Sadakat islami Forum

SADAKAT MEDRESESİ => TALİM VE TECVİD İLİMLERİ => Konuyu başlatan: Miftahulkuluub - 01 Eylül 2005, 20:20:05

Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 01 Eylül 2005, 20:20:05
Allah lafzı geçiş halinde idğamı şemsiye olur mu neden olmazmı neden?

mimi sakinin 3 halinden 2.si aynı zamanda mütecaniseynin 3. sü olurmu?

limen yeşee' burada meddi muttasılmı olur yoksa meddi arızmı
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: mars - 01 Eylül 2005, 23:01:05
Nedendir bilmem sondan başlamak geldi içimden.
 
Üçüncü sorunuzda zannımca muttasılda durak olduğu zaman ki tecvidi soruyosunuz. Durak olmakla arizi bi sükun  vaki olduğu için meddi arızdır.

İkinci sorunuzun cevabı mütecaniseyn olmaz. Bildiğim kadarıyla
mütecaniseynin üçüncüsü yalnızca be den sonra mim gelirse oluyor. Tersi olmuyor.

Birinci soruyada gelince bütün sorulara cevap vermekle (tabi doğruysa cevaplarım) soruları benden sonra görecek kardeşlere haksızlık olmasın babından onlara bırakıyorum. :)
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 02 Eylül 2005, 17:27:03
Idgami semsiye olabilmesi icin elif lami lami tarif olarak görmemiz gerekir. Allah ismi serifinin etimolojisi üzerinde ihtilaf mevcut. El-ilah kelimesinden geldigi, ilal oldugu görüsü dogru ise idgami semsiyedir diyebiliriz.
Fakat,
genelde tecvid ilminde bablarin teskilinin hikmeti, okuyusta bir degisiklige yol acmasidir.

Mesela be - mim mahrecinde maksad, sakin olan be'de galgale yapmayip, be'yi mim'de idgam edip, idgamdan bedel mime bir sedde vermektir. Okuyusta degisiklige yol aciyor.

Idgami semsiyyede de,

harekesiz kurani kerimlerde lamin cezmiyle (izharikameriye) mi okunucak yoksa lamdan sonraki harfin seddesiyle, elif lam o harfde idgam edilmis olarak (idgami semsiyye) mi okunacak bunu anlayabilmek icindir.

Ellah ismi serifindeki elif lamda böyle bir zorluk, böyle bir problem yok.

Onun icin bu hususta hangi baba girecegine dair bir soru, ya linguistik ya da etimolojik amacli arastirmalarin konusunu teskil eder.
Veyahut da meleklerin cinsiyeti babina girer... (bu kadar da degil de :D )

mim ile be idgami misleynde mimi sakinin ikinci halidir.

idgami mütecaniseynde 3 mahrece dahil etmeye kalkarsak,

inne rabbehüb'bihim okumamiz gerekir,

Ihfa-i sefevi bahsine mugayirdir...


........

3. sorunun cevabi:

Meddi muttasil olmasi icin harfi medden sonra sebebi meddin hemze olmasi lazim.

Hemze: harekesi olan elife derler.

Limen yesee' diye durdugumuzda vakif halinde buradaki elif sükunu ariz ile sakin olmaktadir.

ve bu elif artikin, bir hemze (harekeli elif) degil, sebebi meddin ikinciisi sukün (harekesiz harf) olmaktadir.

vakif halinde de hala meddi muttasil demememiz mümkün degildir binnetice...


biraz arap saci oldu ama,

Engin kavrayisiniza siginiriz bizzat...
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 07 Eylül 2005, 19:11:58
idğamı mutecaniseyn yada mütegaribeyn olur şu tecvid diyoruz. Pekii olunca ne olmuş ne yapacaz.İdğam diyeceksiniz ama zaten tecvid bilmeyenle bilen, farklı okumuyorki buraları.Her iki taifede düz okuyor geçiyor :wink:

Birde vennas kelimesi idğamı şemsiye olur diyoruz.Hadin bakalım kim güzel ve sade bir şekilde izah edecek.Bu konu aslında önemsiz gibi görünsede çok önem veriliyor. Zira bazı hocalar önce tecvidin ismi söylenmeli bazıları da aksi söylenmeli diyorlar.


