SADAKAT DİNLENME TESİSLERİ > BİLGİ YARIŞMASI

FIKIH - bilgi yarismasi sorulari -- Hayrina gözden gecirebilir misiniz?

(1/3) > >>

racül:
FIKIH SORULARI

 
1.   Vücudunun cogu yarali olan bir kimse, gusül almasi gerektiginde ne yapmasi gerekir?
A.   Vücudunu bir folye ile kaplayip gusl eder.
B.   Gusl etmez
C.   Teyemmüm yapar
D.   Kolonyali mendil ile silinir.

2.   Abdest azalarinin cogu yarali olan bir kimse namaz kilmak icin nasil abdest alir?
A.   Abdestsiz olarak namaz kilar
B.   Namaz kilmaz
C.   Yaralarina ragmen abdest almalidir
D.   Teyemmüm yapar.

3.   Def’i hacetten sonra, taharet yapamayacak kadar hasta olan bekar kimsenin tahareti nasildir?
A.   Taharet yapmasina gerek yok.
B.   Parayla bakici tutup, taharetini yaptirir.
C.   Teyemmüm yapar.
D.   İyilestikten sonra taharetin kazasini yapar.

4.   Abdest aldiktan sonra ayaga mest giyen kisinin mesh müddeti ne zaman baslar?
A.   Mestleri giydigi andan itibaren
B.   Abdesti aldigi andan itibaren
C.   Mesti giymeden önce aldigi abdesti, mesti giydikten sonra bozdugu andan itibaren
D.   Mest giydikten sonra aldigi abdesti bozdugu andan itibaren

5.   Mesh müddeti ne kadardir?
A.   Mukim icin 24 saat, seferi icin 72 saat
B.   Mukim icin 12 saat, seferi icin 24 saat
C.   Mukim ve seferi icin 24 saat
D.   Mukim ve seferi icin 12 saat

6.   Hangisi mâ-i mukayyeddir?
A.   Cesme suyu
B.   Pet sisede satilan sular
C.   Üzüm suyu
D.   Kuyu suyu

7.   Mâ-i mukayyet ile ne yapilmaz?
A.   Yemek yapilmaz.
B.   Yenilmez
C.   Elbise temizlenmez
D.   Abdest alinmaz

8.   Sirke nasil bir sudur? Onunla ne yapilabilir?
A.   Mâ-i mutlaktir, abdest alinabilir.
B.   Mâ-i mutlaktir, elbise temizlenebilir
C.   Mâ-i mukayyeddir, abdest alinabilir
D.   Mâ-i mukayyeddir, elbise temizlenebilir.

9.   Tâhir-mutahhir ne demektir?
A.   Temiz ve temizleyici
B.   Temiz ama temizleyici olmayan
C.   Temiz olmayip, temizleyici olan
D.   Taharet yapan kimse

10.   Abdest alirken, abdest azalarina degen su fikhen nedir? Bu su ile tekrar abdest alinabilir mi?
A.   Tahir-mutahhir, alinabilir
B.   Tahir-gayri mutahhir, alinamaz.
C.   Necis, abdest alinmadigi gibi, temas ettigi yeri de kirletir.
D.   Meskuk, süphelidir.

11.   Mâ-i müstamel ne demektir?
A.   Araba yikamakta kullanilan su
B.   Kendisi ile abdest alinmis su
C.   Pet sisede satilan su
D.   Evlerdeki cesme suyu

12.   Hangisinin ictigi suyun arta kalani ile abdest alinabilir?
A.   Eti yenmeyen dört ayakli hayvanlarin
B.   Agzinda icki bulasigi olan insanin
C.   Insanlarin ve eti yenen hayvanlarin
D.   Aslanin

13.   Tuvaletten sonra, avret mahallindeki pisligi tuvalet kagidi ve su ile temizlemege bugün taharetlenmek diyoruz. Fikih istilahindaki adi nedir?
A.   Istibrâ
B.   İstincâ
C.   İstihzâ
D.   İstiftâ

