Gönderen Konu: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında  (Okunma sayısı 66337 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #30 : 19 Ocak 2011, 00:41:05 »

Küllisi haramdır!!

Alıntı
Peygamberimizin bazı çalgılı sahnelere şahit olup göz yumduğu hadisler buharide anlatılır...

Hangi hadisler mesela kaynakları ile aktarırmısınız lütfen? Ayrıca bu konularda  ne kadar ehilsiniz ki böyle emin konuşuyorsunuz?
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı ggedavett

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 20
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #31 : 22 Ocak 2011, 15:05:47 »
Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:
Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir
a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır
b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur
c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır
d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır
İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:
1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur
2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir
3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır
4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır
5 Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez
Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir

Çevrimdışı ggedavett

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 20
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #32 : 22 Ocak 2011, 15:15:34 »
Çalgı âletleri üçe ayrılır:
1- Haram olanlar Tambur, düdük, zurna gibi şarkıcılara eşlik eden aletlerdir
2- Mekruh olanlar Bunlar tek başına çalınmadığı halde şarkıcıyı coşturan kaval gibi aletlerdir
3- Mubah olanlar Bunlar da eğlence aleti değil de boru ve harp davulu gibi haberleşme aletleri ile nikah için çalınan def gibi toplantıya çağırma ve herhangi bir hususu ilan etmek için kullanılan aletlerdir (Mükaşefetü´l Kulub - Kalblerin Keşfi)


Resulullah (sav), benim yanımda iki cariye, Buas (savaşı ile ilgili hamasi) türküler söylerken çıkageldi Gidip yatağın üzerine (yan üstü uzandı ve yüzünü de (aksi istikamete) çevirdi Derken (babam) Hz Ebu Bekr (ra) girdi Derhal beni azarladı ve: "Resulullah'ın hane-i saadetlerinde şeytan çalgısı ha!" dedi Bunun üzerine Resulullah (sav), ona yönelip: "Bırak onları (söylesinler!)" buyurdu (Onlar sohbete dalıp, bizden) dikkatlerini çekince, ben cariyelere göz işareti yaptım, kalkıp gittiler" Hz Aişe devamla der ki: "Bir bayram günüydü Siyahiler, mescidde kılıç-kalkan oyunu oynuyorlardı Ben mi Resulullah (sav)'dan taleb etmiştim (bilemiyorum), yoksa o (kendiliğinden) mi, "Seyretmek ister misin?" buyurdular Ben: "Tabii!" dedim Kalktı, beni geri tarafına aldı yanağım yanağının üstünde olduğu halde durduk "Ey Erfideoğulları göreyim sizi (oynayın)!" diyordu Ben usanınca(ya kadar böyle devam ettik Usandığımı farkedince): "Yeter mi?" buyurdular Ben: "Evet!" dedim "Öyleyse git!" dediler
Ravi:Aişe
Kaynak: Buhari, İydeyn 2, 3, 25, Cihad 81, Menakıb 15, Menakıbu'l-Ensar 46, Nikah 82, 114; Müslim, İydeyn 19




Bir düğün sırasında Karaza İbn Ka'b ve Ebu Mes'ud el-Ensarî'nin yanına girdim, bir kısım cariyeler şarkı söylüyorlardı Dayanamayıp: "Sizler Resulullah (sav)'ın Bedir ashabından olun da yanınızda şu iş yapılsın, olacak şey değil" dedim Bunun üzerine onlar "dilersen bizimle dinle, dilersen git Bize düğünde eğlenme ruhsatı verildi!" dediler
Ravi: Amr İbnu Sa'd
Kaynak: Nesai, Nikah 80, (6,135)

Çevrimdışı ggedavett

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 20
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #33 : 22 Ocak 2011, 15:21:33 »
hepsi haram denemeyeceği gibi hepsi helal falanda denemez...ama hepsinin lüzumsuz ve malayani olduğu kesin, ama her malayani haram değildir... yemen türküsü ile pop müziği aynı kefede değerlenemeyeceği gibi, ahireti hatırlatıp düşüncelere sevkeden bir kaside ile sazı sözünden önde giden hızlı ilahiler de bir değerlendirilmemelir...

yani sözlerine ifade edilmek istenilene, çalgısına göre farklılık arzedebilir...kadından dinlenilmediği takdirde...selamlar

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #34 : 22 Ocak 2011, 16:49:16 »

Tabiinin büyüklerinden Nafi anlatır:

Abdullah ibni Ömer ile beraber gidiyorduk. Ney sesi işittik. Abdullah, kulaklarını parmakları ile kapadı. Oradan hızla uzaklaştık. Ney sesi daha işitiliyor mu, dedi. Hayır işitilmiyor dedim. Parmaklarını kulaklarından ayırdı. Resulullah da böyle yapmıştı dedi. Nafi, sonra dedi ki, ben o zaman çocuk idim. Bundan anlaşılıyor ki, Nafi’ye kulaklarını kapamasını emretmemesi, çocuk olduğu için idi. Çünkü çocuk isteyerek dinlese de ona günah olmaz. Yoksa, Abdullah takvası sebebi ile kulaklarını kapattı demek doğru değildir. Nafi, böyle yanlış anlaşılmaması için, çocuk olduğunu bildirdi. (Eşiat-ül-lemeat)

Müziği helal göstermek için, hadis-i şerifleri ve olayları değiştirenler için, yukarıda delil gösterdikleri olayda Peygamber efendimizin mübarek kulaklarını kapatması kendi aleyhlerine delildir. Madem Peygamber efendimiz güya çalgıya müsaade ve teşvik etti, niye mübarek kulaklarını kapatıyor? Kapatmasına lüzum yoktu ki. Buradan İslam âlimlerinin çıkardığı hüküm, müziği istemeyerek duymanın haram olmadığıdır. Özel dinlemek ayrı, gayri ihtiyari duymak ayrı. Abdullah bin Ömer hazretlerinin de yaptığı gibi yapmak dinin emridir.

Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır. (Dürr-ül-mearif)

Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, “Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı” dedi ve onu çıkardılar. (Buhari)

〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #35 : 22 Ocak 2011, 16:50:44 »
Hak sevgisi ile sima dinleyen sıddık, nefse uyup dinleyen zındık olur. (Siyerül-aktab)

İmam-ı Şa’rani hazretleri buyuruyor ki:

“Hakim-i Tirmizi’nin Nevadiru’l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz, (Her kim şarkı sesine kulak verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu. Oradakilerden biri tarafından, (Ya ResulAllah, ruhaniler kimlerdir?) diye soruldu. Resulullah da, (Cennet ehlinin okuyucularıdır) buyurdu. (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi)

İmam-ı Birgivi hazretleri buyuruyor ki:

Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivi)

Dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)

Teganni ile şarkı söylemek ve dinlemek haramdır. Tekkelerde ilahiler okuyarak raks etmek, oynamak, dönmek haramdır. Şimdi, dinden haberi olmayan fasıklar, böyle tarikatçılık yapıyorlar. (Fetava-yı Hindiyye 5/352)

Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

Nasslardan hüküm çıkaran ulemanın açıklamaları şöyledir:

İslâm âlimleri buyuruyor ki:

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı aletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-İslâm Ahmed İbni Kemal efendi hazretleri Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:

(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."

Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)

İncil’in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2011, 16:54:11 Gönderen: Tuğra »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #36 : 22 Ocak 2011, 16:53:41 »
İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:

Gıybet, veya devamlı ipek giymek, yahut devamlı çalgı dinlemek gibi günahlara devam etmek kalbin kararmasına yol açar. (K. Saadet s.580)

İçki içmek ve çalgı dinlemek gibi, kul hakkı ile ilgili olmayan günahların hepsine tevbe etmek gerekir. (İhya 4/65)

Çalgı dinleyenin veya ipek giyenin şahitliği kabul edilmez. (İhya 4/41)

Çalgı aletlerinin imalinden kaçınmak, zulümden kaçınmak olur. (İhya 2/218)

Gizli haram işlenen eve girmek yasaktır. Ancak dışarıdan duyulacak şekilde içeride çalgı çalınıyorsa, bunu duyanların içeri girip çalgıları kırması caizdir. (İhya 2/802)





〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı ggedavett

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 20
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #38 : 22 Ocak 2011, 18:08:33 »
hz.peygamber icap eden duruma göre hareket ettiği ortaya çıkar...hz.ebubekirin peygamber evinde müdahale ettiği şarkı söyleyen cariyelere hz peygamber bu gün bayram diyerek izin verdiği hadis herkesin malumu...

günümüzde icra edilen musikinin elbette yüz de doksanı harama yakın olan icralardır. bizde bu nedenle hiç musıki ile meşgul olmayız...

ama rasülüllah efendimiz buyururki şiir bir sözdür onun güzeli güzel kötüsü kötüdür derler..bütün ilahi ve musiki sözleride neticede şiirlerden ibarettir...bunların fenalıkları amaç gaye, muhteva sözleri, çağrıştırdıkları ve arkasında kullanılan enstrümanla ölçülür...

hacı uğurlarken gazalinin caiz dediği şiirler ilahiler kapsamına girebilecek bir çok zararsız şiir ilahi ve memleket türküleri olabilir...

cep telefonu müziğininde bir icra olduğu göz önüne alınır, arkasından musiki ile telezzzüz küfürdür derseniz, memlekette mü'min bulmak güçleşir...

Çevrimdışı mazlum

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 861
  • Allah'a giden tüm yollar.Kalp lerden gecer.
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #39 : 22 Ocak 2011, 18:42:06 »
2278 - Übey İbnu Ka'b (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Şiirde hikmet vardır"

Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)
Bir harf yeter inan, varsa o evde bir insan.

Dost Ararsan Kendine Bak
Dostun Ağlasını Bulursun
Düşman Ararsan Yine Kendine Bak
Düşmanında Ağlasını Bulursun .
vesselam .

Çevrimdışı teksir

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 201
  • O mâhiler ki deryâ içredir deryâyı bilmezler
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #40 : 24 Ocak 2011, 01:41:41 »
Cenabi hak cumlemizi bu yaygin olan kufur batakligindan muhafaza etsin.
Emeginize saglik.
atilma dur, suhan-i ehl-i hali anlamadan
cevaba etme tasaddi suali anlamadan.
                                                 naci!

Çevrimdışı tanyurd

  • "Yoruluncaya kadar değil, Şehid Oluncaya kadar" inşaallah..
  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 17
  • Dünya Sürgün Yeri Bende Sürgündeyim..
    • www.imanehli.com
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #41 : 24 Ocak 2011, 02:06:23 »
Cenabi hak cumlemizi bu yaygin olan kufur batakligindan muhafaza etsin.
Emeginize saglik.

Küfür mü ?  Çok  ağır  bir  itham..   Buna  küfür  dediğinizde milyonlarca  müslümana,  bazı ehli sünnet tarikat  şeyhlerine  kafir  demiş  oluyorsunuzki  bu  konuda "imanlı birinin  imananın laf  söyleyenin  karşılaşacağı  tehlikeyi bildiren" hadisi  şerif  ile  sizi korkutmak  isterim..

Konun  tamamını  okuyamadım.. Ancak ekseri  ulemanın  beyanı  ile  haram  olani  yine  bir  kısmına göre  tahrimen  mekruh  olan  ama  bir  kısmınca da def, ney gibi  bir  takım aletlere  cevaz  verenleri  düşündüğümüzde ortaya  takva  ile  fetva boyutu  çıkar..   Öyleye  koca  mevlana mesnevisine  ney ile  başlar...

Konu içinde  bir  kardeşimizin  imam  gazalinin  ihya'sında  yaptığı  alıntılarda  buna  küfür  yada  tamamına  haram  denemeyeceği  gerçeğini  gözler  önüne  serer.. 

Ulemanın  ekserisi  takva  durumunun gereği  buyurudklarını  bir  değişmez  fıkıh  kaidesi  gibi  delil  göstermek  yanlıştır..  Bununla  beraber  nede  olsa  fetva  var  deyip dinlemekte bir  o  kadar  sakıncalı.. 

ancak  "fıkıh  iki tarafı  keskin bir  kılıçtır" ifadesi  fetva  veriken  yada hüküm bildirirken ne  kadar  dikkatli  olunması  gerektiğinin  açıkça  ifadesidir..

selam ve  dua  ile..
forum kuralları gereği imza kaldırılmıştır.

