Gönderen Konu: İkindi namazının sünneti ve yatsı namazının ilk sünneti terk edilir mi?*  (Okunma sayısı 65059 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Slience

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 105

ikindi ve yatsı namazlarının sünnetlerinin sünneti gayri müekkede olduğunu biliyorum.yalnız bana gelen iki görüş var kimileri bu namazların sünnetleri gayri müekkede olduğu için bazen terk etmenin iyi olacağını kimileride terk edilmemesi gerektiğini söylüyolar . bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2013, 01:28:31 Gönderen: Mücteba »
El Baki Hüvel Baki

Çevrimdışı Kul

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 106
İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #1 : 11 Temmuz 2006, 19:39:15 »
Sünnet: Peygamberimizin sözü, isi ve baskasi yaptiginda hos gördügü seylerdir.Sünnet ikiye ayrilir

sünneti müekkede: Peygamberimizin devamli olarak yapip, pek az terk etttigi sünnetlerdir. Sabah ve Ögle namazinin sünnetleri gibi.

sünneti gayri müekkede: Peygamberimizin arasira yaptigi sünnetlerdir. Ikindi ve yatsi namazinin ilk sünnetleri gibi

(Muhtasar Ilmihal, Fazilet)

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Re: İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #2 : 11 Temmuz 2006, 20:19:00 »
Alıntı yapılan: "neslihan"
ikindi ve yatsı namazlarının sünnetlerinin sünneti gayri müekkede olduğunu biliyorum.yalnız bana gelen iki görüş var kimileri bu namazların sünnetleri gayri müekkede olduğu için bazen terk etmenin iyi olacağını kimileride terk edilmemesi gerektiğini söylüyolar . bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.


Resulullah'ın yaptığı şeylere uyulur.. Yapmadığı şeyleri ben de yapmayım denmez.. Gayr-ı müekked sünnetleri vakit darlığından dolayı kılmayabilirsiniz.. Başka sebeblerden dolayı aceleniz varsa da kılmasanız olur arasıra.. Ancak öyle "O kılmamış bazen, ben de terkedeyim" denmez..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı sürur

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 149
Re: İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #3 : 11 Temmuz 2006, 22:34:09 »

Elbetteki bu gayrı müekked sünnetleri terk ettigimizde Peygamber Efendimizin s.a.v. sünneti oldugu ve sevabı oldugundan dolayı nadiran terk etmek lazım...yani nasılsa Peygamber Efendimizin s.a.v. terk etmiş öyleyse her zaman kılmasak çogu defa terk etsek  olur   manasını çıkartmamak lazım..(siz o manayı çıkarttınız demiyorum yanlış anlaşılmasın..genel olarak konuşuyorum)..muallim_abi sanırım bunu vurgulamış..
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2009, 18:44:50 Gönderen: mystic »
öyle karacaahmet,Bu ne acıklı TALİH!
Taşlarına kapanmış ağlıyor,KOCA TARİH!!...

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Re: İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #4 : 12 Temmuz 2006, 02:32:12 »

sünnet gayri müekkede bir yerde mendub dur.her hengi bir sebeb olsun olmasin arasira terk olunur bunuda yaparken rasülüllah terk ettigi icin terk ediyorum dese terk ettigi icinde sünnet islemis olur ve sevap alir.bu demek degildirki her zaman terk olunacak.tabiiki bazi dar zamanlarda veya terke ihtiyac oldugu zamanlarda olur.

lütfen kendimizi rasülüllah efendimizden daha takva his etmeyelim.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2009, 00:42:56 Gönderen: Ay Işığı »
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Re: İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #5 : 12 Temmuz 2006, 05:48:29 »

