Gönderen Konu: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak  (Okunma sayısı 6191 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9225
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« : 20 Ağustos 2011, 19:01:11 »

Karma Eğitim Çıkmaz Sokak

Batılı aydın ve eğitimcilerin “Yüzyılın en büyük pedagojik yanlışı” olarak nitelendirdiği karma eğitim, Türkiye'de de büyük bir tabu olarak karşımızda duruyor ve hiç tartışılmıyor. Bu tehlikeli konuyu masaya yatıran Akit, "Okullar eğitim yeri mi, flört yeri mi" sorusuna cevap arıyor:


Akit, gelişmiş batı ülkelerinin çıkmaz sokak olarak görüp rafa kaldırdığı karma eğitim sistemini masaya yatırıyor. Akit'in Eğitimci yazarı Ali Erkan Kavaklı ile muhabir Fahrettin Dede'nin hazırladığı çalışmada, batılı ülkelerin karma eğitimden neden vazgeçtiği, karma eğitimin zararları, karma eğitimden vazgeçen Almanya ve Amerika'daki sistem tartışmaları, dünyada giderek yaygınlaşan kız erkek ayrı eğitim sisteminin faydalarını detaylarıyla bulabileceksiniz.

Karma eğitim mecburiyetinin Türkiye'de neden son bulması gerektiğini ise eğitimcilere, siyasetçilere ve uzmanlara sorduk. Milli Eğitim eski Bakanlarından Hasan Celal Güzel, hem akademisyen hem siyasetçi geçmişiyle bilinen hocaların hocası Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş, bir dönem MHP'de siyaset yapan eğitimcilerden Bozkurt Yaşar Öztürk, Eğitim Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer ve yazar Ahmet Taşgetiren gibi isimlerle yaptığımız söyleşilerde ise Türkiye'deki karma eğitimin yapısını, açmazlarını ve çözüm önerilerini de bu yazı dizisinde okuyacaksınız.

Öğretmeninden okul idaresine, öğrencisinden velisine kadar bütün eğitim camiasını ilgilendiren eğitim metodu, aslında Türkiye'nin geleceğini de çok ilgilendiriyor. Bu çıkmaz sokaktaki kısır döngünün aşılması için öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı'na ve hükümete önemli işler düşüyor.

Akit'in "KARMA EĞİTİM FELAKETİ" başlıklı yazı dizisinin ilk bölümü bugün yayınlandı:


"Yazı dizimizin ilk bölümüne geçtiğimiz mayıs ayında konferans vermek için gittiğim Niğde'deki izlenimlerimden yola çıkarak başlamak istiyoruz. Katıldığım toplantıda bir dizi konuşmadan sonra bir grup eğitimci meslektaşımızla oturup çay içtik, eğitim problemlerini konuşmaya başladık. Bir meslek lisesinde çalışan Mustafa Bey, okulların asıl amacından çıktığını, kimi okulların kız-erkek buluşma yerine dönüştüğünü söyledi ve kendi okulunda “kız-erkek” arkadaşlığına sınır konmasını istediği için tehdit edildiğini söyleyiverdi, afalladım.

OKULLAR EĞİTİM YUVASI MI FLÖRT YERİ Mİ?

Mustafa Bey, “Her öğrencinin ‘manitası' var, teneffüslerde, boş derslerde kız-erkek bir araya geliyor ve okulu buluşma yeri olarak kullanıyorlar; din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni olduğum için okulun bütün sınıflarına giriyorum, her yerde olup biteni görüyorum, okul eğitim ve öğrenim yeri, buluşmalara sınır konmalı” mealinde bir konuşmayla karma eğitim sebebiyle yaşadıkları promlemleri anlattı. Kız-erkek davranışlarına sınır koymaya kalkışınca erkek öğrenciler tarafından nasıl tehdit edildiğini bir kere daha anlattı. Pazusuna ve dayısına güvenen bir öğrenci Mustafa öğretmene şöyle demiş: “Özel hayatımıza karışırsan sana bu okulda öğretmenlik yaptırmayız”.

