Sadakat islami Forum

DİNİ KATEGORİLER => İSLAMİ SORULARINIZ VE CEVAPLARI => Konuyu başlatan: 12Eylül - 25 Nisan 2010, 23:59:04

Başlık: Otobüs şöförü sürekli 90 km den fazla yola gidiyosa seferi midir?
Gönderen: 12Eylül - 25 Nisan 2010, 23:59:04
otobüs şöförü sürekli90 km den fazla yola ggidiyosa seferimidir?
Başlık: Ynt: fıkıh
Gönderen: müteallim - 26 Nisan 2010, 02:41:25
Alıntı yapılan: 12Eylül - 25 Nisan 2010, 23:59:04
otobüs şöförü sürekli90 km den fazla yola ggidiyosa seferimidir?

günlük yaptigi km degil gittigi yer önemlidir eger giitigi mekan bulundugu mekandan 90 km uzakda ise müsafir olur
Başlık: Ynt: fıkıh
Gönderen: 12Eylül - 26 Nisan 2010, 15:05:34
yani sürekli şehirler arası şöförcülük yapan birisi mesela ankara istanbul yolları arasında
seferi olurmu?
Başlık: Ynt: fıkıh
Gönderen: müteallim - 26 Nisan 2010, 17:52:23
Alıntı yapılan: 12Eylül - 26 Nisan 2010, 15:05:34
yani sürekli şehirler arası şöförcülük yapan birisi mesela ankara istanbul yolları arasında
seferi olurmu?

tabiiki seferi olur
Başlık: Seferi
Gönderen: fazıl14 - 26 Nisan 2010, 18:32:44
Mü`minlerin annesi Aişe (r.a.)`dan şöyle dediği rivayet olunmuştur: Allah Teala namazı farz kıldığında, hazarda ve seferde, ikişer rekat farz kılmıştır.Medineye hicretten sonra,sefer namazı olduğu gibi bırakılmış; hazar namazları: Akşam namazı, bu ifadenin müstasnası bulunmaktadır.İkişer rekat artırılmıştır.” (Müslim c. 2, s. 142; Buhari c. 1, s. 93)


Açıklama:Bazı kimseler, dört rekatlı namazları, sefer halinde de dört rekat olarak kılmaya devam etmekte ve “Fazla rekatın zararı mı olacak?” demektedirler.Böyle bir davranış birkaç bakımdan yanlıştır:

a-) Seferi iken kılınacak iki rekat ile, dört rekatlı bir namaz, iki rekate indirilmiş olmamakta; ilk defa farz olunduğu şekilde eda edilmektedir.
b-) Bir ibadetin makbul olması, şeri hükümlere uygun olarak eda edilmesine bağlıdır.Bir kimsenin kendiliğinden ilaveler yapması ile değildir.
c-) Seferde itibar, vasıta değil mesafeyedir.90 km veya daha uzak bir yere, ister teyyare ve tren gibi süratli vasıtalardan biri ile isterse yaya olarak veya deve üzerinde gidilsin gene seferi olarak kılmak gerekir.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi