miftah kardeş birinci sorununcevabı hüküm itibariyle şemsiyye olabilir. fakat tecvid kitaplarında Lafzatullah diye bir bab ayrıldığı için Lafzatullahın tecvidini seçerken sadece Lafzatullahın hükmü söylenir.Diğer tecvidler söz konusu olacak olursa sırasıyla meddi tabii İdğamı şemsiyye ve idğamı misleyn olur. bazı eserlerde idğamı şemsiyye olan yerlerde idğamı misleyn olmaz da denmiştir.
İkinci sorunun cevabı: kesinlikle mütecaniseyn olmaz
Üçüncü sorunun cevabı: Hüküm itibariyle ikiside olur (Şiin harfini çeken, harfi med den elif sebebi med den hemze olup, ikisi bir kelimede gelmekle meddi muttasıl, Şiin harfini çeken, harfi med den elif sebebi med üzerine sükunu arız vaki olmakla da Meddi Arız olur.) Fakat meddi muttasılın hükmü meddi arızdan daha kuvvetli olduğundan (meddi vacip olduğundan) meddi muttasıl diye söylenir. Kaynak:Tecvidi edaiyye