Evet kardeşlerim yine önemli bir konu ile karşınızdayım bildiğiniz üzere nur talebeleri kesinlikle şapka takmaz velev ki askerdeki gibi bir zorlama olmadıkça benim anlamadığım acaba Bediüzzaman Hazretlerinden başka diğer islam alimleri bu konuda ne söylemiş.Bu konuda hüküm nedir gerçekten şapka takan kafir olur mu
sabka giyen kafir olurmu.Isteyerek severek giyerse evet olur.
Rasülüllah efendimiz:kimki yahudi alameti olan fötr veya sapka ve bele takilan zünnar ismi verilen kemeri takar,giyerse kafir olur buyurmuslardir.
Bunlar küfr alametleridir.
s.a
Kisin giyilen bere bu sinifa girmez degil mi?
Alıntı yapılan: "Henna"s.a
Kisin giyilen bere bu sinifa girmez degil mi?
Bere bu sinifdan degildir.Rahatlikla giyebilirsiniz.
Zünnari Rasülüllah zamaninda yahudiler taninmak icin takmislardir hatirimda öyle kalmis eger baska bir bildiginiz sey varsa unuda sizinle paylasiriz.Tesekkür ederim.Selamlarla.
Zünnarı hiç duymamıştım biraz açıklar mısın bildigimiz kemer degildir umarım
Alıntı yapılan: "Gülfabrikasısahibi"Zünnarı hiç duymamıştım biraz açıklar mısın bildigimiz kemer degildir umarım
zünnar bele baglanan veya takilan biraz genisce yani normal kemerden genis bir kemerdir.Yahudilerin bazi kerede hiristiyanlarin bellerinde görülür.gafletinden dolayi güzel olsun diye genc kizlar ve erkekler takarlar mutlaka görmüs olmalisin.Allah Muhafaza etsin.
s.a
zunnarin bir ucu asagiya dogru sarkmaz mi? yani bildigim kadariyla rahiplerin bellerindeki kusak zunnarsa eger o kusak yandan asagiya dogru iner...
diye hatirliyorum ama...
(http://www.palestineheritage.org/Hizam.gif)
(http://www.palestineheritage.org/wpe94193.gif)
(http://www.palestineheritage.org/wpe96620.gif)
Bizde de eskiden bele kuşak takılırmış ve bu zunnar denilen sey de ona benziyor sanki biraz ama daha incesi gibi geldi
bana
Hanci kardes degisik sekillerde kusaklari koymus amma rasülüllah zamanindakini biz tam bilemiyoruz.Burada mühim olan ehli küfrüntakindiklarini takinmamak.
hanci kardese arastirmalarindan dolayi tesekkür ederim.Sag olasiniz.
Şapka giymenin küfr alameti olduğu bildirilmiş, fakat küfre sebeb olan "şapka" hükmüne girmesi için gerekli olan özellik unutulmuş..."Siperli olan her başlık" demek daha uygun herhalde, çünki küfre sebeb olan, ya'ni men edilmiş olan başlık siperli olan başlıklardır. İslam memleketlerinde hiçbir zaman takılmamıştır. Ya'ni külah, fes, takke gibi sipersiz başlıklar giymek caizdir.
Alıntı yapılan: "Hemedan"Şapka giymenin küfr alameti olduğu bildirilmiş, fakat küfre sebeb olan "şapka" hükmüne girmesi için gerekli olan özellik unutulmuş..." sipersiz başlıklar giymek caizdir.
Sapka deyince zaten ya fötr veya siperli olur.Demirelin basindaki fötr sapka.Ecevitin basindaki siperli sapka. Müslümanin basindaki ya fes ya takke veya sarik tir.Kardesin onlar sapka degil.
Ozetle muslumanlari siperli baslik yani sapka takmamaya davet ediyorum.Git bandana tak ama sapka takma kardes.Zorunlu haller haric tabi askerde mecbursun takmaya ornegin.Bir de Ustadimiz Bediuzzaman cumhuriyet doneminde Kefere zorla takdirdigi icin istemeden takanlar kafir olmaz demis.
Alıntı yapılan: "Gülfabrikasısahibi"Ozetle muslumanlari siperli baslik yani sapka takmamaya davet ediyorum.Git bandana tak ama sapka takma kardes.Zorunlu haller haric tabi askerde mecbursun takmaya ornegin.Bir de Ustadimiz Bediuzzaman cumhuriyet doneminde Kefere zorla takdirdigi icin istemeden takanlar kafir olmaz demis.
Bazı bölgelerde fotr şapkası olmayanı hoca kabul etmezlermiş, bu sebeble takan nice ehli sünnet alimleri olmuş. Bilhassa trakya bölgesi hakkında duymuştum.
Alıntı yapılan: "muallim_abi"Bazı bölgelerde fotr şapkası olmayanı hoca kabul etmezlermiş, bu sebeble takan nice ehli sünnet alimleri olmuş. Bilhassa trakya bölgesi hakkında duymuştum.
Zararli oldugu hakkinda yukaridaki yazilar kafi olacagi kanaatindayim.hangi sebeble olursa olsun hadisi serifle sabit oldugu icin yorum bile götürmez.
O dönemde hoca sayilmak icin degil, bir yerlerin serrinden emin olmak iicin degerli bazi hocalar da takmislar uzun süre..
Ünlü eniste hocaefendi de o dönemde sapka "tasirmis"...
Bir mahalde cocugun birisinin otobüste abdestcegizi gelmis. Bütün otobüsü yikmaya baslamis. Ototbüs de durabilecek durumda degilmis herhalde ki,
Annesi kadincagiz halden hale girmeye baslamis..
Eniste hocaefendi de usulca yaklasip elindeki fötr sapkayi usulüne uygun tutup kadincagiza uzatmis:
- Hanimefendi biz bunu ne günler icin tasiyoruz, gönül huzuruyla kullanabilirsiniz...
Hadis yazılmış ancak Ehli Sünnet Vel Cemaat'e uygun şekilde "Fıkh kitabından" nakl hala yapılmış değil.
Ebussuud Efendi Fetvalarından:
Soru: Kişi zaruret olmadan yahudi şapkasını (fötr şapka) takarsa, kişiye ne lazım gelir?
Cevap: Küfür lazım gelir.
(Fatih K., Ali Emiri kitapları, Şer'iyye bölümü, No. 260, Sahife 1)
Yukardaki nakillerin hepsinde zaruret vardır. Gerek bir yerlerin şerrinden sığınmak için ve gerekse (trakya bölgesinde olduğu gibi) bölge cahillerinin fötr şapkasızlara hoca gözüyle bakmaması nedeniyledir. Ömer Nasuhi Bilmen (rh.a.) de takardı.
Alıntı Yap
Ebussuud Efendi Fetvalarından:
Soru: Kişi zaruret olmadan yahudi şapkasını (fötr şapka) takarsa, kişiye ne lazım gelir?
Cevap: Küfür lazım gelir.
:x :x
Alıntı Yap
Eniste hocaefendi de usulca yaklasip elindeki fötr sapkayi usulüne uygun tutup kadincagiza uzatmis:
- Hanimefendi biz bunu ne günler icin tasiyoruz, gönül huzuruyla kullanabilirsiniz...
:D İşe yaradığı yerde var yani.hemide luzumlu
Gerçi müslümanın başına zorla geçirilen frenk serpuşunu camiye gidince ,serpuşu ters çevirerek ana secde de yaptırır ya.. neyse.
Alıntı yapılan: "yusufum"Gerçi müslümanın başına zorla geçirilen frenk serpuşunu camiye gidince ,serpuşu ters çevirerek ana secde de yaptırır ya.. neyse.
:x :x
Yani firenk serpusuna secde.neyse adamin niyeti o degil amma yinede kisinin üzerinde haram oldugu halde ibadet caiz degildir herhalde.
Alıntı Yap
amma yinede kisinin üzerinde haram oldugu halde ibadet caiz degildir herhalde.
_________________
:x
caiz değildir.Ama bazı müslümanlar serpuşun , isteyerek takıldığında haram olduğunu bilmemektedirler.
Müslümanların bilmedikleri o kadar çok şey varki.. Elimizden geldiği kadar onlara itikadi ve ameli hataları bildirmemiz gerekir..
Allahu teala'ya imanımızı muhafaza buyurması için çok dua edelim kardeşlerim.. Ulema buyurdu ki, bu tür küfür alametlerini bilmemek özür sayılmaz.. Allahu alem..
1. İşçilerin kullandığı (mesela boyacı ve sıvacıların, gözlerini bir yerde muhafaza etmek için) siperli iş şapkalarının durumu ile güneş rahatsızlığından dolayı çokcuklara giydirilen siperli güneşliklerin durumu acaba nedir? Bunları kullanmak caiz olmaz mı?
2. Bere bildiğim kadarıyla menşei Fransızdır. Hatta en iyi bereler meşhur bir fransız firmasına aittir. Acaba?...
Kimin icadı olursa olsun, dini önemi olmayan kıyafetlerin hepsi giyilebilir. Tesettür ile çatışmıyorsa tabii. Resulullah (s.a.v) Efendimiz kolları dar rum cübbesi giyerdi. (Mevahib)
Ayrıca zaruret hali daima istisnai durum arzeder. Başka alternatif yok ise takılabilir, ancak zaruret miktarınca (süre olarak).
ama günes carp masin icin giynersen
birsey olurmu
Alıntı yapılan: "Mustafax67"ama günes carp masin icin giynersen
birsey olurmu
bu zaruret olmaz, ihtiyac olur.. hükmün dışında kalır..
bediuzzaman şapka takanlara şapkayı ters çevirin namazınızı bu şekilde kılın demiştir iman kalp işidir sonuçta ters dönen şapka secdeye gitmiştir
hatta ezanın türkçe okunduğu zamanlarda müzezzinlerin minareye çıktıklarında ezanı kendi duyacakları kadar okumaları sonrada o şarkı türünden zımpırtıyı zorla okumalarının kendilerinin sorumlu tutulmayacağını belirtmişitir
Birkaç kavaidi hatırlatmakta yarar görüyorum:
• Zaruret memnuyu (yasaklananı) mübah kılar (Mecelle, Madde 21)
• Bir özr için caiz olan şey, ol özrün zevâliyle batıl olur (Mecelle, Madde 23)
• Ehven-i şerreyn ihtiyar olunur (Mecelle, Madde 29)
• Def-i mefasıd, celbi menafiden evladır (Mecelle, Madde 30)
Günes carpmasi, boycalilk vs.. gibi seylerin mazeret olduugnu nereden cikartiyoruz?
Sankim kendimiizi fetva makamina oturtmusuuz gibi... :roll:
Bizim yapacagamiz burada sadeece verilmis fetvalari buraya forward etmek olmalli..
Burada fetva makaminda birinin var oldugunu zann etmiyorum...
saygilarss
Alıntı Yap
Bizim yapacagamiz burada sadeece verilmis fetvalari buraya forward etmek olmalli..
Burada fetva makaminda birinin var oldugunu zann etmiyorum...
saygilarss
Pamfilya bu .Bozuk attı gitti. 8)
Bozuk atmak ne haddimize abi....
Sadece ayaklarimizla zemin arasindaki mesafeye isaret etmeye calistim...
Alıntı Yap
Sadece ayaklarimizla zemin arasindaki mesafeye isaret etmeye calistim...
Zemine öyle bir basıyorsunuzki;Rap rap sesleri zemini sarsıyor. :oops:
Omuzlarimizdaki günah yükünün agirligindan adimimiz gürültülü oluyor galiba...
Ben sadece arkadaslarin fetva vermedeki cesaret ve acelelerine hayretimden biraz paldir küldür girdim galiba yine odaya... Gürültü ondan olabilir..
Yoksa düzenli ordunun secaat arz etme kasitli merasim yürüyüsü adimlari degildi bunlar...
Alıntı Yap
biraz paldir küldür girdim galiba yine odaya... Gürültü ondan olabilir..
Evet pamfilya biraz öyle oldu galiba :oops:
men tesebbeha bi kavmin fehüve minhüm
kimki kendinden bir baska kavme benzerse ondandir
bu bir hadisi seriifdir ve anlamina gelirki sen onlarin (kafir, yahudi v.s.)gibi olmak istersen dinden cikarsin.
asker konusunda öyle degildir.
Orada baska kavme benzeme niyeti yoktur.
:x
Alıntı yapılan: racül - 24 Ekim 2005, 16:46:20
O dönemde hoca sayilmak icin degil, bir yerlerin serrinden emin olmak iicin degerli bazi hocalar da takmislar uzun süre..
Ünlü eniste hocaefendi de o dönemde sapka "tasirmis"...
Bir mahalde cocugun birisinin otobüste abdestcegizi gelmis. Bütün otobüsü yikmaya baslamis. Ototbüs de durabilecek durumda degilmis herhalde ki,
Annesi kadincagiz halden hale girmeye baslamis..
Eniste hocaefendi de usulca yaklasip elindeki fötr sapkayi usulüne uygun tutup kadincagiza uzatmis:
- Hanimefendi biz bunu ne günler icin tasiyoruz, gönül huzuruyla kullanabilirsiniz...
Harika. Allah rahmet etsin.
Alıntı yapılan: Gülfabrikasısahibi - 24 Ocak 2005, 23:27:03
Evet kardeşlerim yine önemli bir konu ile karşınızdayım bildiğiniz üzere nur talebeleri kesinlikle şapka takmaz velev ki askerdeki gibi bir zorlama olmadıkça benim anlamadığım acaba Bediüzzaman Hazretlerinden başka diğer islam alimleri bu konuda ne söylemiş.Bu konuda hüküm nedir gerçekten şapka takan kafir olur mu
bu husuda bediuzzamani öne sürmeye gerek yok sabka ve zünnar hususunda Allah rasülünün hadisi serifleri oldukdan sonra gerisini düsünmeye bile gerek yok.