Sadakat islami Forum

DİNİ KATEGORİLER => İSLAMİ SORULARINIZ VE CEVAPLARI => Konuyu başlatan: Miftahulkuluub - 07 Nisan 2004, 16:53:47

Başlık: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Miftahulkuluub - 07 Nisan 2004, 16:53:47
Tecrid-i Sarih tercümesinin 11. cildindeki Hadisi Şerifte buyruluyor ki;
[İstimaul melahi masiyyetün ve culusu aleyha fisgun ve telezzuzu bi ha küfrün.]

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."

Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı âleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadisten kasıt, çalgı âleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsiri İbni Kesir, Tefsiri medarik)

(Mevâhib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Bazıları, yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an-ı kerim dinlemelerine engel olmaya çalışıyorlar. Onlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)

Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki: (Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.
Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)

Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir. Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki:

(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar.) [Araf 157]

(Kur’anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik.) [Nahl 44]
Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyetleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]
(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]
(Kur’an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Çalgıları yok etmek için gönderildim.) [Ebu Nuaym]

(Cenâb-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı âletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ. Ahmed]
(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğaldığı ve içkiler mubah gibi içildiği zaman, bazı belalara maruz kalınır.)
[Tirmizi, Ebu Davud, İ. Mace, İ. Ahmed]

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı helal addedecektir.) [Buhari]
(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]
(Şarkıcı kadınlar ve çalgı âletleri çoğaldığı, bu ümmetin sonra gelenleri [türediler], önceki âlimleri kötülediği zaman bazı belaları bekleyin.) [Tirmizi]
(Kur’anı mizmarlardan okuyanlara Allah lanet eder) [Müsamere]

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı âletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-islâm Ahmed ibni Kemal efendi Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:
(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı âletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

Dün musikinin, çalgıların haram olduğunu âyet ve hadislerle bildirmiştik. Bugün de âlimlerden örnekler veriyoruz:

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: İmam-ı Zıyaeddin-i Şami, Mültekıt kitabında, (Hiçbir âlim, teganniye mubah dememiştir) buyurdu. (1/266)
Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)
Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)
Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)

Burhaneddin-i Mergınâni buyurdu ki: Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdid-i iman gerekir. Kuhistâni de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)
İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki: Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması câizdir. (R. Muhtar)

Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, geçerken duymanın haram olmadığını göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır.

Def, tanbur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır. (Berika)

Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid’attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.

Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlâk-ı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)
İncil’in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.

Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır. Böylece, nefsleri azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır. İslam dini, insanları bu felaketten korumuştur. (S. Ebediyye) [Yarın bir Rus yazarının müzik hakkındaki ilginç tespitleri]
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: tarihman - 03 Haziran 2008, 00:34:34
Şimdilerde müzik din adına yapılmaya başladı. Birisi kalkar müzikle ilahi söyler. Bir başkası Peygamber Efendimiz'in veladetini TV'de müzik eşliğinde yapar. Bir başkası dini hizmet yaptığını söyliyerek, Türkçe olimpiyatları adı altında müzik yarışması yapar vb.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: müteallim - 03 Haziran 2008, 01:11:18
Alıntı yapılan: tarihman - 03 Haziran 2008, 00:34:34
Şimdilerde müzik din adına yapılmaya başladı. Birisi kalkar müzikle ilahi söyler. Bir başkası Peygamber Efendimiz'in veladetini TV'de müzik eşliğinde yapar. Bir başkası dini hizmet yaptığını söyliyerek, Türkçe olimpiyatları adı altında müzik yarışması yapar vb.

