Gönderen Konu: Hoca ve Talebe Münasebetlerinin Ehemmiyeti  (Okunma sayısı 2568 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

zaman_1453

  • Ziyaretçi
Hoca ve Talebe Münasebetlerinin Ehemmiyeti
« : 01 Mayıs 2012, 22:06:46 »

HOCA-TALEBE MÜNASEBETLERİNİN EHEMMİYETİ

Hoca: Etrafındaki insanlara numune-i imtisal olup, Hz. Allah’ın dinine ve kullarına hizmet gayesi ile iki cihanda mes’ud olacak iyi insan-kamil insan yetiştirme gayretinde olan kişidir.
Talebe: Hz. Allah’ın rızasına ulaşmak, ebedî hayatı elde etmek, nefisten cehaleti gidermek, dünya ve ahiret hayatını ihya etmek için, maddi-manevi ilimleri talep eden kişidir.

HEM HOCADA HEM DE TALEBEDE BULUNMASI İCAP EDEN VASIFLAR

EHL-İ SÜNNET VE CEMAAT AKİDESİ ÜZERE OLMAK

İHLASLI VE SAMİMİ OLMAK

TAKVA SAHİBİ OLMAK

İLMİ İLE AMİL OLMAK

SABIRLI VE TAHAMMÜLLÜ OLMAK

   
      İlim tahsil yolunda gelür mihnet başa gönül
      Sebeb câhil elinde satve gelür hâşâ gönül      
         Gel ey nefis ol piyâde, câhile itme ıyâde
         Olmaz takdirden ziyâde, sen yorulma boşa gönül
      Düâ itmen mi Şeyh Halîl, mü’minin fahridir zelîl
      “Gasemnâ”da rızkın kalîl, râzı ol bir keşe gönül
         Lâtîfî gözleri yaşı, feryâd ile devâm işi
         İlim her maksûdun başı, sabret olun paşa gönül

SİNİRLİ VE ÖFKELİ OLMAMAK
   
PLAN VE PROGRAMLI OLMAK

TEVAZU SAHİBİ OLMAK

ALINGAN OLMAMAK

ABDESTLİ   OLMAK

DERSTE GAYRETLİ VE CANLI OLMAK

SIHHATE DİKKAT ETMEK

KILIK-KIYAFETİNE DİKKAT ETMEK
   
AZİM VE SEBATKÂR OLMAK

VAKTİ  İYİ  DEĞERLENDİRMEK
   
HELAL VE TEMİZ GIDA ALMAK
   
YEME, İÇME VE UYUMADA ÖLÇÜLÜ OLMAK

KANAATKÁR OLUP, DÜNYA’YA HARİS OLMAMAK

SAHİP OLDUĞU NİMETLERE ŞÜKRETMEK

MÜSTAĞNİ (TOKGÖZLÜ) OLMAK

ANLAŞILIR BİR LİSAN KULLANMAYA VE İFADE DÜZGÜNLÜĞÜNE DİKKAT ETMEK

BEYTÜLMAL
   Beytülmal hususunda Peygamber Efendimiz; mal sahibi olarak değil bir vazifeli, bir devlet reisi olarak tasarruf etmiştir. Hz. Ömer Efendimiz kendisini beytülmal karşısındaki durumunu, vasiîn, yetimin malları karşısındaki durumuna benzetmiştir. Yine Endülüs Emevi devleti hükümdarı II.Abdurrahman bir sanatkara devlet hazinesinden otuz bin dinar vermek istediğinde, beytülmal vazifelisi devlet hazinesinden böyle bir yardımda bulunamayacağını kendisine hatırlatmış  ve hükümdar otuz bin dinarı şahsi hazinesinden ödemiştir.
İşte bundan da anlaşılıyor ki hoca ve talebe kendisinin de içerisinde bulunduğu, kullanmaları ve istifadeleri için kendilerine tahsis edilen varlıkları (bina ve içerisindeki her türlü malzeme)  kullanmak ve muhafaza cihetinden kendi mallarından, hatta gözlerinden daha fazla hassasiyet ve i’tina göstermelidir.

GÜNLÜK  VAZİFELERE  DİKKAT ETMEK
   
NEFİS MUHASEBESİ
   
İYİLİKSEVER OLMAK


DAHA ZİYADE HOCADA BULUNMASI İCAP EDEN VASIFLAR


 MERHAMETLİ VE ŞEFKATLİ OLMAK

DERSİ SEVDİRMEK

ADALETLİ MUAMELE
 
NEZAKETLİ OLMAK

TALEBELERİ YAKINEN TANIMAK

AFFEDİCİ VE MÜSAMAHAKÂR OLMAK

MÜTEBESSİM  OLMAK
   
DERSE HAZIRLIKLI GİRMEK

DERS OKUTMA USULLERİNE RİAYET
   
CİDDİYET VE VAKAR SAHİBİ OLMAK

TALEBEYE DEĞER VERMEK

MİZÂHI YERİNDE YAPMAK

DERSİ DERSTE ÖĞRETMEK

NUMUNE OLMAK

DİNİ İLİMLERDEN DÜNYEVİ MENFAAT BEKLEMEMEK

UCUP VE KİBİRLİ OLMAMAK

TALEBEYE EMİR VERMEDE ÖLÇÜLÜ OLMAK
[/color](Emir-İtaat Münasebeti)[/b]
   


Çevrimdışı efsanef

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 283
Ynt: Hoca ve Talebe Münasebetlerinin Ehemmiyeti
« Yanıtla #1 : 10 Mart 2014, 16:07:12 »
çok güzel emeğinize sağlık Allah razı olsun