teheccüd namazını kılmak için uyuyup uyanmak şart mı?
Alıntı yapılan: "isra"teheccüd namazını kılmak için uyuyup uyanmak şart mı?
normalde öyle olmasi lazim amma kalkamamak korkusu varsa gec vakitde olmussa kilip yatilabilir diy e biliyorum
Gündüz öğle ezanı ne zaman okunuyorsa, gecenin o saatinde teheccüd vakti girmiş olur. Tanyeri ağarmazdan önceki zamana kadar kılınabilir. Bilhassa biraz uyuyup kalkarak kılınmalıdır. Zamanı oldukça geniştir. Makbul olan vakit ise, gecenin üçte ikisi geçikten sonra kılınmasıdır.
(Fetvalar Mehmed Emre )
ben de eğer kalkamama korkusu varsa kılınabilir ama efdal olan bir miktar uyuyup öyle kılmak diye biliyorum...
Alıntı yapılan: "hadime"ben de eğer kalkamama korkusu varsa kılınabilir ama efdal olan bir miktar uyuyup öyle kılmak diye biliyorum...
evet senin bildigini bendenizde tasdik ediyorum
benimde bildiğim yukarda belirttiğiniz gibi uyuyup uyanmakla teheccüd namazı kılınmış oluyor ama uyumadan kılanan namaz gece namazı sayılıyorumuş teheccüd namazı sayılmıyormuş bu konuda bilginiz var mı?
Teheccüd Namazı
Teheccüd namazının sevabı hudutsuzdur. Kılmaya devam edenlerin duâsı kabul, dereceleri yüksek olur. Resûlüllah Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Efendimiz'in hiç terketmediği bir namazdır. Bu da 6 rek'at olarak teheccüd vaktinde kılınır.Teheccüd vakti, gece, öğlenin girdiği vakitte başlar, imsak vaktine kadar devam eder. Meselâ: gündüz öğle vakti saat 12'00'de ise gece saat 12'00 de teheccüd vakti giriyor demektir.
Bu namazların niyetleri ve nasıl kılınacağı "Mübârek Gün ve Gecelerde Yapılması Tavsiye edilen DUÂ ve İBÂDETLER" isimli eserimizde geniş olarak izah edilmiştir.
http://www.sadakat.net/ ( Muhtasar ilmihal )
Alıntı yapılan: "kenz"Gündüz öğle ezanı ne zaman okunuyorsa, gecenin o saatinde teheccüd vakti girmiş olur. Tanyeri ağarmazdan önceki zamana kadar kılınabilir. Bilhassa biraz uyuyup kalkarak kılınmalıdır. Zamanı oldukça geniştir. Makbul olan vakit ise, gecenin üçte ikisi geçikten sonra kılınmasıdır.
(Fetvalar Mehmed Emre )
Uyunsun uyunmasın vakti girdiğinde kılınan nafile bir namaz lakin kenz kardeşimiz alıntı yaptığı (Fetvalar Mehmed Emre ) kitabında yazıldığı üzere de gecenin içinde uykudan uyanarak hususiyetle o namaz için kalkıldığında daha büyük sevabı vardır. Allahü a'lem
Kılınış Şekline Şuradan (http://www.sadakat.net/muhtasar/mi57.htm#131) veya Buradan (http://www.sadakat.net/mubarekgun.htm#Tesbih) bakabilirsiniz.
:) çok espirili bir yol gösterme olmuş. :)
Çoook çook önemli bir namaz.
Özellikle tasavvuf ehli için imam-ı Rabbani hz. "zaruretsiz terki asla mümkin olmamalıdır" buyurmuşlardır.
Alıntı yapılan: Himmet:) çok espirili bir yol gösterme olmuş. :)
Evet.Ayrıca sitemizin sadece forumdan ibaret olmadığını anasayfamızda mükemmel ve kolay ulaşılabilir bir kütüphanemizin olduğunu da göstermek istedik.
Alıntı yapılan: HimmetÇoook çook önemli bir namaz.
Özellikle tasavvuf ehli için imam-ı Rabbani hz. "zaruretsiz terki asla mümkin olmamalıdır" buyurmuşlardır.
:x
Teheccüd Namazı
Yatsı namazından sonra daha uyumadan veya bir miktar uyuduktan sonra kılınacak nafile namaza Salât-ı Leyl (Gece Namazı) denir. Bunun sevabı pek çoktur. Bir miktar uyuduktan sonra kalkılıp kılınırsa, "Teheccüd" adını alır. Pemgamber Efendimiz teheccüd namazına devam ederlerdi. Bu gece namazı iki rekattan sekiz rekata kadardır. Her iki rekatta bir selâm verilmesi daha faziletlidir.
Bir hadis-i şerifde: "Her kim geceleyin uyanır, hanımını da uyandırır, iki rekat namaz kılarlarsa, Yüce Allah'ı çok zikreden erkekler ile kadınlardan yazılırlar," buyurulmuştur.
Yüce Allah'ı çok zikreden erkekler ile kadınlara, Yüce Allah'ın büyük bir mağfiret ve büyük bir mükâfat hazırlamış olduğu şu âyet-i kerime ile müjdelenmektedir: "Allah'ı çok zikreden erkekler ve kadınlar için Allah büyük bir mağfiret ve mükâfat hazırlamıştır." (Ahzab/35)
Bir kimse adet haline getirdiği bir teheccüd namazını özür olmaksızın terk etmemelidir. "Allah yanında amellerin en sevimlisi, az bile olsa, devamlı olanıdır."
Büyük İslam İlmihali Ömer Nasuhi Bilmen
Alıntı yapılan: isra - 04 Ekim 2008, 06:41:49
Teheccüd Namazı
Yatsı namazından sonra daha uyumadan veya bir miktar uyuduktan sonra kılınacak nafile namaza Salât-ı Leyl (Gece Namazı) denir. Bunun sevabı pek çoktur. Bir miktar uyuduktan sonra kalkılıp kılınırsa, "Teheccüd" adını alır. Pemgamber Efendimiz teheccüd namazına devam ederlerdi. Bu gece namazı iki rekattan sekiz rekata kadardır. Her iki rekatta bir selâm verilmesi daha faziletlidir.
Şimdi burada iki farklı tanım var gibi geldi.leyl yani gece namazı ve teheccüd namazı.Teheccüd namazı zaten gece namazı anlamına geliyor sanırım.O halde uyku durumuna göre tanımlar değiştiğine göre niyetlerde buna göre mi yapılacak?
Yani eğer uyumadan kılarsak "leyl namazına" diye mi niyet edeceğiz?
Alıntı YapYani eğer uyumadan kılarsak "leyl namazına" diye mi niyet edeceğiz?
Benimde takıldığım yer burası.Bu konuda hocalarımız bizi aydınlatırlarsa çok iyi olur :)
Yukarıda anlatılanlar gayet açık niyet ederken teheccüt namazı demeniz kafi. Salât-ı Leyl veya teheccüt aynıdır önemli olan vaktin girmesidir.Fakat Hadisi şeriflerdede beyan olunduğu üzere Yatıp gece kalkmak daha evladır.
Nâfile namazlarda sadece "Namaz kılmaya" niyet etmek kâfi gelir.(Muhtasar ilmihal Niyet bölümü)
Hafızam beni yanıltmıyorsa bu konuda müctehid imamların farklı görüşleri var.Konuyu hâlâ araştırıyoruz.Konu hakkında kaynak eserlerden kardeşlerimiz bilgileri paylaşırlar İnşaAllah.
İhtilaf Niyet hususundamı?
Kardeşim mücetehitlerin ihtilafı tabiki ümmeti Muhammet için rahmettir. Ama burada ki izah ve amel ettiğimiz zaten onların ictihadı daha fazla ictihat aramak nedir? anlam veremedim.
Müctehitlerin hepsi ledünni ilme sahiptir ve ictihatlarına gönülden inanıyoruz. Lakin fetvası belli bir konu nafileye niyyette ihtilaf gözetmememek gerek. Bunu hepimiz biliyoruzki Allah rızası bütün niyyetlerin fevkındedir Ve nafile ibadette çoğu fıkhi imamları "Namaza niyet etmek kâfidir. " buyurmuşlardır. Hz Allah hepimize Bu namazı kılmayı ve feyzinden istifade etmeyi nasip eylesin.