بسم الله الرحمن الرحيم
<< يا حار ق القرآن تدخل الجنة >>
yukardaki metnin irabi, sarf ve nahivdeki konumu ve tercümesi nasil oluyor?
اللهم صل على محمد وآل محمد...
بصراحه..ماشاء الله عليك يا أخ علي الحيدري ..
يا حارث ق القرآن تدخل الجنة
حار = حارث
ق= كما وضحتها أخي بأنها فعل الأمر من وقى
وأسمحوا لي أوضحها ..
الحال فيها كحال كلمة صاحب عندما ترخم فتقال صاح
وأصاح تقابل أصاحب ((أي ياصاحب والألف نداء للقريب دون البعيد ))
وفي ترخيم مالك يامال وفي ترخيم حارث يا حار
والترخيم هو حذف نهاية الكلمة... والأسماء التي يجوز ترخيمها هي:
الأسماء المؤنثة و التي آخرها تاء التأنيث: يا نجا (يا نجاة),
أسماء العلم الرباعية فأكثر: يا صاحُ (يا صاحب). ويكون تحريكه اما مثلما كان قبل الحذف أو يبنى على الضم
موفقين جميعا لكل خير
peygamberlerin isimleri gayri munsarıfdır ancak bazıları munsarıftı bunlar hangi peygamberin isimleriydi ?
Alıntı yapılan: "rahname"peygamberlerin isimleri gayri munsarıfdır ancak bazıları munsarıftı bunlar hangi peygamberin isimleriydi ?
(Muhammed)haric geri kalanlar gayri munsarifdir.muhammed munsarifdir.
peygamber isimlerinden munsarıf onlarda "sanşemele" harfleri ile ifade edilir sad: salih (a.s), nun:nuh(a.s) ,şın:şuayb(a.s.) ,mim :MUhammet (S.A.V) lam lut (a.s) ,he:hud(a.s.) dır.
kafiye 8.saife 7 numaralı haşıye
Allah razı olsun cevablar için :x
İğrab-ı takdirinin 7.mevzisinde diyor ki;kendisinde ta-ü te'nis olacak ve tenvin-i temekkün ile tenvinlenmeyecek.Bu durumda temekkünün gayrı her tenvinle tenvinlenebilir mi? Mesela Hıneiz kelimesinin iğrabı üç ahvalde takdiri midir?
Alıntı yapılan: "tibet"İğrab-ı takdirinin 7.mevzisinde diyor ki;kendisinde ta-ü te'nis olacak ve tenvin-i temekkün ile tenvinlenmeyecek.Bu durumda temekkünün gayrı her tenvinle tenvinlenebilir mi? Mesela Hıneiz kelimesinin iğrabı üç ahvalde takdiri midir?
hiyneizin mebni olmasi lazim.irabi takdiri olmasi lazim igrabi takdiri mugrabdir.
ابن عمر أن رجلا قال يا نبي الله أي البقاع خير وأي البقاع شر قال لا أدري حتى أسأل جبريل فسأله فقال لا أدري حتى أسأل ميكائيل فجاءه فقال خير البقاع المساجد وشر البقاع الأسواق وقال النبي صلى الله عليه وسلم لجبريل أي البقاع خير قال لا أدري قال فاسأل ربك عن ذلك فبكى وقال يا محمد ولنا أن نسأله هو الذي يخبرنا بما يشاء فعرج إلى السماء ثم أتاه قال خير البقاع بيوت الله في الأرض فقال أي البقاع شر فعرج إلى السماء ثم أتاه فقال شر البقاع الأسواق
كاَنو ُ يَظْلِموُنَ nin iğrabdan mahalli var mıdır :?:
Alıntı yapılan: "kenz"كاَنو ُ يَظْلِموُنَ nin iğrabdan mahalli var mıdır :?:
kanenin haberi olan cümlenin irabdan mahalli vardir.
ياَ هِنْدُ
Munada yapabilir misiniz?
ya nida hindü münada müfret marife olduğu için alâmâyü'rafü bih mebnidir.
Yani zamme üzerine mebnidir.
cevarin kelimesi munsarif midir gayri munsarif midir :?:
جوارٍ nahvinden muradımız ister دواعٍ gibi vavi olsun ister جوارٍ[/color] gibi yai olsun فَوَاءِلُ vezni üzerine olan nakıs her bir cemiidir.bu camiinin hazf olunmasında tenvinin ma kabline verilmesinde süreten قاضٍ gibidir. Ama hakıkatte gazin değildir. çünkü قاضٍ müfret bunlar ise cemiidir.bu kelimenin haleti nasbında ittifak olunmuş ve gayrı munsarıf denmiştir. fakat haleti rafı ve cerrinde ihtilaf olunmuştur. Bazalarına göre iğlal menı sarf üzerine mukamdemdir.Yani önce iğlal yapılır sonra munsarıfmı gayrı munsarıf mı diye bakılır.Cevarın aslında cevariyün idi 7. iğlal kaidesi yaptık...cevarin oldu iğlal yapılmadan önce tenvin tenvini sarf olduğu için kablel iğlal munsarıf iğlal yapıldıktan sonra siğai muntehel cumuğ fevt olduğu için munsarfıdır.
Amili kiyasinin tarifinde sigasinin semai olamasi amili kiyasinin ameline zarar vermez deniliyor bu ne demektir bundan ne anliyorsunuz. a30))
sigasının araptan işitilmiş olması kıyas yapılan amilin ameline zarar vermiyor.çekilişleri araptan işitilmiş ama başka bir amile kıyaslanıyolar.
El halilü kelimesi alem olmakla marife olduğu halde neden evveline bir de tarif edatı olan lamı tarif dahil olmuştur?
Alıntı yapılan: Khan - 03 Kasım 2007, 23:59:00
El halilü kelimesi alem olmakla marife olduğu halde neden evveline bir de tarif edatı olan lamı tarif dahil olmuştur?
halil alem degil nekre bir kelime olmakla lami terifle marife olmustur.
El Halilü den muradım İmamı Halil dir.
Ve alem olmaması mutasavver değildir.
Lamı tarifin duhulüne gelince;
Feilün vezninde sıfatı müşebbeheye iltibas lazım gelmesin içindir.
s.a arkadaslar benim bi sorum olcakti???
izhar sayfa (154) 2.sira'da:
amil cemi müzekker mükesser akilin gayri olguhu halde müennes zamirine isnad eden amildir???
bunun misallerini bana anlatirmisiniz????
Alıntı Yapizhar sayfa (154) 2.sira'da:
amil cemi müzekker mükesser akilin gayri olguhu halde müennes zamirine isnad eden amildir???
bunun misallerini bana anlatirmisiniz????
Hindün darabet amil olan darabe,rical gibi cemii müzekker mükesser akilin gayri müennesi hakikiye raci olan zamire isnad etmiştir. Amilinin te'nisi vaciptir.
Darabet hindün olsaydı bu misal beş şartın mevcudiyeti ile amilinin te'nisi vacip olurdu.
Eşşemsü taleat misalinde amil cemii müzekker mükesser akilin gayri müennesi gayri hakikiye isnad etmiştir te'nis vaciptir.Bunların gayrısında da caizdir.
yani amilin te'nis ve tezkirinin vacip ya da caiz olduğu misaller mi dolunay kardeşim.
Hindün darabet amil olan darabe,rical gibi cemii müzekker mükesser akilin gayri müennesi hakikiye raci olan zamire isnad etmiştir. Amilinin te'nisi vaciptir.Darabet hindün olsaydı bu misal beş şartın mevcudiyeti ile amilinin te'nisi vacip olurdu.
Bana bu misalin anlatımı pek doğruymuş gibi gelmedi ama bidaha mı gözden geçirseniz ferzin kardeşim :)
Tekrar gözden geçirdim. Size neresi doğru gelmedi? Paylaşırsanız müzakere edelim elzem kardeşim.
Dün akşam baktığımda kitabım yanımda yoktu.Şimdi baktımda tamam ferzin kardeşim anlatım doğru.İlk anlatımın ve keza ibaresi olduğunu hatırlayamamışım,kusura bakma.:)
arkadaslar ya ben anlamadim :)
burada amil olan darabe cemi müzekker mükesser akilin gayridir ve müennes olan hinde racidir.o halde amilin te'nisi vaciptir...
benim yaptigim dogru mu aceba???
Alıntı Yapburada amil olan darabe cemi müzekker mükesser akilin gayridir ve müennes olan hinde racidir.o halde amilin te'nisi vaciptir...
Yanlış olmuş kardeşim, fiil raci olmaz isnad eder. Zamir raci olur. Cemi müzekker mükesser akılın gayrı olan şey de fiil değil zamirdir. Bu zamirde darebetin tahtındaki hiye zamiridir. Darabet hinde raci olan hiye zamirine isnad ettiği için amil olan darebetin te'nisi vaciptir.
İnşaAllah anlatabilmişimdir dolunay67. Rica ederim elzem kardeş.
simdi anladim iste :) Allah razi olsun sizden...bu mübarek aylar hürmetine
Amin cümlemizden kardeşim.
4.sü mübtedanin haberidir..tagrifini anladik fakat misali anlayamadim anlatan olur ümidi ile:)
misali budur: kaimün fi zeydün kaimün
Alıntı Yap4.sü mübtedanin haberidir..tagrifini anladik fakat misali anlayamadim anlatan olur ümidi ile:)
misali budur: kaimün fi zeydün kaimün
Anlaşılamıyan durum misalin terkibi ile alakalıdır.
Nahvü kaimün fi zeydün kaimün, terkip düştüğümüzde nahvü gibidir,ne gibidir kaimün kaimün gibidir, öyle kaimün ki, fi zeydün kaimün,zeydün kaimünde olan,kaimün gibidir.
Misal yalnızca kaimündür.Fi zeydün kaimünde ki Zeyd iğrabı hikayedir.
tsk ederim kardesim.
LEGAD TEGADDA'A (ayn ile) BEYNEKÜM / ewt burada tafsili olarak terkip seçebilecek olan varmı?
peygamberlerin ismi ğayrı munsarıf ancak sunşemelühü müstesna bunlar munsarıftır salih,nuh,şuayip,muhammed,lüt.a.s efendilerimiz müstesna
Alıntı yapılan: müteallim - 04 Ağustos 2007, 03:17:08
cevarin kelimesi munsarif midir gayri munsarif midir :?:
selmaaaaa munsrfmıdır gayrı munsafımı.nasıl olmuş
elif-i magsura 2 illet magamına gaim olmakla gayrı munsarıftır s4))
caet ezzüyud caizmidir neden ?
cevaplarsanız sevinirim .
Mübtede ile haber arasinda bulunan nisbetin mamul almasi diye bir sey olabilir mi ya da baska ifadeyle mübteda ile haber arasinda ki nisbet kendine mamul alabilir mi alirsa hangi durumlarda olur olur?
dediğini anlayamadım lakin caizdir burada fail müzekker olduğu halde amil müennes gelmiştir sebebi ise zuyud kelimesi cemaat teviliyle müennestir .
neyse başka bi soru soralım اكلوني البراغيث (ekeluni el-berağisu) terkibi caizmidir ? neden ?
Gayr-i Munsarif ile ilgili bir soru: Ism-i Tasgir vezni gayr-i munsarifliga engelmidir?
e55)) hayır. misal istersen ebu hureyrete (r.a) huzeyfetü(ra)
malasef kardeşim failin teaddüdü caiz diyenlerin misali onlara göre caiz cumhura göre caiz değil çünkü cumhura göre fail teaddüdlenmez
tsk ederim
asıl ben teşekkür ederim kardeşim
atifsiz oldugu halde 1 manada 2 caarin 1 fiile tekaddumu caiz olmaz. sayfa 122.
bu ibareyi acikliyabilirmisiniz?