14.   Kücük abdest bozduktan sonra, erkeklerin yürümek, sol tarafina meyl ederek oturmak, öksürmek gibi yollarla idrar kalintisini gidermek icin ugrasmasina ne denir?
A.   Istibrâ
B.   İstincâ
C.   İstihzâ
D.   İstiftâ

15.   Ehli sünnet abdest esnasinda ne yapmaz?
A.   Takkesiz basini mesh etmez
B.   Mestsiz ayagini mesh etmez
C.   Kollarini yikamaz
D.   Ellerini yikamaz

16.   Abdestin farzlarindan birisi basin dörtte birini mesh etmektir. Buna göre saci uzun olan bir kimse sacinin ensesinden asagiya dogru uzayan kismina mesh etse ne olur?
A.   Caiz olmaz cünkü basa meshde asl olan kulaktan yukarisini mesh etmektir.
B.   Caizdir, önemli olan basin dörtte birini mesh etmis olmaktir.
C.   Saci uzun olan bir kimse mutlaka sacini her abdestte yikamalidir.
D.   Saci uzun olan kimse sacini kestirmezse abdesti caiz olmaz.

racül:
17.   Abdestte basina mesh eden bir kimse, abdestini bitirdikten sonra, saclarini kazitsa, abdestli sayilir mi?
A.   Üzerine mesh edilen sac kesildigi icin yeniden mesh etmeli
B.   Üzerine mesh edilen sac kesildigi icin yeniden abdest almali
C.   Sadece teyemmüm etmesi yeterlidir.
D.   Tras olmak abdesti bozmaz. Abdestli sayilir.

18.   Abdestte besmelenin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Mekruh

19.   Abdestin basinda besmeleyi unutan sonra hatirlayip yarisinda besmeleyi söyleyen kimsenin durumu nedir?
A.   Bismillahi evvelühü ve ahiruhü derse besmele cekmis sayilir.
B.   Abdest tek bir ameldir. Basinda unutulan besmele yarida söylenmekle ifa edilmis sayilmaz.
C.   Abdesti yarim sayilacagindan, onunla her ibadeti yapamaz.
D.   Abdestinde hic bir eksiklik olmaz.

20.   Misvak kullanarak alinan abdestle kilinan namazin farki nedir?
A.   Hic bir farki yoktur.
B.   Cok az fark vardir.
C.   Yetmis derece daha sevabdir.
D.   Mekruh olma ihtimali vardir.

21.   Abdestte burna su vermeye ne denir?
A.   Mazmaza
B.   Gargara
C.   İstiskal
D.   İstinşak

22.   Abdest azalarini sirasiyla yikamanin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Mübah

23.   Abdest  azalarini ücer kere yikamak sünnettir. Ücten fazla yikayanin durumu nedir?
A.   Ne kadar cok yikarsa o kadar iyidir
B.   Daha temiz olur.
C.   Haddi aşmis ve suyu israf etmis olur.
D.   Fazladan yikadiginin parasini verdikten sonra istedigi kadar yikayabilir.

24.   Hilallemek ne demektir?
A.   Abdesti gece hilal göründügünde almaktir.
B.   El ve ayak parmaklarinin aralarina eller ile suyu ulastirmaktir.
C.   Hilali ahmer kizilay demektir. Kizilaya yardim etmektir.
D.   Cemaat halinde abdest aliniyorsa, cemaatin hilal seklinde durarak abdest almasidir.

