Sadakat islami Forum

SADAKAT MEDRESESİ => METİNLER MÜZAKERELERİ => Konuyu başlatan: Miftahulkuluub - 13 Ocak 2008, 02:04:51

Başlık: Metni akaid soruları..
Gönderen: Miftahulkuluub - 13 Ocak 2008, 02:04:51
İlm-i kelamın tarifi, mevzuu ve gayesi nedir? Vâzıı kimdir? Akâid ne kelimedir?

Eşyanın hakikati hakkında ehl-i sünnetin ve sûfestâiyyenin görüşleri nelerdir?

Esbâb-ı ilim ne demektir? Kaç tanedir? Havâss-ı hamseyi sayınız.

Haber-i sadık kaç kısımdır? Haber-i mütevateri tarif ediniz.

İlham nedir ve niçin esbâb-ı ilimden sayılmaz?

Rasül kime denir? Mucizeyi tarif ediniz. Haber-i rasül neyi icabeder?

Mucize ile keramet arasındaki farklar nelerdir?

Alem nedir? Kaç kısımdır? İzah ediniz.

Kur’an-ı Kerim mahluk mudur? Değil midir?

Cenab-ı hakk için mâiyet ve keyfiyetle vasıflanmaz demek ne demektir?

Kul fiilinin halikı mıdır? Değil midir?

İstitâat nedir? Kaç manaya gelir? Mea’l-fiil midir? Kabl’el-fiil midir?

Büyük günahlardan bazılarını sayınız.

Ehl-i sünnetin mürtekib-i kebire hakkındaki görüşü nedir?

Rızık ne demektir? Haram rızık mıdır?

Şefaat kimler için, kimler hakkında ve ne ile sabittir?

İmanı tarif ediniz.

Saadet ve şekâvet hakkında mâlûmat veriniz.

Veli ve keramet neye denir?

İmamın lüzûmî, vücûdî ve ademî şartları nelerdir?

Hulefâ-i râşidîn kimlerdir? Hilafet müddetleri ne kadardır?

Aşere-i mübeşşere’yi sayınız.

Müctehid kime denir?

Cenab-ı Hakk’tan yeis ve emniyetin hükmü nedir? Mü’min nasıl olmalıdır?

Peygamberimizin haber verdiği eşrât-ı saatten bazılarını sayınız.
 
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Uludag - 27 Şubat 2008, 01:24:34
İmam günahkar olursa arkasında namaz kılınırmı?
Ülülemr salih olmasa ne gerekir?
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: müteallim - 04 Mart 2008, 01:46:44
yakinda insaAllah bu sorularin cevaplari ilmi kelam baslayinca kendiliginden ortaya cikacaktir.bekleyiniz yakinda geliyorrrrr.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Uludag - 05 Mart 2008, 01:42:21
Ilmi kelam? $erhi akaidi cok severdim o zamanlar okurken, vaaz kitabimdi zamaninda... Ramazan Efendisi bile müdhis...  &)) +=) s4))
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 07 Temmuz 2008, 14:48:15

İlm-i kelamın tarifi, mevzuu ve gayesi nedir? Vâzıı kimdir? Akâid ne kelimedir?


İlmi kelamın tarifi; Vehüve ilmün bahısün an zatillahi Teala min haysü sıfatihi ve efalihil muteallekati bil mebdei vel meadi.

Manası; Sıfatları ve fiilleri itibarıyla Cenab-ı Hakkın zatından, nübüvvet ve risaletten, mebde’ (başlangıç) ve meâd (son) itibarıyla mükevvenatın ahvalinden bahseden ilimdir.

Mevzuu; Zatullah, sıfatullah, efalullah, mebde ve meada müteallik olan efaldir.

Gayesi; Vehiyettelakki min haziziz taklidi ila zirvetil yakını ve irşadil müsterşidine ve ilzamül  muhdiine  ve hıfzu Akâidül mü’mine an şüphetil mübdiline ve gayetü gayetil fevzü bisaadetin dareyni.

Manası; Taklid çukurlarından ilmin zirvesine yakın ve irşadı talep edenlere irşad etmek inançsızları susturmak mü’minlerin itikadını mübdinin şüphesinden muhafaza etmek gayesinin de gayesi iki dar saadetinden necat bulmaktır.


