Sadakat islami Forum

DİNİ KATEGORİLER => KUR'AN-I KERİM VE SÜNNET-İ SENİYYE => Konuyu başlatan: Miftahulkuluub - 19 Temmuz 2004, 23:06:45

Başlık: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: Miftahulkuluub - 19 Temmuz 2004, 23:06:45
Tesbih namazı tevbenin, istiğfarın en büyüğü ve bütün vücudla yapılanıdır.

Hazret-i Resûlü Ekrem (s.a.v) amcaları Hazret-i Abbas'a hitaben tesbih namazı ile alâkalı şöyle buyurmuşlardır:
"Ey amca, sana on haslet haber vermekle ikram etmiş olayım ki, onu işlediğin vakit günahının evveli ve âhiri, yenisi ve eskisi, hatâen ve kasten yapılanı, küçüğü ve büyüğü, gizlisi ve aşikâr olanı mağfiret edilmiş olsun... Muktedir olursan bu tesbih namazını her gün kıl. Her gün kılmazsan ayda bir kere kıl. Onu da yapamazsan senede bir, onu da yapamazsan ömründe bir kere kıl."

Tesbih namazı 4 rek'attir. Bu namazda 300 defa şu tesbih okunur:

سُبْحَانَ ٱللهِ وَٱلْحَمْدُللهِ وَلاَ اِلٰهَ اِلاَّ ٱللهُ وَٱللهُ اَكْبَرُ*وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِٱللهِ ٱلْعَلِىِّ ٱلْعَظِيمِ

"Sübhânallâhi vel-hamdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhü ekber. Ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyyil-azıym"

Bu tesbih, namaz içinde şöyle okunur:

15 Kere Sübhâneke'den sonra (Fâtiha'dan önce),

10 Kere Zamm-ı sûreden sonra,

10 Kere Rükûda,

10 Kere Rükûdan kalkınca ayakta (kavmede),

10 Kere Birinci secdede,

10 Kere İki secde arasındaki oturmada (celsede),

10 Kere İkinci secdede,


Bu birinci rek'atte okunan tesbihlerin adedi 75'tir. İkinci rek'atte aynı sıralama ile yine 75 defa okunur. Üçüncü dördüncü rek'atler de böyle kılınır. Toplam 300 defa okunmuş olur.

Tesbih namazı, kılınması teşvik edilmiş bir namazdır. Bunu alışkanlık haline getirmek müstehaptır. Tembellik etmemek lâzımdır.

Kılmasını bilmeyenlerin de istifade etmesi maksadıyla cemaatle de kılınabilir. Cemaatle kılınırsa imam olacak kimse bu namazı kılmayı evvelâ nezreder ve namazı kıldırırken tesbihleri her yerde cehrî (sesli) okur. Cemaat ise dinler.

(Muhtasar İlmihal, Fazilet Neşriyat)
Başlık: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: AngeL_ - 26 Ağustos 2004, 00:10:34
Bu aylarda tesbih namazına daha çok ehemmiyet gösterelim inşaAllah....
Rabbim ibadetleri kabul eylesin...
Başlık: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: Fatihan - 07 Ağustos 2007, 19:05:58
Alıntı yapılan: "AngeL_"
Bu aylarda tesbih namazına daha çok ehemmiyet gösterelim inşaAllah....
Rabbim ibadetleri kabul eylesin...


Amin..
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: yoklar - 02 Nisan 2008, 19:47:39
Malum istiğfarın en büyüğü olduğu için çok ehemmiyet vermek lazım bilhassa pazartesi ve perşembe gecelerinde kılmak çok önemlidir. Allah (c.c) bu konuyu açyığınız için razı olsun..
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: Mahi - 02 Nisan 2008, 21:43:11
Resulullah (s.a.s) amcası Hz. Abbas'a tesbih namazı hakkında bu tavsiyede bulunmuştur:

Ey Abbas! Amcacığım! Sana bir şey vereyim mi, sana bir bağışta bulunayım mı? Sana bir özellik tanıyayım mı? Sana on haslet ölçüsü vereyim mi? Sen bu on hasleti yerine getirdiğin zaman, Allah senin geçmiş ve gelecek, eski ve yeni, bilerek veya bilmeyerek yaptığın, gizli veya aşikâr yapılan, küçük büyük bütün günahlarını affeder, bağışlar. Bu on haslet şunlardır:

Dört rekat namaz kılarsın, her rekatında Fatiha suresini ve başka bir sure okursun. Birinci rekatta kıraatı bitirdikten sonra, ayakta iken on beş defa: "Sübhanellâhi velhamdu lillâhi ve lâ ilahe illAllahu vellâhu ekber" dedikten sonra rükua varırsın ve aynı tesbihi on defa rükûda söylersin. Sonra başını kaldırıp, ayakta on defa söylersin. Sonra secdeye gider on defa orada söylersin. Birinci secdeden sonra iki secde arasındaki oturuşta on defa söylersin. İkinci secdeye vardığında yine on defa ve basını secdeden kaldırınca da on defa söylersin. Böylece bir rekatta yetmiş bey defayı tamamlamış olursun.

Ey amcacığım! Eğer güç getirebilirsen, her gün bu namazı bir defa kılarsın. Buna güç getiremediğin takdirde, her cuma bir defa kılmaya çalışırsın. Bunu da yapamazsan, her sene bir defa kılmaya çalış. Bunu da yapamazsan hiç olmazsa ömründe bir defa olsun kıl” (Tirmizî, Vitir, 19; İbn Mace, ikâme, 190; Ebû Dâvud, Tatavvu, 14; et-Tergib ve't-Terhib, I, 467, 469).


