Haberler:


X adresimiz

Ana Menü

Son İletiler

#1
İSLAM-GENEL / Ynt: Nefslerin Temizliği ( Müz...
Son İleti Gönderen Togika - Dün, 04:39:44
Osman-ı Zinnûreyn (ra) buyurur ki:
- İçki içenden mümkün mertebe uzak olun. Zira o bütün günahların başıdır. VAllahi iman ile içkicilik bir arada bağdaşmaz. Biri gelince diğeri gider.
Abdullah ibni- Ömer (ra) buyurur ki:
- İçki içenler mahşer gününde gözleri gömgök olarak gelirler. Yüzleri simsiyah renkte olur. Dilleri göğüsleri üzerine sarkmış olur. Salyaları akar ve it ölüsü gibi kokar. Bunlara yakın olan kimseler iğrenir. Yüzüne tükürür, huzurundan kovar.
Ve derler ki:
<< Ey bedbaht! Dünyadan tevbe ile gelseydin bu akıbete uğramazdın.>>
Şimdi ey kardeşim! İçki içenlerden ölenler olduğunda onların cenazesinde bulunmayın. Onların sağlıklarında ziyaretlerine gitmeyin. Kendileriyle karşılaştığınızda selam vermeyin.
İçki içmeyenler, içki içenlerle karşılaştıklarında burada öğrendiklerinden onlara malûmat verirlerse umulur ki onlar içki içmeyi bizim nasihatlerimizin tesiriyle bırakırlarsa sevabı bize de olur. Ola ki senin sebebinle gönlü insafa gelir.
Ey kardeşim! İçki içen necisdir ve pis gibidir. Ulemâ itti-fakan hüküm vermişlerdir ki elbiseye içki bulaşırsa o elbise ile namaz kılınmaz. Ne zaman ki onu yıkar o zaman ancak kılınır.
#2
FIKIH VE İTİKAD / Nefse arz ne tür hastalıklar v...
Son İleti Gönderen Kendinibulanadam - 03 Şubat 2025, 00:21:59
Nefse arz ne tür rahatsızlıklar vardır? Nefse arz hastalıklar,bir şeyi yapmadan duramamaya neden olur. Mesela temizlik yapmadan duramaz, sigara içmeden duramaz, içki içmeden duramaz, zina yapmadan duramaz, livata yapmadan duramaz,istimna yani mastürbasyon yapmadan duramaz ve bunun gibi pek çok hastalık daha. Bir şeyi kafaya takar ve yapmadan duramaz kişi. Bu tür yapılmadan durulamayan pek çok şey nefse arz hastalıktır. Güçlü irade ile ve iman gücü ile bunlar bırakılabilir ve en azından kendine zarar vermeyecek ölçülere getirilebilir. Hepimiz geleceğimizi düşünüp, irademizi güçlendirirsek iyi bir adım atmış oluruz.
#3
İSLAM-GENEL / Ynt: Nefslerin Temizliği ( Müz...
Son İleti Gönderen Togika - 01 Şubat 2025, 00:56:47
İbn-i Mes'ud (ra) buyurur:
Az bir miktar da olsa içki içen kimselerden on kişi mel'un dur:
1. İçkiyi hazırlayan
2. İçkiyi hazırlatan
3. İçen
4. Sunan
5. Getiren
6. Onunla ticaret eden
7. Onun ağacını diken
Mesâbihde bu kadarı sayılmıştır.
Enes (ra) Efendimiz (sav)'den rivayet ediyor:
<< İçkide on sınıfa lanet vardır>>:
1.- Sıkana
2.- Sıktırana
3.- İçene
4.- Getirene
5.- Getirilene
6.- Şakilik yapana
7.- Satana
8.- Parasını yiyene
9.- İçkiyi satın alana
10.- Kendisine içki alınana...
İşte bir damla içkide on kişiye lanet edilip bunlardan bir lânet yalnız içene, diğer lâ'net de diğerlerine. Şu halde içen de, içmediği halde içkiyi hazırlayan,satan,sunan,yapan,bağını hazırlayan kimseler lâ'nete müstahak duruma düşüyorlar.
#4
İSLAM-GENEL / Ynt: Ar ve hayâ perdesi
Son İleti Gönderen Kendinibulanadam - 29 Ocak 2025, 20:17:32
İlk peygamberlerden kalan bir söz vardır:"Utanmadıktan sonra dilediğini yap."
#5
İSLAM-GENEL / Ynt: Akıldan geçen kötü düşünc...
Son İleti Gönderen Kendinibulanadam - 29 Ocak 2025, 16:22:52