bunlara katiliyorumda yakinda abd nin ilimli islam projesinde camilerdede mütikli ibadet baslarsa sasmayiniz.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Lika - 28 Aralık 2008, 05:42:52
Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid’attir.
Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.
Resulullah Efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. Resulullah Efendimiz SallAllahu Aleyhi Vesellem, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: krkkiran - 14 Kasım 2009, 21:21:16
ben amerika ve avrupa gezilerimde birçok kilisede farklı şekillerde ilahi okuduklarını gördüm bunların içinde çalgılı olanda vardı çalgısız olanda sanıyorum ilahi mevzuu çok eski bir gelenek maalesef müslümanlarada bulaşmış islamda ilahi adı altında hiçbir çığırtı yoktur zaten ilahi anlamı Allah tan gelen demek değilmi sümme haşa sanki Allah tan geliyoda bunun piyasası oluşuyor terk edin uymayın katılmayın bu cuma bizim camide hoca vaazdan sonra medinem diye ilahi okudu nerdeyse terk edecektim yok böyle bişey bidatlara durrrrrrrrrr
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Tuğra - 02 Aralık 2010, 01:13:46
Teşekkürler
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: müteallim - 02 Aralık 2010, 02:55:35
Alıntı yapılan: krkkiran - 14 Kasım 2009, 21:21:16
ben amerika ve avrupa gezilerimde birçok kilisede farklı şekillerde ilahi okuduklarını gördüm bunların içinde çalgılı olanda vardı çalgısız olanda sanıyorum ilahi mevzuu çok eski bir gelenek maalesef müslümanlarada bulaşmış islamda ilahi adı altında hiçbir çığırtı yoktur zaten ilahi anlamı Allah tan gelen demek değilmi sümme haşa sanki Allah tan geliyoda bunun piyasası oluşuyor terk edin uymayın katılmayın bu cuma bizim camide hoca vaazdan sonra medinem diye ilahi okudu nerdeyse terk edecektim yok böyle bişey bidatlara durrrrrrrrrr

bunlara ilahi yerine kaside desek daha iyi olur.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Derviı61 - 02 Aralık 2010, 10:23:21
Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

eyvAllah emeğinize sağlık müzik ruhun gıdasıdır diyenlere duyurulur..!!müzik ruhun gıdasi değil belasıdır..!!
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Günbatımı - 02 Aralık 2010, 14:57:42
Allah c.c. razı olsun...
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: gülbahçe43 - 11 Kasım 2011, 23:46:53
Allah razı olsun.cevabı kat-ı delil ile vermek çok yardımcı oldu.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: teffo79 - 25 Kasım 2011, 02:49:18
eyvAllah
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: muhabbeteri - 10 Ocak 2012, 17:17:10
Alıntı yapılan: gülbahçe43 - 11 Kasım 2011, 23:46:53
Allah razı olsun.cevabı kat-ı delil ile vermek çok yardımcı oldu.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Yurdum16 - 11 Ocak 2012, 05:37:56
calgi gunahdir haramdir tamam ama bu zamanda müzik öyle bir hayatmiza girmiski radyoyu aciyorsun calgili ilahiler televizyonu aciyorsun herseyde müzik,bir yerlerden illa calgi sesleri geliyor, calgi büyük günahlardansa biz bunun vebalinden nasil kurtulcaz ?sende dinleme derseniz,bu mümkün degil illa dinleniyor,mesela islami radyolarda sohbetlerde hocacalgi haramir diye fetva veriyor ardindan calgili ilahi yayinliyorlar,kati delillerle haramsa niye uyulmuyor veya dinlenir fetvasi varmi?
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: gilloo23 - 11 Ocak 2012, 08:54:22
Müzik, bizim Dinimiz açısından hoş görülmüyor demek en doğal hakkımızdır. Bazı hadislerle de bunu destekleyebiliriz

Verecegim bir ornek kesit:

Resulullah (a.s.) bir gün Hz. Aişe (r.anhuma) annemiz ile beraber duvarın dışından bakarlarken, bedevi bir topluluğun düğün yaptıklarını def ve davul çalarak oynadıklarını görmüşler. Aişe annemiz çenesini Resulullah (a.s.) efendimizin kolunun üzerine dayayarak bir müddet seyretmiştir. " Bu kadar yeter mi Ya Aişe ?" sözüne annemiz "biraz daha" diye cevap vermiştir. Bir müddet daha seyrettikten sonra "bu kadar yeter ya Aişe" diyerek içeriye girmişlerdir. Çalgı ve müzik haram ilan edilecek olsaydı Resulullah (a.s.) haram ölçüsünü koymaya en ruhsatlı insandır. O neden ile, müctehidler "haram" diyememişlerdir.

Bizim kat'i bir sekilde haramdir dememiz cok zor olsa gerek. Muzigin turune gore insanlari İçerisinde dine, imana muğayir ve cinsel tahrik edici; söz, ses, tarz, görüntü iceriyorsa kufre goturen bir sebep olarak gorulup kacinilmasi icab eder.

Ama bir insan herhangi muzik ile yapilmis ilahi ile kendinden gecip Allaha yaklasiyor ve huzunleniyorsa daha dikkatli oluyorsa direk buna haram demek de bizi asan bir konu olsa gerek...Orneklerde verilen muctehidlerin hepsinin cok asirlar once geldigi goz onune alinacak olunursa bence bu devri bilen buyuk alimlerin goruslerine basvurmak gerekir.

Ayrica sunu unutmuyalim ki aci veriyor olsa bile gunumuzde hangi tur muzik ve sarkilarin tuttugu malum. Bu kadar buyuk bir kesim karsimizda var iken birden dinlemeyin haram deyip urkutursek istenilen mesaji verememis oluruz. Insanlara birseyler ogretilip takva beklenilmeli...

Bu soyledilerimden yukarda arkadaslarin dediklerine katilmiyorum demek degil bu, katiliyorum ama hakkinda ayet ve hadis ile kesin haramdir yapmayin deilmiyen bir konuda kendimiz elimizden geldigince yapar dinlemeyiz ve insanlara da kavli leyyin ile anlatiriz.

Ayrica turkiye ve islama hizmet etmeye calisan insanlara da bir laf burdan vuralim demek , etik olmasa gerek...Yilbasi ve buna benzer programlarda kulturumuzu yok eden programlarin yapildigi bir ulkede ilk defa birileri kalkip Efendimizi anma ve dogum gunu kandil programi yapiyorsa, eksiklikleri olsada, baslangic icin cok guzel olsa gerek diye dusunuyorum....

Ayrica soralim kendimize oyle bir programda 3-5 halk asigi cikip yalin sesle kasideler okusa kac kisi dinler veya izlerdi...buna yorumu yazip elestiren arkadasta bende dahil....

Rabbim takva ile hayatlarini surduren altin neslin gelmesini biran once nasip etsin islam dunyasina, ki boyle teferruata ait meseleleri konusmayalim(islam alemi kan agliyor, milyonlarca imansiz insan disarda geziyor dunyada, heryerde zulum, faiz , teror, fuhus, vs ...bu muhim konulara kiyasla biraz daha az onemli gorunuyor olsa gerek)

DINLENMEMELI MUZIK ILE AMA KESIN HARAM DEMEK TE BU DEVIRDE MUCTEHID OLMAYAN BIZLERE DUSMEZ KANATIMCE... 
Başlık: Büyük Alimlerden Deliller
Gönderen: Tuğra - 11 Ocak 2012, 13:40:12
Hak sevgisi ile sima dinleyen sıddık, nefse uyup dinleyen zındık olur. (Siyerül-aktab)

İmam-ı Şa'rani hazretleri buyuruyor ki:

"Hakim-i Tirmizi'nin Nevadiru'l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz, (Her kim şarkı sesine kulak verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu. Oradakilerden biri tarafından, (Ya ResulAllah, ruhaniler kimlerdir?) diye soruldu. Resulullah da, (Cennet ehlinin okuyucularıdır) buyurdu. (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi)

İmam-ı Birgivi hazretleri buyuruyor ki:

Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivi)

Dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)

Teganni ile şarkı söylemek ve dinlemek haramdır. Tekkelerde ilahiler okuyarak raks etmek, oynamak, dönmek haramdır. Şimdi, dinden haberi olmayan fasıklar, böyle tarikatçılık yapıyorlar. (Fetava-yı Hindiyye 5/352)

Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

Nasslardan hüküm çıkaran ulemanın açıklamaları şöyledir:

İslâm âlimleri buyuruyor ki:

İbni Hibban'ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı aletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-İslâm Ahmed İbni Kemal efendi hazretleri Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:

(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."

Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)

İncil'in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs'ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.
Başlık: Deliller
Gönderen: Tuğra - 11 Ocak 2012, 13:44:26
Çalgı dinleyenin veya ipek giyenin şahitliği kabul edilmez. (İhya 4/41)

Çalgı aletlerinin imalinden kaçınmak, zulümden kaçınmak olur. (İhya 2/218)

Gizli haram işlenen eve girmek yasaktır. Ancak dışarıdan duyulacak şekilde içeride çalgı çalınıyorsa, bunu duyanların içeri girip çalgıları kırması caizdir. (İhya 2/802)

Başlık: Deliller
Gönderen: Tuğra - 11 Ocak 2012, 13:46:10
"Bugün, şeyhlerinin amellerinden başka bir şeye bakmayan ve kulak asmayan sofiyye, raks ve semâ'ı dinleri ve şerîatleri hâline getirmişlerdir. Şeyhlerinin amellerine istinad edip, onu, tâatları ve ibâdetleri olarak kabûl etmişlerdir. 'Onlar öyle kimselerdir ki, dinlerini bir oyun bir eğlence haline getirmişlerdir...'(S.A'râf, 51)

Yukarıdaki rivâyetlerden anlaşılmış oluyor ki; bir kimse, haram bir fiili güzel kabul ederse, İslâm zümresinden çıkar, mürted olur. Bunun üzerine, semâ ve raksmeclisine tâ'zim etmenin; hatta, onu ibâdet ve tâat hâline getirmenin şenâetini (fenalığını) düşünmek lâzımdır!.." (Mektûbât, 1, 266)
Başlık: Deliller
Gönderen: Tuğra - 11 Ocak 2012, 13:46:54
Tabiinin büyüklerinden Nafi anlatır:

Abdullah ibni Ömer ile beraber gidiyorduk. Ney sesi işittik. Abdullah, kulaklarını parmakları ile kapadı. Oradan hızla uzaklaştık. Ney sesi daha işitiliyor mu, dedi. Hayır işitilmiyor dedim. Parmaklarını kulaklarından ayırdı. Resulullah da böyle yapmıştı dedi. Nafi, sonra dedi ki, ben o zaman çocuk idim. Bundan anlaşılıyor ki, Nafi'ye kulaklarını kapamasını emretmemesi, çocuk olduğu için idi. Çünkü çocuk isteyerek dinlese de ona günah olmaz. Yoksa, Abdullah takvası sebebi ile kulaklarını kapattı demek doğru değildir. Nafi, böyle yanlış anlaşılmaması için, çocuk olduğunu bildirdi. (Eşiat-ül-lemeat)

Müziği helal göstermek için, hadis-i şerifleri ve olayları değiştirenler için, yukarıda delil gösterdikleri olayda Peygamber efendimizin mübarek kulaklarını kapatması kendi aleyhlerine delildir. Madem Peygamber efendimiz güya çalgıya müsaade ve teşvik etti, niye mübarek kulaklarını kapatıyor? Kapatmasına lüzum yoktu ki. Buradan İslam âlimlerinin çıkardığı hüküm, müziği istemeyerek duymanın haram olmadığıdır. Özel dinlemek ayrı, gayri ihtiyari duymak ayrı. Abdullah bin Ömer hazretlerinin de yaptığı gibi yapmak dinin emridir.

Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır. (Dürr-ül-mearif)

Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, "Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı" dedi ve onu çıkardılar. (Buhari)
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: osmanlı - 11 Ocak 2012, 20:04:04
muhterem cillo23 ;

Diyorsun ki siz müçtehitmisiniz? Zaten iyice okursan sana müçtehit ve imamlardan anlatmışlar. Kendi kaflarından değil. Ayrıca adam kazanacağız diye dinimizi ucuza mı satalım? Ne söylemek istediğini anlaya bilmiş değilim. Din tabiri caiz ise rasyonalist akılla anlaşılmaz. Ancak bu cepheden bakanlar dine TABU derler. Doğru din tabudur. Akide ve kaideleri münazara edilmez. Ya kabul ederiz yada kabul etmeyiz. Üçüncü bir şık yoktur.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Mücteba - 11 Ocak 2012, 20:20:40
Müzik ve teganni hakkında kapı aralamak isteyenlere İmam-ı Rabbani (k.s.) Hazretlerinin tüm kapıları kapatan Mektûbu Şerif'inden ..

...

İmam-ı Hûda Ebu Mansur Matüridî'den hikâye edildiğine göre şöyle demiştir:

"Zamanımızın Kurralarından birine, (teganni ile) Kur'an okurken:

'Güzel ettin..' diyen kâfir olur.. Karısı kendisinden boş olur. Allah-ü Taâlâ, onun bütün hasenatını iptal eder.

Kazı Zahirüddin'in, Ebu Debusi'den naklen şöyle dediği anlatıldı:

Bir kimse, muganniden teğanni (şarkı veya benzeri) ya da haram olan bir fiil görse; bunu da inanarak veya inanmayarak güzel kabul etse; derhal mürted olur. Zira: Şeriat hükmünü batıl saymış olur.

Bir kimse, şeriat hükmünü batıl sayarsa., bütün müçtehidler katında o mümin değildir. Allah-ü Taâlâ, onun taatını kabul etmez. Bütün iyiliklerini iptal eder. Allah-ü Taâlâ, bu gibi şeylerden bizi korusun.

Teğanninin haram oluşu hakkında âyetler ve hadisler cidden çoktur. O kadar ki, onları saymak zordur.

Durum anlatıldığı gibi olunca, bir şahıs, teğanninin mubahlığı üzerine, mensuh bir hadis, şaz bir rivayet anlatırsa., buna itibar edilmez. Zira, vakitlerin hiç birinde, fakihlerden hiç bir fakih, teğanninin mubah olduğu Hakkında fetva vermemiştir. Raks edip ayak vurmaya cevaz vermemiştir. Nitekim bunlar, İmam-ü Hümam Ziyaeddin Sami'nin Multakat risalesinde anlatılmıştır.

Sofiyenin amelleri, helâl ve haram işinde senet değildir. Onları mazur görmemiz yetmez. Onları ayıplamayız; işlerini Allah'a ısmarlarız.

Burada muteber olan, İmam Ebu Hanife'nin, İmam Ebu Yusuf'un, İmam Muhammed'in kavlidir. Allah onlara rahmet eylesin..


[İmam-ı Rabbani (k.s) Hazretleri - Mektubat-ı Şerife, 1. Cild, 266. Mektub]
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: gilloo23 - 17 Ocak 2012, 08:22:47
Sevgili dostlar,

Amacimiz burada bilgi paylasimi diye dusunuyorum.... Sirf benim dedigim dogru olsun diye gunumuzde yeniden yorumlanmasi gereken konuyu israrla kopyala-yapistir ile yazmak cok dogru olmasa gerek...

Tugra isimli arkadas, tesekkur ediyorum yazilarin ve yorumlarin icin ama raks meclisleri deyince aklina acaba ne geliyor paylasabilirmisin....? Mehmet Emin AY'in veya abdurrahman onulun muzikli ilahilerinde muzik ile dini muhteviyatli seyleri dillendirmek bildigimiz RAKS mi oluyor....

Ayrica OSmanli isimli arkadas, dinimizi ucuza satmak tan kastin AllahIN AYETLERINI UCUZA SATMAYIN mealindeki ayet ise lutfen Sebeb-i Nuzulune bakiniz. kulaktan duyma yorum ayetler icin dogru degil.

Bu devirde bircok muslumanin Allah ve dini temalari iceren muzikleri dinliyor olmasi bu konunun gunumuzce degerlendirilmesi lazim dedim...helal demedim...

