Eski Mısır müftülerinden Muhammed Mahluf sarık sarmanın sünnet olduğuna fetva vermiştir.1)
Dürrülmuhtar ve Fetavihindiye’de “Zimmîler 2) hangi renk olursa olsun sarık sarmaktan men olunur” demiştir.3)
İmam-ı Rabbanî Müceddid’i elfi sâni Hazretleri de “Zimmî, din ehli ve ilim ehline mahsus sarık ve elbise gibi şeyleri giyemez” demiş olup sarığın ehli İslâm’a, hususiyle ulemaya mahsus olduğunu beyan etmiştir.4)
Sarığın ucunu sırtının ortasından aşağıya sarkıtmak müstehaptır. Bunun miktarında ihtilâf olundu. Bazıları bir karış, bazıları sırtının ortasına kadar, bazıları da oturacağı yere kadar sarkıtır dediler.5)
Sarığın ucunu sırtının ortasına kadar sarkıtmak müstehaptır.6)
--------------------------------------------------------------------------------
1) Muhammed Mahluf Elfetavişşer’ıyye
2) Zimmi: İslam devleti tebeaasından olan gayri müslim.
3) Dürrülmuhtar C.4 S.207
4) M.İ.R. C.1 S.381 Mektup: 313
5) Fetavilhindiye C.5 S.330
6) Hülasatülecvibe C.2 S.163
silindi