Vehhabilerin Yanılma Noktaları
(Mekke şehri müftüsü ;Es-said Ahmet bin Zeyni Dahlan)
Hamd,vakit ve mekana ihtiyacı olmadan tek yaratıcı olan Hz Allah a mahsustur. Selat-u selam; yüzü suyu hürmetine yaratıldığımız Peygamber efendimiz ve ashabı üzerine olsun.
H.Ş. Manası –“Hz Allah’ın rasülünün yolunu takip edin ki,Şeytan cemaattan ayrılanlarla beraberdir.
İslam alimleri hadisi şerifteki “cemaat” sözünü “Ehli sünnet ve-l cemaat” yolu olarak açıklamışlardır. Bu yol peygamber efendimizin,ashabının,selef-i salihin,halifelerin ve güvenilir imamların yoludur.
Ayeti Kerime meali ; Ona benzer hiçbir şey yoktur. (Hz Allah mekana bağlı değil, mekana muhtaç da değildir.)
Hz Ali (r.a) efendimiz buyuruyor ki; Cenabı hak mekan olmadığında da vardı,şimdide vardır.
***
Allah resulü ve ashabının yoluna;Hindistan,Orta Asya,Yemen,Kuzey Afrika,Pakistan, Kafkasya ve doğu ülkelerinin Müslümanları tabidir .
Ancak iki asır önce imanı “şirke ait âdetlerden” temizlediklerini ileri süren ama Müslümanların yolundan ayrılan küçük bir zümre meydana geldi.
Aslında bu insanlar Müslümanların asırlarca takip ettiği yolu terk ediyorlardı.
• Mevlit kandilini kutlamak
• Peygamber efendimizin ve mübarek zatların kabirlerini ziyaret etmek.
• Ahirete göç etmiş Müslümanların ruhlarına Kuran-ı Kerim vs amelleri şirk sayıyor ve bu amelleri yapanların Kafir olacağını söylüyorlardı.
Bunlar hakkında Hz Peygamberimiz (s.a.v) efendimiz şöyle haber vermişlerdi.
“ Allahım Şam ve Yemeni mübarek eyle” ve peygamberimize necd hakkında sordular.
-Hayır,orada şeytanın boynuzu meydana gelecek,çıkacaktır” buyurmuşlardır.
Muhaddisler, vahhabbi ideolojisinin Necd de meydana gelmesinden “şeytanın boynuzu” ifadesini,necd de dünyaya gelen Muhammet inb ü Abdülvehhab olduğu görüşü üzerine birleşmişlerdir.
VAHHABİLER KİMDİR VE YANILMA NOKTALARI NELERDİR ?
Mekke i mükerremenin eski müftülerinden,tebliğ ve dil birliği başkanı Es said Ahmet ibni Zeyni Dahlan tarafından kaleme alınan “Vahhabilerin Yanılma Noktaları” isimli kitabı irşad yayınevi olarak yayınlamaktan iftihar etmekteyiz.Çünkü; Kitabın müellifi Zeyni Dahlan Vahhabilerle aynı zamanda yaşadığı için,kitap onlar hakkında doğru malumat kaynağı ve sapıklığa karşı müdafa rolünü oynamaktadır.
Sultan 3. Selim in hükümdarlık süresinde birçok hadiseler olmuştur. Onlardan biri de Vahhabiliğin meydana gelmesidir. Vahhabiler Mekke ve Medineyi Harp meydanında ele geçirdikten sonra,Şam ve Mısırlı Müslümanları da Hac dan men ettiler.
Vahhabiler Hicazda Sultanın emiri olan Şerif Galibe karşı harbi harekette bulundular. Ve 1785 de harbe başladılar.
Vahhabiler,önce yaşadıkları bölgede taraftar ve kuvvet bulmaya çalışmış bunu elde ettikten sonra da ideoloji ve ekstrizimlerini daha kuvvetli yaymaya başladılar. O bölgede yaşayan bir çok Müslüman Vahhabiler in elinde şehit oldu.Haksız yere mal ve ganimet toplayarak hızlı bir şekilde zenginleştiler ve hür olan kadınları kendilerine köle edindiler.
Vahhabizmin kurucusu Muhammed ibnü Abdülvahhab Ceziretül Arab ın doğusundandı. 100 yıla yakın yaşadı,1111 yılında (1691) doğdu ve 1206 (1786) yılında öldü. İslam Alimlerinden biri onun ölüm tarihini şu sözlerle anlatıyor.
“ Zalim Helak Oldu”
Harfleri numaralarla değiştirdiğimizde,onun ölüm tarihini elde ederiz.
Gençliğinde Medine i münevvere de dini eğitim görmüş ,Babası ev abisi dini Alimlerden di.İbnü Abdül vahhab in dini konulardaki yanlış hareketlerini ve bazı konulardaki tutarsız olan inadını gören babası ve abisi kendisini ikaz etmişlerdir.Ve sonunda korktukları oldu,Abdül vahhab dinden haberi olmayan bir çok insanı kandırdı,salih imamların yolundan çıktı ve o zamanki Müslümanların bir çoğunu imansızlıkla itham etti.
Peygamberimizin ve mübarek zatların kabrini ziyaretini,onların vasıtasıyla tevessülün ŞİRK olduğunu iddia etti. Meydana gelen bir fiilin sebebini Hz Allah dan ,başka bir şeyden olduğunu söylemenin (bu ilaç hastalıktan kurtardı,bu veli tevessülüyle yardım etti) şirkten olduğunu ileri sürdü.Bu görüşler için Abdül vahhab ın belli bir kaynağı yoktu.Dinden anlamayanları din adına söylediği yalan ve güzel sözlerle kandırıyordu.Tarikini takip etmeyenlerin ise sapık olduğunu iddia ediyordu. İbnü Abdül Vahhab Daria bölgesinden meşhur politikacıların yardımıyla Hükümdarlığını yaymaya çalıştı.Sonra göçebe arap kavimlerinden kendisine askeri kuvvet edindiler.Askeri kuvvete alınan kişiler yanlış vaad ve ideolojiyle kandırılmışlardı;Kendilerine uymayanlar öldürülebilir,malları ise ganimet olarak alınabilirdi.
Vahhabiler in meydana gelme tarihi 1723 dür. İdeolojinin güçlü bir şekilde yayılması ise 1730 larda başladı.
İslam ulaması Vahhabilerin yaptıklarını kabul etmediler ve onları eleştiren bir çok kitap yazdılar.Vahhabiliğin yayılmasına yardımcı olanlardan biride Daria bölgesinin Prensi Beni huzeyfe kabilesinden Muhammed inbi Saud du.(Kendisinin peygamber olduğunu iddia eden Yalancı peygamber Müseylemetül Kezab da aynı kavimdendi) Babasının ölümünden sonra Abdul Aziz ibni Muhammet ibni Saud aynı ideolojinin taraflarındandı.
Medine i Münevverenin bir çok ulaması Abdul Vahhab ile beraber olanların sonunda kederli olacaklarını vaad etmişlerdir.
Abdul Vahhab dini tevhit üzere şirkten tamamen temizlemek için bu ideolojiyi meydana getirdiğini iddia ediyordu.İddiasına göre ondan önce 600 y.y süren İslam ın şirkden farkı yoktu.
Kendisi için müceddid diyordu.
Müşrikleri kınayan K.Kerim ayetlerini Müslümanlara karşı kullanıyordu.Mesela
Ahkaf Suresi Ayet 5
Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine hiç bir cevap veremeyecek olan putlara dua eden kimseden daha sapık kim olabilir? Oysa taptıkları şeylerin, onların yalvarışlarından haberleri bile yoktur.
Yunus Suresi Ayet 106 da
"Ve Allah'dan başka, sana faydası da, zararı da dokunmayacak olan şeylere yalvarma! Eğer yalvarırsan, o zaman hiç şüphesiz sen zalimlerden olursun.
Buna benzer ayetler çoktur.Vahhabiler ise Müslümanların Nebilere ve Evliyaullah a münacatın şirk olduğu yönünde mana verip tefsir ediyorlardı.
Mevla sapık düşüncelerden uzak tutsun