25.   Abdestte hilallemenin hükmü nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Mekruh

26.   Hidâye serhinde, “Nebi (SAV)’in bir veya iki kere isledigi ve muvazebet (devam) buyurmadigi seydir.” Diye tarif edilen kavram nedir?
A.   Farz
B.   Vacib
C.   Sünnet
D.   Edeb

27.   Alinan abdest ile  herhangi bir ibadet yapmadan, o abdest bozulmaksizin yeniden abdest almanin hükmü nedir?
A.   Nur üstüne nurdur
B.   Mekruhtur
C.   Sevabdir
D.   Farzdir

28.   Vakif, medrese, Kuran Kursu vb. Hayir müesseselerinde abdesti bozulmaksizin, özürsüz, abdest üstüne abdest almanin hükmü nedir?
A.   Nur üstüne nurdur
B.   Mekruhtur
C.   Haramdir
D.   Farzdir

29.   Tavafi ziyare ve tavafi ifaza gibi farz tavaflari abdestsiz yapmanin hükmü nedir?
A.   Haccini yeniden yapmasi gerekir.
B.   Deve kurban etmesi gerekir
C.   Koyun veya keci kurban etmesi gerekir.
D.   Hic bir sey lazim gelmez.

30.   Hangisi abdesti bozar?
A.   Namaz harici kahkaha ile gülmek
B.   Yalan söylemek
C.   Aglamak
D.   Gözündeki bir hastaliktan dolayi gözleri sulanmak.

31.   Agzini dolduracak kadar cok kusan kisinin abdesti bozulur mu?
A.   Bozulmaz, o abdestle namaz mekruh olur
B.   Bozulur
C.   Agzini doldurmayacak kadar olsa bile bozar
D.   Kusmanin abdeste bir zarari yoktur.

racül:
32.   Agizdaki kanamalarla ilgili hangisi abdesti bozar?
A.   Tükrük sari renkte ise
B.   Tükrük beyaz renkte ise
C.   Tükrük kirmizi veya koyu kirmizi ise
D.   Isirilan elma veya ayva üzerinde kan lekesi görmek

33.   Hangisinde sesli gülmek abdesti bozar?
A.   Rükulu secdeli bir namazda
B.   Cenaze namazi ve tilavet secdesinde
C.   Namaz disinda
D.   Sabî ve uyuyanin namazinda

34.   Gusül abdesti alirken burnu kanayan ve bu kan dinmeden guslünü tamamlayan kisinin durumu nedir?
A.   Yeniden gusül abdesti almasi gerekir.
B.   Yeniden abdest almasi gerekir
C.   Teyemmüm etmesi gerekir
D.   Hic bir sey gerekmez

35.   Hangisinde kibleye dogru dönülür?
A.   Abdestte dönülür, guslde dönülmez
B.   Guslde dönülür, abdestte dönülmez
C.   Her ikisinde de dönülmez
D.   Her ikisinde de dönülür

36.   Kadinlarin bulundugu yerden baska bir yerde gusl edecek imkani olmayan bir erkek, namazi gecmek üzere iken ne yapar?
A.   Kadinlar arasinda gusl eder
B.   Namazini kazaya birakir
C.   Teyemmüm alarak namazini kilar, müsaid zamanda guslünü alip namazi yeniden kilar.
D.   Gusl ve teyemmüm yapmaksizin namazini kilar.

37.   Hangisi ile gusül, hangisi ile abdest gerekir?
A.   Meni ile gusl, mezi ile abdest
B.   Mezi ile gusl, meni ile abdest
C.   Her ikisi ile de gusl
D.   Her ikisi ile de sadece abdest

38.   Niyet hangisinde farzdir?
A.   Abdest
B.   Gusl
C.   Teyemmüm
D.   Taam

39.   Ders okumak niyeti ile teyemmüm eden bir kisi, bu teyemmüm ile...
A.   Namaz kilabilir
B.   Namaz kilamaz
C.   Tüm ibadetleri yapabilir
D.   Hic bir sey yapamaz

40.   Hangisi namaz icin teyemmüm yapilabilir?
A.   Yaninda satacak kadar su bulunan kimse
B.   Yaninda corba yapacak kadar su bulunan kimse
C.   Yaninda icecek kadar veya ekmek yapacak kadar su bulunan kimse
D.   Sahilde, arabasinda su kalmayan kimse.

