Gönderen Konu: Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?  (Okunma sayısı 21402 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı -SüHaN-

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 33
  • yok !

selamün aleyküm

değerli kardeşlerim size bir sorum olacaktı..

Yasin-i şerif hatimlerimiz olsun münciye hatimlerimiz olsun belli bir adetten sonra hatim iniliyor ya,bundaki hikmet nedir.?

bizler şeksiz süphesiz büyüklerimizden gördüğümüz gibi,onların tavsiye ettiği gibi yapıyoruz ama zahiri kimseler bunun hikmetini ve hadisler ile desteklenip desteklenmediğini soruyorlar..

Yardımcı olur musunuz...

Teşekkür ediyorum...
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2011, 02:08:35 Gönderen: müteallim »
''Evladım sen doğru ol, eğri belasını bulur''

Çevrimdışı ankebut-57

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 908
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #1 : 11 Eylül 2007, 23:01:33 »
Halis ECE Hocamızı az-çok bilirsiniz. Bir başka sitemizde, bu soruyu soran kardeşimize cevaben yazdıkları, bizce gayet yeterlidir.

***

Merak etmekte haklıksın; ama kayd-i ihtirazi olarak ifade ettiğin gibi, hikmetinden sual etmenin edeple-adapla alakalı yönü bir tarafa, cevabını alabilecek durumda değiliz... Öyle buyrulmuş, biz de ona uymakla mükellefiz. Hasılı benim de bu hususta bilgim ve sana verebilecek bir cevabım yok.

Malumunuz; tasavvufta bir usûl vardır: "müridin fıkhı mürşidinin amelidir" diye... Biz de o düstura göre hareket ederiz, ediyoruz.

Bilmukabele selam ve muhabbetler...


***

Ayrıca, İmam-ı Muhammed Masum(k.s) Hazretlerine ait olması lazım, şöyle bir söz vardı; “Kişi, farz, vacip ve sünneti müekkede olan ibadetlerde fıkıh kitaplarında ne yazılıysa ona tabidir. Onun dışındakilerde (sünneti gayrı müekkede, nafileler…) mürid mürşidine tabidir."

Selam ve duâ ile...
Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır.(عشقْ)
Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)

www.ayasofya.org

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Re: Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebeb
« Yanıtla #2 : 11 Eylül 2007, 23:39:18 »
Alıntı yapılan: "-SüHaN-"
selamün aleyküm

değerli kardeşlerim size bir sorum olacaktı..

Yasin-i şerif hatimlerimiz olsun münciye hatimlerimiz olsun belli bir adetten sonra hatim iniliyor ya,bundaki hikmet nedir.?

bizler şeksiz süphesiz büyüklerimizden gördüğümüz gibi,onların tavsiye ettiği gibi yapıyoruz ama zahiri kimseler bunun hikmetini ve hadisler ile desteklenip desteklenmediğini soruyorlar..

Yardımcı olur musunuz...

Teşekkür ediyorum...


manevi esrari olan seyleri maneviyyatdan haberi olmayan anlayamaz.anlamasida mümkün degil.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı -SüHaN-

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 33
  • yok !
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #3 : 12 Eylül 2007, 00:47:40 »
müteallim..açıklamanıza sonuna kadar katılıyorum..

ankebut-57 ..Hz.Allah razı olsun .. Yaptığım açıklamaya ilave edeceğim Hocamızın açıklamalrını...Aslında aklıma gelmişti ama yazıları arasında rastlayamadım .kendimce bir açıklama yaptım mecburen...  yaptığım açıklama:



bu soruyu sormaktaki endişeni anlıyorum.Ve de hak veriyorum.Çünkü günümüzde o kadar çok bid’at türetilmiş ki dinde hiçbir yeri olmayan..
Açıklamalarım soruna tam cevap olamayabilir çünkü tam bir bilgi sahibi olmadığımdan tatmin edici bir cevap verecek kadar ehil değilim..
Bunun böyle olmasında tabi ki bir kural yoktur..benim bildiğim kadarı ile bu sayıyı emreden belli bir nas yoktur. Emir şeklinde değil ama tavs,ye şeklinde okuna gelmiştir 41 defa olunca bir yasin-i şerif hatmi sayılmıştır.büyükler böyle yapmışlar.. Mutlaka sahabeler de böyle yapmış olmalılar ki Hz.Allah’ın velileri de onların yolundan gitmişlerdir.Tabi ki aslını bilemiyoruz..
Ama böyle okunmasında bir sakınca olacağını düşünmüyorum.Bunlar hayra teşviktir ne de olsa.Ve bizler ‘’Ancak şu kadar okunursa kabul olur, şu sayıda okunması farzdır, sünnettir demediğimiz için bid’at de sayılmaz..ama bu sayıda okunmasının faziletinin de çok olduğunu düşünerek okumak,şek ve şüpheye kalpte yer vermemek, okurken ihlâsın artmasına vesile ve yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.zaten şüphe olduğu zaman, ‘’ya ben bunu 41’e tamamlamaya çalışıyorum hatim olması için ama nerden biliyorum illa 41 olunca hatim olacağını’’ derse kişi zaten ibadette ihlâs kalmaz diye düşünüyorum..ihlâs da ibadetin kabul şartlarından değil mi zaten.
Amellerin de niyetlere göre olduğu hadis-i şerifine dayanaraktan ‘’biz bu şekilde olduğuna inanarak,sevabını Hz.Allah’tan umarak okumaya gayret ediyoruz’’ inancıyla yaklaşmamızın bizim için faydalı olacağına inanıyorum..
Efendimiz aleyhisselâmın yasin-i şerifin faziletine dair pek Çok hadis-i şerifi vardır ama belli bir adet yoktur bildiğim kadarı ile.. tesbîh, tahmîd ve tekbîr ‘e dair 33 defa okunmasını tavsiye ettiği ve kişiinn kendisi veya bir başkası için 70.000 defa tevhid okumasının günahının affına vesile olacağına dair hadisleri vardır ama belirttiğim gibi yasin-i şerif’in belli bir adeti var mıdır efendimizin hadislerinde bilemeyeceğim.
Ama 41 defa okumanın yasin-i şerifteki esrarların tesirine ve daha nice ecirlere vesile olacağı söyleniyor …
Bunda da mutlaka bir hikmet vardır diye düşünüyorum…Çünkü Allah dostları böyle yapa gelmişler..ki onlar sahabelerin ve ResulAllah’ın(aleyhisselâm) hayatını yaşamaya gayret eden zatlardır..
Şüphesiz en doğrusunu Allah ve Resulü bilir.
''Evladım sen doğru ol, eğri belasını bulur''

Çevrimdışı Himmet

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 849
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #4 : 12 Eylül 2007, 09:55:15 »
Selamünaleyküm...

Kardeşim sualinize cevap olurmu bilemiyorum ama ilmine güvediğimiz  bir hocamızın  sohbetinde bu konu geçmişti.
Bu açıklama  Yasin-i şerif, Salati münciye hatimlerinin adedi ile ilgili değil ama belki bizler için faidesi olur.

 Mektubat-ı şerif'lerden örnek vererek adedini şu şekilde açıklamıştı:

1. cilt : 313 adettir.Rasüllerin sayısı 313' dür.Ayet-el kürsi hatmi 313 dür.
Bedir sahabilerinin adedi 313 dür.

2. cilt : 99 mektup vardır.Esmaül Hüsna'nın adedincedir.

3. cilt : 114 dür.Kuran-ı Kerim'in surelerinin adedidir.

Rakamların sayısı bidattir.Ama o sayıya uygundur denmeli.
Teberruken (bereketinden istifade etmek için) o sayıda okuyoruz demek lazımdır.
------------------------------------------------------------------------------------

Açıklama aynen bu şekildeydi.Yasin-i şerif, Salat-i münciye hatimleri'nin adetlerini bilemiyoruz ama
teberruken okuduğumuz manevi bir sır vardır mutlaka.
Zâtının, Sıfâtının, Esmâının, Efâlinin Hudutsuzluğunca Şükürler Olsun Yâ RABBİİM..

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #5 : 12 Eylül 2007, 10:27:33 »
bu hususda fazla üzerinde durmaya degmez cünkü bu sayilar hep rasülüllah efendimizin varisleri tarafindan tesbit edilmis sayilardir.dolayisi ile rasülüllahin femi saadetlerinden isitilmesede onun varisleri onun her seyine varisdir.bid´at demek söyle dursun düsünmek bile insani hataya götürür.bu sayilar zamanin ekmel varisi tarafindan tavsiye olunmustur.bunu sadece inananlar bilir,vesselam
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı -SüHaN-

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 33
  • yok !
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #6 : 12 Eylül 2007, 10:52:26 »
eyvAllah..ve Amenna...Başka da bir şey demeye gerek yok sanırım..soran kişi mürid-mürşid bağından birazcık haberdar olsaydı daha farklı bir açıklama yapılabilirdi ama ayrıntıya girmek onların kafasında daha farklı soruların oluşmasına sebep olacağından,''biz anladık,Allah size de nasip etsin'' deyip susmak gerekiyor sanırım
''Evladım sen doğru ol, eğri belasını bulur''

Çevrimdışı -SüHaN-

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 33
  • yok !
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #7 : 12 Eylül 2007, 10:56:26 »
hocamız demişti ki bu adetler anahtar gibidir..bir tane dişi eksik veya fazla olsa kapıyı açmaz...bu yüzden ne eksik ne de fazla okunmalıdır....Müride düşen ,kendisine verilen sayı adedince zikrini yapmalıdır.
''Evladım sen doğru ol, eğri belasını bulur''

Çevrimdışı uhra

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 187
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #8 : 12 Eylül 2007, 11:13:57 »
Alıntı

bu adetler anahtar gibidir..


evet bende Mektubat-ı Rabbani de okumuştum. Kureyş Şüresinin sabah ve akşam olmak üzere bütün kötülüklerden korunma niyetiyle 11 defa okunmasın, Mübareğin bu sayı üzerinde durarak illada 11 okunacaktır, öyle işaret edilmiştir  diye tekid le bildirmesi sayıların esraraının varlığını gösteriyor.

__________

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #9 : 13 Eylül 2007, 14:49:16 »
Alıntı yapılan: "uhra"
Alıntı

bu adetler anahtar gibidir..


evet bende Mektubat-ı Rabbani de okumuştum. Kureyş Şüresinin sabah ve akşam olmak üzere bütün kötülüklerden korunma niyetiyle 11 defa okunmasın, Mübareğin bu sayı üzerinde durarak illada 11 okunacaktır, öyle işaret edilmiştir  diye tekid le bildirmesi sayıların esraraının varlığını gösteriyor.

__________

Imami Rabbani hazretlerinin sikintili anlarda onbir defa liilafinin okunmasini ifade ettigi bir hadisi serifin manasi amma simdi kaynagini veremiyecegim bulabilirsen insaAllah.

bu hususdada merhum emirul mü´minin zamanin küfürnr göre ayarlanir bu zamanda küfür cok siddetli oldugu icin malüm 21 defa okuyoruz.bilginize arz edilir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı dört mevsim

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 278
Ynt: Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #10 : 07 Ekim 2008, 23:50:38 »
hocamız demişti ki bu adetler anahtar gibidir..bir tane dişi eksik veya fazla olsa kapıyı açmaz...bu yüzden ne eksik ne de fazla okunmalıdır....Müride düşen ,kendisine verilen sayı adedince zikrini yapmalıdır.
         S.A.
  Bu konuda şöyle düşünüyorum e52)), isterseniz siz buna tefekkür ediyorum deyin:Biz manevi yönden hastayız ş4)) l1)) ve bir manevi tabibe ihtiyacımız var l1)).Tabibimiz de Peygamber Efendimiz aleyhissalatı vesselam o1)).O'nun (aleyhissalatı vesselam), bizlere sunduğu manevi reçete, dua ve zikirler o1)).Bunların sayıca belirlenmiş olmasını aynen dünyadaki gibi nasıl anlayabiliriz :soruisareti:.
  Nasıl ki , bir insan hasta oluyor ve doktora gidiyor ve doktor ona ilaç yazıyor zs3)).Reçetede belirlenmiş ölçüler...
  Eğer ki hasta, belirlenmiş ölçünün yarısını ya da daha fazlasını içse iyileşemiyecek, daha geniş açarsak hastalığına şifa olsun diye yazdığı ilaç, günlük 3-4 tabletken, o hasta gidip kafasına göre günlük sadece yarım tablet kullanmış olsa   gf2)). hastalığına ne kadar fayda görebilir ki...aynen manevi reçetede belirtilen  g2)).Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi  g2)).nin önemi...  s4))
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2008, 02:33:12 Gönderen: ibrahimim »