İbni Abbas'a: "Bu namaz(tesbih namazı) için belirlenmiş bir sure biliyor musun?" diye sorulunca: "Evet, et-Tekâsur, el-Asr, el-Kâfirûn, ve el-İhlâs" diye cevap vermiştir (Fetavayi Hindiyye, Mısır 1323, I, 119)
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: maslak - 11 Nisan 2008, 19:57:07
Allah c.c razı olsun. bende bu aralar baya bi kötüleştim kılmak nasip olur in ş en yakın zamanda hepimize
Başlık: Tesbih Namazı
Gönderen: dört mevsim - 28 Ağustos 2008, 15:45:48
Cemil Tokpınar

Günahlardan Arınma Denizi: Tesbih Namazı


Öyle dehşetli bir zamanda yaşıyoruz ki, geçmiş devirlerde bir asırda işlenen günahlar, şimdi belki bir dakikada işleniyor. Kendini günahtan muhafaza etmeye çalışan bir mü’min bile hiç istemese de birçok günahla karşı karşıya kalıyor.

Zira Hz. Âdem (a.s.)’dan kıyamete kadar gelmiş ve gelecek bütün peygamberlerin, evliyaların, salih insanların bile Allah’a sığındığı dehşetli ahir zamanın tam ortasında yaşıyoruz. Her taraf günah denizi olmuş; günaha götüren vasıtalar en güvenilir sığınaklara, kuytu köşelere ve bir kale sandığımız aile cennetine kadar girmiş.

Diyebiliriz ki, Rabbimizin “Afûv” ve “Gafûr” gibi isimlerinin tecellisine, O’nun af ve mağfiretine hiç bu kadar muhtaç olmadık. Sanki bir günah yağmuru altında yürüyor ya da bir günah denizinde yüzüyoruz. Bizlere koruyucu bir şemsiye, bir yağmurluk ve kurtarıcı bir can yeleği, bir filika lâzım olduğu gibi, ister istemez bulaşan günahlardan arınmak için de kuvvetli bir temizleyiciye muhtacız.

İşte tesbih namazı, günahları yok eden, insanın manen yıkanıp temizlenmesine vesile olan muhteşem bir arınma denizidir. Âdeta en derin ve inatçı günah kirlerini bile söküp atan çok kuvvetli ve faydalı manevî bir deterjandır ki, temizleyicisi, yumuşatıcısı, mis gibi parfümü içindedir. Bu yüzden kendisi cazip, kılması tatlı, manası derin, neticesi muhteşem bir ballar balıdır. Böylesi harika bir namazı bize ihsan ettiği için Rabbimize ayrıca şükretsek yeridir.

 

On çeşit günahı affettiriyor

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) amcası Hz. Abbas’a (r.a.) tesbih namazını tavsiye ederken şöyle buyurmuştur:

— Bak amca, sana on faydası olan bir şey öğreteyim. Bunu yaparsan günahlarının ilki-sonu, eskisi-yenisi, bilmeyerek işlediğin-bilerek işlediğin, küçüğü-büyüğü ve gizli yaptığın-açıktan yaptığın on türlü günahını Allah bağışlar.

Bu muazzam namazın sağlayacağı müjdeli sonuçları öğrenen Hz. Abbas (r.a.):

— Bunu her gün yapamayız, deyince âlemlere rahmet olan Güzeller Güzeli şu kolaylığı müjdeledi:

— Dilersen bu namazı her gün bir kere kıl. Her gün yapamazsan haftada bir kere, haftada yapamazsan ayda bir kere, o da olmazsa yılda bir kere yap. Yılda bir kere de kılamazsan hiç olmazsa ömründe bir kere yap." (Ebû Dâvud, Tatavvu': 14; Tirmizî, Vitr: 19)

Efendimiz’in tesbih namazı kılanlar için verdiği af ve mağfiret müjdesi çok büyük bir nimet, buna karşılık harcayacağımız zaman ve zahmet pek azdır. Hadiste, “bütün günahlar” ifadesi de kullanılabilirdi. Bunun yerine “on türlü günah” ifadesinin yer alması, tesbih namazının günahların affı konusundaki benzersiz üstünlüğünü gösterir. Demek ki, Rabbimiz tesbih namazını çok önemsemekte, çok büyük değer vermektedir.

 

Tesbih namazına anlam katan sırlar

Dört rekât olan tesbih namazının her rekâtını 75 kez süsleyerek toplam 300 defa tesbih etmemizi sağlayan “sevabı çok, manası derin” olan ifadeler şudur:

“Sübhanallâhi ve’l-hamdülillâhi velâ ilâhe illallâhü vAllahü ekber.”

Konuyla ilgili bir hadiste bu ifadeler “bakiyat-ı salihat” olarak bildirilir. (Müsned, 3: 75) Yani bu kelimelerle Rabbimizi zikretmek, bâkî âlemde sevap kazandıran önemli amellerdendir.

Bu namaza “tesbih namazı” denmesinin sebebi, bu ifadelerin tesbihle başlamasıdır. Ancak tekrar edilen bu ifadelerden dolayı diyebiliriz ki, tesbih namazı, aynı zamanda bir “tahmid namazı”, bir “tehlil namazı” ve bir “tekbir namazı”dır. “SübhanAllah” demek, tesbih; “elhamdülillâh” demek, tahmid; “lâilâheillâllah” demek, tehlil; “Allahüekber” demek ise, tekbirdir.

Tesbih namazının vesile olduğu af ve mağfiret çok büyük olduğuna göre, onu kılarken dikkat edeceğimiz mühim hususlar olmalıdır. Bunlar, ihlâs, samimiyet, tâdil-i erkân, huşû ve manasını kavramaktır.

 

Allah’ı tesbih etmenin önemi

Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.), hırka-i şerifini miras bıraktığı Veysel Karanî Hazretleri, gecelerini ibadetle geçirir, neredeyse hiç uyumazdı. İbadete âdeta âşık, namazdaki huşûu zirvede yaşayan yüce bir şahsiyetti.

Bir gece, “Bu gece kıyam gecesidir” diyerek sabaha kadar ayakta ibadet etmişti. Bir başka gece, “Bu gece rükû gecesidir” buyurarak, gece boyu uyamadan rükûda bulunmuştu. Asla ibadete doymayan bu yüce zat, ertesi gün de, “Bu gece secde gecesidir” diyerek sabaha kadar secdede ibadet etmişti.

– Ey Üveys, bu kadar uzun geceyi sadece secdede geçirmeye nasıl katlanıyorsun, diye sormuşlardı.

Gerçekten de, tesbih namazı kılarken secdede on tesbihi söylerken sanki nezle olmuş gibi burnu tıkanan biz ibadet tembelleri için onun o hâlini anlamak zordur.

O muhteşem Allah dostu, bu soruya şu ibretli cevabı vermişti:

– Secdede, sabah olur da ben hâlâ bir kere Sübhâne Rab­bi­ye’l-A’lâ diyemem. Hâlbuki üç tesbih, sünnettir. Bunu yapamamamın sebebi, meleklerin ibadetini yapmak istememdir. Buna ise gücüm yetmiyor.

Hz. Üveys bu cevabıyla meleklerin söylediği tesbihin daha derin, daha kuşatıcı, daha anlamlı olduğunu söylemek istemişti.

Tesbihin derin anlamını kavramaya çalışmak ve hissederek söylemenin ne büyük bir fazilet olduğunu anlamak için Bediüzzaman Hazretleri’nin yaşadığı şu olaya dikkat edelim:

“Bir zaman kalbime geldi, ‘Niçin Muhyiddin-i Arabî gibi hârika zâtlar sahabelere yetişemiyorlar?’ Sonra, namaz içinde ‘Sübhanerabbiyelâlâ’ derken, şu kelimenin mânâsı inkişaf etti, tam mânâsıyla değil, fakat bir parça hakikati göründü. Kalben dedim: ‘Keşke, bir tek namaza bu kelime gibi muvaffak olsaydım, bir sene ibâdetten daha iyi idi.’ Namazdan sonra anladım ki, o hâtıra ve o hal, sahabelerin ibâdetteki derecelerine yetişilmediğine bir irşâddır.” (Sözler, 27. Söz’ün Zeyli)

Onun açıklamasına göre, sahabeler bütün dua ve tesbihleri, tamamen manasını anlayarak ve hissederek söylerdi.

 

Kur’an’da tesbih ve tahmid

Tesbih, tahmid, tehlil ve tekbir o kadar önemlidir ki, bunlarla ilgili yüzlerce ayet vardır. Kur’an’da yüzlerce ayette Allah’ın birliği (tevhid) ve büyüklüğü (azamet ve kibriya) vurgulanır; tesbih, hamd ve şükür birçok ayette emredilir.

“Ondan başka ilâh yoktur”, “Sizin ilâhınız, bir tek ilâhtır” meâlindeki ayetler defalarca zikredilir; küfür ve şirke şiddetle karşı çıkılır. Tesbih namazındaki dört cümleden biri olan “Lâilâheillâllah” ifadesi, tevhidi ilân eder. Rabbimiz, Kur’an’da hamd ve tesbihi defalarca vurgulamış ve bizlere emretmiştir. İşte bunlardan bazıları:

“O, yaratan, yoktan var eden, şekil veren Allah'tır. Güzel isimler O'nundur. Göklerdeki ve yerdeki her şey O'nu tesbih eder. O, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.” (Haşir: 24)

“Sen, o ölümsüz ve daima diri olan Allah'a tevekkül et. O'nu her türlü övgüyle yücelterek tesbih et. Kullarının günahlarından hakkıyla haberdar olarak O yeter!” (Furkan: 58)

“Melekleri de, Rablerini hamd ile tesbih edip yücelterek Arş'ın etrafını kuşatmış halde görürsün. Artık kulların arasında adaletle hüküm verilmiş ve ‘Hamd âlemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur’ denilmiştir.” (Zümer: 75)

“Öyleyse yüce Rabbinin adını tesbih et.” (Vakıa: 96)

 

Namazın üç esası

Biraz da tesbih namazında tekrar edilen cümlelerin anlamı üzerinde duralım. Bediüzzaman Hazretleri’ne göre, “Namazın mânâsı, Cenâb-ı Hakkı tesbih, tâzim ve şükürdür.” Bu ifadeden anlıyoruz ki, namaz âdeta tesbih, tâzim (tekbir) ve tahmid (şükür) iplikleriyle işlenmiş manevî bir kanaviçedir. Nasıl ki, un, şeker, yağ bütün tatlıların ana maddesidir; Kur’an’ın manevî mutfağında imal edilen ruhumuzun gıdası namazın üç ana maddesi de “tesbih”, “tekbir” ve “tahmid”dir.

Bu üç kelimenin açılımı da şöyledir:

“Yani, celâline karşı kavlen ve fiilen “sübhânAllah” deyip takdis etmek; hem, kemâline karşı lâfzen ve amelen “Allahu ekber” deyip tâzim etmek; hem, cemâline karşı kalben ve lisanen ve bedenen “elhаmdülillâh” deyip şükretmektir. Demek, tesbih ve tekbir ve hamd, namazın çekirdekleri hükmündedirler. Ondandır ki, namazın harekât ve ezkârında, bu üç şey her tarafında bulunuyorlar. Hem ondandır ki, namazdan sonra, namazın mânâsını te’kid ve takviye için, şu kelimât-ı mübareke, otuz üç defa tekrar edilir; namazın mânâsı şu mücmel hülâsalarla te’kid edilir.” (Sözler, s.40)

Rabbimiz, sonsuz celâl ve büyüklük sahibidir; yücedir, eşi benzeri yoktur. “SübhânAllah” diyerek tesbih etmek, O’nun her türlü acz, kusur ve eksikten münezzeh olduğunu ifade etmektir.

