Faiz Haram ama bu ne olacak *

Başlatan Biblioman, 26 Kasım 2004, 17:48:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Biblioman

Şimdi arkadaşalr burda 2 soru var:
Önce kolay olan;

1- Bir kişi borç alma durumuna düşşse ve gidip bir 2. şahıstan 20 milyar borç istese.2. şahıs da veririm ama bunu bana 2 taksitte 15+15=30 olarak ödeyeceksin.1. de kobul etse bu caiz olur mu?

Cevap gayet basit bu düpedüz faizdir ve haramdır.

Tamam o zaman peki şöle yapsalar:

2- 1. şahıs zor durumda olduğu için arabasını 20 milyara satsa 2. peşin para hemen alsa.Daha sonra 1. şahıs, 2. şahıstan arabayı 2 taksitte ödemek koşulu ile 30 milyara geri alsa bu caiz midir? :wink:
:roll:
Eee şimdi nolacak?Niyetleri bozuk derseniz niyetleri de düzgün olursa diyorlar. :(  :?
Gelin de çıkın bakalım işin içinden :)
Şehadet parmağıdır göğe doğru minare;
Her nakışta o mana: Öleceğiz ne çare?..

müteallim

AKIL OYUNLARINI BIRAKIP FAIZ ILE TICARETI BIR BIRINDEN  AYIRMAK LAZIM ELBETTE AMELLER NIYETE GÖREDIR:FAIZ VE TICARET AYRI AYRI SEYLER VE GENIS IZAHAT ISTEYEN SEYLERDIR:ILERIKI ZAMANLARDA NASIP  OLURSA GENIS GENIS YAZARIZ INSAAllah.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

müteallim

Fikih istilahinda faiz:Bir mal diger bir mal karsiliginda verilirken alici ile saticidan birisi icin karsiliksiz verilmesi sart kilinan fazla maldir.

Faizin haram kilinmasina sebeb Mikdar ile cinsdir.Yani ölcek ile satilanlarda ölcüdür;Tarti ile satilanlarda tartidir;Cinsiyyatda Cinsdir.Yani bir cinsden olan Iki karsilikdan birine yapilan ziyadelik faizdir.Bu takdirde ölcü altina girmeyen seylerde Faiz Olmaz.Ayni cinsden olmayan ve ölcekle satilan seyler arasinda faiz olmaz.Mesela Pesin olarak bir kile bugdayi iki kile arpaya satmak gibi.Ayni cinsden olmayan tarti ile satilan seyler arasindada faiz olmaz.Mesela bir misgal altini bes misgal gümüse satmak gibi.

Cünkü Bir hadisi serifde söyle Buyrulmusdur     .Ezzehebü Bizzehebi, Velfizzatü Bilfizzti  Velbürrü bilbürri,  Vesseiyru bisseiyri ,Vettemru bittemri, Velmilhu bilmilhi, mislen bimislin yeden biyedin ,femen zade ev istezade fekad erba el-ahizü velmuti sevaün .

Manasi:Altina karsilik altin, gümüse karsilik gümüs,bugdaya karsilik bugday,arpaya karsilik arpa,hurmaya karsilik hurma,tuza karsilik tuz,misli misline satilir her Kim fazla verir veya alirsa muhakkakki faiz yapmistir.alan ile veren haramda esittir.Buyrulmakla cinsler arasinda faizin tahakkuk edecegi haber verilmis tir.

Ibrahim halebinin mevkufati .

Kardesim bu mevzu cok genis mevzu olup arapca kitaplarin hepsinin tercümeleri vardir biraz zahmet edip vakit ayirip okumanizi tavsiye ederim.

islami ve fikhi meséleler bence böyledir demekle olmaz.bütüm meseleleri fetvalari bulmak mümkündür. bu sözlerime alinmayin sakin .Selamlar
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

muallim_abi

Umarım yukarda yazanları yanlış anlamamışızdır, soru şu şekilde:

1. şahıs zor durumda olduğu için arabasını 20 milyara satsa 2. peşin para hemen alsa. Daha sonra 1. şahıs, 2. şahıstan arabayı 2 taksitte ödemek koşulu ile 30 milyara geri alsa bu caiz midir?

Sevgili kardeşim, sualin faiz bahsi ile ilgisi yoktur.

Zira zor durumdaki zat gayet bariz bir şekilde arabasını 20 milyara satmaktadır. İkinci şahıs da bu arabayı gayet açık ve net bir şekilde satın almakta ve parasını da hemen ödemektedir. Yani kısaca, Bakara Suresi 275. ayeti ile Nisa Suresi 29. ayetine zıt bir durum yoktur.

Şimdi alım-satım anında orada yok idik, farzedelim ki birinci şahıs "sattım" dedi, ikinci şahıs da "bende arabayı satın aldım" dedi; bu durumda faiz bahsini işin içine karıştırmak abestir. Ortada gayet normal bir akid vardır. Fıkh kitaplarında açıklanan alışveriş akdi yani.

Anladığımız kadarıyla fıkhen irdelenecek hususlara göre gasp yoktur, rıza vardır, zorlama yoktur, anlaşmazlık yoktur, satışın sonuna kadar kimse olay mahallini terketmemiştir ve karşılıklı olarak akid tamamlanmıştır. Araba da ikinci şahsın mülkü olmuştur. Artık ister bu arabayı 30 milyara 2 taksitte satar, isterse 150 milyara 5 taksitte. Bu ona kalmış.

Neyse, sapla samanı karıştırmamalı, olay faiz bahsi değil, buyû bahsidir.

Daha derin bilgi için fıkh kitaplarının KİTABU'L BUYÛ kısmına bakmanızı öneririz.

Selam ve dua ile..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

azizistanbul

1.şahıs arabasını 20 milyara sattıktan sonra parasını peşin almış olsa . daha sonra ikinci şahıstan o arabayı 30 milyara almama hakkı vardır. 1.satış gerçekleştikten sonra 2. satışın gerçekleşme zorunluluğu yoktur.
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