cinayete kurban giden bi insan eğer katledilmeseydi o anda ölecek miydi ve eğer ölecekse öldürenin günahı var mıdır
Ölüm nasıl olursa olsun o eceldir. Yani katledilen insan da, kazayla ölen insan da eceliyle ölmüştür.
Haksız yere insan öldüren katildir. Elbette günahı vardır.
Dinimizde ötenazi bile yasaktır. Ötenazi isteyen hastanın öleceği ne kadar kesin olursa olsun. Mesela bir kazada çok ağır yaralar alan bir insanın yaşaması mümkün olmayacak bile olsa acı çekmesin diye öldürülmesi dahi cinayet kabul edilmektedir.
Kaderin sırlarını insanoğlunun anlaması zordur. Yani öldürülmeseydi ölecek miydi ? ölmeyecek miydi ? Bu konuda bir çok örnekler var. mesela ucak kazalarında uçağını aksilik üzerine aksilik yaşaryarak kaçıran ve sonra uçağı düşüp tüm yolcuların öldüğü kazadan uçağa binmediği için kurtulanlar var. ama aynı şekile uçak düşüp tüm yolcuları ölen ve uçağı kaçıranın da yatağınad öldüğü olaylar mevcut. dolayısıyla buralar kaderin nazlı ve gizemli taraflarıdır. Burada kesin doğruyu bilmek insanoğlu için çok mümkün değildir. En doğrusunu rabbimiz bilir.
peki öldüren kişinin kaderinde yazılmışsa cinayet işlemek o zaman ne olur belki illa öldüren kişinin elinden ölmesi gerekiyormuş?
İnsanın hangi anadan babadan doğacağı ve ne zaman öleceği ile ilgili kader Cenabı hakkın iradesiyle yani dilemesiyle yani seçmesiyle ilgili olan kaderdir.
ancak kulların işlediği günahlar ile ilgili kader Allahın İlmiyle ilgilidir. Yani Allah hiç kimseye sen şu günahı işleyeceksin irade edip kaderini yazmaz. Allahın kulun günahı ile ilgili kaderde yazdığı şey : Kulun hangi günahları işleyeceğini Allah'ın İlmi ezelisi ile bilmesidir.
Nasrettin hoca bindiği dalı keserken aşağıdan geçen kimsenin " ey hoca birazdan düşeceksin " demesi ve bunu bir kağıda yazmasından sonra hocanın ağaçtan düşmesi aşağıdaki tabiat kanunlarını bilen adamın öngörüsünü kağıda yazdığı için değil. Hoca yerçekimi kanuna aykırı hareket ettiği içindir.
Tabii buradaki adamın bilgisi çok sınırlı ve basit bir örnektir. Dünyada işlenecek olan sevap ve günahlar hocanın dalı kesmesi kadar az ve sade değildir. Ama bunun mukabilinde Allah'ın ilmi de hocaya düşeceksin diyen adamın ilmiyle mukayese edilemez. Ancak hocaya düşeceksin diyen adamın basit öngörüdür. Ama doğrudur. Allah'ın Zaman ve Mekanın yaratıcısı olması ve zaman ve mekandan münezzeh olması dolayısıyla YÜce Allah olacak olanları olmadan daha bilir ve görür. bunları da örnek verdiğimiz adam gibi bir mahiyetini kendisinin bildiği bir defterde yazması günaları işlemek için bir sebep değil işlenecek günahların önceden bilindiği bir kayıttır.
benim anlammadığım kişi o anda zaten ölecekse öldürenin ne suçu var yanlış anlamayın cezaevindeyken bi arkadaşım bana sormuştu cevap verememiştim merak ettim
şöyle düşünün. Bir evden bir miktar para çalıp güvenlik kamerealarına yakalanan bir adam. Tutuklanıp cezaevine gönderildiği sırada evde büyük bir yangın çıksa bütün ev yansa hırsızın suçu affedilir mi ? Hatta parayı yangından kurtardığı için ona mükafat verilir mi ? yoksa suç olan ve toplumun huzurunu kaçıran bir fiili işlediği için evin sahibi şikayetçi olmasa bile kamu davası takip edilir mi ? Elbette suç hadisesinin cezasız kalmaması ve suçun toplum içinde yayılmaması için ceza verilir.
cinayette bunun bir benzeridir. Hergün binlerce insan hastalık ve sair sebeblerle ölmektedir. Bunlardan durumu ağır olanları öldürelim zaten ölecekti ne farkeder diyelim. Akla mantığa sığar mı ? Katile verilen ceza öldürmeye kasıt etmek ve eyleme geçirmenin cezasıdır. Hatta bunu öldürmeye kastedipte öldüremeyen suçlulara verilen ağır cezalardan da anlayabiliriz. Evet adam ölmedi ama tamamen öldürmeye kasıt ve eylem yapıldığı için cinayete yakın cezalar verilmektedir. bu da hangi hukuk sisteminde olursa olsun. Öldürmeye niyet ve kastın ve bu niyeti eyleme geçirmenin cezasının ağır olması bu eylemin önüne geçmek ve bunu toplumdan kaldırmaya çalışmaktır. Bu fiil işlendiği takdirde de maktulün yakınlarının intikam hırsına girmemesi içindir bu cezalar
çok teşekkür ederim hocam Allah razı olsun