---kesresi arız olursa sakin olan ranın kalın okunur diyoruz.Arapça okuyanlar bu meseleye elbette vakıflar ama tecvide başlayanlar nasıl bilecekler.Şöyle ifade nasıl olur sizce. sakin radan önce bir tane harekesiz elif olursa (elif demek zaten harakesi olmayan elif demek :wink: )bilinki o arız bir harftir ve r  orada kalın okunur .Tabi önce izah ettikten sonra esresinin arız olmasını.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 08 Eylül 2005, 20:26:13
ve galet taifetün'de idgam yapmayan biri, te'nin tüm sifatlarini cikartarak okur, idgam ile seddeli bir ti gibi okur.
mâ abedtüm'de dal'i kalkale okur idgam yapmayan biri. Idgam ile tenin seddesiyle okunur.
idgam yapmadan kul rabbi diye okunur, idgam yaparsak kurrabbi diye okuruz.
elem nahlugküm'de gaf'da kalkale yapmak varken idgam ile kefi seddeleyerek okuruz.

Fark coktur...

Idgami semsiye ve izhari kameriyeyi bilmek, harekesiz yazilmis kurani kerimlerde faydalidir diye yazmistim, ama galiba okunmamis...


harekesiz kurani kerimlerden okuyan ve tecvid bilmeyen biri, kurani kermi okumayi biliyorsa,

velnâsi diye okur. Lami tarifi izhar eder. Tecvid ögrendikten sonra, lâmi nunda idgam ederek vennâsi diye okur.

Okunuslar acisindan böyle...

hükmürrayi güzel izah etmissin, orada soru yok zaten...
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Mstfx67 - 09 Eylül 2005, 01:18:22
:x  :x
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 09 Eylül 2005, 01:33:33
Alıntı yapılan: "Miftahulkuluub"
idğamı mutecaniseyn yada mütegaribeyn olur şu tecvid diyoruz. Pekii olunca ne olmuş ne yapacaz.İdğam diyeceksiniz ama zaten tecvid bilmeyenle bilen, farklı okumuyorki buraları.Her iki taifede düz okuyor geçiyor :wink:

.


Idgami-Mütecaniseyn mahrecleri bir sifatlari ayri olan harflerin yan yana gelmesiki evvel gelen harfin sifatini yani sesini terk edip ikinci harfin sifati gibi okumaktir.(Vekalet-Ta iftün )tenin yerine (Ti)getirerek.Digeride ayni.

.

Idgami semsiyyelerde  lam-i tarif okunmaz lamdan sonra nun gelirse gunne ile beraber idgam yapilir. diger harfler gelirse gunnesiz idgam yapilir.
Izhari - gameriyyede lami-tarif okunur ve izhar yapilir.yani idgamsiz ve gunnesiz okunur.Öyle degilmi arkadaslar.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 12 Eylül 2005, 14:00:35
Alıntı yapılan: "pamfilya"
ve galet taifetün'de idgam yapmayan biri, te'nin tüm sifatlarini cikartarak okur, idgam ile seddeli bir ti gibi okur.
mâ abedtüm'de dal'i kalkale okur idgam yapmayan biri. Idgam ile tenin seddesiyle okunur.
idgam yapmadan kul rabbi diye okunur, idgam yaparsak kurrabbi diye okuruz.
elem nahlugküm'de gaf'da kalkale yapmak varken idgam ile kefi seddeleyerek okuruz.

Fark coktur...

Idgami semsiye ve izhari kameriyeyi bilmek, harekesiz yazilmis kurani kerimlerde faydalidir diye yazmistim, ama galiba okunmamis...




harekesiz kurani kerimlerden okuyan ve tecvid bilmeyen biri, kurani kermi okumayi biliyorsa,

velnâsi diye okur. Lami tarifi izhar eder. Tecvid ögrendikten sonra, lâmi nunda idgam ederek vennâsi diye okur.

Okunuslar acisindan böyle...

hükmürrayi güzel izah etmissin, orada soru yok zaten...

bende tek fark olarak bunu biliyordum yalnız harekeli Kur'andaki hikmetine muttali olamadım henüz.Gerçi idğamı şemsiyenin hikmetlerine muttali olamamamız onun abes olmasınıda icab etmez.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 21 Eylül 2005, 23:41:44
Kurani kerimde asl olan harekesizliktir. O bir kolayliktir. Ilim asilla ilgilidir.

