Gönderen Konu: Kulluk, namazda gizli  (Okunma sayısı 2174 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

senem683

  • Ziyaretçi
Kulluk, namazda gizli
« : 08 Mart 2014, 22:54:58 »

Kulluk, namazda gizli

Hz. Mevlana şöyle buyurur: 

“Yüzbinlerce balık, deniz ve inci, O ihsan ve izzet sahibinin önünde secde ederler.” “Beşer, kulluk için yaratılmıştır. Öyleyse asilerin mabedi cehennemdir. İnsan her işe kabiliyetlidir, lakin maksat Hakk’a ibadet etmeye çalışmaktır. ‘Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.’ Ayetiyle, yaratılış sebebinin sadece kulluk olduğunu bil.” 

“Oruç, hac, namaz ve zekât mümin ile kâfirleri belirtir. Mümine ibadet, ebedi bir safa, nifak sahiplerine ise can derdidir.” 

“Kulluk (sevgi), fikir ve manadan ibaret olsaydı, bize oruç ve namaz lüzumlu olmazdı.” 

“Hakk’ı yüceltmek, varlığı yok etmek nedir bil; kendini horlamak ve tevazu ile secdeye kapanmaktır.” 

“Kızgınlık, şehvet ve hırs rüzgârları namazı, niyazı olmayanlara zarar verir.” “Huzurda olan edepsiz, huzurda olmayandan daha iyidir. (Zincirdeki) Halka eğri ama kapıda bağlıdır.”
 
“Hazret-i Peygamber, ‘Rükû ile secde, Hakk’ın fazlından kerem kapısını çalmaktır.’ buyurmuştur. O kapının halkasını kim çalarsa o, ebedi bir lütf u keremi bulur.”

Namaz insan olarak yaratılmanın şükrüdür. İnsan olarak yaratılmanın neş’esine, tadına, zevkine erer. İnsan olduğunu anlar… 

Peygamber Efendimiz sallAllahu aleyhi vesellem şöyle buyurur: 

“Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namazı düzgün ise diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse hiçbir ameli kabul edilmez.”, “Biz müslümanlar ile kâfirler arasında ayırıcı fark, ilahi bir taahhüt (anlaşma) olan namazdır. Her kim, namazı bile bile kılmaz terk ederse küfre gitmiş olur.” 

Hz. Mevlana şöyle buyurur: 

“Müminin secdesi tamamdır. Zira o, daima Hakk’ın rızasını arayıcıdır.” “Muaheze edilmiş olduğunun bir alameti; ibadetinde, orucunda, duasında görünmektedir. Nitekim kıldığı namazdan, verdiği zekâttan ruhu zerre kadar zevk duymamakta, safa bulmamaktadır. Âdeti ibadet etmek, iyi şeyler yapmaktır amma, bunlardan hiçbir tat almıyor. Onun cismi, sureti ibadet ediyor; manası, ruhu harap olmuş. Cevizi çok fakat hepsi içsiz, özsüz. Kulun ibadetlerine güzellik katan, ondan alınan zevktir. Çekirdeğin ağaç olabilmesi için çekirdeğin içli olması gerektir. İçsiz çekirdek hiç fidan olur mu? Cansız suret, bir vehimden bir hayalden ibarettir.”

“Hakk’ın emri ve fermanına tutunanın canı, takva ve saadet madeni olur.” 

“Allahu Teâlâ’nın katında ancak huşu, kulluk ve ihtiyaç hali itibar bulur.”