GÜNAHI GİZLEMEK
Allahu teala işlediğimiz günahların hepsini bilir. Böyle olunca bunları insanlardan gizlemenin riya olduğu hatıra gelirse de böyle değildir. Günahını açıklamak ilan etmek ayrı bir günahtır. Mümin günahların aşikare yapılmasından Allahu tealanın hoşlanmadığını ve gizlenmesini sevdiğini bildiği için kusurlarını gizlemelidir. Mümin haya sahibidir. İşlediği günahtan utanır ve pişman olur. Utandığı için kusur ve günahlarını gizler. Bu güzel bir vasıftır. Yanlış ve tehlikeli olan Allahın bildiğini insanlardan saklamak değil, mütteki olmadığı halde kendini takva sahibi göstermek için kusurlarını gizlemektir. (İHYAYI ULUM C.3 S.222 – TERCÜME C.3 S.686 – 688)
MEYVE VE SAİR YİYECEKLERDEKİ KURTLAR
Meyve, peynir vs. deki kurtlar canlandıktan sonra velev ki ölmüş olsun meyveden ve yiyecekten ayrı olarak veya meyve ile beraber yemek caiz olmaz. Ruh verilmeden yemek mübahtır. Meyvelerin hepsinin içine bakıp yemek mümkün olmadığından bilmeden meyve ile yemekte beis yoktur. Çünkü bundan kaçınmak mümkün değildir. Diğer üç mezhebe göre meyveleri, sebzeleri, buğday ve pirinç gibi şeyleri içindeki kurtlarla yemek caizdir. Arı kurdu ve ipek böceği kurdu da böyledir. Et veya başka şeyin kurdu çorbada pişip dağılırsa çorba içilmez eğer dağılmazsa içilir. Bozulmuş ve kokuşmuş eti yemek haramdır. Sümüğü toplayıp yutmak mekruhtur. İçinde insan teri ve balgamı veya göz yaşı bulunan çorbanın içilmesi caizdir. Ancak galebe ederse tabiaten iğrenç olur. Şarap içermiş gibi su içmek haram olur. Mai müstemel (kullanılmış su) içmek mekruhtur. Kadının içtiğinden artan yabancı erkeğe ve erkeğin içtiğinden artan yabancı kadına mekruhtur. (H. ALAİYYE S.226 – 227 – 228 – 273)
KADININ İŞÇİ VE MEMUR OLARAK ÇALIŞMASI
Asıl olan kadının evinde oturmasıdır. Bununla beraber kadın evli ise kocasının, bekar ise babasının izni ile ve kendi isteği ile erkeklerle karışık olmamak şartıyla çalışabilir. Kendisi istemez ise kocası veya babası bir iş yerinde çalışmaya zorlayamaz. Çünkü kadının nafakası kadın zengin bile olsa kocası üzerinedir. Baba evinde ise, fakir ise nafakası babasına, babasının gücü yetmiyorsa diğer asabesine (yakın akrabalarına) borçtur. Eğer kendisi çalışmak isterde kocası veya babası izin vermezse yine çalışamaz. Çünkü evinden izinsiz dışarı çıkamaz. (BEDAYİ C.4 S.373 –C.4 S.35 – C.2 S.331)
Aynı zamanda bir kişi bir arkadaşının günahını, ayıbını saklıyorsa ona da sevap vardır.