Kuran'ı kerimde Allahu teala'dan O diye bahsedilmesiniz sebebi nedir

Başlatan exelecell, 23 Ocak 2010, 22:47:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

exelecell

Kuran'ı kerim'in bir çok yerinde Allah'tan O diye bahseder bunun sebebi nedir Kuran'ı kerim kesinlikle Allah'u teala'nın kelamlarıdır ama neden Allah kendisinden O diyemi bahsetmiştir




Kuran'ı kerim de bir ayet var meryem 66-67
O insan daha önce hiç bir şey diyilken kendisini YARATTIĞIMIZI düşünmüyormu


bu ayetteki yarattığımızı kelimesi başka yerlerdede geçiyor Allah neden kendisinden çoğul bahsediyor




meryem  71-72


Biz kötülüklerden sakınanları kurtarır zalimleride orda dizüstü çökmüş bir halde bırakırız


bu ayettede biz derken Allah imlerden bahsediyor


bunun gibi çok sayıda soruma cevap arıyorum fakat bana kulak dolduran dolu cevaplar diyil tatmin edici cevaplar lazım
bu arada dinimden asla kuşkum yok kayıtsız şartsız elhamdülillah müslümanım fakat bu cevaplara ihtiyacım var Allah razı olsun

müteallim

Sultanların dört türlü konuşma tarzı vardır:
1-"Ben yaptım"
2-"Biz yaptık"
3- Kendinden bahsetmeden "Şunlar emredildi"
4- Yalnız unvanı ile "Sultanınız size şunu emretti, şunlar size yasak kılındı" Üçüncü şahıs olarak, o diye de bildirir.

Allahü teâlânın, bazen ben, bazen biz demesi, halkın aşina olduğu sultanlara mahsus bir hitap tarzıdır O, sultanlar sultanıdır.

İsmail Hakkı Bursevi Hazretleri

Allahü teâlânın Ben demesi yüce zatına göre, Biz demesi, isim ve sıfatlarına göredir İsim ve sıfatlarının çokluğu zatının birliğine zıt değildir Çünkü isim ve sıfatların hepsi, zata aittir (Ruh-ul-beyan c1, s37)
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

sehzade bey

Muhterem hocam. İzahatınız ile bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederim.
Ancak anlayamadığım bir husus var. Akaid ilminde Allahımızın sıfatının zatının aynı olmadığı, aynı zamanda ğayrı'da olmadığı zikr edilmektedir. Fakat sizin nakl ettiğiniz çok kıymetli kaynakta sıfatların zata ait olduğu zikr edilmektedir.(?)
Bu ise, şayet Allahımızın sıfatları zatına ait ise, Allahımızın sıfatları zatının ğayri olmasa gerek (?) şeklinde bir soru işaret uyanıyor zihnimde. Bu hususta bizleri aydınlatırsanız çok sevinirim. Hürmetlerimle efendim...

 




BİR KİTAP,İÇİNİZDEKİ DONMUŞ DEĞERLERİ PARÇALAYACAK BİR BALTA GİBİ OLMALIDIR.
OKUDUĞUNUZ KİTAP BİR YUMRUKTA SİZİ UYANDIRMIYORSA NE İŞE YARAR....

sehzade bey

Veya sıfatların zatına ait olması; ''zatının ne aynısıdır nede ğayrısıdır'' manasına'mı geliyor acep??? Tekrar tekrar hürmetlerimi sunarım...
BİR KİTAP,İÇİNİZDEKİ DONMUŞ DEĞERLERİ PARÇALAYACAK BİR BALTA GİBİ OLMALIDIR.
OKUDUĞUNUZ KİTAP BİR YUMRUKTA SİZİ UYANDIRMIYORSA NE İŞE YARAR....

müteallim

Alıntı yapılan: sehzade bey - 30 Ocak 2010, 01:30:07
Veya sıfatların zatına ait olması; ''zatının ne aynısıdır nede ğayrısıdır'' manasına'mı geliyor acep??? Tekrar tekrar hürmetlerimi sunarım...

Allahü teâlânın Ben demesi yüce zatına göre, Biz demesi, isim ve sıfatlarına göredir İsim ve sıfatlarının çokluğu zatının birliğine zıt değildir Çünkü isim ve sıfatların hepsi, zata aittir (Ruh-ul-beyan c1, s37)
iyice okuyunuz burada sifatlari zatinin aynisidi denmiyor isin ve sifatlar zatina aittir deniyor
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

SUFİ

şehzade bey bendeniz sorunuzu bilgim dahilinde cevaplayayım.hocamizin sıfatlar zata aiddir demesi aynısıdır demek değildir bilakis bu sıfatlarda mahlukataın sıfatları gıbı olmayıp Allah TEALAYA yanı uluhıyyete şayan oldugu için böyle söylenmiştir.yani buradan sıfatlar zatın aynısıdır manası asla ve kata' cıkmaz.Allah (c.c)ADEM(A.S) I KENDİ SURETİNDE YARATTI HADİSİNCE  kendimizden yola cıkalım bizim bir takım özelliklerimiz var görmek iştmek bilmek gibi fakat bu sıfatlar bizim zatımızın aynı degillerdir (la teşbih vela temsil)sıfatlar zatın aynı olamaz ama zattan da gayrı degillerdir çünkü böle olmuş olsaydı sıfatlarda eksıklık olurdu buda uluhıyyete yakışmaz Allah TEALA YI eksikliklerden tenzih ederiz.
KAFKAS KARTALI