Akâid’in Musannıfı; Ömerin Nesefi  Hazretleridir. Tuglel İsmi Ömer bin Muhammed Ahmed bin İsmail Havs bin Necmeddin Hazretleridir.

Hanefi âlimlerinin meşhurlarından olup Hicri 461 tarihinde Nesef’te doğmuş, 537 tarihinde Semerkant’ta vefat etmiştir. 100’e yakın eserlerinin olduğu söylenmektedir.

Şerhinin Musannıfı; Alleme-i Teftazani Hazretleridir.

Akâid;akidetün” lafzının cemisidir. “Akidetün – akidetani – Akâidün” olarak tasrif olunur. Badehü düğüm manasınadır.



Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 07 Temmuz 2008, 15:22:07

Eşyanın hakikati hakkında ehl-i sünnetin ve sûfestâiyyenin görüşleri nelerdir?



Sûfestâiyye: Ehli hakka muhalefeti ile meşhur bir kavimdir ki; Üç fırkadır.

1) İNADİYYE: Eşyanın hakikati ne hariçte nede itikadda sabit olmayıp herşey hayalden ibarettir derler.
2) İNDİYYE: Eşyanın hakıkati hariçte sabit olmayıp itikada bağlıdır. Bir şeyi cevher itikat ederse cevher atom itikad ederse atomdur derler.
3) LAEDRİYYE: Alemde hiçbirşeyin subutu ve ademi subutu mağlum olmayıp kat'ı bir mesele yoktur.

Ehli sünnet cevap vermiştir; Eğer siz eşyanın hakıkatını nefi etmezseniz zaten sabittir. Eğer nefi ederseniz hükümlerden bir hüküm olmakla siz zaten hakikatlerden bir hakikat isbat etmiş olursunuz.

Ebul Faruk Silistrevi hazretleri; Sûfestâiyye ile munazaaya gerek yoktur. Onlar ile munazaa etmek için kızılcık sopası lazımdır. Çünkü munazaa ilmi olanlarla olur. Onlar ilim sahibi değildir. buyurmuşlardır...
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 08 Temmuz 2008, 17:23:08

Esbâb-ı ilim ne demektir? Kaç tanedir? Havâss-ı hamseyi sayınız.


Sebebin tarifi; Ma yekunu tarikan ilel hükmi bi gayri tesirin.
Manası: Tesir olmadığı halde hükme yol olan sebebdir.

Sebeb iki kısımdır.
Sebeb-i Hakiki: Hz Allah'tır.
Sebeb-i Gayri Hakiki: Buda üç kısımdır:
1)Havas-ı Selime,
2)Haberi Sadık,
3)Akıl.

Havas-ı Hamse; Basar-görme, Zevk-tatma, Lems-dokunma, Şem-koklama, Semi-işitme)
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 09 Temmuz 2008, 14:19:36

Haber-i sadık kaç kısımdır? Haber-i mütevateri tarif ediniz.


Haber-i Sadık iki kısımdır;
1- Haber-i mütevatır
2- Haber-i rasul'dür.

Haber-i mütevatır: Vehüvel haberussabitü ala elsineti gavmin la yütesavveru tevatuhum alelkizbi.
Manası:Kizip üzere ittifakları tasavvur olunmayan kavmin lisanları üzere sabit olan haberdir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 10 Temmuz 2008, 19:21:37

İlham nedir ve niçin esbâb-ı ilimden sayılmaz?


İlham'ın Tarifi; İlgau mağnen fil kalbi bi tarıkıl feyzi.
Manası: Feyz tarıkı üzerine gelen manadır.

İlham ilmin sebeblerinden değildir. Çünkü fitne kapılarını defii ve şeriatı muhafaza içindir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 12 Temmuz 2008, 16:05:09

Rasül kime denir? Mucizeyi tarif ediniz. Haber-i rasül neyi icabeder?


Rasul; Risaleti mucize ile te'yid olunmuş olan habe-i Rasuldür.

Mucize; Hz Allah tarafından gönderildiği iddia eden menin sıdkını izhar kendisi ile kast olunan adeti yırtıcı olan emirdir.

Haber-i rasul İlm-i İstidlaliyi icap eder. (İlm-i İstidlali delillerle sabit olan ilim demektir.)
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 15 Temmuz 2008, 21:08:10

Alem nedir? Kaç kısımdır? İzah ediniz.