41.   Toprak üzerindeki necaset günes ile kurur ve hükmen temiz olur. Buna göre bu toprak üzerinde ne yapilmaz?
A.   Yemek yenmez
B.   Namaz kilinmaz
C.   Spor yapilmaz
D.   O toprak ile teyemmüm yapilmaz

42.   Hangisinin üzerine teyemmüm caizdir?
A.   Mermer
B.   Cam
C.   Mercan
D.   İnci

43.   Hangi durumlar mest üzerine mesh caiz degildir?
A.   Mestlerin deriden olmamasi
B.   Mestlerin ayagi diz kapagina kadar örtmemesi
C.   Mestte ayak parmaklarindan ücünün sigacagi kadar delik bulunmasi
D.   Mestlerin renginin siyah olmamasi

44.   Ayaga giyilen bir seyin üzerine mesh edilebilien bir mest hükmünde olmasi icin hangisi lazimdir?
A.   Mestin deriden olmasi
B.   Mestin renginin siyah olup 40 numaradan büyük olmasi
C.   Bir fersah (5685 m) yürünebilecek dayaniklilikta olmasi
D.   10 deniz mili (18 km) kadar yürünebilecek dayaniklilikta olmasi

45.   Ayaga giyilen mestin neresine mesh yapilabilir?
A.   Her tarafina
B.   Ayagin ön tarafinin üst kismina
C.   Ayagin arka tarafinin alt kismina
D.   Ayaklarin yan taraflarina

46.   Mestler üzerine mesh ettikten sonra, mesti ayagindan cikarip tekrar giyen kimse ne yapmali?
A.   Hic bir sey
B.   Mest üzerine yeniden mesh yapmali
C.   Mesti cikarip, yeniden ayaklarini yikamali.
D.   Mest ayagina iyi oturmus mu diye aynada kontrol etmeli

47.   Asagidakilerden hangisi mest üzerine meshi bozar?
A.   Mestlerin renginin solmasi
B.   Ayagin cogunun islanmasi
C.   Mestte bir parmak sigacak kadar delik olusmasi
D.   Mest üzerine ayakkabi giymek

racül:
48.   Yara veya kiriktan dolayi yapilan sargi üzerine ne kadar süre mesh edilebilir?
A.   Mukim 24 saat, seferi 72 saat
B.   Seferi 24  saat, mukim 24 saat
C.   Her ikisi de 24 saat
D.   Yara veya kirik iyilesip yikanabilir hale gelinceye kadar.

49.   Sahibi özür ne demektir?
A.   Arkadasi hasta olan kimse
B.   Abdesti bozan seylerden birisi elinde olmayarak devamli kendisinden sadir olan kimse
C.   Özürlü (behindert)
D.   Abdest alirken devamli olarak azalarindan bir veya bir kacini yikamadigini zann eden kimse

50.   Sahibi özür olan kimsenin özründen baska bir sebeble abdesti bozulmadikca, aldigi abdest ne kadar gecerlidir?
A.   Seferi 72 saat, mukim 24 saat
B.   Her ikisi de 24 saat
C.   Abdestini aldigi namaz vakti cikinca abdesti bozulur.
D.   Böyle bir kimsenin abdesti olmaz. Cünkü özür onun abdestini devamli bozar.

51.   Bebeklerin idrari nedir?
A.   Tahir
B.   Necaseti galiza
C.   Necaseti hafife
D.   Hades

52.   Hangisi necaseti galizadir?
A.   Eti yenen kanatli hayvanlarin pisligi
B.   Eti yenmeyen kanatli hayvanlarin pisligi
C.   Eti yenen dört ayaklilarin pisligi
D.   Zift

53.   Hangisi necaseti hafifedir?
A.   Eti yenen kanatli hayvanlarin pisligi
B.   Eti yenmeyen kanatli hayvanlarin pisligi
C.   Eti yenmeyen dört ayaklilarin pisligi
D.   Zift

54.   Eti yenen dört ayakli hayvanlarin (inek, koyun vs.) pisliginin hükmü nedir?
A.   Tahir
B.   Necaseti galiza
C.   Necaseti hafife
D.   Hades

55.   Necaseti galizanin hükmü nedir?
A.   Bir Euro miktarindan fazlasi namaza manidir
B.   Bir Euro miktarindan azi namaza manidir
C.   Namaza mani degildir
D.   Abdeste manidir.