Elif lami bilen bir talebe,

elif lamin oldugu bazi yerlerde onu okuyoruz, bazi yerlerde okumuyoruz, bunun bir kurali var mi?

diye sorarsa,

diye de belki  vaz edil´mis olabilir bu bablar :wink:
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Vuslat Yolcusu - 22 Eylül 2005, 00:35:03
sorunuzu biraz acarmisiniz :o
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 22 Eylül 2005, 00:53:18
izhari kameriye ile idgami semsiyenin hikmeti nedirin öbür tarafina cevrilerek soruldugunu var sayiyorum...

Bunun cevabi idgami semsiye izhari kameriyedir...

Iyice karisti...

(Uykuluyum)
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 30 Ekim 2005, 01:29:22
Sekte 4 yerdedir diyoruz ama özellikle teravilerde sureler arası geçişlerde sekte yapıyoruz.Mahzuru nedir acaba?
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 15 Nisan 2006, 17:48:34
Vegile menrag ta sekte var.Aynı zamanda meal ğunnede var.Sekte ile beraber bila gunne yapılacak mı yapılmayacak mı ? vegile mer   raag gibi
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 15 Nisan 2006, 17:58:22
Idgam söyleyisdeki zorlugu izale icin olsa gerek.. Sekte yapildiginda iki kelimenin arasi fasl edildiignden, idgama gerek kalmiyor.

seklinde bir cevap geldi kelle i kübramdan... :lol:
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 15 Nisan 2006, 18:05:32
kellei kübradan istemiyoruz fetvai kübradan istiyoruz.Yoksa bizim kellei esğarda aynı fikirde :)
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 16 Nisan 2006, 01:50:55
Alıntı yapılan: "racül"
Idgam söyleyisdeki zorlugu izale icin olsa gerek.. Sekte yapildiginda iki kelimenin arasi fasl edildiignden, idgama gerek kalmiyor.

seklinde bir cevap geldi kelle i kübramdan... :lol:


Kimisi kellei kübradan kimisi kellei suradan bahis idiyor.anlam veremedim.kelleden bahi sedenler tecvit ilminden bahis ettiklerine göre biraz mürekkep yalamislar.arastirip aslini bilerek yazsalarda bilmiyenlerde ögrense iyi olmazmi.?????

Bunlar ciddi sorular haydi bakalim dogru cevaplari bekliyoruz.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 17 Nisan 2006, 00:17:29
Ismail karacam'in kurani kerimin faziletleri ve okunma kaideleri adli meshur kitabindan, (sh:283)

Idgamin faydasi:

Idgamin faydasi, telaffuzda kolayliktir. Cünkü idgam sebebiyle iki harf telaffuzu yerine bir harf okunmus oluyor. Araplarin telaffuzda kolaylik elde etmek icin idgami tercih ettikleri ve idgamin ziddi olan izhardan daha kolay gördükleri cok aciktir.


Bu kayit, idgamin hikmetini ortaya koyuyor. Sebebi hikmeti telaffuzda kolayligi temin etmektir.. "Ve kiyle men / ragin"'da sekte sebebiyle telaffuzdaki zorluk ortadan kalkmis.. SEbeb olan telaffuzdaki zorluk olmayinca, müsebbeb olan idgam, nicin baki kalsun???

Hem ayet sonlarinda durdugumuzda, "ve mimme razaknehüm yünfikun. Vellezine yünfikûne...ilh" okurken, yunfikuv. Vellezine demiyoruz..
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 17 Nisan 2006, 00:30:07
...Ve Meseleye noktayi yine Ismail Karacam koyuyor:

sh: 347

3- Ve kiyle men, ragin: Bu ayetde sekte, men ile rakin kelimeleri arasinda, men kelimesi üzerinde yapilir..

Okunus sekli:

Men kelimesinin nunu üzerinde, nefes almaksizin, sesi kisa bir müddet keserek, rakin kelimesine devam etmek suretiyle olur.
Bu sektenin sebebi, men ile rakin kelimelerinin ayri ayri, iki kelime olduklarini ve tek kelime olmadiklarini aciklamak icindir.  Eger sekte yapilmazsa, sakin nundan sonra ra harfi geldigi icin idgam bila gunne olmasi gerekir. Idgamla okununca da, ayetin manasi ile hic ilgisi olmayan merrakin (corbaci demektir) kelimesinin telaffuz sekli ortaya cikar ve iki kelime arasinin karistirilmasi tehlikesi kendini gösterir. Iste sekte yapilmak suretiyle,idgama mani olunuyor, dolayisiyla bu iki kelime ayri ayri müstekillen okunmus oluyor. Bu sayede de ayeti kerimenin manasinin yanlis anlasilmamasi garanti altina aliniyor. Burada sekte yapmak evlâ, vakf yapmak ise caizdir. Hafstan baska burayi sekte ile okuyan yoktur.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 17 Nisan 2006, 00:35:11
Cehaletimi maruz görün,

Her ellezi gelisinde talebe, elif lam (lami tarif) diye baslayip idgami semsiyyeymis gibi tecvidini izaha girisiyor, her defasinda da ellezilerde idgami semsiyye aramayacagiz arkadas, gecelim orayi diyoruz..