Alem: MasivAllahu Teala minelmevcudati mimma yu'lemu bihissanıu.
Manası: Sanii teala hazretleri kendisi ile bilinen şeyden olduğu halde mevcudattan masivAllahtır.

Hudus ve kıdem iştirak lafız ile 3 manaya gelir.
Kıdem-i Zati: Vucud gayra muhtaç olmayandır. (Zatullah gibi)
Kıdem-i Zamani: Zaman iğtibari ile evveline sebgat etmeyendir. (Zatullah ve Sıfatullah gibi)
Kıdem-i İzafi: Gayra nisbetle kadıym olandır (Oğla nisbetle Baba gibi)

Hudus-u Zati: Vucud gayra muhtaç olandır. ( Sıfatullah ve Alem gibi)
Hudus-u Zamani: Evveline adem sebgat edendir. (Alem gibi)
Hudus-u İzafi: Gayra nisbetle hadis olandır. (Babaya nisbetle Oğul gibi)
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 15 Temmuz 2008, 22:38:41
Alıntı
İstitâat nedir? Kaç manaya gelir? Mea’l-fiil midir? Kabl’el-fiil midir?

İstidaat;
Vel istidaatü meal fiğli vehiye hakikatül kudretilleti yekünü bihal fiğlü
ve yekau hazel ismü ala selametil esbabi vel alati vel cevarihi
ve sıhhatüt teklifi teğtemidü ala hazihil istidaati.


istidaat,o işe başladığı vakit kendisine verilen kuvvettir.İstidaat Ehl-i Sünnete göre ne kablel fiil nede badel fiil değildir.Meal fiildir.

Mutezileye göre,kablel fiildir eğer kablel fiil olmasa acize teklif olması icap eder derler.Halbuki ayeti kerimede(Velillahi alennasi hiccül beyti menistedaa ileyhi sebila) buyrulmuştur.Gücü yetmeyen üzerine hac farz kılınmamış derler.

İstidaat kablel fiil der iken muradınız istidaatı külli ise bu mevzuda aramızda bir münaza yoktur.Fakat istidaatı hakiki ise biz onun kablel fiil olasını kabul etmeyiz.Meal fiildir.O kimseye hacca gitmeye başladığı vakit o güç verilir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 15 Temmuz 2008, 22:57:04
Alıntı
Kul fiilinin halikı mıdır? Değil midir?

VAllahüteala halikun liefalil ibadi minel küfri vel imani vettaati vel isyani

Mutezileye göre efali izdirareynin halıkı Hz. Allah,ihtiyarinin halikı kuldur.Böyel olmamış olsa bir makdurun iki zü kudret tahtında olması icap eder.Bu caiz değildir.

Cevaben evet caiz değildir.Ancak bu zü kudret müstakil olduğu vakittir.Ayeti Kerimede ( VAllahü halekaküm vema teğmelün ) buyrulmuştur.Bu delili naklidir.Delili akli ise eğer kul halik olsaydı,efalin tafsilatını alim olması icap ederdi.Halbuki alim değildir.

Mutezilenin delili naklisi ise ayeti kerimede ( Tebarekellahü ahsenül halikın ) buyrulmuştur.Burada halikın cemidir ve Hz. Allah'ın gayrı halık varır demişlerdir.

Bize görede buradaki halk takdir ve tasvir mealinedir.Halık mealine değildir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 16 Temmuz 2008, 13:59:30

Kur’an-ı Kerim mahluk mudur? Değil midir?


Kur’an-ı Kerim mahluk değildir.
Hadis-i Şerif'te El-kur'an-u kelamullahi gayru mahlukın veman gale innehü mahlukun vehüve kafirun billahil azim.
Manası: Kur’an-ı Kerim gayrı mahluktur. Kimki mahluktur derse Hazreti Allah'a küfretmiş olur.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 16 Temmuz 2008, 19:37:53
Alıntı
Hulefâ-i râşidîn kimlerdir? Hilafet müddetleri ne kadardır?

Hz. Ebubekir. İsmi Abdullah, islamiyetten önceki ismi Abdulkabe, lakabı sıddık-i ekberdir. Müddeti hilafeti 2 yıl 3 ay 20 gündür. Nebi s.a.v. nin imanına varistir.

Hz. Ömer. İsmi Ömer, künyesi Ebu Hafs, lakabı iman ve küfür, hak ile batıl arasını tefrik ettiği için Faruktur. Müddeti hilafeti 10 sene 2 ay 4 gündür. Nebi s.a.v.nin adaletine varistir.

Hz. Osman. İsmi Osman, künyesi Ebu Abdullah, lakabı Nebi s.a.v.nin kerimelerinden evvela Hz. Rukiyye sonra Hz. Ümmü Gülsüm ile izdivaç ettiği için zünnurayndır. Müddeti hilafeti 2 yıl 11 ay 18 gündür. Nebi s.a.v.nin hayasına varistir.

Hz. Ali. İsmi Ali, künyesi Ebul Hasen, lakabı kazayı ilahiye gösterdiği rızadan mürteza, toprak gibi herşeyi kabullendiği için türrab, kendsinde ne bilihtiyar ne de bilizdirar kıtal saffında firar olmadığı için Haydarı Kerrar, küçüklüğünden beri putlara tapmadığı için kerremAllahü vechedir. Müddeti hilafeti 4 yıl 10 ay 1 gündür. Nebi s.a.v. nin şeceatına varistir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 18 Temmuz 2008, 22:37:04
Alıntı
Büyük günahlardan bazılarını sayınız.

Şirkün billah, bi gayri hakkı katli nefs (nefsini katletmek), gasp, zina, firar anil cihad (cihattan firar etmek), sihir, eklü mali yetim (yetim malı yemek), ilhadü fil haram (harama meyl etmek).

Ebu Hureyre eklü riba (faiz yemek), Hz. Ali de kerremAllahü vecheh sirkat (hırsızlık) ve şürbü hamrı (şarap içmek) ilave etmiştir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 18 Temmuz 2008, 22:49:41
Alıntı
Veli ve keramet neye denir?

Keramet   
اَمْرٌ خاَرِقُ الْعاَدَةِ مَقْرُونٌ بِاِلْمَعْرِفَةِ وَالطَّاعَةِ خَالٍ عَنْ دَعْوَي النُّبُوَّةِ Nübüvvet davasından hali Hz. Allahı bilmek ve taate yakın olan harikulade emirdir.

Veli Zat ve sıfatını bilmekten mümkün olan haseb ile Hz. Allah'ı arif, taat üzerine devam edici, lezzet ve şehvetlere dalmaktan yüz çeviren, kötülüklerden kaçınan, kalp üzerine dönücü, dünyadan yüz çeviren, Mevlayı zikir üzere devam edici zaattır.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: izmirli - 20 Temmuz 2008, 03:53:13
Razekellah ....
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 20 Temmuz 2008, 20:35:31
Alıntı
Rızık ne demektir? Haram rızık mıdır?

مَا يَسُوقُهُ اللهُ تَعَالَى اِلَي الْحَيَوَانِ لِيَنْتَفِعَ بِهِ حَرَامًا كَانَ اَوْ حَلاَلاً

Hz. Allah'ın, ister haram veya helal olsun kendisiyle menfaat olunsun için hayat sahibine sevk ettiği şeydir. Haram da rızıktır.

Mutezileye göre haram rızık değildir. Eğer rızık olsaydı haram yiyen bir kimsenin muazzeb olmaması icab ederdi. Cevaben; Esbabı süi mubaşarettendir deriz.

Ehli sünnete göre haram rızık olmasa idi, hayatı boyunca haram yiyen bir kimsenin merzuk olmaması icab ederdi. Bu da Hz. Allah'ın مَا مِنْ فَرَسٍ فِي الاَْرْضِ اِلاَّ عَلَي اللهِ رِزْقُهَا (Yeryüzünde hiç bir feres yoktur ki, rızkı Hz. Allah üzerine olmasın) Ayeti Kerimesine muhalif olurdu.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 21 Temmuz 2008, 15:37:13

Ehl-i sünnetin mürtekib-i kebire hakkındaki görüşü nedir?


Ehl-i Sünnette göre Büyük Günah mü'min olan kulu imandan çıakrmaz. Çünkü imanın hakikatı olan kalp ile tasdik kendisinde mevcuttur.
Mutezile Muhalefet etmiştir: Onlara göre mürtekib-i kebira mü'minde değildir. Kafirde değildir. İki menzil arasında bir menzil ispat ederek fasıktır demiştir.