Evet; Mustafa Beyler az değil ama seslerini kimseye duyuramıyorlar. Asıl amacı, çocuk ve gençlerimizin yeteneklerini keşfetmek, geliştirmek, onları hayata ahlaklı, erdemli, olgun, iş beceren, ilim ve hüner sahibi, vatanını, milletini, dinini ve insanlığı seven kişiler olarak yetiştirmek olan eğitim sistemimizin çığırından çıktığını görüyoruz.

BATIDA KARMA EĞİTİM TARTIŞMALARI


Almanya, Amerika, İngiltere gibi ülkelerde “karma eğitim” masaya yatırıldı, sorgulandı, yol açtığı aksaklıklar araştırmalarla ortaya kondu. Saydığımız batılı ülkeler karma eğitimi, “yüzyılın en büyük pedagojik yanlışı”, “pedagojik ham ölü” olarak nitelendirdi. Fakat; su sistem Türkiye'de tabu olarak karşımızda duruyor ve hiç mi hiç tartışılmıyor. Ancak bu sessizlik hali mevcut sistemin yerinde ve başarılı olduğu anlamına gelmez. Bilakis, gün geçmiyor ki kız-erkek karışık eğitimin daha fazla zararı keşfedilmesin. Karma eğitim, bilindiği 68 kuşağının bir projesi idi ve sosyal hayatta kadın-erkek eşitliğini sağlamak istiyordu.

KARMA EĞİTİM ERKEK HEGEMONYASINI BESLEYEN BİR SİSTEM

90'lı yıllara gelindiğinde karma eğitimin uygulandığı ülkelerde kadınların erkekler kadar toplumda yükselemediği, aynı işi yapan kadınların erkeklere göre daha az para kazandığı, eşitliğin sağlanmadığı ortaya çıkınca karma eğitim masaya yatırıldı, karma eğitimin projesinin “pedagojik bir ham ölü” olduğu, kızların erkek hegemonyasında yaşamayı karma sınıflarda öğrendiği ortaya çıktı. Almanya, İngiltere ve Amerika'da ayrı eğitim trendi başladı. Bir projenin ömrü 20 yıldır. 20 yıl sonra toplumda kadın erkek eşitliğini sağlanmadı. Yapılan araştırmalar gösterdi ki karma eğitim, kadın-erkek eşitliği sağlamak yerine kadınların erkeklerin hegemonyası altında yaşamasını sağlıyor, baskı altında yaşamayı öğretiyor.

PROF COHEN: ERKEK VE KIZLARIN YARATILIŞI FARKLI

Cambrid Üniversitesi'nde araştırmalar yapan psikolog Prof. Simon Baron Cohen, kız ve erkeklerin yaratılışının farklı olduğunu şu çarpıcı cümlelerle anlatıyor: “Daha ilk günden farklı. Kadın ve erkek dünyaya farklı beyinlerle geliyor. Erkeklerin beyni, dünyayı sistematik olarak algılıyor. Buna karşılık kadın beyni duyarlılık ve empati yapacak şekilde yaratılmıştır. Kadınlar, konuşma sırasında erkeklere göre daha çok göz kontağı kurarlar. Kızlar, erkek çocuklara göre konuşmaya daha erken başlar, erkekler konuşamama sıkıntısı çeker. Erkekler mekansal düşünür. Kadınlar dil konusunda daha yeteneklidir. Bugüne kadar cinsiyetleri dikkate alma konusunda çok ihmalkar davrandık. Erkekler sistemi düşünür, kadınlar empati yapar, başkasının yerine kendini koymayı tercih eder. Kadınlar böyle davranır, çünkü anne karnında farklı programlanmıştır. Kadın ve erkeğe ait tipik özellikler, çocuk dünyaya gelmeden önce şekillendiriliyor, sosyal araştırmacılar bunu kabullenmek zorunda. Yüzlerce çocuğu doğduktan sonra bir dakika gözlemledik. Kız çocukları insan yüzüne daha uzun süre bakar. Kız çocukları bebeklerle oynuyor, erkek çocuklar arabayla.” (Der Spiegel, 25.8.2003)

KADIN ERKEK FARKININ TOPLUMSAL YANSIMALARI

¥ Dünyada Nobel fizik ödülü alan 168 kişiden sadece ikisi bayan.
¥ Kadınlar dil öğrenme ve sözel derslerde daha yetenekli.
¥ Beyninin konuşmayla ilgili bölümü kadınlarda yüzde 11 oranında daha fazla nörona sahip.
¥ Kadınların beyni günlük 20 bin kelime ile düşünürken, erkek beyni 7 bin kelime ile yetiniyor.
¥ Erkeklerin beyni kadınlara göre yüzde 9 oranında daha büyük.

YARIN: Kadınlar neden farklı?Eski milletvekili Bozkurt Yaşar Öztürk:

İsrail'de bile kız-erkek liseleri varMHP eski İstanbul Milletvekili Bozkurt Yaşar Öztürk, karma eğitimin Türkiye'de Milli Eğitim'in kalbine vurulan ideolojik bir darbe olduğunu söyleyerek, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu konuyu tekrar gündemine alması gerektiğini kaydetti.

“Ben o dönemde Meclis'te bu düzenlemeye karşı çıkmıştım. Karma eğitimin olmadığı en önemli örnek de Ortadoğu'da İsrail'dir. İsrail'de karma eğitim veren okul neredeyse hiç yok. Avrupa'da da karma eğitim vermeyen okulların sayısı oldukça yüksek” diyen Bozkurt Yaşar Öztürk, “O dönem Meclis Genel Kurulu'nda bir konuşmamda bunun, ‘Milli Eğitim'in kalbine vurulan ideoloik bir darbe' olduğunu söylemiştim. Milli Eğitim'in ilmî geleneğine aykırı bir uygulama bu... Cumhuriyet'in başından itibaren var olan erkek ve kız liselerini dönüştürdüler. İstatistikî bilgiler sunmuştum, bu okullarda başarının arttığı, disiplin olaylarının azaldığına yönelik. Ama maalesef 28 Şubat post-modern darbesinin uzantıları devam ettiği için dikkate alınmadı. Dışarıdan söylenmişti, bize sadece konuşmak düştü” dedi.

Karma eğitimin toplumda kadın-erkek eşitliğini sağlamaya yönelik adımlardan biri olduğu şeklindeki görüşü de eleştiren Öztürk, “Karma eğitim zorunluluğu kadın-erkek eşitliğine vurulan en ağır darbe oldu. Kadın-erkek eşitliği arıyorsak bırakalım, kızların kendi okullarında erkeklerin de kendi okullarında okuma serbestisi olsun” diyerek konunun tekrar gündeme alınması gerektiğini söyledi. Öztürk, şunları kaydetti:
“Bu konu bugün tekrar gündeme alınarak, karma eğitim zorunluluğu gibi bir yanlıştan dönülmelidir. İlmî bir kurul kurularak, bu konuda emek vermiş insanların da katılımıyla yapılacak bir toplantıda karma eğitim tekrar gözden geçirilmelidir. Bunun bilimsel açıdan da çok büyük faydası olacaktır”.


Ali Erkan Kavaklı- Fahrettin Dede
habervaktim.com

Çevrimdışı gülgiller

  • okur
  • *
  • İleti: 50
Ynt: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« Yanıtla #1 : 21 Ağustos 2011, 00:26:08 »
keske su karma egitim butun ukelerde kalksada rahat rahat okusak

Çevrimdışı sakincan

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 211
Ynt: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« Yanıtla #2 : 22 Ağustos 2011, 02:08:54 »
sayın mücteba imzanız olan yazı kafamı karıştırdı..anne babaya zekat veriliyormuydu??
Bu akşam gül koydum yastığımın kenarına...
belki gelirsin rüyama...
benim için olmaz bilirim.......
gülün hatırına..

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9225
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Ynt: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« Yanıtla #3 : 22 Ağustos 2011, 10:53:51 »
sayın mücteba imzanız olan yazı kafamı karıştırdı..anne babaya zekat veriliyormuydu??


Zekât verilemeyecek olan yakınlar usûl ve fürû‘ olmak üzere iki sınıftır.

• Usûl; anne, baba, dede, nine dir.
• Fürû‘ da; oğul, kız ve bunların çocukları, yâni kişinin torunlarıdır.
Bunlara zekât ve fitre verilmez. Şayet ihtiyaç sahibi iseler, zekâtla değil öz nafakayla desteklenip korunmaları gerekir.

Zekât kimlere verilir, kimlere verilmez?

Zekât kimlere verilir

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9225
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Ynt: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« Yanıtla #4 : 22 Ağustos 2011, 14:07:45 »
Karma Eğitim Cinsel Tacize Ortam mı Hazırlıyor?

Toplumda kadın-erkek eşitliğini sağlamak adına uygulamaya konan karma eğitim, aradan geçen süreçte bırakın kadın erkek eşitliğini sağlamayı, Doğu ve Güneydoğu'daki illerde kızları okuldan uzak tutmaktan başka bir işe yaramadı. 28 Şubat artığı karma eğitim cinsel tacize de ortam hazırladı. Bin 583 kadın eğitimci arasında yapılan araştırmanın ortaya koyduğu verilere göre kadın eğitimciler ‘okullarda cinsel taciz' ile karşılaştıklarını ifade ediyorlar.  

Dizi yazımızın bugünkü bölümünde toplumda kadın-erkek eşitliği propagandası yapılarak yasalaştırılan karma eğitimin kadını ötekileştiren yüzüne mercek tutuluyor. Toplumda kadın ile erkek arasındaki uçurumu daha da artıran karma eğitim, Cumhuriyet döneminden beridir bir bir tabuları yıkılan Anadolu kadını/kızları için tacizle yüz yüze kalmak anlamına geldi.

Eğitim-Sen'in 26 ilde bin 853 kadın eğitimci arasında yaptığı bir araştırmaya göre bayan eğitimciler, eğitimde “cinsel ayırımcılık” yapıldığını söylüyor ve “okullarda cinsel taciz” ile karşılaştıklarını ifade ediyorlar. (Sabah, 5 Ekim 2003)

Araştırmalar gösterdi ki cinsel taciz okulda oluyor ve önlenemiyor.

 
Almanya'daki okullarda cinsel taciz konusunu araaştıran Monika Barz şu tespitleri yaptı:

 
“Kızlarla yapılan röportajlarda, kızların % 50'si bedensel tacize uğradıklarını” (vurma, seksüel taciz), kızdırılmaya maruz kaldıklarını ve kötü muamele gördiklerini söylüyorlar.”

 
Yeni istatistiklere göre durum daha da kötü:

 
Amerika'da ilkokul ikiden lise sona kadar 4 bin 200 öğrenci arasında yapılan bir araştırmaya göre;

 
Hergün cinsi tacize uğradıklarını söyleyenler % 39
Haftada en az bir tacize uğradıklarını söyleyenler % 29
13-19 yaş arasında doğum yapan bekar kızlarda doğum yapma oranındaki artış bir önceki yıla göre % 16
Şikayet halinde idarenin şikayeti takip oranı % 55
Sözle veya hareketle taciz uğrayanlar % 89
Bir üniversitede yapılan araştırmaya göre 17-27 yaşları arasındaki kızlardan % 32'si tecavüze uğramış. Yani 3'te biri.
Bu oran Almanya'da 4'te bir.

Dr. Birgit Palzkill, “Okullarda Cinsel Tacizin Önlenmesi” isimli makalesinde, “cinsel tacizin her şeyden önce okulda meydana geldiğini” vurguluyor. Okullarda yapılan araştırmalar, cinsel tacizlerin sanıldığından çok olduğunu ve görmezden gelinemeyecek kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. (Schule Lebendik Gestalten, Dr. Birgit Palzkill, Cinsel Tacizin Önlenmesi, s.74.)

 
Eğitim-Bir Sen, Diyarbakır, Van, Bitlis, Siirt, Mardin, Batman başta olmak üzere okuma yazma oranı en düşük illerde yüz yüze görüşerek yaptırdığı ankette bulunan “Neden kız çocuklarınızı okula göndermiyorsunuz?” sorusuna velilerin % 60'ı şu cevabı veriyor: “Ahlakî değerlerimizi korumak istiyoruz, okullardaki eğitime güvenmiyoruz.”

Şanlıurfa Valiliği'nin yaptırdığı bir araştırmaya göre halk 11 yaşına gelen kız çocuğunu gelinlik çağına gelmiş kabul ediyor ve okula göndermiyor. (Vakit, 28 Haziran 2003)

Eğitim ve Halkla İlişkileri Geliştirme Derneği'nin “Kız Çocuklarının Okullaşması” kampanyası çerçevesinde yaptığı ankete katılanların % 59'u “ahlakî değerlerin korunması konusunda endişeli olduklarından dolayı kızlarını okula göndermediklerini ifade ediyorlar. (Vakit, 23 Haziran 2003)

KARMA EĞİTİM KADIN ERKEK
EŞİTLİĞİ SAĞLAMADI ÇÜNKÜ...


 
Karma eğitim, toplumda kadın-erkek eşitliği sağlamadı, aksine kadınları ve erkekleri yeteneklerini geliştirme konusunda sınırladı.

Karma sınıflarda stres var. Dil, yabancı dil, tarih, biyoloji, sosyoloji, coğrafya gibi sosyal derslerde erkekler kızlarla yarışamıyor, anlamadığını soramıyor, derse yeterince katılamıyor.

 
Fen bilimleri, matematik, bilgisayar, spor derslerinde durum tersi. Bu defa kızlar erkeklerle yarışamıyor, anlamadığını soramıyor, derse katılamıyor ve kendini yetiştiremiyor.

 
Almanya'da yapılan araştırmalar, toplumun tepesinde kadınların olmadığını gösteriyor. Okul müdürlerinin sadece % 10'u kadın. Üniversitede doçent seviyesindeki kadın bilim adamlarının oranı şöyle:

 
İnşaat mühendisliği % 1.6
Kimya % 4.5
Hukuk % 6.5
Tıp % 8.3
Felsefe % 9.3
Tarih % 10.4
Eğitim Bilimleri % 23.5
Üniversitelerdeki kadın profesör oranı % 6.3.

(Der Spiegel, 8 Ocak 2001)

Firma yöneticileri, Nobel ödülü alanlar, milletvekillerinin çoğu erkek. Almanya'da firmaların üst düzey yöneticileri arasında kadınların oranı % 10 ile 16 arasında değişiyor. (Der Spiegel, 28 Ocak 2008)

 
Bu sebeple Almanya'da Bayern eyaleti Kültür Bakanlığı dergisi Schule Aktuel, karma eğitimi, “son yılların en büyük pedagojik yanlışı”, “pedagojik ham ölü” olarak niteledi, “Okul Kızları Aptallaştırıyor” isimli kitapların yazıldığını kaydederek, erkeklerin mezuniyetten sonra daha fazla para kazandıran üniversitelerin mühendislik, tabii bilimler, kimya, matematik, fizik bölümlerini tercih ettiklerini; buna karşılık kızların aile ile birlikte yürütülebilen öğretmenlik gibi sosyal branşları tercih ettiklerini yazdı. (Schule-aktuel, Eylül 1997, Bayerisches Kultus Ministerium Fur Unterricht, Kultus, Wissenschaft und Kuns, Salvatorstr)

AYRI OKUL TRENDİ YÜKSELİYOR
Karma eğitim araştırmaları, kız-erkek karışık eğitimin sanıldığı gibi faydalı olmadığını ortaya koydu. Aksine fizik, kimya, matematik, elişi, bilgisayar, spor derslerinde kızların erkeklerle yarışamadığını ortaya koydu. Dil, edebiyat, tarih, sosyoloji, biyoloji gibi sözel derslerde de erkekler, kızlarla yarışamıyorlar. Kızların beyinlerinin dil bölümü erkeklerinkinden yüzde 11 oranında daha büyük.