Çevrimdışı ihvan

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2399
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #42 : 24 Ocak 2011, 10:42:47 »
yukarıda biri.bizim dolmabahçe sarayında gördüğümüz müzik aletleriyle.ulu hakan abdulhamid han hazretlerinin piyano dinleme meselesini karıştırmış.ulu hakan abdulhamid han hazretlerinin.selanik sürgününde kızının hatırlarında yazılan bu meslenin dolmabahçeyle alakası yoktur.....ihvan

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #43 : 24 Ocak 2011, 13:07:16 »
Bahsedilen konu çalgı aletleri eşliğinde ilahi okumanın zikir yapmanın küfre düşürebileceğidir, lütfen satır satır okuyalım..

Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehirdir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid'attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur. (S.Ebediyye)


İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
Resulullah efendimiz, geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [ ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)


Tef, çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan, ibadet eden kâfir olur, dinden çıkar. (Tergib-üs-salât)

Dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)


(Kur'an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]

(Kur'anı mizmarlardan [çalgı aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.) [Müsamere]

Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır.(Tahtavi şerhi)

Allahü teâlânın aşkı ile dolmuş, evliyanın büyüklerinden olan Mevlana Celaleddin-i Rumi hazretleri, ney ve başka hiçbir çalgı çalmadı. Musiki dinlemedi ve raks etmedi. Zikrin kalb ile, sessiz olacağını Mesnevi’de bildirmektedir. (S. Ebediyye)

Hazreti Mevlana, “Ben Kur’an-ı kerimin çizdiği dairenin dışına çıkmam. Beni bu dairenin dışında aramayın! Dinimizin yasakladığı şeyleri bana yüklerseniz üzülürüm” dediği hâlde, ona mal edilerek yıllardır ney, rebap, tambur, saz gibi çalgı aletleri eşliğinde dinî törenler yapılmaktadır.
Halbuki, Allahü tealanın aşkı ile dolmuş, evliyanın büyüklerinden olan, Celaleddin-i Rûmi, ney çalmadı. Mûsiki dinlemedi. Bunları yaptı demek, Mevlana hazretlerine en büyük iftiradır.....

devamı...SEMA GÖSTERİLERİ MEVLEVİ AYİNLERİ

ÇALGILI İLAHİ

MUSİKİNİN DİNDEKİ YERİ

REGAİP KANDİLİ VE MÜZİK
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 16:29:14 Gönderen: Tuğra »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı 33.yıldız

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 343
Ynt: İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hakkında
« Yanıtla #44 : 24 Ocak 2011, 22:18:19 »
Şahsen burada kimsenin milyonlarca müslümana kafir dediğini göremedim.Bir olayın küfür olduğunun kaynaklardan aktarılması başka şeydir,insanlara iftira atmak başka şey.

Dön dolaş aynı konulardan bahsedip duruyoruz.İllaki kendimizi ya da yaptıklarımızı haklı çıkarmak için bir kaynağın ucundan bucağından cımbızla bir şeyler alarak çalgılı ilahiye cevaz vermeye çalışıyoruz, bu kadar mı zor yani dinleyivermemek.Evet zor.Sanki çalgılı ilahi dinlemek farz ya da vacip.En azından süpheli kategorisine sokup dinlemekten kaçınmak varken illa ki olabilir, olabilmeli yönünde fetvalar çıkarmaya çalışıyoruz.
Çalgılı ilahi dinliyorsanız, dinleyecekseniz, ya da sitenizde bol bol çalgılı ilahi barındıracaksanız bunu yapın, onun vebali sizindir.

Ama kendi doğrumuzu savunmak için kafa karıştırıcı şeyler yazmayalım lütfen.

Özellikle Tuğra'nın son mesajındaki kıymetli alimlerimizden ve eserlerden  alıntı yaptığı yerlerde bu işin caiz olmadığı ayan beyan yazıyorken, günümüzde falanca şeyh şöyle buyuruyor tarzı cümleler kurmak abesle iştigal olur.Üstelik onların söyleyip söylemediği de belli değil.Belki de birileri para kazansın diye onların ağzından uyduruyorlar ki ben şahsen öyle düşünüyorum.

Ortak paydamız, İbrahimi dinler değil! EHLİ SÜNNET, EHLİ SÜNNET...