Büyük Günah mü'min olan kulu küfre ihraç etmez.
Havariç muhalif etmiştir: Onlara göre mürtekib-i kebira hatta mürtekib-i sagıra kafirdir. Mü'min gunah işlemez derler.

Büyük gunah mü'min olan kulu küfre idhal etmez.
Bun abirkaç delilimiz vardır.
يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحًا Ey iman edenler siz tevbe-i nasuh ile tevbe ediniz.
Tevbe-i Nasuh büyük gunahlardan dolayı yapılır. Hz Allah büyük gunah işleyenlere "Ey iman edenler" diye hitap ediyor.
Peygamber efendimiz zamanından günümüze kadar büyük gunah işleyenlerin cenaze namazı kılınmış ve arkasından dua ve istiğfar edilmiştir. O halde mürtekib-i kebira  kafir değildir.
Mutezile muhalefet etmiştir: Onlara göre tevbesiz af caiz değildir.
Cevaben: Muhakkah hz Allah kendisine şirk koşulmasını mağfiret etmez. Dileyen men için şirkin dününde olan şeyi mağfiret eder. buyurmuştur.
Burada af bir şarta bağlanmıştır. O halde tevbesiz af caizdir.


İsrar ile beraber küçük gunah İstiğfar ile beraber büyük günah yoktur...
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 21 Temmuz 2008, 15:43:43

Aşere-i mübeşşere’yi sayınız.


Dünyada cennet ile müjdelenen on sahab-i kiram hazeratımızdır.
1-Hazret-i Ebû Bekir,
2- Hazret-i Ömer,
3- Hazret-i Osman,
4- Hazret-i Ali,
5- Hazret-i Abdurrahman bin Avf,
6-Hazret-i Ubeyde bin Cerrah,
7- Hazret-i Said bin Zeyd,
8- Hazret-i Sa’d bin Ebî Vakkas,
9- Hazret-i Ubeydullah bin Talha,
10- Hazret-i Zübeyir bin Avvâm’dır. RadiyAllahü anhüm hazeratlarıdır.


 
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 21 Temmuz 2008, 15:56:02

İmanı tarif ediniz.


İman üç kısımdır.
İman-ı lugavi; Hz Allah'ın zatını tasdik etmektir.
İman-ı icmali; Peygamber efendimizin Allah tarafından getirdiği şeyleri tasdik etmektir.
İman-ı tafsılı; Amentü billahi kavli şerifinde beyan olunan imandır.

İman: kalb ile tasdik lisan ile ikrar etmektir.

Tasdik ile İkrar arasındaki fark;
Tasdik Gerek kendi isteği ile gerek zorlama anında asla zail olmayandır.
İkrar: Bazen zorlama anında zail olandır.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 22 Temmuz 2008, 14:06:49
Alıntı
Cenab-ı hakk için mâiyet ve keyfiyetle vasıflanmaz demek ne demektir?

Maiyet ile vasıflanmaz demek, ma ile varid olan sualin cevabında vaki olmaz demektir. Kelam-ı Arap da ma ile cinsden sual olunur. Diğer cinslerden temyiz eden bir mümeyyizin olması ve Hz. Allah'ın fasıl ve cinsten mürekkep olması icap eder.

Keyfiyet ile vasıflanamaz demek, keyfe ile varid olan sualin cevabında vaki olmaz demektir. Kelam-ı Arap da keyfe ile renk, tad ve kokudan sual olunur. Hz. Allah bunlardan münezzehtir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 22 Temmuz 2008, 14:10:17
Alıntı
Peygamberimizin haber verdiği eşrât-ı saatten bazılarını sayınız.

Nebi s.a.v.'in ihbar ettiği eşrat-ı saat deccalin hurucu, dabbetül arz, ye'cüc ve me'cüc, İsa As.'mın semadan nüzülü ve güneşin battığı yerden doğmasıdır. Bunlar haktır.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 23 Temmuz 2008, 14:29:24

İmamın lüzûmî, vücûdî ve ademî şartları nelerdir?


İmamın lüzûmî;
İmamın zahir olması gizli kalmaması gerekir, hurucu beklenen olmaması, kureyşten olması Ahkamı şerıleri tenfiz. Haddleri ikame. Askeri teçhiz. Sadakaları toplamak. Hırsız ve yol kesenleri kahretmek. Cuma ve Bayram namazlarını kıldırmak. lnsanlar arasında vuku bulan ihtilafları halletmek. Hakların isbatına vesile olan şahadetleri kabul etmek. Velisi olmayan küçükleri evlendirmek. Ganimetleri taksim etmek lazım gelir.