(Der Spiegel, 5 Şubat 2007)

YARIN: Karma eğitim öğrencide hedef sapmasına yol açıyor“Karma eğitimi laikçiler dikte ettirdi”

 
Eski Milli Eğitim Bakanı Hasan Celal Güzel, karma eğitimin Türkiye'de zorlama yoluyla dikte edildiğini, arkasında laikçi taleplerin olduğunu dile getirdi. Güzel, “Ben hiçbir zorunluluktan yana değilim. Kız lisesi veya erkek lisesi olması zorunluluğuna da taraftar değilim. Fakat bir dünya gerçeğini de dile getirmek lazım. Kız ve erkekler yapısı itibariyle farklıdır. Bu bir gerçek... Dünya devletleri çerçevesinde baktığımızda karma eğitimin yapılmadığı çok sayıda okul biliyoruz. Avrupa'da, Amerika'da ayrı ayrı kız ve erkek kolejleri vardır” dedi.

“Bazı geleneksel muhitlerde kız okullarının açılması, kızların okula devamlılığını artırması bakımından teşvikkar olacaktır” diyen Güzel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Nitekim İmam-Hatip Liseleri olmasa okula gitmeyecek çok sayıda kızımız vardır. Buradaki muhafazakar yapı, onların okullara devamlılığını artırır. Bugün geleneksel kız okullarının tekrar açılması, kız öğrencilerdeki okuma oranını da yükseltecektir.”



Ali Erkan Kavaklı- Fahrettin Dede
habervaktim.com

Çevrimdışı sakincan

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 211
Ynt: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« Yanıtla #5 : 25 Ağustos 2011, 01:41:25 »
sayın mücteba imzanız olan yazı kafamı karıştırdı..anne babaya zekat veriliyormuydu??


Zekât verilemeyecek olan yakınlar usûl ve fürû‘ olmak üzere iki sınıftır.

• Usûl; anne, baba, dede, nine dir.
• Fürû‘ da; oğul, kız ve bunların çocukları, yâni kişinin torunlarıdır.
Bunlara zekât ve fitre verilmez. Şayet ihtiyaç sahibi iseler, zekâtla değil öz nafakayla desteklenip korunmaları gerekir.

Zekât kimlere verilir, kimlere verilmez?

Zekât kimlere verilir


tşkler..sanırım sadayı zekatla karıştırmış olmalıyım..
Bu akşam gül koydum yastığımın kenarına...
belki gelirsin rüyama...
benim için olmaz bilirim.......
gülün hatırına..

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Karma Eğitim Çıkmaz Sokak
« Yanıtla #6 : 21 Nisan 2012, 16:07:31 »
Başarısızlığın sebebi karma eğitim



Bayraktar, YGS'de 50 bin öğrencinin sıfır çekmesinin sebebinin “eğitim sistemi ve özellikle de karma eğitim olduğunu” söyledi.
Fatih Medreseleri Genel Başkanı Masum Bayraktar, Yeni Duruş Dergisi Heyetini kabul etti. Kabulde gündemdeki konuları da değerlendiren Bayraktar, YGS'de 50 bin öğrencinin sıfır çekmesinin sebebinin “eğitim sistemi ve özellikle de karma eğitim olduğunu” söyledi.

Bayraktar “Sınava katılan 1 milyon 837 bin 344 gencimizden 50 bin 805'i sıfır aldı. Bu çok ciddi bir rakamdır. Aynı zamanda toplum olarak bizim notumuzdur diye düşünüyorum ve soruyorum nedir bunun sebebi? Tabi ki eğitim sistemimizdir. Özellikle Karma Eğitimdir. Çünkü gençlerimiz eğitimden daha çok dinimize tabi olarak bir Müslümana yakışmayan duygu ve düşüncelerle aklı ve kalbi meşgulken elbette eğitimde başarısız olacaktır” dedi.

