisinin durumu nedir?
A.   Yeniden gusül abdesti almasi gerekir.
B.   Yeniden abdest almasi gerekir
C.   Teyemmüm etmesi gerekir
D.   Hic bir sey gerekmez

35.   Hangisinde kibleye dogru dönülür?
A.   Abdestte dönülür, guslde dönülmez
B.   Guslde dönülür, abdestte dönülmez
C.   Her ikisinde de dönülmez
D.   Her ikisinde de dönülür

36.   Kadinlarin bulundugu yerden baska bir yerde gusl edecek imkani olmayan bir erkek, namazi gecmek üzere iken ne yapar?
A.   Kadinlar arasinda gusl eder
B.   Namazini kazaya birakir
C.   Teyemmüm alarak namazini kilar, müsaid zamanda guslünü alip namazi yeniden kilar.
D.   Gusl ve teyemmüm yapmaksizin namazini kilar.

37.   Hangisi ile gusül, hangisi ile abdest gerekir?
A.   Meni ile gusl, mezi ile abdest
B.   Mezi ile gusl, meni ile abdest
C.   Her ikisi ile de gusl
D.   Her ikisi ile de sadece abdest

38.   Niyet hangisinde farzdir?
A.   Abdest
B.   Gusl
C.   Teyemmüm
D.   Taam

39.   Ders okumak niyeti ile teyemmüm eden bir kisi, bu teyemmüm ile...
A.   Namaz kilabilir
B.   Namaz kilamaz
C.   Tüm ibadetleri yapabilir
D.   Hic bir sey yapamaz

40.   Hangisi namaz icin teyemmüm yapilabilir?
A.   Yaninda satacak kadar su bulunan kimse
B.   Yaninda corba yapacak kadar su bulunan kimse
C.   Yaninda icecek kadar veya ekmek yapacak kadar su bulunan kimse
D.   Sahilde, arabasinda su kalmayan kimse.

41.   Toprak üzerindeki necaset günes ile kurur ve hükmen temiz olur. Buna göre bu toprak üzerinde ne yapilmaz?
A.   Yemek yenmez
B.   Namaz kilinmaz
C.   Spor yapilmaz
D.   O toprak ile teyemmüm yapilmaz

42.   Hangisinin üzerine teyemmüm caizdir?
A.   Mermer
B.   Cam
C.   Mercan
D.   İnci

43.   Hangi durumlar mest üzerine mesh caiz degildir?
A.   Mestlerin deriden olmamasi
B.   Mestlerin ayagi diz kapagina kadar örtmemesi
C.   Mestte ayak parmaklarindan ücünün sigacagi kadar delik bulunmasi
D.   Mestlerin renginin siyah olmamasi

44.   Ayaga giyilen bir seyin üzerine mesh edilebilien bir mest hükmünde olmasi icin hangisi lazimdir?
A.   Mestin deriden olmasi
B.   Mestin renginin siyah olup 40 numaradan büyük olmasi
C.   Bir fersah (5685 m) yürünebilecek dayaniklilikta olmasi
D.   10 deniz mili (18 km) kadar yürünebilecek dayaniklilikta olmasi

45.   Ayaga giyilen mestin neresine mesh yapilabilir?
A.   Her tarafina
B.   Ayagin ön tarafinin üst kismina
C.   Ayagin arka tarafinin alt kismina
D.   Ayaklarin yan taraflarina

46.   Mestler üzerine mesh ettikten sonra, mesti ayagindan cikarip tekrar giyen kimse ne yapmali?
A.   Hic bir sey
B.   Mest üzerine yeniden mesh yapmali
C.   Mesti cikarip, yeniden ayaklarini yikamali.
D.   Mest ayagina iyi oturmus mu diye aynada kontrol etmeli

47.   Asagidakilerden hangisi mest üzerine meshi bozar?
A.   Mestlerin renginin solmasi
B.   Ayagin cogunun islanmasi
C.   Mestte bir parmak sigacak kadar delik olusmasi
D.   Mest üzerine ayakkabi giymek
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
48.   Yara veya kiriktan dolayi yapilan sargi üzerine ne kadar süre mesh edilebilir?
A.   Mukim 24 saat, seferi 72 saat
B.   Seferi 24  saat, mukim 24 saat
C.   Her ikisi de 24 saat
D.   Yara veya kirik iyilesip yikanabilir hale gelinceye kadar.

49.   Sahibi özür ne demektir?
A.   Arkadasi hasta olan kimse
B.   Abdesti bozan seylerden birisi elinde olmayarak devamli kendisinden sadir olan kimse
C.   Özürlü (behindert)
D.   Abdest alirken devamli olarak azalarindan bir veya bir kacini yikamadigini zann eden kimse

50.   Sahibi özür olan kimsenin özründen baska bir sebeble abdesti bozulmadikca, aldigi abdest ne kadar gecerlidir?
A.   Seferi 72 saat, mukim 24 saat
B.   Her ikisi de 24 saat
C.   Abdestini aldigi namaz vakti cikinca abdesti bozulur.
D.   Böyle bir kimsenin abdesti olmaz. Cünkü özür onun abdestini devamli bozar.

51.   Bebeklerin idrari nedir?
A.   Tahir
B.   Necaseti galiza
C.   Necaseti hafife
D.   Hades

52.   Hangisi necaseti galizadir?
A.   Eti yenen kanatli hayvanlarin pisligi
B.   Eti yenmeyen kanatli hayvanlarin pisligi
C.   Eti yenen dört ayaklilarin pisligi
D.   Zift

53.   Hangisi necaseti hafifedir?
A.   Eti yenen kanatli hayvanlarin pisligi
B.   Eti yenmeyen kanatli hayvanlarin pisligi
C.   Eti yenmeyen dört ayaklilarin pisligi
D.   Zift

54.   Eti yenen dört ayakli hayvanlarin (inek, koyun vs.) pisliginin hükmü nedir?
A.   Tahir
B.   Necaseti galiza
C.   Necaseti hafife
D.   Hades

55.   Necaseti galizanin hükmü nedir?
A.   Bir Euro miktarindan fazlasi namaza manidir
B.   Bir Euro miktarindan azi namaza manidir
C.   Namaza mani degildir
D.   Abdeste manidir.