O, kemal sahibidir; her bakımdan eksiksizdir, mükemmeldir. “Allahüekber” diyerek tâzim etmek, O’nun yüceliğini ve büyüklüğünü belirtir.

Allah, cemal sahibidir; son derece güzeldir ve bütün güzellikler O’nun sonsuz güzelliğinin bir tecellisidir. İşte “elhamdülillâh” diyerek hamd etmek, O’nu övmek ve minnettarlığımızı bildirmektir.

Tekbir, tesbih ve hamd namazın her yerinde bulunur. Namaza tekbirle başlarız ve bütün rükünler arasında “Allahüekber” deriz. Arkasından “Sübhaneke” duasıyla tesbih başlar, rükû ve secdelerde üçer defa tesbih ederek Rabbimizin münezzehliğini dile getiririz. Bütün rekâtlarda okuduğumuz “Fâtiha”nın başında Allah'a hamd vardır. Rükûdan kalkınca yine O’na hamd ederiz.

İşte tesbih namazı, bu muazzam üç ifadenin normal namaza göre çok daha yoğun kullanıldığı muhteşem bir namazdır. Eğer namazı manevî bir süte benzetirsek, tesbih namazı, namazların âdeta kaymağı gibidir.

Bu kelimelerle bezenmiş tesbih namazı, günahların affına vesile olduğu gibi, duaların da kabul edilmesini sağlar. Allah’tan izin almadan kavmini bırakıp gidince denize atılıp balık tarafından yutulan Yunus (a.s.)’ı anlatan Rabbimiz, şöyle buyurmuştur: “Çok tesbih edenlerden olmasaydı, kıyamete kadar balığın karnında kalacaktı.” (Saffat: 143-144)

Demek ki, çok tesbih etmek duanın kabulüne ve kurtuluşa vesiledir. Hakkıyla kılınan tesbih namazı da, inşAllah çok hayırlara vesile olur.

 

Tesbih Namazı Nasıl Kılınır?

Tesbih namazının kılınışı şöyledir: Namaz kılmaya niyet edilerek “iftitah tekbîri” ile namaza başlanır. Sübhâneke duasını okuduktan sonra 15 defa “Sübhanallâhi ve’l-hamdü lillâhi velâ ilâhe illallâhu vallâhu ekber” denir. Sonra eûzu besmele çekilerek Fâtiha ve bir sûre okunduktan sonra 10 defa daha bu tesbîh okunur. Daha sonra rukûa eğilip ve üç defa “Sübhâne Rabbiye’l-Azîm” dedikten sonra 10 defa aynı tesbih okunur. Rükûdan doğrulunca “SemiAllahü limen hamideh” ve “Rabbenâ leke’lhamd” dedikten sonra 10 defa, secdede “Sübhâne Rabbiye’l-A’lâ” dedikten sonra 10, iki secde arasında 10 ve ikinci secdede 10 defa aynı şekilde tesbih okunur. Böylece bir rekâtta 75 defa tesbih tamamlanmış olur. İkinci rekâta kalkınca 15 defa tesbîhle başlar ve kalanını birinci rekâtta olduğu gibi kılar. İkinci rekâtta Tahiyyattan sonra Salli-Bârik okunur ve üçüncü rekâta Sübhaneke’yle başlanır.

Bu şekilde dört rekât namaz kılınır. Tesbih namazı nafile bir namaz olduğundan, teravih dışındaki diğer nafilelerde olduğu gibi tek başına kılınması gerekir. Ancak kılmayı teşvik etmek için bilhassa mübarek gecelerde, camilerde veya evde bir imam tarafından cemaatle kılınması mümkündür. Çünkü birçok kimse nasıl kılındığını tam bilmemekte, tek başına kaldığında da başka şeylere dalıp tesbih namazını ihmal etmektedir.

Tesbih namazı kılarken mutlaka tâdil-i erkâna dikkat etmek, tesbihleri çok hızlı söylememek gerekir. İmam tesbihleri söylerken cemaatin de içinden söylemesi, tesbihlerin sayısını parmağıyla sayması mümkündür. Cemaatle kılarken orta bir yol izleyebilir, yalnız kılarken müsaitsek tesbih namazını daha yavaş ve uzun sureler okuyarak kılabiliriz.

Tesbih namazı duaların kabulüne vesile olacağı için Tahiyyat’tan sonra Salli-Barik okuyup Kur’an’dan dua ayetleriyle hâlimizi Rabbimize arzedebiliriz. 

Moral Dergisi
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: ihvan - 28 Ağustos 2008, 16:49:18
teşekkürler .mevlam mahrum etmesin.
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: müslim - 09 Eylül 2008, 16:46:18
teşekkürler. mevlam hakkını vererek  kılmayı cümlemize nasip etsin
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: kutup yıldızı - 07 Kasım 2008, 05:43:26
bu namazı kılmak isterim ama kılınış şeklini daha açık bir şekilde tekrar yazabilirmisiniz. bazı farklılıklar gördüm, hangisinin doğru olduğu konusunda bir fikir edinemedim. dolayısıyla niyetin edilmesi, okunacak dualar ile birlikte tam açık bir şekilde tekrar yazabilirmisiniz tesbih namazını. bir de mesaj attığım konuları nasıl takip edeceğim, geçen bir tanesini işaretledim mail gelsin diye ama cevap mı gelmediği için mail alamadım bunu da çözemedim henüz. mesajlarımı nasıl takip etmem lazım acaba. teşekkürler
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: dört mevsim - 07 Kasım 2008, 13:07:17
 Değerli kutup yıldızı kardeşim;
 Cemil Tokpınar'ın yazısını aktarırken o kısmı gözden kaçırarak alıntıladığım bir yazı.(Allah razı olsun nefer kardeşim zaten doğrusunu yazıvermişti.Sübhaanellaahi velhamdü lillâahi velâa ilâahe illallaahü vellaahü ekber velâa havle velâa kuvvete illâ billâahil aliyyil azıym.)  
 Kısaca,en güvendiğim ve noktasına virgülüne kadar bilmemiz gereken diye düşündüğüm, site kütüphanesinde de mevcut, herkesin anlayabile ceği gibi sadeleştirilmiş, en çok okunan kitaplar arasında olan Muhtasar İlmihal' den,

Tesbih namazı tevbenin, istiğfarın en büyüğü ve bütün vücudla yapılanıdır.

Hazret-i Resûlü Ekrem (s.a.v) amcaları Hazret-i Abbas’a hitaben tesbih namazı ile alâkalı şöyle buyurmuşlardır:

“Ey amca, sana on haslet haber vermekle ikram etmiş olayım ki, onu işlediğin vakit günahının evveli ve âhiri, yenisi ve eskisi, hatâen ve kasten yapılanı, küçüğü ve büyüğü, gizlisi ve aşikâr olanı mağfiret edilmiş olsun... Muktedir olursan bu tesbih namazını her gün kıl. Her gün kılmazsan ayda bir kere kıl. Onu da yapamazsan senede bir, onu da yapamazsan ömründe bir kere kıl.”

Tesbih namazı 4 rek’attir. Bu namazda 300 defa şu tesbih okunur:

Sübhaanellaahi velhamdü lillâahi velâa ilâahe illallaahü vellaahü ekber velâa havle velâa kuvvete illâ billâahil aliyyil azıym.

Bu tesbih, namaz içinde şöyle okunur:

15 Kere Sübhâneke’den sonra (Fâtiha’dan önce),

10 Kere Zamm-ı sûreden sonra,

10 Kere Rükûda,

10 Kere Rükûdan kalkınca ayakta (kavmede),

10 Kere Birinci secdede,

10 Kere İki secde arasındaki oturmada (celsede),

10 Kere İkinci secdede,

Bu birinci rek’atte okunan tesbihlerin adedi 75’tir. İkinci rek’atte aynı sıralama ile yine 75 defa okunur. Üçüncü dördüncü rek’atler de böyle kılınır.

Tesbih namazı, kılınması teşvik edilmiş bir namazdır. Bunu alışkanlık haline getirmek müstehaptır. Tembellik etmemek lâzımdır.

Kılmasını bilmeyenlerin de istifade etmesi maksadıyla cemaatle de kılınabilir. Cemaatle kılınırsa imam olacak kimse bu namazı kılmayı evvelâ nezreder ve namazı kıldırırken tesbihleri her yerde cehrî (sesli) okur. Cemaat ise dinler.

(Muhtasar İlmihal, Fazilet Neşriyat)

  
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: Budak - 27 Kasım 2008, 11:53:46
alahrazıolsun  emeyiniz boşa çıkmasın inşAllah
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: ay-yüzlüm - 27 Kasım 2008, 15:08:46
teşekkürler. mevlam hakkını vererek  kılmayı cümlemize nasip etsin

aminn inşAllah...
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: neyzen.lal - 26 Şubat 2009, 12:48:01
her birinize teker teker şükranlarımı sunarım kardeşlerim....tazelemiş olduk...Rabbim kabul buyursun ibadetlerimizi...
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: ihvan - 02 Mart 2009, 10:31:00
mübarek gece geliyor en azından bu gecelerde kılmak lazım
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: Lika - 28 Haziran 2010, 19:28:30
Alıntı yapılan: AngeL_
Bu aylarda tesbih namazına daha çok ehemmiyet gösterelim inşaAllah....
Rabbim ibadetleri kabul eylesin...

Amin..
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: Tuğra - 21 Kasım 2010, 18:06:24
Teşekkürler
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: mazlum - 21 Kasım 2010, 18:38:20
H.z Allah Razı olsun .
Ne güzel bir ibadet ne büyük bir Nigmet , Biz zaman oluyorki .Bir vakit Namaz'ımızı eda edecek bir fırsat için , Tabiri caizse dokuz takla atıyoruz , ey kardeşim iman gibi zaman gibi sıhat gibi niğmet varken elinde , düşme nefsi emmare peşine .
H.z Allah cümlemizin Gayretini artırsın , bize Bu yüce dinimiz hakkinda Güzellikleri aktaran Hoca'larımızdan büyük'lerimizden H.z Allah razı olsun, bizleride onların şefaatine  layık eylesin .

