Kafamı kurcalayan bir soru?

Başlatan antepli, 19 Haziran 2006, 18:53:52

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

antepli

nasıl anlatayatım bilemiyorum ama bir tarafından başlayayım.Bir cemaate bağlı tesettürlü örtülü bazı bayanlar bir memurluk olursa başlarını açıp çalışabilceklerini söylüyolar.Neden diye sorduğumda ise BİZ HİZMET EDECEĞİZ ORADA,İNSAN KAZANMAYA ÇALIŞACAĞIZ diyorlar.BUNUN MANTIĞINI BANA BİRİLERİ ANLATABİLİRMİ Allah(A.C.)AŞKINA???BU NASIL BİR İŞ YA?BİR İNSAN KAZANACAĞIM,BİR İNSANI NAMAZA BAŞLATACAM,BİR İNSANIN HİDAYETİNE VESİLE OLACAM DİYE BİR FARZI TERKEDERİZ DİYORLAR.BÖYLE ŞEY VARMI İNANCIMIZDA DİNİMİZDE SÖYLEYİN BANA YA???HADİ DİYELİM BAŞINI AÇTI VE GİRDİ O İŞE.O İNSANI KAZANACAĞI KESİNMİ?????
Bu dünyanın cefasından sefasına sıra gelmez.gafil olmayın ilme çalışın geçen günler geri gelmez...

muallim_abi

Alıntı yapılan: "antepli"nasıl anlatayatım bilemiyorum ama bir tarafından başlayayım.Bir cemaate bağlı tesettürlü örtülü bazı bayanlar bir memurluk olursa başlarını açıp çalışabilceklerini söylüyolar.Neden diye sorduğumda ise BİZ HİZMET EDECEĞİZ ORADA,İNSAN KAZANMAYA ÇALIŞACAĞIZ diyorlar.BUNUN MANTIĞINI BANA BİRİLERİ ANLATABİLİRMİ Allah(A.C.)AŞKINA???BU NASIL BİR İŞ YA?BİR İNSAN KAZANACAĞIM,BİR İNSANI NAMAZA BAŞLATACAM,BİR İNSANIN HİDAYETİNE VESİLE OLACAM DİYE BİR FARZI TERKEDERİZ DİYORLAR.BÖYLE ŞEY VARMI İNANCIMIZDA DİNİMİZDE SÖYLEYİN BANA YA???HADİ DİYELİM BAŞINI AÇTI VE GİRDİ O İŞE.O İNSANI KAZANACAĞI KESİNMİ?????

Def-i mefâsid, celb-i menâfîden evlâdır (Mecelle, Madde 30)

Belirttiğiniz fiilin dinen hiçbir mantığı yoktur. Zira dinimizde haramlardan sakınmak öncelikli yer teşkil eder. Kişi kazanacağız diyerek harama dalmanın herhangi bir ihtiyac veya zaruret kalkanı arkasında yeri asla ve kat'a yoktur. Eğer "var" diyen varsa, o kişi reformist bir fasıklıktan öte gidemez. Dinin emir ve yasaklarını uygulamamak için "kılıf" aramamak lazım. İnsan kazanmak hal ve tavır ile olmalı. O halde bir ikinci adım meyhaneye gidip şarap içmek ve içerken Allah'tan bahsetmek midir? Emr-i maruf'un ve Nehy-i Ani'l-Münker'i bile ne hale getirdiler.
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Miftahulkuluub

Çok yanlış bir mantık. Hakikaten çok yaygın da bir zihniyet.Zira Üniversitelerde türbanlarını açmak zorunda kalanların kahir ekserisi bu mantıkta diye düşünüyorum.
"Tamam, şu anda başımı belki açabilirim, ama ileride öğretmen olacağım ve bir çok insanın hidayetine vesile olacağım."

