Namazda Fatiha'dan sonra amin demenin hükmü nedir? Genelde sünnet olarak bilir ancak bazı hoca kardeşlerimiz namazı bozar gibi bir görüş ortaya atıyorlar..Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini esirgemezler İnşaAllah :)
Hz. Peygamber (s.a.s.), namaz'da Fatiha Suresi'nin okunması bittikten sonra "âmin" denmesini özellikle emretmiştir. Şöyle ki: "İmam, Fatiha'yı tamamlayıp âmin dedikten sonra siz de ."âmin" deyiniz. Kimin bu sırada "âmin" demesi meleklerin o anda "âmin" deyişi ile aynı ana rastlarsa geçmiş günahları affolunur. " (Müslim, K. Salat, 72; Ebû Dâvud, Salat, 167-168; Tirmizî, Mevâkîttü's-Salat, 116).
Bu hadislere göre namaz'da Fatiha'dan sonra "âmin" demek sünnettir. İmam-ı A'zam'a göre "âmin" gerek imam ve gerekse cemaat tarafından hafiyyen (sessizce); imam-ı Şâfiî ve Ahmed b. Hanbel'e göre açık ve imamla birlikte söylenmesi sünnettir. (Sünen-i Ebû Dâvud Tercüme ve Şerhi, İstanbul 1988, III, 470-474).
Ebu Hureyre (r.a)'den Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
«İmam (namazda Fatiha okurken): «Gayril mağdubi aley him vele'd-dallin» dediği zaman siz de Amin deyiniz. Her kimin amin demesi meleklerin amin demelerine uyarsa, onun geçmiş günahları mağfiret olunur.» (Buhari, Müslim)
Vail İbn Hucr (r.a) şöyle demiştir:
«Rasulullah (s.a.s)'ın, «vele'd-dallin» dedikten sonra amin dediğini duydum. Sesini yükseltirken elifi çekerdi.»
(Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed)
Ebu Hureyre (ra) şöyle dedi:
«Rasulullah (sas) namazda «veleddallin» dedikten sonra yüksek sesle amin derdi. Öyleki, birinci saftakiler bunu duyardı.» (Ebu Davud, İbni Mace)
İbni Mesud (ra)şöyle dedi:
«İmam dört şeyi gizli söyler; euzu, besmele, amin ve rabbena leke'l-hamd.» (İbni Ebi Şeybe, Fethul Kadir)
Burda kast edilen ''Amin''i açıktan okumak sanırım.
Besmele ve Amin açıktan okumak namazın mekruhlarından,ama namazı bozan hallerde geçmiyor.
Fatihadan sonra cemaatle veya münferiden sessiz olarak Amin demek hanefilere göre sünnettir. Fakat açıktan sesli olarak Amin demek mekruhtur. Mekruh ise namazı bozmaz sevabı eksltir.
Çok teşekkür ederim arkadaşlar..Allah razı olsun.
"İmam ولا الضالين deyince, siz " âmin" söyleyin. Çünkü melekler de bunu söylerler. Kimin âmin (söylemesi) meleklerin âminine muvafık olursa (denk gelirse) onun geçmiş günahları bağışlanır."
(Ruhu’l-Beyan Tefsiri, c. 1, s.108)
turkiye gazetesi takipçileri mikrofonla kılınan namazlarda fatihadan sonra amin denildiği zaman namaz bozulur diye bi r fetva takip ediyorlar. Saadeti ebediyye isimli kitapta yazar.
Bende ma'alesef arayış yıllarımda okumuş olduğum bu kitaptaki bu fetvadan dolayı uzun yıllar fatihadan sonra amin dediğim zaman namazım bozulacak zannı ile amin demiyerek büyük bir faziletten mahrum kalmış bulunmaktayım
bütün fikih kitaplarimizda amin demek sünnettir derken neyi tartisirsiniz belmem.sadece gizlimi demeli yoksa cehrimi demeli bunu arastirabilirsiniz
Alıntı yapılan: müteallim - 01 Mart 2011, 02:56:09
bütün fikih kitaplarimizda amin demek sünnettir derken neyi tartisirsiniz belmem.sadece gizlimi demeli yoksa cehrimi demeli bunu arastirabilirsiniz
şuan kimse tartişmiyor müteallim hocam icmai ulamai sadakat oluşuyor sadece. İhtilaf yok. dikkat ettiyseniz.
Ve gad-ihtelefe ulemai sadakat