İmamda bulunması gereken şartlar;
Hür olması
Akıl ve balığ olması
Erkek olması
Siyaseti bilir olması lazımdır.



İmmada bulunmaması gereken şartlar;
İmamın günahsız ismet sıfatı ile muttasıf olması
Zamanın ehlinden faziletli olması şart kılınmaz.

Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 23 Temmuz 2008, 14:44:05

Şefaat kimler için, kimler hakkında ve ne ile sabittir?


Şefaat haktır. Zira asi olan kimselerin mahza Hz Allahın fazlı ile tevbesiz af olunmaları caiz olunca Rasuller ve hayırlı olan kimselerin şefaatleri ile af olunmaları evleviyyetle caizdir.

Ayet-i Kerimeden delilimiz: Vestağfir lizenbike velil mü'minine vel mü'minat.
Sen kendi günahın mü'min ve mü'minatın günahı için istiğfar et.

Hadis-i şerifden delilimiz: Şefaati li ehlil kebairi min ümmeti.
Benim şefaatim ümmetimden büyük gunah sahibleri içindir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: ruy-ı zemin - 23 Temmuz 2008, 16:02:35
Hulefâ-i râşidîn kimlerdir? Hilafet müddetleri ne kadardır?

Hulefa-i Rasidin;

1 - Hz. Ebubekrini-ssiddik (R.A)

2 - Hz. Ömer-ülFaruk (R.A)

3 - Hz. Osman-üzzinnurayn (R.A)

4 - Hz. Ali-yyülmürteza (R.A)



Hilafet Siralamalari söyledir;

1 - Hz. Ebubekrini-ssiddik (R.A)      2 yil      3 ay       20  gün

2 - Hz. Ömer-ülFaruk (R.A)          10 yil      6 ay        4  gün

3 - Hz. Osman-üzzinnurayn (R.A)  11 yil    11 ay       18  gün

4 - Hz. Ali-yyülmürteza (R.A)         4 yil    10 ay         1  gün

5 - Hz. Hasan (R.A)                        -       6 ay           -


TOPLAM                                   27 yil    36 ay        43 gün
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Ferzin - 23 Temmuz 2008, 22:40:10
Alıntı
Şefaat kimler için, kimler hakkında ve ne ile sabittir?

Şefaat, dağlar gibi büyük günah sahibi olan ashap için sabittir.  Zira Ayeti Kerime de;

إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ
(S.Nisa- 48)(Muhakkak Hz. Allah kendisine şirk koşanı mağfiret etmez. Dilediği men için şirkin madününü affeder) buyrulmuştur.

Hadisi Şerifte de;

شَفَاعَتِى لاَهْلِ الْكَبَاءِرِ مِنْ اُمَّتِى (Benim şefaatim ümmetimden olan ehli kebair içindir) buyrulmuştur.

Mutezileye göre şefaat diye bir şey yoktur. Kavillerine delil olarak
وَاتَّقُو يَوْمًا لاَ تَجْزِى نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ (Onlar ittika etsin o günde bir nefis diğer bir nefisten dolayı cezalandırılmayacaktır) Ayeti kerimesini getirmişlerdir.

Cevaben; evvelki nefis ile mü'min, ikinci nefis ile kafir nefsi murad olunmaktadır, Kafir nefsi sebebi ile mü'min nefsi cezalandırılmayacaktır deriz.

Şefaat ehli olanlar ise; Enbiya, evliya, ulema, şüheda, suleha ve züheda'dır.



Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: Mahi - 08 Ağustos 2009, 14:35:29
Saadet ve şekâvet hakkında mâlûmat veriniz.

Saadet (İyiliği yaratmak) Şekavet (Kötülüğü yaratma) Allahta bulunur bunlar değişmez.
Said ve şeki kullarda bulunur. Bunlar değişebilir.
Başlık: Ynt: Metni akaid soruları..
Gönderen: jnc* - 10 Mayıs 2010, 23:32:01
Allah hepinizden razı olsunn bu hafta imtihanım wardı çok yardımcı olucak bu bilgiler bana YAŞASIN SADAKAT FORUM:D   Slm ile ...