Lakin,

bu ellezi elleti meselesinin ic yüzü nedir?

Gercekten lami tarifle bir alakasi var mi ismi mevsulun?
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 17 Nisan 2006, 00:37:41
Alıntı yapılan: "racül"
...Ve Meseleye noktayi yine Ismail Karacam koyuyor:

sh: 347

3- Ve kiyle men, ragin: Bu ayetde sekte, men ile rakin kelimeleri arasinda, men kelimesi üzerinde yapilir..

Okunus sekli:

Men kelimesinin nunu üzerinde, nefes almaksizin, sesi kisa bir müddet keserek, rakin kelimesine devam etmek suretiyle olur.
Bu sektenin sebebi, men ile rakin kelimelerinin ayri ayri, iki kelime olduklarini ve tek kelime olmadiklarini aciklamak icindir.  Eger sekte yapilmazsa, sakin nundan sonra ra harfi geldigi icin idgam bila gunne olmasi gerekir. Idgamla okununca da, ayetin manasi ile hic ilgisi olmayan merrakin (corbaci demektir) kelimesinin telaffuz sekli ortaya cikar ve iki kelime arasinin karistirilmasi tehlikesi kendini gösterir. Iste sekte yapilmak suretiyle,idgama mani olunuyor, dolayisiyla bu iki kelime ayri ayri müstekillen okunmus oluyor. Bu sayede de ayeti kerimenin manasinin yanlis anlasilmamasi garanti altina aliniyor. Burada sekte yapmak evlâ, vakf yapmak ise caizdir. Hafstan baska burayi sekte ile okuyan yoktur.


Cok güzel bir izah tarzi olmus.baya tatmin edici.sag olasiniz.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Miftahulkuluub - 17 Nisan 2006, 14:56:59
İşte benim aradığım ilmi cevap bu idi.Çok teşekkürler racülü mübarek;)

Ellezi elletileri de ele alalım artık, herkes bir şey diyor ama bir şeyi herkes demiyor.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 17 Nisan 2006, 15:10:47
Ismail karacamin kitabinda dipnotta onlarin da lami tarif oldugu yazili.. Ama ellezi ve elletilerin ne olduklarina dair nahvden detayli bir bilgi alabilsek..?
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 18 Nisan 2006, 00:46:34
Alıntı yapılan: "racül"
Ismail karacamin kitabinda dipnotta onlarin da lami tarif oldugu yazili.. Ama ellezi ve elletilerin ne olduklarina dair nahvden detayli bir bilgi alabilsek..?


Ellezi ve elleti ismi mevsul olup birincisi müzekker ikincisi müennesdir.kendileri isim olup zaten marifedirler.basina lami tarif getirdigin zaman iki marife getirmis olursunki hasili tahsil olur.yinede bu mevzuyu arastiracagim.yakinda insAllah hakikatina erisiriz.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 19 Nisan 2006, 21:53:51
ellezinin lami lami tariftir. beli.. Ama ellezi deki lezi kismi noluyor aceb? :? Kafiyedeki ismi mevsul bahsinde var idi, orya bir atfu nazar etmemiz lazim galiba..
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 20 Nisan 2006, 00:46:11
Alıntı yapılan: "racül"
ellezinin lami lami tariftir. beli.. Ama ellezi deki lezi kismi noluyor aceb? :? Kafiyedeki ismi mevsul bahsinde var idi, orya bir atfu nazar etmemiz lazim galiba..


sadece lezi diye bir kelime yok.zi diye mevcud onun icin ellezi nin lamini incelemek lazim.bu bir.

ikinci olarak ellezi zaten ismi mevsul olmakla marife tekrar kelimeyi lami tarifle marife yapmaya ihtiyac olmasa gerek.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: tibet - 11 Haziran 2007, 17:00:15
Mutlak lam nedir?
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: tibet - 27 Haziran 2007, 12:30:30
Herhalde cevap verecek yok. Biz verelim. Mutlak lam lamı tariftir. :)
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Fatihan - 27 Haziran 2007, 13:47:39
Alıntı yapılan: "tibet"
Herhalde cevap verecek yok. Biz verelim. Mutlak lam lamı tariftir. :)


Allah razı olsun.

Aslında en hareketli bölümümüz burası olması lazım ama bir türlü hareketlendiremiyoruz. :(
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 28 Haziran 2007, 00:47:50
Alıntı yapılan: "fatihan"
Alıntı yapılan: "tibet"
Herhalde cevap verecek yok. Biz verelim. Mutlak lam lamı tariftir. :)


Allah razı olsun.

Aslında en hareketli bölümümüz burası olması lazım ama bir türlü hareketlendiremiyoruz. :(


ilim nefse zor gelir
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: Fatihan - 28 Haziran 2007, 12:37:00
Alıntı

ilim nefse zor gelir


Öyle Hocam Maalesef....
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: kenz - 29 Temmuz 2007, 17:08:57
Lahn ne demektir.Kaç kısımdır.Şartları nelerdir :?:
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 30 Temmuz 2007, 03:11:12
Lahn hata demek, lahni hafi lahni celi diye iki kisma ayriliyor. Gerisini siz getirin :D
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: kenz - 01 Ağustos 2007, 22:23:03
Lahn tecvide uymamaktan doğan hatalara denilir 2 kısımdır.

1)lahn-ı hafi
2)lahn-ı celi

Lahn-ı Celi= Açık hata demektir.Bu hata işlendiğinde namaz bozulur.Tahrimen mekruhtur.Bu hatalardan kurtulacak kadar tecvid bilmek farzdır.
Hataların bazıları şunlardır.Harflerin sıfatı lazilemerinde kelimelerin harflerinde harekelerinde sukunlarında değiştirmek gibi.......

Lahn-ı Hafi = Harflerin sıfat-ı arizelerinde meydana gelen ihfa izhar iklap gunneyi terk etme kalın harfi ince ince harfi kalın okuma kasr-ımed med olan yerleri kasır yapmak hareke ile vakıf yapmak kuvvetliyi zayıf zayıfı kuvvetli okumak gibi.....
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 02 Ağustos 2007, 01:08:16
revm ve ismamin faidesi nedir nerelerde yapilir. :?:
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: kenz - 02 Ağustos 2007, 09:20:56
Ravm vasıl hümündedir.Kelimenin son harfi kalkale harflerinden olmayan ahiri mazmum ve meksur olan kelimelerde kasr-ı med ile harekenin 3'de birini ifade ederek yapılır.
İşmam vakıfda ve vasılda ahiri mazmum sukunlarda yin eahiri kalkale olmayan kelimelerde yapılır...


Soru

Kur'an'ı kerim okumaya başlarken isti-azanin hükmü nedir :?:
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 03 Ağustos 2007, 00:32:17
Alıntı yapılan: "kenz"

Soru

Kur'an'ı kerim okumaya başlarken isti-azanin hükmü nedir :?:

seytani kovmak olduguna göre ne olabilir.
Başlık: Tecvid soruları
Gönderen: rahname - 03 Ağustos 2007, 19:24:47
İstiâze: Kurânı kerimi okumak isteyen kişinin okuma işine başlamadan evvel
şeytanın vesvesesinden sığınma niyeti ile eûzübesmele çekmesidir.

 Bir kısım alimler vacip demişler isede esah olan ekser ulemaya göre sünnettir.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: mes_hin_11 - 06 Şubat 2008, 12:15:45
İLLELLEZİNEDEKİ  ORADAKİ LAMI TARİF İDGAMI ŞEMSİYEMİ OLUR YOKSA İZHARI GAMARİYYE Mİ OLUR ÇÜNKÜ BAKTIGIMIZDA İDGAMI ŞEMSİYEDE LAMI TARİF OKUNMUYOR İZHARI GAMERİYEDE OKUNUYOR İLLELLEZİNEDE LAMI TARİF OKUNUYOR ANCAK İZHARI GAMERİYE HARFLERİNDEN BİR HARF YOK İDGAMI ŞEMSİYE HARFLERİNDEN LEHÜ NÜN LAMINA UĞRAMIŞ İDGAMI ŞEMŞİYEMİ OLUR YOKSA İZHARI GAMERİYE Mİ
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: mes_hin_11 - 06 Şubat 2008, 12:17:48
CEVAB GÖNDEWRİRSENİZ MEMNÜN OLURUM
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: Müsenna - 06 Şubat 2008, 19:44:15
idğamı şemsiyye...
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: müteallim - 06 Şubat 2008, 23:21:15
الا اللذي   