Resulullah Efendimiz bu namazlara devam etmemiştir. Kıldığı için de vakti olan daima kılmalıdır. Gayri Müekked olmasının sebebi budur, çok sevap diye terketti denmez. O terketti diye terkedilmez, Resulullah'ın yaptığı fiil "sünnet" olur (velev ki bir kez yapmış olsun), yapmadığı değil. Bu namazları Resulullah Efendimiz daha sevap olduğu için terketmiş değildir. Öyle olsa evvabin ve teheccüd namazları gibi gayrı müekked sünnetlerin de terkinin sevap olması icab ederdi. Bunların da mendup olduğu Bahr kitabında yazmaktadır.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2009, 00:43:31 Gönderen: Ay Işığı »
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı Slience

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 105
İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #6 : 12 Temmuz 2006, 11:26:47 »
sağolun ama bu sorudan ben bir cevap çıkaramadım. Çünkü aynı görüş ayrılığı burda da devam ediyor. Bana da aynı şekilde bir kesim arasıra bırakmanın sünnete daha uygun olacağını söylerken, bir kesimde bırakmamanın gerektiğini söylediler. aynı şeyleri burda da duydum. anlayacağınız bir fikir birliğine varamadık :?  :?  :?  :?
El Baki Hüvel Baki

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #7 : 12 Temmuz 2006, 12:14:56 »
İmam-ı Kastalanî hazretleri "Mevahib-i Ledünniye" kitabında "Resulullah Efendimiz (sav) ikindiden önce 4 rekat namaz kılana rahmetle dua etmiştir" buyurmaktadır.. Daha sevap olandan mahrum etmek içşin rahmetle dua edilmez.. Terketmenin sevap olduğu bu nedenle yanlıştır.. Kılmayana böyle bir dua yoktur..

Ama kalbiniz ne diyorsa onu yapın.. Terkedene niye terkettin denmez, yukarda izahına çalıştığımız husus terketmemenin evlâ olduğudur.. Zaman darlığından vs. terkedilirse de, Resulullah'a (sav) uyulmuş olunur.. Müslüman farzların yanında kılabildiği kadar nafile kılmalıdır, Allah'a yaklaşmaya vesiledir.. Sünnet'e uymak için de bir yolunu illa bulur..

Malum İmam-ı Rabbani (ks) hazretleri, 4 mezhebin dördüne de uyabilmek için namazda imam olmağa çalışırmış daima.. Bu sayede terkettiği bir sünnet veya farz veya vacip olmazdı..

Not: Bir önceki yazıda duha namazı yerine yanlışlıkla teheccüd yazılmıştır.. Düzeltilerek okunmasını rica ederim.. Teheccüd namazı Peygamber'e vaciptir..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı Kul

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 106
Re: İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #8 : 12 Temmuz 2006, 22:49:35 »
Alıntı yapılan: "Müderris_3"


ya ne mücadelesi yapiyorsunuz.sünnet gayri müekkede bir yerde mendub dur.her hengi bir sebeb olsun olmasin arasira terk olunur bunuda yaparken rasülüllah terk ettigi icin terk ediyorum dese terk ettigi icinde sünnet islemis olur ve sevap alir.bu demek degildirki her zaman terk olunacak.tabiiki bazi dar zamanlarda veya terke ihtiyac oldugu zamanlarda olur.

lütfen kendimizi rasülüllah efendimizden daha takva his etmeyelim.



katiliyorum ve tekrarliyorum!!!!

lütfen kendimizi rasülüllah efendimizden daha takva his etmeyelim

Peygamber Efendimiz (a.s.) arasira terk etmesi zaman darligindan degil,  sünnet oldugundandir.

Çevrimdışı Slience

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 105
İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #9 : 13 Temmuz 2006, 14:06:13 »
iiiyi ya sağolun kafamı çorba ettiniz. ne yapcamı şaşırdım
El Baki Hüvel Baki

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
İKİNDİ VE YATSI NAMAZI SÜNNETLERİ
« Yanıtla #10 : 13 Temmuz 2006, 21:45:19 »
Alıntı yapılan: "neslihan"
iiiyi ya sağolun kafamı çorba ettiniz. ne yapcamı şaşırdım


Din nakil dinidir.. Ama siz yine yapacağınızı yapın..

Selam ve dua ile..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı yurt2

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 118
Ynt: İkindi ve yatsı namazının sünnetleri terk edilir mi?*
« Yanıtla #11 : 02 Mart 2013, 03:02:19 »
Sünneti ğayri müekked namaz, bazen kılınıp bazen kılınmayan sünnet namazdır. Sünneti müekked namaz ise her zaman kılınan sünnet namazdır. Eğer sünneti ğayri müekked namaz her zaman kılınırsa adı sünneti müekked namaz olması gerekir. Yani sünneti ğayri müekked diye bir hüküm kalmaz ortada. Hepsi de sünnet olur. O zaman gayri müekked ve müekked diye ayırmak söz konusu olmaz. İkindi namazı sünneti ile yatsının ilk sünneti her zaman kılınırsa, bu fiil sünneti ğayri müekked bir fiil olmaz. Asl olan bunların bazen kılınıp bazen kılınmamasıdır. Yani her zaman kılmak veya her zaman kılmamak diye birşey söz konusu değil. Kavramları birbirine karıştırmayın. İkindinin sünnetine ve yatsının ilk sünnetine, hem sünneti ğayri müekked diyerek sünneti müekked gibi amel edilmesini benim mantığım elvermiyor.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2013, 12:04:55 Gönderen: yurt2 »
Allâhü Teâlâ’nın takdîrine razı olmak, kalbi tedavi eder.
Hz. Ali (kv.)

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: İkindi ve yatsı namazının sünnetleri terk edilir mi?*
« Yanıtla #12 : 02 Mart 2013, 08:13:51 »
Alıntı
Malum İmam-ı Rabbani (ks) hazretleri, 4 mezhebin dördüne de uyabilmek için namazda imam olmağa çalışırmış daima.. Bu sayede terkettiği bir sünnet veya farz veya vacip olmazdı..
[/color]

   Namazları kılmanın yollarıı aramalıyız,Kılmamanın değil. ancak elimizde bir ruhsat var. zor kaldığımız durumlarda,şartlarına uyan sebeblerle kılınmamasının bir mahsuru olmadığı yukarıda açık seçik beyan ediliyor. Kılmamak da bir sünnettir, onun için kılmıyorum demek,gelişi güzel zaruri olmadan terk etmek uygun olmaz diye düşünüyorum...

Çevrimdışı yurt2

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 118
816 - Soru: İkindi ve yatsı namazlarının ilk sünnetlerini Peygamber Efendimiz'in (sav) çok defa terk ettiklerini hocalardan dinliyoruz. Herhangi bir insanın, Hz. Peygamber'e (sav) muvafakat olsun diye bu sünnetleri terk etmesi icap eder mi? Veya hiç terk etmemeye itina göstermiş olsa, Hz. Peygamber'e (sav) muhalefet etmiş olur mu?

Cevap: Peygamber Efendimiz'in (sav) yaptığını işlemek, sünnet olduğu gibi, bir işi onun işlediği şekilde yapmak da ayrıca sünnet olmaktadır. Bu itibarla, bahsi geçen sünnetleri ara sıra terk ederek Ef'al-i Resul'e (sav) uygun bir yol tutulmuş (Resul'ün fiillerine uygun bir yol tutulmuş) olur.

Mehmet Emre / Fetvalar / Namazı Terketmek
« Son Düzenleme: 12 Mart 2013, 03:12:24 Gönderen: yurt2 »
Allâhü Teâlâ’nın takdîrine razı olmak, kalbi tedavi eder.
Hz. Ali (kv.)

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."

sünnet gayri müekkede bir yerde mendub dur.her hengi bir sebeb olsun olmasin arasira terk olunur bunuda yaparken rasülüllah terk ettigi icin terk ediyorum dese terk ettigi icinde sünnet islemis olur ve sevap alir.