56.   Yanindaki su, hem elbisesindeki necaseti temizlemeye, hem de abdest almaya yetmeyecek kimse ne yapar?
A.   Abdest alir, necasetle namazi kilar, namazi gecirmemesi lazim
B.   Namazini kazaya birakir
C.   Elbisesini o su ile temizler, teyemmümle de namazini kilar
D.   Abdest alir, elbisesini cikari ve ciplak olarak namazini kilar.

57.   Hangisinin salyasi necistir?
A.   Kedi
B.   Köpek
C.   At
D.   Merkep

58.   Hangisinin pisligi tahir hükmündedir?
A.   Serce ve güvercin
B.   Tavuk ve horoz
C.   Kartal, sahin, dogan
D.   Kedi

59.   Cenaze yikarken, vücudunda necaset bulunmayan cenazeden sicraya suyun hükmü nedir?
A.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise bir daha kullanilmaz
B.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise üc defa yikanmalidir
C.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise bir defa yikanmalidir.
D.   Sicrayan suyun temas ettigi elbise temiz hükmündedir.

60.   Tuvaletteki buhar, tavanda birikip su olarak elbise üzerine damlasa, bu elbiseyi ne yapmak gerekir?
A.   Bu elbise bir daha kullanilmaz
B.   Bu elbise üc defa yikanmalidir.
C.   Bu elbise temiz hükmündedir.
D.   Bu elbise degistirilmeden namaz kilinmaz.

61.   Elbisedeki Kan lekesi nasil temiz olur?
A.   Elbisedeki kan lekesi olan bölüm kesilip atilmakla
B.   Sabunlu su ile yikayip, leke izi kaliyorsa, suda kaynatmakla
C.   Elbiseden ayrilan suda kan rengi görünmez hale gelince elbise temizlenmis sayilir.
D.   Kan lekesi olan bölüm üzerine kum konup yedi defa ogalamakla

62.   Elbisede görünmeyen necasetler nasil temizlenmis sayilir?
A.   Elbisenin yakilmasiyla
B.   Icine kum koyup yedi kere ogalamakla
C.   Yedi kere yikamakla
D.   Üc defa yıkayip sıkmakla

racül:
63.   Bal, pekmez, süt gibi sivi yiyecekler icine nesaset karistiginda nasil temizlenir?
A.   Temizlenmez, dökülerek
B.   Pislenen yer icinden alinarak
C.   Temiz su ile 3 defa kaynatilarak
D.   Bunlar hic pislenmez.

64.   Toprak zemin üzerindeki necaset nasil temiz olur?
A.   Üc defa yikayip büyük havlularla kurutarak
B.   Toprak zemin temiz olmaz
C.   Deterjanli su ile köpürterek
D.   Günes ve rüzgar ile kuruyup izi belli olmayinca temiz hükmündedir.

65.   Hayvan ölüsü, hinzir ölüsü tuz gölüne düsüp, tuz haline gelse ne olur?
A.   Bütün tuz gölü necis olur.
B.   Sadece düstükleri yer necis olur
C.   Hayvan ölüsü hatta hinzir ölüsü, tuza dönüsmekle temiz olur.
D.   Oradaki tuz kaynatilir, tekrar kurutulur ve bu sekilde temizlenmis olur.

