beş vakit için de gece yarısı kaza namazı kılmaya başlayacağım. ikamet getirerek tek bir ezan okunması yeterli deniyor. tek bir ezan ya da her vaktin kazası için ezan okumak arasında kaldım. ne yapmalıyım. bir de bu vitr namazının kazası vacip oluyor, yazısını okudum da. niyet ederken, üzerimde olan bir yatsı namazını kaza etmeye dediğimizi düşünürsek, bu vitr namazı kazası için de yine üzerimde olan bir vitr namazını kaza etmeye mi demeliyim. son sorum da beş vaktin kaza namazı sonrası tesbih bölümlerini ayrı ayrı mı yapacağız yine? bir akıl, fikir verirseniz makbule geçecek. teşekkürler.
tesekkürler kardesim bizler icin de dua ediverin bir ezan yeter niyet ettim Allah rizasi icin vakti gelipte kilamadigin su namazi diye niyet edersiniz vitir vacip de ayni tesbih ve dualarini sonunda yaparsiniz bir mahsuru yok
Değerli Kardeşimiz;
Ezan ve kamet sünnettir. Bunlar okunmadığında da kılınan namaz geçerli olur.
Evde veya kırda tek başına kılınacak farz namazlar için, hem ezan, hem de ikâmet getirilmesi daha faziletlidir. Fakat ezan terk edilebilir, sadece ikamet de yeterlidir. İkâmetin terkiyle sadece ezan okunması ise mekruhtur.
Bu konuda Hz. Selmandan şu hadisi şerif rivayet edilmiştir. “Bir kimse boş bir yerde bulunup da namaz vakti girse, abdest alsın. Eğer yalnız ikamet alırsa, kendisiyle birlikte iki melek namaz kılar. Eğer hem ezan okur, hem ikamet alırsa, kendisiyle beraber cünudu ilahiyyeden iki ucu görünmez bir cemaat namaz kılar.”
• Birden Fazla Kaza Namazı Kılınırken, Namaz Sayısınca Ezan ve İkâmet Getirmek Lâzım mıdır?
• Farklı kaza namazları başka başka yerlerde kaza edildiği takdirde, her biri için ayrı ezan ve ikâmet lâzımdır. Aynı yerde kaza edilirse, her biri için ayrı ayrı ezan ve ikamet daha faziletli ise de, ilk kaza namazı için ezan ve ikamet, diğerleri için sadece ikâmet de yeterlidir.
ayriyeten vitir namazi icin niyyet etmek lazin isede ezan ve kamet lazim degildir,
Peygamber efendimiz, namazınız kazaya kalınca ikamet okuyun buyurdu.
Önemli Hatırlatma;
Farz namazı, özrü olmadan kazaya bırakmak haramdır. Bu günah kaza edince affolmaz. Kaza ettikten sonra, ayrıca tevbe etmek de gerekir.
Kaza edince, yalnız namazı kılmamak günahı affolur. Kaza kılmadan tevbe edilince, terk günahı affolmadığı gibi, tehir günahı da affolmaz. Zira tevbenin kabul olması için, günahtan sıyrılmak şarttır. (Dürr-ül-muhtar)
Alıntı yapılan: amanbe - 18 Mayıs 2010, 15:40:24
Alıntı yapılan: Tuğra - 29 Ekim 2008, 00:42:34
Peygamber efendimiz, namazınız kazaya kalınca ikamet okuyun buyurdu.
Bu hadis-i şerifin kaynağını gösterebilir misiniz?
"Müşrikler, Hendek Savaşı'nda Resûlullah'ı dört vakit namaz kılmaktan alıkoydular. Nihayet, gecenin Allah'ın bildiği kadar bir kısmı geçtikten sonra Bilâl ezan okudu ve kamet getirdi; Rasülullah (s.a.v.) ikindiyi kıldırdı; sonra Bilâl kamet getirdi, Hz. Peygamber akşam namazını kıldırdı; sonra kamet getirdi, Rasülullah (s.a.v.) yatsı namazını kıldırdı" (Buhârî, "Mevâkıt", 36, 38; Tecrîd-i Sarîh Tercümesi, II, 535).