Resulullah'ın yaptığı fiil "sünnet" olur (velev ki bir kez yapmış olsun), yapmadığı değil.

Bazı kimseler hiçbir mazeret olmadığı halde keyfi olarak sünneti gayri müekkede olan namazları sözüm ona ibadet kastıyla terk etmektedirler.

Yaptıkları işe meşruluk kazandırmak için de “Terk etmek sünnetini yerine getiriyoruz” ifadesini kullanıyorlar. Bu tamamen yanlış bir ifade, yanlış bir anlayış ve uygulamadır.

Peygamberimizin buradaki yapma ve terk etmedeki mantığı tamamen ruhsatla alakalıdır. Mazeret olduğu takdirde alışkanlık haline getirmeden terk edilmeye müsaade edilen bir fiil, asla sünnet olamaz. Yapması sünnet ama terk etmesi sünnet değildir, ibadet değildir. Buradaki mantık ruhsata dayalıdır.

Sünnet olan namazlardaki mazeret halinde terk etmeye verilen ruhsatı, devamlı surette kullananlar, yaptıkları yanlışa bir de kılıf uydurarak “terk etmenin de bir ibadet olduğunu” öne sürerler.

Bu yaklaşımla işin içinden çıkmak mümkün değildir. Mesela Peygamberimiz arabaya binmedi diye arabaya binmemek, uçağa binmedi diye uçağa binmemek; yemediği şeyleri yememek, giymediği şeyleri giymemek de sünnet olarak algılanmalı ki işin içinden çıkılmaz bir mantık karışıklığına sebebiyet verir.

"Bir gece bana gösterdiler ki:
'Vitir namazını kılmayıp yatan ve gecenin sonunda kılacağım diye tehir edene, sevâb meleği, vitir namazını kılıncaya kadar sevâb yazar. O hâlde, vitir ne kadar geç kılınırsa, o kadar iyi olur.'
Bununla berâber buyurdu ki:
"Vitri  acele kılmakta veya te'hir eylemekte Peygamber Efendimize (s.a.v.) uymaktan başka hiçbir şey göremiyorum. Ve, hiç bir fazîleti ona mutâbeat ( yani tâbi olmak) ayarında bulamıyorum. Resûlullah (s.a.v.), vitri ba'zan gecenin evvelinde, ba'zan da gecenin sonunda kılardı. Şekilde ve sûrette de olsa, kendi saâdetimi her işte, O servere (s.a.v.) benzemekte bilirim. Binlerce gecenin ihyâsını, bir mutâbeatın, Resûlullaha bir işte uymanın, yarısına değişmem.
Ramazân-ı şerifin son on gününde i'tikafta idim. Talebelerimi toplayıp dedim ki:
'Resûlullaha (s.a.v.) tâbi olmaktan başka hiçbir şeye niyet etmeyiniz. Bizim insanlardan ayrılmamızdan ve uzletimizden ne çıkar. Yüzlerce tutulmayı, bir mutâbeatı (uymayı ) elde etmek için kabûl ederim. Ama tevessülsüz (bir zata bağlanmadan), binlerce uzleti kabûl etmem.
Allâhü Teâlâ, Peygamberine (s.a.v.) tam uymağı nasîb eylesin.'

                                [İmam-ı Rabbani Ahmed-i Faruk-i Serhendi (k.s.)  - Altun Silsile (Silsile-i Saadat Hazretleri)]

Velhâsıl kelâm, Ehli-sünnet olanlar, olma iddiasında olanlar yada olmak için çırpınanlar, Peygamber Efendimiz (s.a.v.) neyi nasıl yaptıysa öyle yaparlar. Rasûllullah (s.a.v)'e mutâbeatı herşeyin üstünde tutarlar. Hadiseyi bu minval üzere değerlendirmek lazım.