66.   Şarap, hangi durumda helal ve temiz hale gelir.
A.   Hic bir sekilde helal ve temiz olmaz
B.   Sirkeye dönüsmekle
C.   Icine tuz atmakla
D.   Kaynatmakla

67.   Hangisinin derisi tabaklanarak temizlenip kullanilmaz?
A.   Koyun
B.   Keci
C.   Tilki
D.   Hinzir

68.   İmandan sonra hangi amel efdaldir?
A.   Vaktinde kilinan namaz
B.   Oruc
C.   Zekat
D.   Kuran-i Kerim okumak

69.   Asri evvel ve asri sani nedir?
A.   Hicri 1. Ve 2. Asir
B.   Peygamberimiz (SAV)’in bi’setinin 1. Ve 2. Asri
C.   Her seyin gölgesi bir misli oldugu zaman asri evvel, iki misli oldugu zaman asri sani
D.   Sahabi ve tabiin devirleri manasina gelir.

70.   Aksam namazinin vaktinin sonu hangisidir?
A.   Aksam namazindan bir saat 30 dk. Sonra
B.   Aksam namazindan bir saat 25 dk. Sonra
C.   Safagin kizilliginin kayb oldugu vakit
D.   Sabahin aydinliginin ufukta belli oldugu vakit

71.   Yaz aylarinda, aksam vakti olan safak kizilligi kayb olmadan, sabah vakti olan fecrin aydinligi baslamaktadir. Bu durumda, Hanefi mezhebine göre, yatsi namazinin hükmü nedir?
A.   Yatsi vakti girmedigi icin farz olmaz
B.   Yatsinin vakti girmiyor diye bir sey yoktur.
C.   Vakit takdir etmek farzdir.
D.   En yakin yere göre kilmak farzdir

72.   Cemi takdim, nedir?
A.   Cem Sultani öne gecirmek,
B.   Bir vaktin namazi cikmadan sonraki vaktin namaziyla beraber kilmaktir.
C.   Imamliga ismi Cem olan kisileri secip, onlari öne gecirmektir.
D.   Güzel sesli müezzine hediye takdim etmektir.

73.   Cemi te’hir nedir?
A.   Tehir edilen, kazaya birakilan namazlari toplayip kilmaktir
B.   Bir günlük namazlarin hepsini toplayip aksam birden kilmaktir.
C.   Bir namazi vakti ciktiktan sonra, sonraki vaktin namazi ile birlestirerek kilmaktir.
D.   Cemaatin camiye te’hirli (gecikmeli) olarak gelmesidir.

74.   Hanefi mezhebine göre cemi takdim ve cemi tehirin hükmü nedir?
A.   Caizdir
B.   Sefer aninda caizdir.
C.   Arafatta cemi takdim, müzdelifede cemi tehir caizdir. Bunun disinda caiz degildir.
D.   Savas aninda her ikisi de caizdir.

75.   Istiva vakti nedir?
A.   Günesin en tepe noktaya ulastigi, esyanin gölgesinin kayb oldugu vakittir.
B.   Günesin isiklarindan meyvalarin en fazla istifade ettigi yaz aylaridir.
C.   Ögle namazinin vaktidir
D.   Ikindi namazinin vaktidir.

76.   “Lâ semera ba’del işâ” hadisi serifi ne ifade eder?
A.   Fazla meyva yemenin israf olabilecegini
B.   Yatsi namazindan sonra arkadaşlarla muhabbet etmeyi Peygamberimiz (SAV)’in sevmedigini
C.   Yatsi namazini kisin biraz daha gecikmeli kilarak, aksamla karismasina engel olmak gerektigini
D.   Bade denilen kadeh satisi ile mesgul olmanin caiz olmadigini.

77.   Aksam namazinin girmesinden (yaklasik 45 dk.) önceki gurub vaktinde namaz kilmak mekruhtur. Bu vakitte ikindi namazi kilinabilir mi?
A.   O vakitte namaz kilmak haramdir.
B.   O vakitte kilinan namazin iadesi gerekir
C.   Mekruh olan o vakte tehir etmektir. Ikindi namazi kilinir.
D.   Kazaya birakilir.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git
Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek