YAZDIKLARINIZ KONUSUNDA HİÇ ŞÜPHE YOKTUR....
ELİNİZE SAĞLIK
Yaziniz icin soylenecek bir soz yok...
RABBİM OKUDUGUMUZU ANLMAYI ANLADIGIMIZ İLE AMEL ETMEYI NASIP ETSIN...
:!:
"BİLMEK DEĞİL İMİŞ BULMAK
BULMAK DEĞİL İMİŞ BİLMEK
EVLİYAYA KUL OLMAK
RENGİNE BOYANMAK İMİŞ"
EVLİYAYA KUL OLMAK
yanlış geldi bu cümle bana..
YÜCE Allah DÜNYAYI NEDEN YARATTI?
KULLUK NEDİR? NASIL YAPILIR?
****
46/AHKÂF 32
VE MEN LÂ YUCIB DÂIYALLÂHI FE LEYSE BI MU’CIZIN FÎL ARDı VE LEYSE LEHU MIN DÛNIHÎ EVLIYÂU, ULÂIKE FÎ DALÂLIN MUBÎN(MUBÎNIN).
Allah’A DAVET EDENE ICABET ETMEYEN (TÂBÎ OLMAYAN) KIŞI, DÜNYA ÜZERINDE Allah’ı ACIZ BıRAKACAK DEĞILDIR. VE ONUN Allah’TAN BAŞKA DOSTU DA YOKTUR. ONLAR, (Allah’ıN DAVETÇISINE TÂBÎ OLMAYANLAR) AÇıK BIR DALÂLET IÇINDEDIRLER.
****
VE DİYORSANIZ Kİ
"Yazıkki yine akşam oldu biz yine yalnız kaldık.
Bir kıyısı görünmez denize daldık.
Bir gemiye binmişiz bulanık bir gecede
Allah’ın denizinde Allah’tan uzak kaldık."
BİR DÜŞÜNÜNÜZ, DENİZE NASIL DALMANIZ GEREKTİĞİNİ?????
damla kardeşim cümlemi yanlış anlamışsın. evliyayı inkar ettiğim için değil burdaki sorum. sadece Allaha kul olunur.
evliyaya kul olmak yerine evliyaya köle dese kabulüm..
Hararet nardadır sacda değildir,
Keramet baştadır tac’da değildir
Her ne arar isen, kendinde ara,
Kudus’ta Mekke’de Hac’da değil
Sakin ol kimsenin gönlünü yıkma,
Gerçek erenlerin izinden çıkma.
Eğer adam isen ölmezsin korkma
Aşığı kurt yemez uc’da değildir.
HACI BEKTAŞ VELİ
Alıntı yapılan: "mice"damla kardeşim cümlemi yanlış anlamışsın. evliyayı inkar ettiğim için değil burdaki sorum. sadece Allaha kul olunur.
evliyaya kul olmak yerine evliyaya köle dese kabulüm..
Kul kelimesi bağlılık anlamında kullanılır. Padişahlara, halifelere yazılan mektublarda da bu ifadeye sık sık rastlanır. Bu kesinlikle Allahu teala'ya olan kulluk (mahlukluk) ile karıştırılmasın.
Aynı şekilde biz Celâleddin-i Rumi hazretlerine
MEVLANA diyoruz. Bunun dışında birçok mübareğe
MEVLA veya
MEVLANA diyoruz.
MEVLANA demek
MEVLAMIZ demektir. Oysa bizim mevlamız Allahu teala'dır.
Lugat-ı Naci'nin 821. sahifesinden Mevlâ'nın, Efendi ve Sahib manalarında kullanıldığı, 822. sahihesinde de Mevlânâ'nın, aslen Efendimiz anlamında olup "Tarik-i mevlevinin en büyük şeyhi olan zat, Celaleddini Rumi hazretlerine" nisbeten kullanıldığı ifade edilir. Bu tür şeyleryanlış değildir.
Ayrıca Kamus-ı Türki'nin 1106. sahifesinde
KUL kelimesinin "tutsak ve esir" manalarında olduğu zikredilir. "Hizmet için satın alınmış insan" dahi "kul"dur.
Bu tabirler lugatlarda uzun açıklanır. Hepsini yazmağa ihtiyac yoktur. Tabii "kul" kelimesi "mahluk" anlamında da kullanılır. Ancak bu tek mana değildir.
Vehhabiler
MEVLA kelimesine çok kızar, böyle söyleyenlerin şirke düştüğünü söylerler. Ehli sünnet müslümanları bu tür TABİRLER hakkında yorum yapmadan evvel
LÜTFEN bilen birisinden açıklama istesin. "
Bana göre ters" gibi kavramlar bu yolda yoktur. Din bana veya sana göre değildir.
Selam ve dua ile..
:x :x