bak burada illa dan sonra eli lam okunmadan ikinci lama geciyor öyle degilmi. yani semsiyyemi oluyor.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: ücharfbeşnokta - 21 Ekim 2008, 10:30:58
الا اللذي   

bak burada illa dan sonra eli lam okunmadan ikinci lama geciyor öyle degilmi. yani semsiyyemi oluyor.

Kayılıyorum ıdğamı şemsiyye
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: ahsen06 - 11 Mayıs 2009, 21:57:29
selamun aleyküm
idğamı meal gunnenin hükmü nedir?yada tüm tecvid kaidelerinin hükümleri nelerdir die sorsam :)
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: Fatihan - 12 Mayıs 2009, 09:55:23
Hüküm derken?
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: nusret - 22 Temmuz 2009, 18:33:11
meddi mudtasının tıg duragında hükmü kalkarmı?
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: Fatihan - 22 Temmuz 2009, 18:42:57
meddi mudtasının tıg duragında hükmü kalkarmı?

meddi muttasıl mı? Munfasıl mı? Bir de bir misal verebilirseniz cevaplamak daha kolay olur.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 23 Temmuz 2009, 02:02:06
meddi muttasil ti duraginda meddi ariz olur..
ondan sonra da meddi arizin hükümleri cari olur...

zann ediyorum
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: Ferzin - 03 Ağustos 2009, 00:32:43
meddi muttasil ti duraginda meddi ariz olur..
ondan sonra da meddi arizin hükümleri cari olur...


 g2))

Buna örnek verebilir misiniz lütfen ?
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: Mahi - 04 Ağustos 2009, 15:43:06
Ben bir misal vereyim size Ferzin kardeş.
Mesela Âli İmran ayet 48de
  ط            
  ماَ يَشَاءُ  Şın harfini çeken med harflerinden elif var sebebi medden hemze sukunu arız vaki olmuş ahiri mazmum 7 vecih caiz olur.
 Muttasılda durulduğunda sebebi med olan hemzede sukun sonradan vaki olduğundan meddi arız tecvidi cari oluyor.


Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: Ferzin - 08 Ağustos 2009, 22:33:34
Teşekkürler Mahi kardeşim, daha iyi anlaşılmış oldu.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: müceddidi - 12 Ekim 2009, 16:27:13
Sekte 4 yerdedir diyoruz ama özellikle teravilerde sureler arası geçişlerde sekte yapıyoruz.Mahzuru nedir acaba?
Arkadaşımıza katılıyorum bu konuda,aslında geçiş değil buz gibi sekte yapılıyor hatta çok kişi bunun farkında değil???
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: re-va - 12 Ocak 2010, 01:28:23
Limen yeşaaa´ kelimesinde oradaki hemze okunr elife dönüşmez arkadaşlarvakf yapılıncada m muttasılın hükmü geçer yani vaciptir  aynı zamanda sükunu arızda var yalnız hükmü son harfin harekesine göre değiştiği için hükmü caizdir bunun için hükmü kuvvetli olan tecvid kuralı söylenir yani m muttasıl vardır
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: re-va - 12 Ocak 2010, 02:05:15
Allah  lafzı celalande  ki kaide  Allah laffzı ismi alemdir ve başındaki elif lam harfi tarif değildirbu yüzden burada idgamı şemsiyye var DENEMEZ . elmalılı.hak dini kuran dili c.1 s.27 28
29
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 12 Ocak 2010, 03:00:02
Alıntı
Limen yeşaaa´ kelimesinde oradaki hemze okunr elife dönüşmez arkadaşlarvakf yapılıncada m muttasılın hükmü geçer yani vaciptir  aynı zamanda sükunu arızda var yalnız hükmü son harfin harekesine göre değiştiği için hükmü caizdir bunun için hükmü kuvvetli olan tecvid kuralı söylenir yani m muttasıl vardır


Hemze harekesi olan elif demektir.
durakta artik o elif sakin olmus oluyor ve harfi medden sonra sebebi medden hemze var degil de harfi medden sonra sebebi medden sükunu ariz var dememiz gerkiyor ...
gibi geliyor bana.

oradaki sakin olan elifin sebebi meddden hemze olarak sayilabilecegine dair bir kaynak, bir bilgi, bir dayanak var mi?
Sebebi meddin ikincisi olan sükun sözkonusu bence...

Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: re-va - 22 Mart 2010, 22:09:55
med harfinden sonra gelen hemze kat´hemzesidir vasl hemzesi değildir bu sebeple m muttasıldır m arız değildir kaynakkitap olarak i tanrıkulu KURANI

Okuma usul ve esasları sahife 26 bilgi alabilirsiniz vesselam

İllellezi   Fatih Çollak Hoca Müşeddet Harftir Der Bildiğim
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: ganereman - 26 Mart 2010, 21:33:19
slm arkadaşlar idğamı şemsiyye ile idğamı kameriyyenin hikmeti nedir? gf))
bilenler lütfen cevap versinler :sas
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: re-va - 04 Nisan 2010, 14:56:02


revm ve ismamin faidesi nedir nerelerde yapilir. :?:

revm :sesin üçte biriyle son harfin harekesini okumak demektir. eğitim ve öğretimde kumllanılan bir yöntemdir
gözleri görmeyen kulakları duyanlar için uygulanır.esre hareke ve ötre harekeye mahsustur.
   işmam:sukundan sonra dudakları ötre harekeye işaret için öne doğru toplamak demektir. buda egitim içindir yine. gözleri gören kulakları duymayyanlar içindir. sadece ötre harekede vardır.bunlar aamalar ve sağırlar içindir. YALNIZ ASIM KIRATİNDE YUSUF 11 AAYETTE   LATE'MENNA KELİMESİNDE İŞMAM YAPMAK VACİPTİR HERKES İÇİN.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 05 Nisan 2010, 02:16:03
G´özleri görmeyenler kulaklari duymayanlar icindir ibaresi, meselenin anlasilmasi söylenmis mecazi ifadeler gibi geliyor bana.
Dudak taliminde, bir harfin harekesini cikartirken o harf bitmeden sonraki gelen harfin harekesine dudak yavastan hazirlanir.
Ismam da, ma kablindeki harfi bitirmeden dudaklarini ötreyi okumak üzre yavastan büzmeye baslayan bir okuyucunun sükunu ariz üzerinde durdugunda dudaklarinin aldigi tabii haldir...

Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: racül - 05 Nisan 2010, 02:18:35
Idgami semsiyye ile izhari kameriyyeyi bilmenin faidesi daha cok harekesiz okurken ortaya cikar diye tahmin ediyorum. Hareke olmadigi takdirde nerede idgam nerede izhar yapilacagini gösteriyor. Harekeli Kurani Kerimde zaten idgam ve izhari hareke ile gösteriyor.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: nefes - 20 Nisan 2010, 19:52:21
selamün aleyküm..
1-ihfada gunne varmıdır?(nun tutulduğunda sanki ses genizden geliyor)
yoksa eğer gunneden nasıl ayırabilirim..
2-yine iglabda gunne varmıdır?
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: sehle - 20 Nisan 2010, 20:36:29
Aleyküm selam.Hoş geldiniz kardeşim

1-İhfada gunne vardır.Gunnenin hakkı,1 buçuk elif miktarı tutmakdır.
(Gunnenin bekası ile beraber şeddeden soyulmuş idğam ve izhar arasında bir haldir)


2-yine iklabdada gunne vardır
(tenvin veya nunu sakini halis bir mime kalb edip o mimide be ındinde gunne ile gizlemekdir.)
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: nefes - 22 Nisan 2010, 22:07:40
Allah (c.c.) razı olsun....
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: sehle - 24 Nisan 2010, 13:24:43
Allah (c.c.) razı olsun....

Amin...cümlemizden
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: siyahvemavi - 28 Nisan 2010, 00:13:11
Selamün Aleyküm
Kardeşler çocukken hocadan elifba gördüm ama sonra unutuldu gitti.Gaflet işte.ben Kur'an ı hep türkçe harflerle okumaya çalışıyordum ve sureleri de bu şekilde ezberlemiştim.ama yenilerde öğreniyorum ki bazı ses değişiklikleri anlamı bozuyormuş.üzülüyorum,acaba evde kendim çalışarak doğrularını ve arapça seslerini öğrenebilir miyim?Yoksa tecvid denilen ilimi başka biri vasıtasıyla mı öğrenebilirim?yaş 30 oldu bu saatten sonra kimse ilgilenmez gibime geliyor.Kendim öğrenebilsem keşke.Allah(C.C) razı olsun.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: andelib - 28 Nisan 2010, 16:39:46
miftah kardeş birinci sorununcevabı hüküm itibariyle şemsiyye olabilir. fakat tecvid kitaplarında Lafzatullah diye bir bab ayrıldığı için Lafzatullahın tecvidini seçerken sadece Lafzatullahın hükmü söylenir.Diğer tecvidler söz konusu olacak olursa sırasıyla meddi tabii İdğamı şemsiyye ve idğamı misleyn olur. bazı eserlerde idğamı şemsiyye olan yerlerde idğamı misleyn olmaz da denmiştir.
İkinci sorunun cevabı: kesinlikle mütecaniseyn olmaz
Üçüncü sorunun cevabı: Hüküm itibariyle ikiside olur (Şiin harfini çeken, harfi med den elif sebebi med den hemze olup, ikisi bir kelimede gelmekle meddi muttasıl, Şiin harfini çeken, harfi med den elif sebebi med üzerine sükunu arız vaki olmakla  da Meddi Arız olur.) Fakat meddi muttasılın hükmü meddi arızdan daha kuvvetli olduğundan (meddi vacip olduğundan) meddi muttasıl diye söylenir.  Kaynak:Tecvidi edaiyye
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: hakikidost - 28 Nisan 2010, 17:07:27
Selamün Aleyküm
Kardeşler çocukken hocadan elifba gördüm ama sonra unutuldu gitti.Gaflet işte.ben Kur'an ı hep türkçe harflerle okumaya çalışıyordum ve sureleri de bu şekilde ezberlemiştim.ama yenilerde öğreniyorum ki bazı ses değişiklikleri anlamı bozuyormuş.üzülüyorum,acaba evde kendim çalışarak doğrularını ve arapça seslerini öğrenebilir miyim?Yoksa tecvid denilen ilimi başka biri vasıtasıyla mı öğrenebilirim?yaş 30 oldu bu saatten sonra kimse ilgilenmez gibime geliyor.Kendim öğrenebilsem keşke.Allah(C.C) razı olsun.
ve Aleyküm Selam
Hangi ilde ikamet ettiğinizi bilmiyorum ama Bolu ilinde ikamet ediyorsanız yardımcı olmaya çalışırım.Bolu ilinde ikamet edipte Kuran-ı Kerim öğrenmek isteyen kardeşimiz olursa kendilerine yardımcı olmaya çalışırım.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: siyahvemavi - 28 Nisan 2010, 21:30:30
Selamün Aleyküm
Kardeşler çocukken hocadan elifba gördüm ama sonra unutuldu gitti.Gaflet işte.ben Kur'an ı hep türkçe harflerle okumaya çalışıyordum ve sureleri de bu şekilde ezberlemiştim.ama yenilerde öğreniyorum ki bazı ses değişiklikleri anlamı bozuyormuş.üzülüyorum,acaba evde kendim çalışarak doğrularını ve arapça seslerini öğrenebilir miyim?Yoksa tecvid denilen ilimi başka biri vasıtasıyla mı öğrenebilirim?yaş 30 oldu bu saatten sonra kimse ilgilenmez gibime geliyor.Kendim öğrenebilsem keşke.Allah(C.C) razı olsun.
ve Aleyküm Selam
Hangi ilde ikamet ettiğinizi bilmiyorum ama Bolu ilinde ikamet ediyorsanız yardımcı olmaya çalışırım.Bolu ilinde ikamet edipte Kuran-ı Kerim öğrenmek isteyen kardeşimiz olursa kendilerine yardımcı olmaya çalışırım.
Ankara da ikamet ediyorum ne yazık ki.Sizinde Allah her daim yardımcınız olsun.
Başlık: Ynt: Tecvid soruları
Gönderen: İsra - 29 Nisan 2010, 00:16:49
Alıntı
yaş 30 oldu bu saatten sonra kimse ilgilenmez gibime geliyor.Kendim öğrenebilsem keşke.Allah(C.C) razı olsun.

öğrenmenin yaşı yoktur. size yakın bir kur-an kursundan veya bilen birinden öğrenebilirsiniz :)