Çevrimdışı ihvan

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2399
Ynt: Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #11 : 25 Şubat 2011, 11:07:29 »
müridin fıkhı mürşidinin amelidir.....amenna

Çevrimdışı mazlum

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 861
  • Allah'a giden tüm yollar.Kalp lerden gecer.
Ynt: Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #12 : 25 Şubat 2011, 21:23:54 »
Ehli sünnet itikadı , Üstazına bağlılıkla belli olur , o'ki bir Üstaz veya bir Talebenin Hocası
Mürüdine veya Talebesine , bir zikir tarif etmiş bir Vird vermiş olsun , o mürüdin o talebenin bu sayı neden bukadar dır demeden ,verilen zikre sımsıkı sarılmasıdır ,

o'ki bazı hal ve kişilerin durumuna ve zamana göre, Üstaz veya Hoca bu zikir sayısını değişik tatbik edebilir . O olay onun sırrında malum dur bunu sorgulamak bu yönde yorum yapmak Mürüdin ve Talebenin işi degildir böyle bir hal içerisine girmeside manevi terakisine engel olur .

Ve bu olayıda maneviyat sahibi olmayan bir kişinin , neden bu böyledir sorusuna vereceğimiz  ez cümle cevap .

Bizim inanç ve itikatımız bu yöndedir . aksıni düşünen olabilir selametle deriz bizde .
Bir harf yeter inan, varsa o evde bir insan.

Dost Ararsan Kendine Bak
Dostun Ağlasını Bulursun
Düşman Ararsan Yine Kendine Bak
Düşmanında Ağlasını Bulursun .
vesselam .

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Ynt: Hatimlerin Belli bir Sayıya Ulaşınca Hatim Sayılma Sebebi?
« Yanıtla #13 : 01 Ocak 2016, 02:10:22 »
Mevzûu hûlasa edecek olursak;

Bazı tesbih, tahmid, tehlil, zikir ve duâların adetleri, nasslarda bildirilmiştir. Bazıları için de bu adetleri, Rasûlullah’ın (s.a.v.) vârisleri olan bâtın âlimleri (k.esrarahum) tesbit edip kararlaştırmışlardır.

Mevzu ile alakalı olarak İmam Rabbani (k.s) Hazretleri “Şeriatın zâhirine ait hükümler, içtihatlar zâhir ulemânın, bâtınına dair içtihatlar da bâtın âlimlerine aittir.” (Mektûbât-ı Şerife, 2. Cild, 55. Mektûb-u Şerif) buyurmuşlardır.

Ebu'l Faruk Hazretleri “Menâzil-i vuslat-ı ilallâh (Allah’a kavuşma menzilleri / konakları) için, adet lâzımdır. 7 (adedi), Şâh-ı Nakşibendî; 11 (adedi), Abdülkadir Geylânî; 13(adedi), Sıddîk-i A’zam’ın; 3 (adedi de) Hızır aleyhisselâmın usûlüdür. Adede nüzûl var...” buyurmuşlardır.

İmam-ı Rabbani (k.s) Hazretlerinin oğlu İmam-ı Muhammed Masum(k.s) Hazretleri; “Kişi, farz, vacip ve sünnet-i müekkede olan ibadetlerde fıkıh kitaplarında ne yazılıysa ona tabidir. Onun dışındakilerde (sünnet-i gayrı müekkede, nafileler…) mürid mürşidine tabidir” buyurmuşlardır.

Diğer taraftan tasavvufta “Müridin fıkhı mürşidinin amelidir” kaidesi de meşhurdur.

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Hatim Adetleri
« Yanıtla #14 : 01 Ocak 2016, 02:14:18 »
Hatim Adetleri

Salât-i Münciye'nin hatim adedi 1000’dir.

Salât-ı Tefrîciye(Salât-ı Nariye) hatim adedi 4444’tür.

İhlâs hatminin adedi 1000’dir.

Enbiya hatminde her bir peygamberin duâsı 500’er adet okunur.

Yâsin-i Şerif’in küçük hatmi 41, büyük hatmi 123’tür.

Tevhid hatmi'nin adedi 72 bin'dir.

Âyetü’l-Kürsî hatmi adedi 313’tür.