56.   Yanindaki su, hem elbisesindeki necaseti temizlemeye, hem de abdest almaya yetmeyecek kimse ne yapar?
A.   Abdest alir, necasetle namazi kilar, namazi gecirmemesi lazim
B.   Namazini kazaya birakir
C.   Elbisesini o su ile temizler, teyemmümle de namazini kilar
D.   Abdest alir, elbisesini cikari ve ciplak olarak namazini kilar.

57.   Hangisinin salyasi necistir?
A.   Kedi
B.   Köpek
C.   At
D.   Merkep

58.   Hangisinin pisligi tahir hükmündedir?
A.   Serce ve güvercin
B.   Tavuk ve horoz
C.   Kartal, sahin, dogan
D.   Kedi

59.   Cenaze yikarken, vücudunda necaset bulunmayan cenazeden sicraya suyun hükmü nedir?
A.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise bir daha kullanilmaz
B.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise üc defa yikanmalidir
C.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise bir defa yikanmalidir.
D.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise temiz hükmündedir.

60.   Tuvaletteki buhar, tavanda birikip su olarak elbise üzerine damlasa, bu elbiseyi ne yapmak gerekir?
A.   Bu elbise bir daha kullanilmaz
B.   Bu elbise üc defa yikanmalidir.
C.   Bu elbise temiz hükmündedir.
D.   Bu elbise degistirilmeden namaz kilinmaz.

61.   Elbisedeki Kan lekesi nasil temiz olur?
A.   Elbisedeki kan lekesi olan bölüm kesilip atilmakla
B.   Sabunlu su ile yikayip, leke izi kaliyorsa, suda kaynatmakla
C.   Elbiseden ayrilan suda kan rengi görünmez hale gelince elbise temizlenmis sayilir.
D.   Kan lekesi olan bölüm üzerine kum konup yedi defa ogalamakla

62.   Elbisede görünmeyen necasetler nasil temizlenmis sayilir?
A.   Elbisenin yakilmasiyla
B.   Icine kum koyup yedi kere ogalamakla
C.   Yedi kere yikamakla
D.   Üc defa yıkayip sıkmakla

Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
63.   Bal, pekmez, süt gibi sivi yiyecekler icine nesaset karistiginda nasil temizlenir?
A.   Temizlenmez, dökülerek
B.   Pislenen yer icinden alinarak
C.   Temiz su ile 3 defa kaynatilarak
D.   Bunlar hic pislenmez.

64.   Toprak zemin üzerindeki necaset nasil temiz olur?
A.   Üc defa yikayip büyük havlularla kurutarak
B.   Toprak zemin temiz olmaz
C.   Deterjanli su ile köpürterek
D.   Günes ve rüzgar ile kuruyup izi belli olmayinca temiz hükmündedir.

65.   Hayvan ölüsü, hinzir ölüsü tuz gölüne düsüp, tuz haline gelse ne olur?
A.   Bütün tuz gölü necis olur.
B.   Sadece düstükleri yer necis olur
C.   Hayvan ölüsü hatta hinzir ölüsü, tuza dönüsmekle temiz olur.
D.   Oradaki tuz kaynatilir, tekrar kurutulur ve bu sekilde temizlenmis olur.

66.   Şarap, hangi durumda helal ve temiz hale gelir.
A.   Hic bir sekilde helal ve temiz olmaz
B.   Sirkeye dönüsmekle
C.   Icine tuz atmakla
D.   Kaynatmakla

67.   Hangisinin derisi tabaklanarak temizlenip kullanilmaz?
A.   Koyun
B.   Keci
C.   Tilki
D.   Hinzir

68.   İmandan sonra hangi amel efdaldir?
A.   Vaktinde kilinan namaz
B.   Oruc
C.   Zekat
D.   Kuran-i Kerim okumak

69.   Asri evvel ve asri sani nedir?
A.   Hicri 1. Ve 2. Asir
B.   Peygamberimiz (SAV)’in bi’setinin 1. Ve 2. Asri
C.   Her seyin gölgesi bir misli oldugu zaman asri evvel, iki misli oldugu zaman asri sani
D.   Sahabi ve tabiin devirleri manasina gelir.

70.   Aksam namazinin vaktinin sonu hangisidir?
A.   Aksam namazindan bir saat 30 dk. Sonra
B.   Aksam namazindan bir saat 25 dk. Sonra
C.   Safagin kizilliginin kayb oldugu vakit
D.   Sabahin aydinliginin ufukta belli oldugu vakit

71.   Yaz aylarinda, aksam vakti olan safak kizilligi kayb olmadan, sabah vakti olan fecrin aydinligi baslamaktadir. Bu durumda, Hanefi mezhebine göre, yatsi namazinin hükmü nedir?
A.   Yatsi vakti girmedigi icin farz olmaz
B.   Yatsinin vakti girmiyor diye bir sey yoktur.
C.   Vakit takdir etmek farzdir.
D.   En yakin yere göre kilmak farzdir

72.   Cemi takdim, nedir?
A.   Cem Sultani öne gecirmek,
B.   Bir vaktin namazi cikmadan sonraki vaktin namaziyla beraber kilmaktir.
C.   Imamliga ismi Cem olan kisileri secip, onlari öne gecirmektir.
D.   Güzel sesli müezzine hediye takdim etmektir.

73.   Cemi te’hir nedir?
A.   Tehir edilen, kazaya birakilan namazlari toplayip kilmaktir
B.   Bir günlük namazlarin hepsini toplayip aksam birden kilmaktir.
C.   Bir namazi vakti ciktiktan sonra, sonraki vaktin namazi ile birlestirerek kilmaktir.
D.   Cemaatin camiye te’hirli (gecikmeli) olarak gelmesidir.

74.   Hanefi mezhebine göre cemi takdim ve cemi tehirin hükmü nedir?
A.   Caizdir
B.   Sefer aninda caizdir.
C.   Arafatta cemi takdim, müzdelifede cemi tehir caizdir. Bunun disinda caiz degildir.
D.   Savas aninda her ikisi de caizdir.

75.   Istiva vakti nedir?
A.   Günesin en tepe noktaya ulastigi, esyanin gölgesinin kayb oldugu vakittir.
B.   Günesin isiklarindan meyvalarin en fazla istifade ettigi yaz aylaridir.
C.   Ögle namazinin vaktidir
D.   Ikindi namazinin vaktidir.

76.   “Lâ semera ba’del işâ” hadisi serifi ne ifade eder?
A.   Fazla meyva yemenin israf olabilecegini
B.   Yatsi namazindan sonra arkadaşlarla muhabbet etmeyi Peygamberimiz (SAV)’in sevmedigini
C.   Yatsi namazini kisin biraz daha gecikmeli kilarak, aksamla karismasina engel olmak gerektigini
D.   Bade denilen kadeh satisi ile mesgul olmanin caiz olmadigini.

77.   Aksam namazinin girmesinden (yaklasik 45 dk.) önceki gurub vaktinde namaz kilmak mekruhtur. Bu vakitte ikindi namazi kilinabilir mi?
A.   O vakitte namaz kilmak haramdir.
B.   O vakitte kilinan namazin iadesi gerekir
C.   Mekruh olan o vakte tehir etmektir. Ikindi namazi kilinir.
D.   Kazaya birakilir.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
78.   Mekruh vakitler hangileridir?
A.   Tulu’ – istiva – gurub
B.   Safak – tan – fecr
C.   Fecr – tan – isfirar
D.   Zeval – asr – safak

79.   Namaz kilmanin mekruh oldugu vakitlerden hangisinde istisna vardir?
A.   Günesin dogdugu vakitte
B.   Cuma günü istiva vaktinde
C.   Pazartesi günü zeval vaktinde
D.   Cuma günü şafak vaktinde

80.   Hangi vakitte nafile namaz kilmak mekruhtur?
A.   Aksam namazini kildiktan sonra
B.   Sabah günes dogduktan 45 dk. Sonra
C.   Sabah namazinin vakti girdikten sonraki günes dogana kadar olan zaman.
D.   Yatsi namazindan sonraki, sabah namazinin vakti girene kadar olanki zaman.

81.   Aksam namazinin farzindan evvel nafile namaz kilmanin hükmü nedir?
A.   Riza-i ilahiye vesile olur
B.   Sünnettir
C.   Mübahtir
D.   Mekruhtur.

82.   Farza kamet getirilirken sünnet kilmaya baslamanin hükmü nedir?
A.   Sünnet
B.   Fazilet
C.   Mekruh
D.   Mübah

83.   Hangisinde namaz kilmak mekruhtur?
A.   Hatib, hutbeye cikarken
B.   Rotasi belli olmayan bir gemi üzerinde
C.   Tabaklanmis koyun derisi üzerinde
D.   Ucakta

84.   Hangisinin ezan okumasi mekruh degildir?
A.   Kadin
B.   Büyük günah isleyen
C.   Akli eren cocuk
D.   Oturan

85.   Aksam ezani ile kamet arasi ne olmalidir?
A.   Aksamin sünneti kilinmali
B.   Iki rekat Tahiyyatül mescid kilinmali
C.   Yasini Serif okunmali
D.   En az üc dört adim atacak kadar beklenmeli

86.   Ezanin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünneti müekkede
D.   Sünneti gayri müekkede

87.   Müezzin camide ezan ve kameti okuyunca, evinde namaz kilan kimse bunlari yapmasa ne olur?
A.   Müezzini taklid lazimdir. Evde de mutlaka okumali
B.   Sünneti terk etmis olur
C.   Ehli bid’atten sayilir.
D.   Müezzin okumussa, halkin yeniden okumasi gerekmez.

88.   Cuma namazi kilinan bir yerde, cumaya yetisemeyenler ögle namazini nasil kilarlar?
A.   Ezan ve kamet okumadan, cemaatle degil, münferiden
B.   Ezan okumazlar, kameti yaparlar, cemaatle kilmalari gerekir
C.   Ezan ve kamet okumazlar, cemaatle kilmalari gerekir
D.   Ezan okumazlar, kamet getirirler, münferiden kilarlar.

89.   Kaza namazlari kilinirken ezan ve kametin durumu nedir?
A.   Ezan okunmaz, ama kamet gerilir
B.   Her kaza icin ezan ve kamet efdaldir
C.   Ezan ve kamet sadece vaktin namazi eda olunurken okunur.
D.   Bir durusta bir kametle istedigi kadar namazi kaza eda edebilir, tekrara gerek yoktur.

90.   Hangi isle mesgul olan, sünnet üzere okunan ezan icin, isini birakip, ezani dinlemeye baslar?
A.   Namaz kilmakta olan
B.   Vaaz veya hutbe okuyan-dinleyen
C.   Dini derste bulunan
D.   Kur’ani Kerim okuyan

91.   Ezan dinleyen, ne zaman “Kurret aynî bicemalike yâ RasülAllah” deyip, bas parmaklarinin tirnaklarini öper?
A.   Allahü Ekber kismini dinledikten sonra
B.   Eshedü enne Mühammeden rasülüllah kismindan sonra
C.   Hayye ale’l- felahtan sonra
D.   Ezan bitip ezan duasi okunduktan sonra.

92.   Kamet getirdikten sonra sünnet kilan kimse, farza baslamak icin ne yapar?
A.   Yeniden kamet getirir.
B.   Hem ezani hem de kameti yeniden yapar
C.   Yeniden kamet getirmesine gerek yok
D.   Ezani yeniler kameti yenilemez.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
93.   Vakit girmeden okunan ezanin hükmü nedir?
A.   Günahtir
B.   Sehv secdesi gerekir
C.   Ezanin yeniden okunmasi gerekir
D.   Ezanin yeniden okunmasina gerek yok

94.   Kamet getiren kimse kameti nerede tamamlar?
A.   Saflara yerlesirken nerede bos yer varsa orada tamamlar.
B.   Basladigi yerde tamamlar.
C.   Safda baslamis bile olsa, müezzin mahfelinde tamamlar
D.   Müezzin mahfeli olmayan camilerde, imamin arkasinda tamamlar.

95.   Elbisesinin necis oldugunu zann ederek namaz kilan kimsenin elbisesinin temiz oldugu ortaya ciksa bu namazin hükmü nedir?
A.   Namaz sahihtir
B.   Namaz sahih degildir
C.   Elbise temiz cikarsa sahihtir
D.   Zannin hükmü yoktur

96.   Necis bir seyin üstünü örtüp namaz kilmanin hükmü nedir?
A.   Pislik örtülmekle temiz olmaz
B.   Alttakinin kokusu duyulsa bile namaz caizdir.
C.   Alttaki görünse bile namaz caizdir.
D.   Alttakinin görüntü ve kokusu üstte fark edilmezse caizdir.

97.   Ayakkabilarini necaset üzerine koyarak namaz kilmanin hükmü nedir?
A.   Ayagina giymeyip üstüne basarsa caizdir.
B.   Ayagina giymis olsa bile caizdir
C.   Altta necaset bulundukca kesinlikle caiz degildir.
D.   Ayakkabi deri olursa caiz, plastik olursa caiz degildir.

98.   Namaz kilinan yerin necis olmayip temiz olmasi gerekir. Bunun ölcüsü nedir?
A.   Üzerinde namaz kilinan halinin her yerinin temiz olmasi
B.   Ayak basilan yerinin temiz olmasi
C.   Secdede yedi azanin temas ettigi yerlerin temiz olmasi
D.   Alin ve burun konulan yerin temiz olmasi

99.   Camura bulanarak avret mahallini örten elbisesiz bir kimse, bu haliyle namaz kilabilir mi?
A.   Baska imkani yoksa, ima ile namazini bu halde kilar.
B.   Camur vücudu göstermeyecek kadar örtüyorsa istedigi gibi kilar
C.   Camur elbise yerini tutmaz. Namaz olmaz.
D.   Camur necistir. Necasetle namaz olmaz

100.    Kabeyi görebilecek bir noktada namaz kilan, kiyamda nereye bakar?
A.   Secde yerine
B.   Gözlerini kapatir
C.   Kabeye
D.   Semaya

101.    Kabe-i Muazzam yikilmis olsa, insanlar nereye dogru namaz kilarlar?
A.   Gökyüzüne dogru
B.   Kabenin arsasi muteberdir, yine o tarafa dogru
C.   Kabe-i Muazzama yikilmaz
D.   Mescidi Aksa’ya dogru

102.    Namaz vaktinin girmemis oldugunu düsünen bir kimse, buna ragmen namazini kilsa, sonra da vaktin girmis oldugu anlasilsa ne lazim gelir?
A.   Zannin önemi yoktur. Namaz sahihtir.
B.   Sonradan girdigi anlasildiysa namaz sahih olur. Yoksa sahih olmaz.
C.   Namazin yeniden kilinmasi gerekir.
D.   Namaz sahih olur, ama keffaret olarak on fakiri doyurmasi gerekir.

103.    Namazda niyet hangisi ile yapilir?
A.   Kalble yapilir.
B.   Dil ile yapilir.
C.   Arabca dualar ile yapilir
D.   Isaret dili ile yapilir.

104.    Iftitah tekbirinin diger adi nedir?
A.   Tesrik tekbiri
B.   Tahrime tekbiri
C.   Inbisat tekbiri
D.   İntikal tekbiri

105.    Niyet etmeyi unutan bir kimse, iftitah tekbirinden sonra aklina gelip niyet etse ne lazim gelir?
A.   Sehiv secdesi
B.   Hic bir sey lazim gelmez
C.   Niyeti kalbden yapmasi lazimdir
D.   Iftitah tekbirinden sonraki niyet sahih degildir, namazi yeniden kilmasi gerekir.

106.   Iftitah tekbirini aldiktan sonra, yanlis namaza niyet ettigini anlayan kimse ne yapar?
A.   Rüku’a kadar niyeti düzeltip devam edebilir.
B.   Namaz bitene kadar niyeti düzeltebilir.
C.   Namazi bozar yeniden kilar.
D.   Sehiv secdesi yapar.

107.    Namazi yalniz kilan kimse iftitah tekbirini nasil alir?
A.   Yanindakinin duyacagi bir ses tonu ile
B.   Kalbden, oldukca sessiz
C.   Kendisinin duyacagi kadar bir sesle
D.   Cemaatin duyacagi bir sesle
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267

108.    Tekbir nasil alinirsa namaz bozulur?
A.   Sesli alinirsa
B.   Kendi duyacagi kadar bir sesle söylenirse
C.   Bastaki hemze uzatilarak tekbir alinirsa
D.   He harfi cezimli olarak söylenirse

109.    Bazi ulema, “Hâvi”yi hazf edenin namazi sahih olmaz buyurdular. Buradaki “hâvi”yi hazf etmek ne demekir?
A.   Iftitah tekbirinde he harfini söylememek
B.   İftitah tekbirinde (lami) Ellaaahü Ekber diyerek uzatmamak.
C.   İftitah tekbirinde, bastaki elifi med yapmak
D.   Namaza baslarken abdest almayi unutmak

110.    Kiyam (ayakta durmak) hangisinde farzdir?
A.   Teheccüd
B.   Tesbih namazi
C.   Farzlar ve vacibler
D.   Hayir namazi

111.    Namazda farz olan kiraat nedir?
A.   Üc kisa ayet veya o uzunlukta bir ayet
B.   Fatiha i Serife
C.   Fatiha i Serife ve Zammi Sure
D.   Bakara Suresi

112.    Namazda Fatiha-i Serife okumanin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Müstehab

113.    Kiraat, Kurani Kerimden biraz okumak demektir. Hangisi namaz icin yeterlidir?
A.   Sure baslarinda gelen ve bir ayet olan elif-lam-mim gibi hurufu mukattaalar
B.   Bir  ayet oldugu icin, “Müdheemmeteen” kelimesi
C.   Bir ayetin ücde biri
D.   Üc kisa ayet veya ona denk bir ayet okumak.

114.    İmama uyan kimse kiraat olarak ne okur?
A.   Imam okur cemaat dinler, cemaatin okumasi mekruhtur.
B.   Fatihai Serifeyi imamla beraber tekrar eder.
C.   İmamin okudugu her seyi icinden tekrar eder.
D.   İmam okurken o da kendi bildigi surelerden okur.

115.    İmama birinci rekatin rükusunda yetisen kimse, imamin kiraatini (fatiha ve zammi sure okuyusunu) duymadigi icin ne yapmalidir?
A.   Rükuda fatiha secdede zammi sure okur
B.   Namazdan sonra sehiv secdesi yapar ve orada okur
C.   İmama rükuda yetisen kimse birinci rekata yetismis sayilir, bir sey yapmaz.
D.   İmama rükuda yetisen kimse birinci rekata yetismemis sayilir, o rekati imamin selamindan sonra yeniden kilar.

116.    Bir rekati imamla kilmis sayilmak icin o rekatin neresinde imama yetismis olmak gerekir?
A.   Kiyam
B.   Kiraat
C.   Rüku
D.   Secde

117.    Farz namazlarda fatihai serifeden sonra zammi sure hangi rekatlerde okunur?
A.   Sadece birinci rekatte
B.   İlk iki rekatte
C.   Aksamda üc rekatte, digerlerinde ilk iki rekatte
D.   Tüm rekatlerde

118.    Farzin disindaki namazlarda fatihadan sonra zammi sure hangi rekatlerde okunur?
A.   Sadece birinci rekatte
B.   İlk iki rekatte
C.   Aksamda üc rekatte, digerlerinde ilk iki rekatte
D.   Tüm rekatlerde

119.    Secdede yere konmasi gereken aza kactir?
A.   İki ayak iki el iki kol alin burun: 8
B.   İki ayak iki el iki diz alin burun: 8
C.   İki ayak iki diz iki kol alin: 7
D.   İki ayak iki kol iki el burun: 7

120.    Secdede ayaklarin durumu nasil olmali?
A.   Ayak parmaklarinin ici yere konup, üstü kibleye bakmali
B.   Ayak parmaklarinin üstü yere konmalidir
C.   Sag ayak dik, sol ayak yere yatirilmis vaziyette konmalidir
D.   Ayaklar yere temas etmese de olur. Secdede alin ve burnun yere degmesi yeterlidir.

121.    Hangisinin üzerine secde sahih degildir?
A.   Yün hali üzerine
B.   Tabaklanmis koyun postu üzerine
C.   Pamuk, kar, saman gibi yumusak seyler üzerine
D.   Toprak üzerine

122.    Namazda ikinci secdenin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Müstehab

123.    İpek elbiseden baska örtünecek sey bulamayan bir erkek, namazi nasil kilar?
A.   Erkeklerin ipek giymeleri haramdir, elbisesiz kilar.
B.   Namazi kazaya birakir.
C.   Avreti örtmek önemlidir, o elbise ile namaz kilar.
D.   Onunla namaz kilar, baska elbise bulunca yeniden kilar.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
124.    Tamami necis olan elbiseden baska üzerine örtecek bir sey bulamayan kimse namazi nasil kilar?
A.   Ciplak kilmasi evladir.
B.   O elbise ile kilmasi daha uygundur
C.   Namazi kazaya birakir.
D.   Namaz kilmaz.

125.    Hic elbise bulamayan kimse namazi nasil kilar?
A.   Ayakta normal kilmasi evladir
B.   Hic kilmamasi evladir.
C.   Oturarak kilmasi evladir
D.   Yatarak kilmasi evladir.

126.    Avret mahalli acilan kisinin namazinin durumu nedir?
A.   Bir uzvunun dörtte biri bir rükun süresi acik kalsa namaz bozulur.
B.   Avret mahallinin tamami bir rükun süresi acik kalsa namaz bozulur
C.   Avret mahallinin tamaminin dörtte biri bir rükun süresi acik kalsa namaz bozulur.
D.   Namaza kapali basladigi icin, sonradan acilsa namaz bozulmaz.

127.    Kible hakkinda tam arastirmadan namaza baslayan kimse sonradan kible yönüne yöneldigini anlasa ne lazim gelir?
A.   Namaz icinde anlarsa namazi yeniler, bittikten sonra anlarsa yenilemez.
B.   Namaz icinde anlarsa namazi yenilemez, bittikten sonra anlarsa yeniler
C.   Namazi yenilemesine gerek yok.
D.   Arastirmadan namaza basladigi icin her halukarda namazi yeniler.

128.    Kibleyi arastirarak namaza baslayan kimse, namazdan sonra kiblenin yanlis oldugunu anlasa ne lazim gelir?
A.   Namazi yeniden kilmasi lazim gelir.
B.   Sehiv secdesi yapar.
C.   Bir kücük bas hayvan kurban eder
D.   Namazi sahihtir, yeniden kilmasi gerekmez.

129.    Kibleyi arastirarak namaza baslayan kimse, namaz esnasinda, yanlis yöne döndügünü anlasa ne lazim gelir?
A.   Namazi bozar yeniden baslar
B.   Namazi bitirir, ama yeniden kilar.
C.   Namaz icinde dogru yöne dogru döner. Namaza devam eder.
D.   Yanlis yöne yöneldigini anladigi anda namazi bozulmus olur.

130.    Farzi amelî nedir?
A.   Farzi ayn
B.   Farzi kifaye
C.   Vacib
D.   Sünneti müekkede

131.    Üc ve dört rekatli namazlarda birinci oturusun hükmü nedir?
A.   Farzlarda farz, sünnetlerde sünnet
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Müstehab

132.    Kadelerde Ettehiyatü okumanin hükmü nedir?
A.   Kadei Ulada vacib, kadei ahirede farz
B.   Kadei Ulada sünnet, kadei ahirede vacib
C.   Her ikisinde de vacib
D.   Her ikisinde de sünnet

133.    Namazin sonunda Ettehiyyatü okunduktan sonra bir vacib daha vardir. O nedir?
A.   Allahümme salli... okumak
B.   Allahümmet barik... okumak
C.   Rabbena...lari okumak
D.   Esselamü... diyerek selam vermek.

134.    Kunutta dua okumanin hükmüyle ilgili hangisi dogrudur?
A.   Kunut duasi okumak farzdir.
B.   Kunut duasini okumak vacibdir
C.   Kunutta dua okumak vacib, kunut duasini okumak sünnettir.
D.   Kunutta dua okumak sünnet, kunut duasini okumak müstehabdir.

135.    Sabah, aksam, yatsi namazlarinda imam kiraati sessiz yapsa ne gerekir?
A.   Kurban kesmek gerekir
B.   Sehiv secdesi gerekir
C.   Namazi yeniden kilmak gerekir
D.   Bir sey gerekmez

136.    Salavâti Sirriyye ne demektir?
A.   Esrari ilahiye dolu olan sabah ve ikindi namazlari
B.   Sessiz salavati serife okumak
C.   Sesli salavati serife okumak
D.   Kiraatin sessiz okundugu ögle ve ikindi namazlari.

137.    İftitah tekbirinde elleri kaldirmanin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Müstehab

138.    “SemiAllahü limen hamideh” ve “rabbenâ lekel hamd” cümlelerine ne denir?
A.   Semia ve rabbena denir
B.   İnis ve kalkis denir
C.   Tesmi’ ve tahmid denir
D.   Hamdûn denir.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
Hanefi mezhebine göre, kiyamda iki ayagin arasi ne kadar acik olmali?
A.   Ayaklar omuz hizasinda olmalidir
B.   İki ayak arasi dört parmak kadar olmali
C.   Ayaklar yan tarafta duranin ayaklarina degmeli
D.   Her hangi bir ölcü yoktur.

140.    Sabah ve ögle namazlarinda sünnet olan kiraat nedir?
A.   Bakara suresi
B.   Yasini Serif
C.   Hucurat suresi ile Büruc suresi arasi
D.   Büruc suresi ile Beyyine Suresi arasi

141.    İkindi ve Yatsi namazlarinda sünnet olan kiraat nedir?
A.   Bakara Suresi
B.   Yasini Serif
C.   Hucurat Suresi ile Büruc Suresi arasi
D.   Büruc Suresi ile Beyyine Suresi arasi

142.    Sabah namazinin birinci rekati ile ikinci rekatindeki kiraatin uzunlugu hangi ölcüde olmali?
A.   Birinci rekat ile ikinci rekat ayni olmali
B.   Birinci rekat ikinci rekatten biraz daha uzun olmali
C.   Birinci rekat ikinci rekatin iki misli uzunlukta olmali
D.   İkinci rekat birinci rekatten biraz daha uzun olmali.

143.    Kadinlarin kadede oturusuna ne ad verilir?
A.   Teverrük
B.   Teberrük
C.   Tahiyyatü’n-Nisâ
D.   Celsetü’n-Nisâ

144.    Tahiyyattan sonraki Salli-Bârik-Rabbenâ dualarinin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Müstehab

145.    Müslüman erkekler hakkinda namazi cemaatle kilmanin hükmü nedir?
A.   Farz derecesinde vacib
B.   Vacib derecesinde sünneti müekkede
C.   Sünneti müekkede derecesinde sünneti gayri müekkede
D.   Sünnet derecesinde nafile

146.    Özrü olan kisi kime imamlik yapabilir?
A.   Herkese
B.   Hic kimseye
C.   Kendisi gibi özürlü kisiye, her zaman.
D.   Kendisi gibi özürlü kisiye, imamlik yapacak kisi bulunmadigi zaman

147.    İmama uyan cemaate ne ad verilir?
A.   Mesbuk
B.   Mebzul
C.   Muktedi
D.   Muhtedi

148.    İmama uyan sadece bir kisi oldugu takdirde cemaat nerede durur?
A.   Camide
B.   İmamin saginda, imamdan bir ayak geride.
C.   İmamin saginda, imamla yanyana
D.   İmamin tam arkasinda.

149.    Hangi cemaat imama uyamaz?
A.   İmam bir vakti kilarken baska vakte niyet eden
B.   İmamla ayni memleketten olmayan
C.   İmamdan yasca ve vücud itibariyle daha büyük olan
D.   İmamin dedeleriyle kendi dedeleri kavgali olan

150.    Cemaatin imama uymasina engel olan sey nedir?
A.   Caminin büyük olmasi
B.   Cemaatle imam arasinda halinin toparlanmis olmasi
C.   Cemaatle imam arasinda yol ve dere bulunmasi
D.   Cemaatle imam arasinda tül perde bulunmasi

151.    Ayakta namaz kilan kisi,
A.   Yürüyerek namaz kilan imama uyabilir
B.   Oturarak namaz kilan imama uyabilir
C.   Uyuyarak namaz kilan imama uyabilir
D.   Geri dönerek namaz kilan imama uyabilir.

152.    Camie gitme imkani varken, evde bir cok defa ailesiyle cemaat halinde farz kilmanin hükmü nedir?
A.   Sevabi büyüktür.
B.   Ev bereketlenir
C.   Haramdir.
D.   Bid’at ve mekruhtur.

153.    Masa ve benzeri üzerine Kuran-i Kerim veya kagitlar koyarak, oradan okuyarak namaz kilmanin hükmü nedir?
A.   Yüzünden okumak ezber okumaktan daha sevab
B.   Rahat okuyabiliyorsa caizdir.
C.   Namaz bozulur.
D.   Mekruh

154.     Camide cemaate katilmayip namazi evde kilmak icin hangisi bir mazeret sayilmaz?
A.   Körlük
B.   Felc olmak
C.   Gündüzleyin sert rüzgar
D.   Aksamleyin sert rüzgar

155.    İmamliga gecmek hususunda bir takim sartlar aranir. Digerlerine göre önemi az olan hangisidir?
A.   Sesi güzel olmak
B.   Ahlaki güzel olmak
C.   Tecvid bilgisi cok olmak
D.   İlmihal bilgisi cok olmak
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
156. Büyük günah isleyen (fasik) kimsenin arkasinda namaz kilmanin hükmü nedir?
A.   Müstehab
B.   Mübah
C.   Mekruh
D.   Haram

157.    “İmamliga hulkan ahsen olan ehakdir” ibaresiyle kasd edilen nedir?
A.   Güzel yüzlü olan insanlar imamliga gecirilmelidir
B.   Hakikati söyleyen insanlar imamliga gecirilmelidir
C.   Ahlaki güzel olan imam olursa, insanlarla iyi gecindigi icin cemaati cogaltir.
D.   Ahsen kelimesi ismi tafdil müfred müzekker olmakla aslinda erkekler icin kullanilir.

158.    Kadinin kadin cemaate imamliginin hükmü nedir?
A.   Mühab
B.   Mekruh
C.   Müfsid
D.   Haram

159.    Cemaate sonradan gelen kisi, birinci safta yer bulamazsa ne yapar?
A.   Bir kisi gelene kadar, rekati kacirsa bile bekler
B.   Caminin disinda bekler
C.   Zorla ön safta yer acip, oraya yerlesir
D.   Ön saftan bir kisiyi, namazini bozmacagini biliyorsa, geriye ceker, yoksa, tek olarak saf tutar.

160.    “Tasannu’ yapan kimsenin imamligi mekruhtur” ibaresindeki tasannu ile ne kasd edilir?
A.   Namazda Sesi vb. ile güzel görünmek icin, yapmacik ve zorlama hareket.
B.   Sanatcilarin imamligi mekruhtur
C.   İmamlikta tasali tasali okumak
D.   Namaz icinde acisi olanlari teselli etmek

161.    Farz namaz cemaatle eda olunduktan sonra, son sünnet kilmak icin yer degistirmenin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Müstehab

162.    Namazdan sonraki tesbihatin ne ile yapilmasi efdaldir?
A.   Zeytin cekirdeginden mamul tesbih ile
B.   Hurma cekirdeginden mamul tesbih ile
C.   Parmak ile
D.   Nohut ile

163.    Peygamberimiz (SAV)’in sahabede görüp men etmedigi, onaylar mahiyette sükut ettigi sünnetlere ne denir?
A.   Takriri sünnet
B.   Tahvili sünnet
C.   Sünneti alamet
D.   Sünneti kifaye

164.    Peygamberimiz (SAV)’in emr etmeyip fakat kendisinin yapmasiyla ortaya cikan sünnetlere ne denir?
A.   Kavli sünnet
B.   Fiili Sünnet
C.   Takriri Sünnet
D.   Sünneti alamet

165.    Namazlardan sonraki tesbihati, ipe dizilmis bir alet vasitasiyla saymanin hükmü nedir?
A.   Fiili sünnet
B.   Takriri sünnet
C.   Müstehab
D.   Sünneti alamet

İmamin abdesti bozulunca namaz esnasinda ne yapar?
A.   Selam verir, cemaat yeniden namaza baslar.
B.   Cemaat kaldigi yerden münferiden namaza devam eder. İmam abdeste gider.
C.   İmam arkadan birine seslenir. Kendisi abdeste gider, cemaat onun seslendigi sahsin arkasinda namaza devam eder.
D.   İmam isaretle veya cekerek birini yerine gecirir. Namaz devam eder.

167.     Abdesti bozulan imam mescidden ciktiktan sonra yerine birisi gecip namaza devam etseler ne lazim gelir?
A.   Sehiv secdesi
B.   Yenisi gecmeden eski imam mescidden ciktigi icin cemaatin namazi bozulur.
C.   İmamin abdesti bozuldugu anda hem imamin hem cemaatin namazi bozulur.
D.   Cemaatten imamin yerine gecen namaz esnasinda yer degistirdigi icin namazi bozulur.

168.    Cemaat halinde namaz kilan “müdrik” ne demektir?
A.   En gec ilk rekatin rükusunda imama yetisen
B.   İmamin okudugu seyi idrak edebilen
C.   Namazda kac rekat kilindigini idrak eden uyanik
D.   İlk rekatin rükusundan sonra imama yetisen

169.    İmamla namaza baslayip, arada abdesti bozulan, konusmadan abdest alip, imamla namaza devam edene ne denir?
A.   Lahik
B.   Lemyüdrik
C.   Mesbuk
D.   Müdrik

170.    İlk rekatin rükuundan sonra imama yetisen kimseye ne denir?
A.   Lahik
B.   Lemyüdrik
C.   Mesbuk
D.   Müdrik

171.   Bazi mezheplerde rükua inerken ve ruku’dan kalkarken tekbir esnasinda iftitah tekbiri gibi el kaldirilir. Hanefi mezhebinde bunun hükmü nedir?
A.   Namazi bozar
B.   Farz
C.   Sünnet
D.   Mekruh

172.    Hangisi namazi bozar?
A.   Gözleri ile saga sola bakmak
B.   Sagda ve solda ne oldugunu tahmin etmek
C.   Bas ve gövdesi ile kibleden dönmek
D.   Saga ve sola kulak kabartmak

173.    Hangisi namazi bozmaz?
A.   Agizda kalmis susam tanesi kadar olan seyi yutmak
B.   Agizda kalmis susam tanesi kadar olan seyi cignemek
C.   Agizda kalmis nohut tanesi kadar olan seyi yutmak
D.   Sakiz cignemek

174.    “Özürsüz tenahnuh namazi bozar” ne demektir?
A.   Namazda arabca nahnü (biz) demek
B.   Öksürür gibi ses cikarmak
C.   Karisik isler yapmak
D.   Özürsüz gülümsemek

175.    Namazda yorulup “huuhhh” benzeri ses cikarmanin hükmü nedir?
A.   Mekruh
B.   Müstehab
C.   Mücaz
D.   Müfsid

176.    Hangisi namazi bozar?
A.   Cehennem korkusu ile aglamak
B.   Aci sebebiyle aglamak
C.   Gülümsemek
D.   Elini kaldirarak bir kere kasimak

177.    Sabah namazi kilinirken günes dogsa ne olur?
A.   Namaz bozulur
B.   Sehiv secdesi gerekir
C.   Namaz mekruh olur
D.   Bir sey olmaz

178.    Cemaatle namaz esnasinda istemeden abdesti bozulan bir kisi ne yapar?
A.   Abdestle beraber namaz da bozulur. Yeniden kilar
B.   Namazi cemaatle tamamlar, sonra sehiv secdesi yapar ve abdeste gider
C.   Konusmadan, baska seyle ugrasmadan, abdestini alir gelir ve cemaate kaldigi yerden uyar.
D.   Abdestini alir gelir ve kendisi yalniz yeniden kilar.

179.    Namazda “muhazati müştehât” ne demektir, hükmü nedir?
A.   Acikan bir kimsenin namazda iştahinin acilmasi demektir. Namazin bitmesini beklemesi gerekir.
B.   Ayni imamla, ayni namazi bir kadinla, yanyana kilmak demektir. Namaz bozulur.
C.   Namazda rüku ve secdeleri muhafaza etmek demektir. Sünnettir
D.   Cenaze namazinda kadin erkegin yanyana namaz kilmasidir. Namazi bozar.

180.    Hanefi mezhebine göre hangisi dogrudur?
A.   Namaz kilanin önünden kadin gecerse nama bozulur
B.   Namaz kilanin önünden köpek gecerse namaz bozulur
C.   Namaz kilanin önünden inek gecerse namaz bozulur.
D.   Hicbirisi

181.    Namaz icinde icinden bir siir, bir atasözü vb. Bir seyi geciren fakat dili ile söylemeyen kisinin hükmü nedir?
A.   Namazi bozulur
B.   Namazinin kemali gider
C.   Sehiv secdesi gerekir
D.   Bir keci veya koyun kurban etmesi gerekir

182.    Bir kimse namaz kilanin önünden kasden gecerse ne olur?
A.   Gecen kimse günahkar olur
B.   Namaz kilanin namazi bozulur
C.   Önünden gecenin namazi bozulur
D.   Önden gecen kimse bir keci veya koyun kurban etmelidir.

183.    Hanefi mezhebi mensublarinin fatiha-i serifeden sonra “amin”i sesli söylemelerinin hükmü nedir?
A.   Namazi bozar
B.   Sünnettir
C.   Tenzihen mekruhtur
D.   Tahrimen mekruhtur.