Bir yerde okumuştum yanlışımız varsa .Hoca kardeşlerimiz Düzeltir inşaAllah .
Kişi öldügünde her kim olursa olsun Müslüman Gayri müslüm ve hatta Kafir bile olsa ,
Kabre konunca .H.z Allahdan bir tek istegi olacakmış , Yarab musade ette bir kez secde edeyin . ne fayda artık secde zamanı degil sual zananı denip , defter dürülecek .
iyi bir Tefekkürle bu durumu düşünmek bile . Namaz'ımıza nasıl sarılmamız gerektigi hakkında yeter sanırım . Helede Hocamızın Naklettigi Tesbih Namazıyla kendimizi ,
şöyle bir Toparladıkmı H.z Allahın fazlından ne eksilir verir fevzini içirir şerbetini .
Başlık: Ynt: En büyük istiğfar tesbih namazı
Gönderen: müjde_ci - 22 Kasım 2010, 08:34:36
rabbim bizleri her daim kendine secde eden kul olmaktan ayırmasın
bilgiller için teşekkürler
insAllah bende kılacağım
Allah razı olsun.
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: aliyye - 19 Ocak 2013, 12:33:15
Bazı camilerde tesbih  namazı kıldırırken duasını "subhanAllahi velhamdülillahi vela ilahe illAllahü vAllahüekber" kısmına kadar  okuyup sonuncusunda "vela havle vela kuvvete illa billahilaliyyilazim'i ekleyerek kıldırıyolar ama bu şekilde namaz oluyor mu?
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: yurt2 - 20 Ocak 2013, 21:27:43
Bazı camilerde tesbih  namazı kıldırırken duasını "subhanAllahi velhamdülillahi vela ilahe illAllahü vAllahüekber" kısmına kadar  okuyup sonuncusunda "vela havle vela kuvvete illa billahilaliyyilazim'i ekleyerek kıldırıyolar ama bu şekilde namaz oluyor mu?
?
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: son yolcu - 21 Ocak 2013, 16:15:49
Bizimde kafamıza takılan bir soru...,
Hoca abilerimizden cvp bekliyoruz...
Başlık: Kolay Tesbih namazı
Gönderen: Mücteba - 21 Ocak 2013, 17:07:02
Kolay Tesbih namazı

Cenab-ı Hakk'a karşı yapılan tevbelerin en makbulü, deniz köpüğü kadar dahi günahı silip atan tesbih namazını bilmeyenimiz yoktur. Sadece tevbe anında değil, bir iltica, şükür vb. durumlarda da kılınan çok tesirli bir namaz. Normal bir kimsenin 20- 25 dakikada kılabildiği bu 4 rekatlık namazı aslında biraz daha kısa sürede kılmak mümkün.
 
Bu mümkünlük okunan tesbihteki kısalıktan gelmektedir. Zira bir çok hadis kitabında bu hadisi şerif ifade edilirken;

سُبْحَانَ ٱللهِ وَٱلْحَمْدُ ِللهِ وَلاَ اِلٰهَ اِلاَّ ٱللهُ وَٱللهُ اَكْبَرُ
olan kısmı zikredilmiştir.

"وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِٱللهِ ٱلْعَلِىِّ ٱلْعَظِيمِ"
kısmının zikredilmediği hadisi şerifler fıkıh kitaplarında da mevcuttur. Bizim, böyle bir kısaltma yapmak haddimize değildir. Tabiki en makbulu, ve en güzeli hepsini söylemektir, ama gerek mübarek gecelerde, gerekse kandillerde, sıcak havalarda, cemaatin sıkılmaması için bu hadislere itibar ederek kısaltmalar yapılabiliyor.
Hatta kısa okuyanlar, kıyamda 15. de, diğer rükünlarda da 10. tesbihlerde tamamını, aralardaki tesbihlerde ise kısası ile iktifa ediyorlar.

Hadis-i Şerif şu şekilde:

İkrime, İbn Abbas r.a.’dan rivayeten demiştir ki : Rasulullah s.a.v Abdülmuttalib oğlu Abbas’a şöyle dedi :

“ Ey Abbas ! Ey Amcam ! Sana ( haber ) vereyim mi? Sana (haber) vereyim mi ? Sana ( haber ) vereyim mi? Sana, onu yaptığın takdirde Allah’ın o yaptığın şeyle ilki ve sonu, eskisi ve yenisi, bilerek ve bilmeyerek yapılanı, küçüğü ve büyüğü, gizlisi ve açığı olmak üzere on çeşit günahını bağışlayacağı bir şey öğreteyim mi ?!
Dört rek’at namaz kılarsın. Her rek’atında fatiha ve bir (zammı ) süre okursun.

Birinci rek’atte okumayı bitirince ayakta iken :
“ SübhanAllahi ve’l hamdulillahi ve la ilahe illAllahu vAllahu ekber “
tesbihlerini 15 kere söylersin.
Sonra ruku’ya giderek ruku’dayken ( ruku tesbihatından sonra ) 10 kere bu sözlerin aynısını söylersin.
Sonra ruku’dan başını kaldırınca 10 kere ( rabbena ve leke’l-hamd dedikten sonra ) bu sözleri söylersin.
Sonra secdeye inerek 10 kere bunları (secde tesbihatından sonra) söylersin. Secdeden başını kaldırınca 10 kere bunları söylersin.
Sonra tekrar secdede bunları ( secde tesbihatından sonra ) söylersin.
Sonra secdeden başını kaldırınca ( kıyama kalkmadan önce istirahat oturuşunda ) bu sözlari 10 kere söylersin. Böylece her rek’atte 75 tesbih olmak üzere dört rek’atte ( toplam 300 olmak üzere ) bunun aynısını yaparsın.

Eğer tesbih namazını her gün bir kere kılmaya gücün yeterse kılıver. Şayet gücün yetmezse her hafta bir kere kıl. Eğer her hafta bir kere kılamazsan, senede bir kere kıl. Eğer onu da yapamazsan ömründe bari bir kere kıl. }