Allah'ın emrettiği bir şeyi çiğneyerek Allah'ın rızasını kazanmak ne kadar abes.Diyalogtada bu  mantıktan izler var.Hakikaten çok tehlikeli.İslam tarihinde örneği yok!
İncemeseleler    Sadakat.Net    İns SadakatForum  Sevadı Azam


" Derviş isen kardeş takvaya çalış.."

müteallim

zinhar yasaktir hic bir mantigi yoktur.bu dini mes´eleleri sulandirmak ve ilimli islam fikriyyatina hizmettir. malum ilimli islam fikri ABD nin ortaya attigi fikirdir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

antepli

Alıntı yapılan: "Miftahulkuluub"Çok yanlış bir mantık. Hakikaten çok yaygın da bir zihniyet.Zira Üniversitelerde türbanlarını açmak zorunda kalanların kahir ekserisi bu mantıkta diye düşünüyorum.
"Tamam, şu anda başımı belki açabilirim, ama ileride öğretmen olacağım ve bir çok insanın hidayetine vesile olacağım."

Allah'ın emrettiği bir şeyi çiğneyerek Allah'ın rızasını kazanmak ne kadar abes.Diyalogtada bu  mantıktan izler var.Hakikaten çok tehlikeli.İslam tarihinde örneği yok!
MİFTAH kardeşim aynen senin dediğin gibi düşünüyor üniversitede yada memuriyette başını açanların çoğunluğu.Yazık.Allah HİDAYET EYLESİN.Başımı açarım memuriyet olursa.Niye?E orada bir insan kazanabiliriz... :roll:
Bu dünyanın cefasından sefasına sıra gelmez.gafil olmayın ilme çalışın geçen günler geri gelmez...

tarihman

Bu yapılan iş, Alkol ile abdest almaya benzer.

ankebut-57

İslam Fıkıh Ansiklopedisi



İSLAM'A HİZMET ETMEK GAYESİYLE OKUDUĞUNU SÖYLEYEN BİR BAYAN BAŞÖRTÜSÜNÜ ÇIKARTARAK OKUYA BİLİR Mİ?

Bilindiği gibi Nur suresi'nin 31. Ve ahzab suresi'nin 33, 53 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birço hadis vardır. Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz.

Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı husus da mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafii ve Hanbeli mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefi ve Malıki mezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avret olmadığı belirtilmiştir (Kitabu'l-Fıkh ala mezabili'l Erbaa, Sabuni, Tefsiru Ayat'il-Ahkam).

Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarınca ve tedavinin gerektirdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabılir (el-Merginanı, el-Hidaye). Allah Kur'an-ı Kerim'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına gösdermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.

Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helakı veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (Suyuti, el-Eşbah ven-Nezair). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavül etmediği takdirde helakı müstelzim olan haldir" (Ali Haydar, Dürerü'l-hakkam şerhu Mecelletü'l-Ahkam).

Buna göre İslam'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslam'a taban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir. Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslam hizmeti böyle bir yol ile ifa edilmez. Ayrıca İslam tarihi hiçbir resmi tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslam'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslam'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez. Bilindiği gibi "Zararları gidermek maslahatları celb etmekten evladır." Diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslam'ın yasaklara gösterdiği itina emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamber bir hadisinde:

"Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarı yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınız" buyurur.

Bundan dolayı meşakkatıdefetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazı'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse nehir kenarında da olsa istincayı terk eder. Çünkü yasak emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (İbnu Nüceym el_eşbah ve'n-Nezair).

Demek oluyor ki bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez. Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların kadınların başlarını açabilmeleri için İslam'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslami kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerkir.



Taviz tavizi gerektirir...
Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır.(عشقْ)
Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)

www.ayasofya.org

sahsuvar

bu mantık fıtnenın anasıdır....pekı yetıstırdıklerıne nasıl baslarının ortmelerının faarz oldugunu anlatacaksın.

Vuslat Yolcusu

Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarı yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınız" buyurur :x

osmanlı

Hz. Ebubekir efendimiz ve Hz. Mevlana bazı sözlerinde asıl mertliğin sevap işlemek değil GÜNAH işlememek (ve şüpheli şeylerden) demişlerdir. Ayrıca amerikanın SAM amcasının yerine geçen hoca da tesettür füru2attır demedimi? Aynı şey işte... :olu:
Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

mütevazi

Alıntı yapılan: "osmanlı"Hz. Ebubekir efendimiz ve Hz. Mevlana bazı sözlerinde asıl mertliğin sevap işlemek değil GÜNAH işlememek (ve şüpheli şeylerden) demişlerdir. Ayrıca amerikanın SAM amcasının yerine geçen hoca da tesettür füru2attır demedimi? Aynı şey işte... :olu:
:x