Bazı ibadetlerin sırları, prensipleri ve şifreleri vardır. Eğer o ibadetin şifası için, kendini o ibadetin şifa kurallarına uygun hale getirirseniz şifa bulabilirsiniz.Kalp gözü açmakta böyle. Bununda ibadetlerde, sırları,prensipleri ve şifreleri vardır. Mesala yemenden gelen akik taşlı kolye, yüzük veya tesbih şifa verir bunun için bazı şeylerin azlığından,bazı şeylerin fazlalığından kaçınmak gerekebilir. Bu mesala şifaya uygun hale gelmek için uygulanan yöntemlerden biri. Mesala bir kimyasal ilacın yanı sıra belirli bitkisel ilaçları kullanıp namaz kılmak ve namazdan önce Ayet-el kürsi okumak psikolojik bir hastalık olan aleksitimi(duygu körlüğü) için şifa olduğu görülüyor. Ama dediğimiz gibi her ibadetin sırrı,prensipleri,şifreleri vardır. Dua ile şifa bulma konusu, buda aynı şekildedir.Bu dediklerimin ve daha fazlasının olması mümkündür.Fakat asıl mesele şunu anlamak,meydana gelen şey,hakkımızda hayırlı mı, yoksa şerli mi?Herşey yapılsa da bir şer önlenemiyor ise buda bir hikmetledir.Zira başa gelen bir şer, daha büyük bir şerden koruyabildiği görülüyor. Bu nedenle hakkımızda hayırlısının olmasını temenni etmemiz önceliklidir. Dua""Allah, hakkımızda hayırlısını versin,hakkımızda şer olan şeylerden korusun,Allah şifasız hastalık, dermansız dert vermesin.Amin."
#6
İSLAM-GENEL / Ynt: Nefslerin Temizliği ( Müz...
Son İleti Gönderen Togika - 28 Ocak 2025, 03:31:01
Hz. Ömer (ra) içki içen sarhoşlar için buyurur ki:
<< O iman telef edici ve aklı gidericidir.>>
İçkinin diğer bir musibeti de insanın kardeş ve arkadaş ile birbirine düşman kesilmesidir. Zira içki insanı insana düşman yapar.
Hak Teâlâ (cc) Kur'an-ı Keriminde buyurur:
<< Muhakkakki şeytan şarapta ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz bunlardan sakınmaz mısınız.>> ( el- Mâide sûresi, 91 )
Bu âyet nazil olduğunda Hz. Ömer (ra) buyurdu ki:
<< Ey Rabbimiz, muhakkak içkiden el çektik, muhakkak el çektik ve sakındık.>>
Zira Hz. Ömer (ra) o emrin manasının ne olduğunu çok iyi anlamıştı.
İçkinin diğer bir musibeti de içki içen kimse zinaya uğramış olur. Avretini talâk verip boşar! Aklı başından gider.  Ağzından nice herzeler sâdır olur, söylediğini bilmez. Bu sebepten Efendimiz (sav) buyurur: << Kızını içkiciye veren sanki o kerimesini zinaya sevk etmiş olur.>>
İçki her şerrin anahtarıdır. İçki içene günah işlemek basit bir şey gibi gelir. Allah-u Teâlâ (cc) hazretlerini unutur. Amelini yazan melekler ondan incinirler.
Bir diğer musibeti de içki içene 80 sopa vurmak gereklidir. Buna had cezası denir. Bu ceza dünyada verilmezse ahirette daha fazlasıyla verilir.
Bir musibeti de, göklerin kapısı o kimsenin üzerine bağlanır, kırk gün duası kabul olmaz.
İçkinin onuncu musibeti de, Eceli geldiğinde tevbesiz ve tevbe etmeden gider, imansız ölür. Şunların hepsi içkici için bu dünyadaki musibetlerdir.
Peygamber  Efendimiz (sav) buyurur:
- İçki içeni, kıyamet gününde mahşer yerine getirirler. İçki içtiği kaplar boynunda asılı olur. Kadehler elinde olur. Eti ile derisi arasında yılanlar, akrepler ve çıyanlar bulunur. Ateşten iki na'lın ayağına giydirilir. Dimağı güldür güldür kaynar. Bu vaziyette mahşer yerine getirilir. Yeri ateş ve cehennem çukurlarından bir çukurdur.
#7
İSLAM-GENEL / Ynt: Nefslerin Temizliği ( Müz...
Son İleti Gönderen Togika - 26 Ocak 2025, 23:47:23
Cennette Allah-u Teâlâ (cc)'nın cennetlik kulları şarâb-ı tahûr içeceklerdir. Cehennemde yananlara da zebaniler akan irinleri verirler. Zira onlar dünyada iken içki içtiler, yasaklara riayet etmediler. Bu sebeple cehennemde içki yerine irin içerler. Yılan ve akrapler o kimseyi sokarlar. Onun başına bir melek dikerler. Ona devamlı vurur, cehennem denizinin ortasına düşürür. Kırk yıl kalır, kırk yıl sonra o ateşin alevleri o kimseyi yukarı çıkarır. Ona bakmakla vazifelendirilen melek, ateşten sopa ile o kimsenin başına vurur. Tekrar o kimse ateş denizine batar gider. İçki içenlere devamlı olarak bu minval üzere azâb eder dururlar.
İmam-ı Ebû'l Leys, içki içenin başına on türlü musibetin geleceğinden bahseder.
Bunların birkaçı şudur:
Deli olurlar, çoluk-çocuk onları maskara ve alaya alırlar, akıllılar onları görünce horlarlar.
Hikaye:
Ebu'l-Leys buyurur ki:
- Bir gün bağdat sokaklarında dolaşıyordum. Yolum bir kabristana uğradı. Birisi orada küçük abdestini yapmakta idi. Sarhoşluktan abdest aldığını sanırdı ve şu duayı okurdu:
<< Suyu temizleyici ve İslamı nur kılan Allah-u Teâlâ (cc)'ya hamdû senalar olsun... Allahım (cc)! Bizi tevbe edenlerden ve temizlenenlerden eyle.>>
Yine Ebu'l-Leys Anlatır ki:
- Bir gün bir sarhoş yolda düşmüş yatmakta idi. Bir köpek gelmiş ağzını yalıyordu. Sarhoş o köpeğe diyordu ki: << Yâ seyyidi ( yâni, ey efendim)>>
İşte sarhoş olup aklı başından giden kimseler kediye köpeğe efendim demeye başlayıverirler. Cümlemizi Allah-u Teâlâ (cc) korusun.
Sarhoş kimseler tutulup zaptedilmez. İnsan dahi öldürürler. Türlü türlü rüsvâylık ederler. Bunların sebebi aklı gidip deli oldukları içindir. Akıl nurunun insanın başından gitmesi bir kimse için az musibet değildir. Bundan büyük daha ne gibi bir musibet olabilir.
İçkiciler içki uğruna mallarını telef ederler. Fakire fukaraya vermezler. Cimri ve nekes olurlar. Bu da bir musibettir. ( Nekes = Eli sıkı, Hayırsız, Tamahkâr )
#8
İSLAM-GENEL / Ynt: Nefslerin Temizliği ( Müz...
Son İleti Gönderen Togika - 26 Ocak 2025, 03:46:20
Dünyada şarap içenlerden biraz daha bahsedelim. Zira söz sözü açar imiş; Dünya şarabının dünya ve âhiretteki zararları pek çoktur. İçenler iyi dinlesinler. Tâ ki içmekten vaz geçip dünyalarını âhiretlerine tercih ederler. Âhireti satıp, dünyayı almaktan vazgeçerler. Bir daha içmemeye söz verirler. Zira bu hallerinde devam etmeleri kendilerini âhiret şarabından mahrum edecektir. Eğer bir kuyuya bir damla şarap bulaşsa ve zamanla bu kuyunun suyu çekilse ve toprakla dolsa ve o civarda bir cami yapılsa da tam o kuyunun üzerine ve bulunduğu yere minare yapılsa ve ezan okunsa o ezanlar << Keşke buraya minare yapılmasa da bizi buradan okumasalardı<< der. Ezan okuyan da aynı şekilde düşünür ve söyler.
Hasan-ı Basri Hazretleri buyurur ki:
- Bir kimse bir defa da olsa içki içse o kimsenin gönlü kararır. Hemencecik tevbe edip de bir daha içmese tekrar kararan kalbi ve gönlü yeniden ağarır. İki defa içse onun amel defterini yazmakta olan melek ondan nefret eder ve rahatsız olur. Üç defa içtiğinde Cebrail (as) rahatsız olur, dört kere içse İsrâfil (as) rahatsız olur. Beş kere içse Mikâil (as) ondan rahatsız olur. Altı defa içse denizdeki balıklar rahatsız olur. Yedi kere içse gökler ve semâvât ondan rahatsız olur. Sekiz defa içse yerler ve dokuz defa içse bütün kainatta bulunanlar ondan rahatsız olurlar, bizâr kalırlar. on defa içse cennet o kimseden rahatsız olur ve cennettin kapıları o kimsenin yüzüne kapanır. On bir kere içse cehennem kapıları o kimseye açılır. On iki defa içse arş o kimseden bizâr olur. On üç kere içse kûrsî o kimseden bizâr olur. On dört kere içse arşı hamleden melekler o kimseden bizâr olurlar. On beş kere içse Cebbâr-ı âlem o kimseden bizâr olur.
#9
İSLAM-GENEL / Ynt: Nefslerin Temizliği ( Müz...
Son İleti Gönderen Togika - 23 Ocak 2025, 04:12:12
Mûminler o beka suyunu cennette içerler. O suya Tesnim adının verilmesinin sebebi; Bardaklara boşaltır, bardaklar dolmaz. Bu suyu mukarrebler yâni Allah-u Teâlâ (cc)'ya yakın olanlar içerler. Karıştırıp şerbet hâline getirdikten sonra içerler. Zira bu mukarrebler dünyada iken Allah-u Teâlâ (cc)'nın gayrısına gönül vermediler. Meşgul olmadılar. Şimdi rıza kadehleriyle Didar'a karşı durup içerler. O cennet şarâbının lezzeti şuna benzer ki onun içine bir iğne sokulsa, sonra bu dünyadaki acı denizlere batırılsa, o acı denizler o iğneden aldıkları iksirle lezzetinden içilmeye doyulamaz, nefis bir şerbet hâline gelir, herkes tadına doyamaz.
Ey kardeşim! Senin de bu şerbete arzu ve isteğin varsa dünyada şarabı terk et. Dünya şarabını terketmiyen âhiret şarabına nail olamaz. Kendisine âhiret şarabı helal de olmaz.
Terketmek o demektir ki; tevbe edesin, istiğfar edesin ve bir daha içmeyesin.
Efendimiz (sav) buyurdular;
<< Kim ki bu dünyada şarab içer de tevbe etmezse Allah-u Teâlâ (cc) o kimseye âhiret şarabını haram eder.>>
Bu hadis-i şerif âm'dır. Bunda hususiyyet aranmaz. Bu bütün mü'minlere haramdır. Gerek erkek, gerek kadın, gerek bey gerek paşa, gerek sultan ve gerekse kul olsun.
#10
İSLAM-GENEL / Ynt: Akıldan geçen kötü düşünc...
Son İleti Gönderen Kendinibulanadam - 20 Ocak 2025, 15:59:45
Şeytanın hakimiyetinden kurtulmak isteyenler, haramları tövbe edip terk eden insanlar olur. En azından üç ay haram işlemeyen ve şeytandan Allah'a sığınanlar şeytanın hakimiyeti altında bulunmaktan beri olurlar. Sabah akşam tövbe duaları okunup ve bunun yanı sıra şeytandan Allah'a sığınılmalıdır. Haramlar terk edilmelidir. Yemenden gelen akik taşı kolye şeytanın egomanyasından kurtulmaya yardımcı olabilir.Nefesten gelenin tersi düşünce olarak benimsenmelidir. Mesala birine robot demek içinizden gelirse,siz, "robot gibi ama insan" demeniz hatanızı düzeltmek olur bir örnek olarak. Buda vesvese ve kötülük telkinlerinden kurtulmaya çare olabilir. Iradeyi cuzziye kullanmakta bu örnekteki gibi önemlidir.

Kuran-ı Kerim 16:98Nahl
-----------
فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
Fe izâ kare'tel kur'âne festeız billâhi mineş şeytânir racîm(racîmi).
Kur´an okuduğun zaman o kovulmuş şeytandan Allah´a sığın!

Kuran-ı Kerim 16:99Nahl
-----------
إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ
İnnehu leyse lehu sultânun alellezîne âmenû ve alâ rabbihim yetevekkelûn(yetevekkelûne).
Gerçek şu ki: İman edip de yalnız Rablerine tevekkül edenler üzerinde onun (şeytanın) bir hakimiyeti yoktur.

Kuran-ı Kerim 16:100Nahl
-----------
إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ
İnnemâ sultânuhu alellezîne yetevellevnehu vellezîne hum bihî muşrikûn(muşrikûne).
Onun hakimiyeti, ancak onu dost edinenlere ve onu Allah´a ortak koşanlaradır.