184.    Basindaki takke veya sarigi, düzgün secde etmesine mani bir sekilde kaymis olan kimsenin bir eliyle sarigini düzeltmesinin hükmü nedir?
A.   Namazi bozar
B.   Mekruhtur
C.   Tenzihen mekruhtur.
D.   Hic bir sey olmaz.

185.    Hangisi namazin mekruhlarindandir?
A.   Secdede dirseklerini yere koymak
B.   Secdede dizlerini yere koymak
C.   Secdede alnini yere koymak
D.   Secdede ayak parmaklarini kibleye bakacak sekilde yere koymak

186.     Namazda kiraati nasil yaparsa mekruh olur?
A.   Fatihadan sonra zammi sure okursa
B.   Farzlarda 3. Ve 4. Rekatte zammi sure okumazsa
C.   İkinci rekatte birinci rekatten üc kisa ayet fazla okumak
D.   Birinci rekatte ikinci rekatten fazla ayet okumak

187.    İki rekatte de ayni sureyi okumanin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Mübah
D.   Mekruh

188.    Birinci rekatte yanlislikla Kul euzu birabinnas okuyan kimse ikinci rekatte ne okur?
A.   Yeniden Nas suresini
B.   Bakara suresini
C.   Felak suresini
D.   İhlas suresini

189.    Namazin kiraatinde hangisi mekruhtur?
A.   Sureleri Kurani Kerimdeki sirasina göre okumak
B.   Kurani Kerimdeki siranin tersine okumak
C.   Bir rekatte Felak öbür rekatte Nas suresini okumak
D.   Bir rekatte Kevser öbür rekatte Ihlas suresini okumak

190.    Namazda gözleri yukariya kaldirarak tavana bakmanin hükmü nedir?
A.   Mübah
B.   Mekruh
C.   Müfsid
D.   Haram

191.    Namaz esnasinda önünden gecenlerin olabilecegi bir yerde, önüne bir degnek, perde vs. Konur. Buna ne denir?
A.   Mania
B.   Rahle
C.   Cidar
D.   Sütre

192.    Özürsüz olarak, baslanmis namazi bozmanin hükmü nedir?
A.   Mübah
B.   Mekruh
C.   Haram
D.   Beis

193.    Bir kimse tehlikede oldugu takdirde, ona yardim icin namazi bozmanin hükmü nedir?
A.   Vacib
B.   Sünnet
C.   Mekruh
D.   Haram

194.    Anne babasi, evladinin namazda oldugunu bilmeyerek cagirsa, evladi ne yapar?
A.   Namaz bozulmaz
B.   Hangi namaz olursa olsun bozar, onlara gider
C.   Farzdaysa namazi bozmaz, nafilede bozar
D.   Namazdayim diye seslenir ve namaza devam eder.

195.    Teravih namazi kac rekattir, rekatlerinin adedi ne ile sabittir?
A.   33 -  Kitab
B.   12 – Sünnet
C.   20 -  Icma-i Ümmet
D.   8 – Kiyasi Fukaha

196.     Vatani süknâ nedir?
A.   Kisinin dogdugu, evlendigi, gecimini sagladigi yer
B.   Yolcunun 15 günden az kalmayi niyet ettigi yer
C.   Yolcunun 15 günden fazla kalmayi niyet ettigi yer
D.   Sükünetin hakim oldugu vatan topragi


197.    Yolculuk halinde kazaya birakilan dört rekatli farzlar, yolculuk bittikten sonra, kac rekat olarak kaza olunuz?
A.   4
B.   3
C.   2
D.   Kaza edilmez

198.   
 

« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2011, 03:55:10 Gönderen: racül »
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı omur

  • ömür
  • yazar
  • ****
  • İleti: 651
Cevaplarini da yazmazmisiniz en asagiya sayin Racul?
Istifademiz daha çok olur. Tesekkürler.

zaman_1453

  • Ziyaretçi
Bir soruda biz soralım . . .

Hüküm 2 kısımdır:Teklifi olur,Vaz’ı olur. Teklifi 2 kısımdır: ya mükellefin fiilinin sıfatı olur,veya mükellefin fiilinin eseri olur. Mükellefin fiilinin sıfatı olan 2 kısımdır:
1)Evvelen ve Bizzat uhrevi maksatlar i’tibar olunur.
2)Evvelen ve Bizzat dünyevi maksatlar i’tibar olunur.
   Hükmün 2. kısmı olan Hükmü vaz’i kaç kısımdır? Ta’dat ediniz.?

Çevrimdışı efsanef

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 283
1.   Vücudunun cogu yarali olan bir kimse, gusül almasi gerektiginde ne yapmasi gerekir?
C.   Teyemmüm yapar

Çevrimdışı efsanef

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 283
2.   Abdest azalarinin cogu yarali olan bir kimse namaz kilmak icin nasil abdest alir?
D.   Teyemmüm yapar.
3.   Def’i hacetten sonra, taharet yapamayacak kadar hasta olan bekar kimsenin tahareti nasildir?
B.   Parayla bakici tutup, taharetini yaptirir.
4.   Abdest aldiktan sonra ayaga mest giyen kisinin mesh müddeti ne zaman baslar?
A.   Mestleri giydigi andan itibaren
5.   Mesh müddeti ne kadardir?
A.   Mukim icin 24 saat, seferi icin 72 saat
6.   Hangisi mâ-i mukayyeddir?
C.   Üzüm suyu
Kelime anlamıyla kayıtlı sular demektir. Herhangi bir maddenin karışmasıyla, yaratılmış olduğu tabii halinden çıkan ve özel bir isim alan sulardır. Kavun, karpuz, üzüm, gül suyu gibi sularla, aslında mutlak su olduğu halde, içine başka şeylerin karışması ile incelik ve akıcılığını kaybeden, et suyu, yemek suyu gibi sulardır. Bu sular, kendileri temiz olmakla birlikte,
7.abdest alınmada, gusledilmekte kullanılmazlar
8.   Sirke nasil bir sudur? Onunla ne yapilabilir?
D.   Mâ-i mukayyeddir, elbise temizlenebilir.
9.   Tâhir-mutahhir ne demektir?
A.   Temiz ve temizleyici
10.   Abdest alirken, abdest azalarina degen su fikhen nedir? Bu su ile tekrar abdest alinabilir mi?
B.   Tahir-gayri mutahhir, alinamaz.
11.   Mâ-i müstamel ne demektir?
B.   Kendisi ile abdest alinmis su