HADİSİN TAHRiCİ

1. Ebu Davud : (2) Namaz Kitabı, (303) Tesbih Namazı Babı (2/67-68. No:1297) İbn Abbas’tan.
2. İbn Mace : (5) Namaz Kitabı, (190) Tesbih Namazı Hakkında Gelen Şeyler Babı (1/442-443, No: 1386,1387) İbn ‘Abbas’dan.
3. Hakim el-Müstedrek : ( Tetavvu’ Namazı Kitabı (1 /463-464, No: 1192, 1193, 1194,1195 İbn Abbas’dan.
4. Beyhaki es-Sünenü ‘l-Kübra : (3/51-52) İbn Abbas’tan.
5. İbn Huzeyme es-Sahih : Tetavvu’ Namazları Babları, (526) Tesbih Namazı Babı (2/223-224, No:1216) İbn ‘Abbas’dan.
6. Taberani el-Mu ‘cemu ‘l-Kebir : (11/194-195, No.11622) İbn ‘Abbas’tan.
7. İbnİ Nasiruddin ed-Dımaşki : et-Tercih li Hadisi Salati ‘t-Tesbih (s.5-9) İbn Abbas’tan
8. Tirmizi : Namaz Babları, (350) Tesbih Namazı Hakkında Gelen Şeyler (2/350-35 1, No:482) Ebu Rafi’den.
9. İbnİ Nasiruddin ed-Dımaşki : A.g.e. (s. 10) Ebu Rafi’den.
10. Ebu Davud : (2) Namaz Kitabı, (303) Tesbih Namazı Babı (2/68-69, No:1298) Abdullah b. Amr’dan.
11. Hakim Müstedrek : ( Tetavvu Namazı Kitabı (1/464-465, No:1196) ibn Ömer’den. Hakim ve Zehebi bu vivayetin senedinin sahih olduğunu belirtiyorlar.
12. Munziri Terğib ve Terhib : (6) Nafile Namazlar Kitabı, (17) Tesbih Namazına Teşvik Babı ( bk. el-Elbani Sahihu‘t-Terğib, 1/424-426, No:677 İbni ‘Abbas’tan, No: 678 Ebu Rafi’den.
13. Tebrizi Mişkatu‘l-Mesabih : Namaz Kitabı, Tesbih Namazı (1/418-419, No:1328 İbnİ Abbas’tan, No: 1329 Ebu Rafi’den.


HADİSİN SIHHAT DURUMU

Bu hadis, sahih bir hadistir.
Sahih olduğunu belirten alimlerden bazılan şunlardır :
Acurri, Ebu’l-Hasen el-Makdisi, Beyhaki, İbnu’l-Mübarek, İbnu’s-Seken, Nevevi, Tacu’s Subki, Munziri, Bulkini, İbn Nasuriddin ed-Dımaşki, İbn Hacer Askalani, Suyuti,Leknevi, Sindi, Zebidi, Tuhfetü’l Ahvezi sahibi el-Mübarekfüri, Mir’atü‘l-Mefatih sahibi el Mübarek Furi, Ahmed Şakir ve el-Elbani (son görüşlerinde). Bk. Casim ed-Devseri Risdletü ‘t-Tenkih li ma Cae fi Salati‘t-Tesbih (s. 64-70).
El - Elbani’nin eski görüşü için bk. Mişkatu‘l-Mefatih Tahki ki (1/418-419,No: 1328,1329).
Yeni görüşü için bk. Sahihu ‘l-Camiu’s-Sağir : 2/1314, No: 7937, Sahihu Süneni Ebi Davud (1/354-356, No:1297, 1298), Sahihu Süneni ‘t-Tirmizi (1/2 72, No:482), Sahihu Süneni İbn Mace (1/412-414, No:1146,1147), İbn Huzeyme’nin es-Sahih Tahkiki (2/223, 1216 nolu hadisin dipnotu).

Bir hatırlatma :
Ebu Vehb (ölm.209h.) şöyle demiştir : Abdullah b. el-Mübarek’e (doğ. 11 8h., ölm. 181 h.) tesbih namazını sordum. 0 şöyle dedi : Tekbir getinr, sonra Sübhaneke’yi okur, sonra 15 kere : “ SübhanAllahi ve’l hamdulillahi ve la ilahe illAllahu vAllahu ekber “ dersin. Sonra Euzu besmele çekerek Fatiha’yı ve bir (zammi) süre okur, sonra 10 kere bu tesbihi söylersin.Daha sonra İbn Abbas ve Ebu Rafi’nin söylediklerine benzer bir keyfiyet zikreder.

Bu eseri Tirmizi, Namaz Babları, (350) Tesbih Namazı Hakkında Gelen Şeyler (2/348- 349. Ay. bk. Tuhfetü ‘l-Ahvezi 2/489-490, No:481) ve Hakim el-Müstedrek, ( Tetavvu’ Namazı Kitabı (1/465, No:1197) rivayet etmişlerdir. Bu rivayet Abdullah b. el-Mübarek’e kadar güvenilir raviler tarafından nakledilmiştir. Hakim, Zehebi ve başkaları bunu belirtmişlerdir.

Ancak dikkat edilecek olursa Abdullah b. el-Mübarek bunu Peygamber s.a.v’den rivayet etmemiştir. Yani merfü’ bir hadis değildir. Üstelik İbni ‘Abbas ve Ebu Rafi’nin merfü’ olarak Peygamber s.a.v den rivayet ettikleri hadiste zikredilen keyfiyete de muhaliftir. Normalde merfü’ olan olmayana, hele hele bir esere tercih edildiğine göre, merfü’ olanla olmayan arasında bir ihtilaf olması halinde merfü’ olanın olmayana, hele hele böyle bir esere muhakkak tercih edilmesi gerekir.
Bu konuda ayrıntılı bilgi için bk. Münziri et-Terğib ve ‘t-Terhib (1/239), Beyhaki es-Sünenü ‘l-Kübra (3/52), el-Mübarekfuri Tuhfetü ‘l-Ahvezi (2/490-491), el-’Azim Abadi Avnu‘l-Ma‘bud (4/125-126), el-Elbani Sahihu‘t Terğib ve Terhib :1/424-426 , Sahihu Süneni Tirmizi : 1/271-272), Casim ed Devseri Risaletü‘t-Tenkih li ma Cae fi Salati‘t-Tesbi’h (s. 64-70).


