Çocuklara, gençlere bir şeyler öğretirken, yöntemleri gözardı etmeyin...
Çocuklara, gençlere bir şeyler öğretmek onlara yeni beceriler kazandırmak çok zevkli bir uğraştır. Fakat bazen bu süreç sıkıntılı da olabilmektedir. Bir insanın diğerine bir şeyler öğretme çabasını değişik öğeler etkiler.
Psikoterapi ve ilaç tedavisi ile tedavi edilmeye çalışılır. Çocuğun yaşına uygun psikolojik gelişimi açısından bu türlü problemlerin halledilmesi çok önemlidir.
Annelerin çocuklarının bu türlü durumunu daha önceden farkına vardıklarında gerekli önlemleri almaları uygun olur. Eşlik eden başka problemlerin olup olmadığı araştırılmalıdır. Çocukluk çağı depresyonlarında, sosyal fobilerde, kaygı durumlarında, travma sonrası stres bozukluğunda, aileyi etkilemeye devam eden stres faktörlerinde, bu türlü bir duruma daha fazla rastlanır ve ayrılma kaygısı durumunun şiddetini bu türlü durumlar artırır.
Öğrenme nereden başlar?
Öğrenme doğumdan başlayarak öncelikle aileden sonra öğretmenlerden çevreden arkadaşlardan deneyimlerden elde edilen davranışları kapsar. Öğrenme yalnız okulda değil, yaşamın her alanında sürer. Öğrenme evrensel bir uğraştır. Anne babalar çocuklarına, işverenler işçilerine, eşler birbirlerine, öğretmenler öğrencilerine bir şeyler öğretirler.
Öğretme tarzı nasıl olmalı?
Çocuklara gençlere bir şeyler öğretmek onlara yeni beceriler kazandırmak çok zevkli bir uğraştır. Fakat bazen bu süreç sıkıntılıda olabilmektedir. Bir insanın diğerine bir şeyler öğretme çabasını değişik öğeler etkiler. Bu öğelerden en etkilisi öğretme tarzının etkinliğidir.
Öğretmenin ne öğrettiği, nasıl öğrettiği, kime ne öğretmeye çalıştığıdır. Öğrenmek ve öğretmek iki farklı kavramdır. Öğrenme-öğretme sürecinin etkili oluşabilmesi için iki kişi arasında çok özel bir ilişkinin kurulması gereklidir . Konuşma burada önemlidir. Övgü öğrencinin gereksinimlerine saygı duyma, sınıf ortamı, sevecen bir tarz, iletişim, öğrenme özgürlüğü öğrenmede önemli kavramlar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Öğretmen öğrenci ilişkisinde iletişim engelleri
1) Emir vermek, yönlendirmek, " şikayet etme, dersini çalış "
2) Uyarmak gözdağı vermek " iyi not almak istiyorsan kıpırda biraz "
3) Ahlak dersi vermek " okulda yalnızca çalışmalısın "
4) Öğüt vermek, çözüm ve öneri getirmek " senin yapman gereken zamanını iyi planlamak. Sonra bütün ödevlerini yap. "
5) Öğretmek, nutuk çekmek, mantıklı düşünceler önermek "ödevini tamamlamak için sadece 10 gün kaldığını hatırlasan iyi olur. " Öğrencilere kendi sorunlarını çözme öğretilmelidir .
6) Övmek, aynı düşüncede olmak, olumlu değerlendirme yapmak . " sen gerçekten yeteneklisin , eminim bunu yapmanın bir yolunu bulursun"
7) Güven vermek desteklemek, avutmak, duygularını paylaşmak. " Böyle hisseden tek kişi değilsin , zor görevlerde bende aynı şeyi hissederdim, ama o kadar zor olmadığını göreceksin "
UZM. DR. SERDAR ALPARSLAN- DR. AHMET ÇEVİKASLAN
Bugün
teşekkürler....öğretmenler.......
kısmi öğretmenlerimiz oldukça eğitimsizler
hatta çoğu
ögrenciye verecek bişeyleri yoktur............
Öğretmenlere eğitimsiz demek doğru olmaz, çünkü yukarıda zikredilen konuların daha geniş kapsamlısını üniversitedeki eğitim derslerinden elde ediyorlar. Sıkıntı üniversite bittikten sonra başlıyor. Devlet memuru olup bir okula kapak atıldıktan sonra bir rahatlık başlıyor, nasıl olsa her ay maaş geliyor, salla başı al maaşı hesabı. a30)) Dersin yarısında kendi siyasi ideolojilerini çocuklara empoze etmeye çalışıyor, zaten yarısıda yoklama, dur oğlum - sus kızımla geçiyor. -))?
Bunun ilacı yine iman ve vijdan meselesi. İmanlı yetişecek olan bir nesil bu sıkıntıyı aşabilir. Bunun dışında şimdiki gibi herşeyi parasal yönden bakan bir nesil döngüsü içine gireriz. g2))
Konu genelinde öğretmenlere hitap etmiyor zaten, eğitiminin anne ve baba ile başladığı, geniş manada eğitimin toplumla içiçe olduğu da vurgulanıyor. Son bölümdeki öğretme tarzı ise Gagne'nin öğretim metodlarından halledilebilir.
Paylaşım için teşekkürler Tuğra kardeşim. :)
öğretmenin ögrencinin yaşamına çok etkisi vardır.
her anlamda .
öğretmenin öğrenciye en küçük bir anlayışı öğrencinin tüm yaşamını etkileyebilir.
eğitimmi müfredatmı şartlarmı bilmiyorum ama yetersiz olduklarını düşünüyorum.
Bence öğretmenlerin tavır ve davranışları çocukları olumlu yada olumsuz olarak çok etkiler. Özellikle ilkokul öğretmenleri. çocukların çoğu öğretmenini örnek alır.Mesleğini özveriyle yapan binlerce öğretmenin yanında maaş için yapanlarda vardır. Tüm öğretmenlerin görevlerini hakkıyla yapmaları dileğiyle....
teşekkürler