SON OLARAK TA ... ISRARLA BU FETVALARI ONUMUZE SUNAN ARKADASLARIN MUZIK DINLEMEDIKLERINI ANLIYORUM...SAYET DINLIYORSADA NE KADAR BUYUK BIR VEBALE GIRDIKLERINI HATIRLATMAK ISTERIM..MALUm RABBIMIZ DIYOR "NEDEN YAPMADIKLARINIZI SOYLUYORSUNUZ?" diye.

Lutfen unutmayalim ki " Medenîlere galebe ikna iledir" israr etme ve dayatma ile karsidaki en fazla savunmaya cekilir ve yanlista olsa fikrinde israrci olur.

Saygilar

Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Mücteba - 17 Ocak 2012, 13:04:15
Alıntı yapılan: gilloo23 - 17 Ocak 2012, 08:22:47

.... Sirf benim dedigim dogru olsun diye gunumuzde yeniden yorumlanmasi gereken konuyu israrla kopyala-yapistir ile yazmak cok dogru olmasa gerek...


g2))
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: matur - 28 Mart 2012, 17:28:46
siz böle diyosunuz ama  eskidende ayşe validemiz elinde defle çalar oynaömazlar mıydı onların yanında durmakta mı fasıklıktı o zaman ....hz ayşe validemiz mi yoksa hz hatice mi pek hatırlamıyom ama işte her neyse böle def çalarken arkalarında bi erkekte dinlemişmiş ben öle biliyorum yanlış biliyosamda Allahım affetsin beni ve cümle kardeşlerimizi tabii a34))
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: azizistanbul - 28 Mart 2012, 17:45:15
  g2))
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: azizistanbul - 28 Mart 2012, 17:48:18
Alıntı yapılan: fatma turgut - 28 Mart 2012, 17:28:46
siz böle diyosunuz ama  eskidende ayşe validemiz elinde defle çalar oynaömazlar mıydı onların yanında durmakta mı fasıklıktı o zaman ....hz ayşe validemiz mi yoksa hz hatice mi pek hatırlamıyom ama işte her neyse böle def çalarken arkalarında bi erkekte dinlemişmiş ben öle biliyorum yanlış biliyosamda Allahım affetsin beni ve cümle kardeşlerimizi tabii a34))

dini mevzularda miş miş li konuşulmaz. Açarsınız kitabı hadisi şerifi gösterirsiniz hatice validemiz mi ? fatıma validemiz mi ? şarkı söylemiş miş arkada da erkekler dinlemiş miş ! mi neymiş  sen  hatice validemizi veya fatıma validemizi haşa şarkıcı yaptın.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: tk1978 - 29 Mart 2012, 00:10:08
Alıntı yapılan: matur - 28 Mart 2012, 17:28:46
siz böle diyosunuz ama  eskidende ayşe validemiz elinde defle çalar oynaömazlar mıydı onların yanında durmakta mı fasıklıktı o zaman ....hz ayşe validemiz mi yoksa hz hatice mi pek hatırlamıyom ama işte her neyse böle def çalarken arkalarında bi erkekte dinlemişmiş ben öle biliyorum yanlış biliyosamda Allahım affetsin beni ve cümle kardeşlerimizi tabii a34))

Ah Bu Cehalet

Kafası çalışmaz hiç bir şey bilmez
bilmediği şeyi bilene sormaz
birlik beraberlik bundandır olmaz
felaket cehalet ah bu cehalet

Bir şeyi bilir gibi boşuna öter
umulmadık yerde ortada biter
rezil eder seni dersenki yeter
ne büyük felaket ah bu cehalet


Kemal Gülal
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: canbil - 16 Nisan 2012, 15:45:28
Çalgı dinlemek haramdır, günahtır.
İbadete çalgı karıştırmak, çalgılı ihali söylemek küfre sebep oluyor.
Özellikle istirhamım tüm din kardeşlerimden küfre sebep olan bilgileri en iyi şekilde öğrenmeleri.
Çünkü küfre düştükten sonra ne kadar ibadet yapsakda boşa.
Bu yüzden küfrü gerektiren halleri ve sözleri iyice öğrenelim ve öğretelim.
Dua ederkende
''Allahım, bilerek veya bilmiyerek küfre (şirke) düşürücü bir söz söyledim veya bir iş yaptımsa pişman oldum beni affet'' diye dua etmelidir.
Çok önemlidir.

Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: Mücteba - 29 Mayıs 2012, 01:40:12
Günümüzün en yaygın fitnelerinden olan müzik ...
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: azizistanbul - 29 Mayıs 2012, 12:46:30
Alıntı yapılan: gilloo23 - 17 Ocak 2012, 08:22:47

Ayrica OSmanli isimli arkadas, dinimizi ucuza satmak tan kastin AllahIN AYETLERINI UCUZA SATMAYIN mealindeki ayet ise lutfen Sebeb-i Nuzulune bakiniz. kulaktan duyma yorum ayetler icin dogru degil.


SON OLARAK TA ... ISRARLA BU FETVALARI ONUMUZE SUNAN ARKADASLARIN MUZIK DINLEMEDIKLERINI ANLIYORUM...SAYET DINLIYORSADA NE KADAR BUYUK BIR VEBALE GIRDIKLERINI HATIRLATMAK ISTERIM..MALUm RABBIMIZ DIYOR "NEDEN YAPMADIKLARINIZI SOYLUYORSUNUZ?" diye.




bende size Saff süresi 2. ayeti kerimesi olan " Yapmadığınız şeyleri niye söylüyorsunuz" mealindeki ayeti kerimenin sebebi nüzülüne bakmanızı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: osmanlı - 29 Mayıs 2012, 20:52:52
Ben Hz. Allahın Ayetlerini ucuza satmayı kast etmedim. Sizin ilk söylediklerinizde Hz. Peygamberimizi anma gecesini analatırken bir benzetme yapmışsınız. Şöyelki ; "Efendimizi anma ve dogum gunu kandil programi yapiyorsa, eksiklikleri olsada, baslangic icin cok guzel olsa gerek diye dusunuyorum....

Ayrica soralim kendimize oyle bir programda 3-5 halk asigi cikip yalin sesle kasideler okusa kac kisi dinler veya izlerdi..." Dikkat ediniz efendim bu programa katılanların kahir ekseriyeti bir cemaat veya cemiyete mensup. Cemaat erbabı bir insanı neye ve ne için tekrar kazanacaksınız? Zaten kazanılmış biridir. Cemaat terbiyesi olan bir kimse bu şekilde Peygamberimizi anmaz ! Kusura bakmayın.

Aslında avatarınızda ki tavşan ve sulieti çok güzel bir ifade. Bu mevzuda malesef birçokları gölgeye takılırken ve gölgeyi hakikat kabul ederken, tavşanı gören yok !

Tamam birde size zahmet şu soytarıları bir izleyin sonra tefsir  edersiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=bwEsBBa9hw8

Son olarak bu mevzuda yazan bir iki arkadaş (mücteba tuğra miftahulklup) kopyala yapıştırcı değillerdir. Okuyup paylaşan kimselerdir.  DEDİKLERİNİDE YAŞAYAN KİMSELERDİR. Lütfen başka forumlarla karıştırmayın.

Selametle

Başlık: Ynt: Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?
Gönderen: gariban. - 30 Mayıs 2012, 01:09:37
Alıntı yapılan: mazhar - 29 Mayıs 2012, 23:44:04
Alıntı YapLutfen unutmayalim ki " Medenîlere galebe ikna iledir" israr etme ve dayatma ile karsidaki en fazla savunmaya cekilir ve yanlista olsa fikrinde israrci olur.

İslam da taviz yok ! birilerinin keyfi kaçar diye,ikna olmaz diye, aslımızı ve astarımızı bozamayız...

Islamda taviz yok ama Ilahilerin %98 sazli sözlü bazi bakiyorsun saziyla kemanesiyle türkü dersin basliyor ilahi söylemeye