MEDYA BU İŞİN TETİKÇİSİ

Bayraktar, şöyle devam etti: “Gençliğimiz maalesef çeşitli dizi ve TV programlarıyla sürekli bu tür duygu ve düşünceler içerisine itiliyor. Hem dünyevi hem de dini eğitiminden geri bırakılıyor. Sonrası vehamet ve cinayet. Bakın bir genç bizim sağlığımız için mücadele eden bir doktorumuzu katletti. Dini eğitimi tam olan bir genç böyle bir cahillik yapar mı? Bunlara ne zaman ciddi çözümler bulacağız.”

YILLARDIR BUNU ANLATTIK

Kendilerinin birer eğitimci olarak yıllardır bunu anlatıyor ve bunun üzerinde çalıştıklarını ifade eden Bayraktar, “Gençliğimizi ve bütün insanlarımızı boş işlerden, cahillikten kurtarmak için arkadaşlarımızla projeler icra ediyoruz. Bunun en yakını heray Türkiye'nin 8 ilinde yapılan ve 49. suna ulaşılan Örnek Genç Konferanslarımızdır. Bunun gibi birçok proje üretilmeli ve hayata geçirilmelidir. Biz bunun için özel çalışmalara devam edeceğiz” diye konuştu. Fatih Medreseleri Başkanı Bayraktar, eğitimde kaliteyi yakalamakla kaliteli bir toplum olunabileceğini vurgulayarak, “Bunun için de kaliteli bir eğitim sistemi şarttır. Hükümetimiz Eğitim Reformlarına daha çok önem göstermeli ve bunun için muhakkak ahlaki etik göz önünde bulundurulmalıdır” dedi.
Haber vaktim.com
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2012, 07:09:07 Gönderen: mazhar »

mazhar

  • Ziyaretçi
Karma eğitim faciası
« Yanıtla #7 : 08 Kasım 2012, 07:03:45 »
Karma eğitim faciası


Cambrid Üniversitesinde araştırmalar yapan psikolog Prof. Simon Baron Cohen, kız ve erkeğin farklı yaratılışlarına dikkat çekiyor; kız ve erkeğin daha ilk günden ayrı ilgi alanları olduğunu, kızların elleri oyuncağa yetişebildiğinde bebeklere, erkeklerin araba ve silaha uzandıklarını söylüyor.

Karma eğitim, kız ve erkeği hayatta eşitleme projesinin adıdır. Bu proje 1968 yılında feminist hareketin çabaları ile okullara geçirildi. Bir projenin ömrü 20 yıldır, yirmi yılda başarılı olmayan proje yanlıştır.

Karma eğitim toplumda kadın ve erkeği eşitleyememiştir çünkü kadın ve erkek farklı yeteneklere sahiptir, eşit değildirler.

Meclis'te, Anayasa Mahkemesinde, okul müdürlüklerinde, firmaların tepesinde, istisnalar hariç, erkekler vardır. Kadınlar aileleri ve çocukları söz konusu olunca kariyerlerinden vazgeçebilmektedirler.

Karma eğitim, toplumda kadın ve erkeğin statüsünü eşitleyememiştir, başarısızdır.

Yol açtığı zararlar saymakla bitmez. Yüz Yılın Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim isimli eserimde genişçe ele aldığım bu yanlışlardan birkaç tanesini buraya alalım:

1. Karma eğitimde kızlar tacize uğruyor.

Bu hafta Kilis'te idim. İyi insanları kurduğu İYİ-DER'in ve Nedim Ökmen Anadolu Öğretmen Lisesinin davetlisi olarak konferans vermeye geldim. "Çanakkale Ruhu", "Sınav Stresini Yenme Metotları" ve "Beyin Gücünü Etkili Kullanma Sanatı" konularında 7 konuşma yaptım. Konferanstan sonra Eğitim Bir-Sen'li öğretmen arkadaşlarla eğitim gündemi üzerine sendikada sohbet ettik.

Tecrübeli eğitimci ve fen bilgisi öğretmeni Mustafa Bahadır şunları söyledi:

"Hocam artık yeter. Karma eğitimde kızlar tacize uğruyor. İteleme, sıkıştırma, küfür, sarkıntılık...  Erkek öğrenciler sınavda yardım alamazlarsa kızları tehdit ediyorlar. Yazılıları ayrı yapmaya başladım. Uzun yıllar fen bilgisi öğretmeni olarak imam hatip liselerinde çalışmıştım. İki yıldır ilköğretim okulundayım. Kızlara yapılan tacizler önlenemiyor. Karma sınıflarda kızlar fen bilgisi dersinde başarısız. İmam hatiplerde 28 Şubat öncesi kız ve erkek eğitim ayrı yapılıyordu. Ayrı eğitimde kızlar da erkekler de başarılı idi. Karma eğitimde sınıfta stres var. Kızlar erkeklerden, erkekler de kızlardan çekiniyor, bilmediklerini soramıyorlar.

2. Karma sınıflarda stres var.

Karma sınıflarda kızlar ve erkeklerden birbirlerinden çekiniyor ve bilmedikleri ve anlayamadıkları konuları her zaman soramıyorlar. Bu de öğrenmeyi engelliyor.

3. Kızlar sosyal derslerde erkekler fen bilimlerinde daha başarılı daha başarılı.

Kızların beyinlerinin dil bölümü erkeklerden % 11 daha büyük. Bu sebeple genel olarak kızlar dil, edebiyat, tarih, coğrafya, biyoloji gibi sözel derslerde daha başarılı.

Fizik, fen bilgisi, kimya, matematik, geometri, bilgisayar, spor dallarında erkekler daha başarılı.

Kızlar da erkekler de kendi alanlarında geçilemiyor. Karma sınıflarda iki taraf da birbirinin yeteneğinin gelişmesini engelliyor. Bu sebeple Almanya'da karma eğitim yapan okullarda sosyal ve fen derslerinde ayrı uygulamalar var.

Karma eğitimin verimsizliğini ortaya koyan araştırmalardan sonra da eğitimdeki karma eğitim mecburiyeti kalktı.

Almanya'da karma mecburiyeti zaten kilise ve özel okulları kapsamıyordu. Devlet okullarında da isteyen vatandaş, çocuğuna ayrı eğitim aldırabiliyor.

CİNSEL TACİZİN ÖNLENMESİ İÇİN EĞİTİM ŞART

Karma eğitimin yol açtığı cinsel tacizler önlenemiyor. Tacizler okullarda oluyor. Amerika'da cinsel tacize uğrayan kızların % 17 si 17 yaşın altındaki çocuklar. Eğitimciler tacizleri ya görmezden geliyor, örtbas etme yolunu seçiyor ya da baş edemiyor.

Alman araştırmacı Prof. İlse Brehmer, radikal çözümün ayrı eğitimde olduğunu söylüyor. Karma eğitime devam eden okullarda okul yöneticileri, öğretmenler ve özellikle kız öğrencilerin tacizlerden korunma konusunda eğitimden geçirilmesi gerektiğini söylüyor.

Kız çocuklarını sözlü veya fiili taciz karşısında kendilerini nasıl koruyabileceklerini öğrenmeliler.

İdareciler, tacizle ilgili şikâyetler geldiğinde tedbir almalı.

Tacizlerin önlenebilmesi için öğretmenler duyarlı davranmalı.

Veliler, çocuklarını tacizlere karşı nasıl davranacakları konusunda bilgilendirmeli.

Karma eğitim mecburiyeti kalkmalı, isteyen veli çocuğuna ayrı eğitim aldırabilmeli.

Ali Erkan Kavaklı.Moral Haber