Batuhan Alkan / incemeseleler.com (http://www.incemeseleler.com/fikhi-meseleler/1495-kolay-tesbih-namazi.html)
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: son yolcu - 21 Ocak 2013, 17:34:17
ben ilmi konuları kavrayabilmekte zorlanan biriyim.
Anladığım kadarıyla uzun okumak faziletli ama kısada okunabilir...
Kaza borcu olanda kılabilirmi ki acaba?
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: Mücteba - 21 Ocak 2013, 17:39:13
ben ilmi konuları kavrayabilmekte zorlanan biriyim.
Anladığım kadarıyla uzun okumak faziletli ama kısada okunabilir...
Kaza borcu olanda kılabilirmi ki acaba?

Kaza Borcu Olanın Nafile Namaz Kılabileceği

Hanefî mezhebine göre, "Üzerinde kaza namazı bulunan bir kimse nâfile namaz kılamaz" hükmü beş vakit namazın evvelindeki veya sonundaki namazlar ile duhâ, tesbih, tehiyyetü’l-mescid ve evvabin namazları gibi hakkında teşvik edici hadis-i şerifler bulunan nafileler müstesna tutulmuştur. (İbni Abidin, c.1, s.688; Fetava-i Hindiyye, c. 1, s.132)

(Mehmed Emre, Eskişehir, Balıkersir-Bilecik Eski Müftüsü - Günümüz Meselelerine açıklamalı Fetvalar, 2 /162)




Musannıf İsmail Hakkı Bursevî (k.s.) hazretlerinin açıklamalarından kaza namazı olanların asla sünnet ve nafile namaz kılmamalıdır; gibi yanlış bir manası çıkmaz. Zira fıkıh kitaplarımıza göre, kaza borcu olan kişiler, beş vakit namazın sünnetlerini, teheccüd, Duhâ, Evvâbin, tesbih namazı ve mübarek gecelerde kılınan hacet namazlarını ve diğer nafileleri kılabilir.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:8 S:296)(İbni Abidin C.1.S.688)[/size]

Kaza namazlar ile uğraşmak, nafile namazlar ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir.

Bu sünnetlere niyet edilmesi evladır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi hakkında nakil bulunan nafile namazlarda böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evladır.

Çünkü bu sünnetler farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.

Bununla beraber namazları kazaya bırakmak büyük günahtır. Bu günahtan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Hz. Allah'ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber(s.a.v.) efendinizin şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir?

Hem bir kısım namazları kazaya bırakmak hemde diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı?

Buna aykırı olan nakiller geçerli değildir. Bunlar kabul edilen fetvaya aykırıdır.



Ömer Nasuhi Bilmen - Büyük İslam İlmihali s.176
(Hanefi Fıkhına göre yazılmış, Ehli Sünnet Akaidine uygun muteber bir eserdir.)

Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: Mücteba - 05 Ağustos 2014, 16:07:59
Tesbih namazı tevbenin, istiğfarın en büyüğü ve bütün vücudla yapılanıdır.

Hazret-i Resûlü Ekrem (s.a.v) amcaları Hazret-i Abbas'a hitaben tesbih namazı ile alâkalı şöyle buyurmuşlardır:
"Ey amca, sana on haslet haber vermekle ikram etmiş olayım ki, onu işlediğin vakit günahının evveli ve âhiri, yenisi ve eskisi, hatâen ve kasten yapılanı, küçüğü ve büyüğü, gizlisi ve aşikâr olanı mağfiret edilmiş olsun... Muktedir olursan bu tesbih namazını her gün kıl. Her gün kılmazsan ayda bir kere kıl. Onu da yapamazsan senede bir, onu da yapamazsan ömründe bir kere kıl."

Tesbih namazı 4 rek'attir. Bu namazda 300 defa şu tesbih okunur:

سُبْحَانَ ٱللهِ وَٱلْحَمْدُللهِ وَلاَ اِلٰهَ اِلاَّ ٱللهُ وَٱللهُ اَكْبَرُ*وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ اِلاَّ بِٱللهِ ٱلْعَلِىِّ ٱلْعَظِيمِ

"Sübhânallâhi vel-hamdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhü ekber. Ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyyil-azıym"

Bu tesbih, namaz içinde şöyle okunur:

15 Kere Sübhâneke'den sonra (Fâtiha'dan önce),

10 Kere Zamm-ı sûreden sonra,

10 Kere Rükûda,

10 Kere Rükûdan kalkınca ayakta (kavmede),

10 Kere Birinci secdede,

10 Kere İki secde arasındaki oturmada (celsede),

10 Kere İkinci secdede,


Bu birinci rek'atte okunan tesbihlerin adedi 75'tir. İkinci rek'atte aynı sıralama ile yine 75 defa okunur. Üçüncü dördüncü rek'atler de böyle kılınır. Toplam 300 defa okunmuş olur.

Tesbih namazı, kılınması teşvik edilmiş bir namazdır. Bunu alışkanlık haline getirmek müstehaptır. Tembellik etmemek lâzımdır.

Kılmasını bilmeyenlerin de istifade etmesi maksadıyla cemaatle de kılınabilir. Cemaatle kılınırsa imam olacak kimse bu namazı kılmayı evvelâ nezreder ve namazı kıldırırken tesbihleri her yerde cehrî (sesli) okur. Cemaat ise dinler.

(Muhtasar İlmihal, Fazilet Neşriyat)
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: Miftahulkuluub - 25 Mayıs 2019, 05:36:37
Bedenle yapılan en büyük istiğfar tesbih namazıdır.

Lisan ile yapılan en büyük istiğfar, seyyidül istiğfardır.

(https://i.hizliresim.com/1pmR6D.jpg)
Başlık: Ynt: En büyük İstiğfar Tesbih Namazı
Gönderen: ihvan23@hotmail.com - 27 Kasım 2023, 11:35:01
teşekkür ederiz