Gönderen Konu: Mp3 dinlemek günah mı ?  (Okunma sayısı 18684 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı EFSuN

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 192
Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #15 : 24 Aralık 2005, 01:19:05 »

Zevkle dinliyor derken anlatmak istediğim yanlış anlaşılmış kanaatindeyim.. Sadece nefsani değil, uhrevi zevkler de vardır.. Ki  Hz.Mevlana en başta bildiklerimizden..
Diğer konularda sizinle hemfikirim..

Yüzleri dost, özleri düşmandan usandım..
Hata değil, ettiğim isyandan utandım..

Çevrimdışı Nihle

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 315
Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #16 : 24 Aralık 2005, 16:20:34 »
Bende pamfilya kardeşime katılıyorum......
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #17 : 24 Aralık 2005, 17:22:23 »
Alıntı yapılan: "EFSuN"
Her tür müzik haram değildir benim kanaatimce.. Gerçi şu durumda senin benim kanaatim değil, ilahi emirler önemli.. Ama bir çok islam büyüğünün zevkle dinlediği müziklerde var.. Mesela ney..


Mevlana böyle bir çalgı dinlememiştir..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı İsra

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 7482
Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #18 : 24 Aralık 2005, 20:04:40 »
Arkadaşlar hepiniz bu konuda çok güzel bilgiler vermişsiniz Allahrazı olsun bende okuduğum bir yazıyı sizlerle paylaşmak isterim:

 Bilindiği gibi müzik, insanların ses ve âlet ile icra ettikleri malûm sanatın adıdır. Hanefî fukahası, Resûl'i Ekrem SallAllahu Aleyhi ve Sellem'in "Çalgı âletlerini kendi arzusu ile dinlemesi insan için masiyettir. O çalgı meclisinde oturmak fasıklıktır ve çalgı sesi ile zevklenmek küfran'ı nimettir." hadis-i şerifinin zâhirini esas alarak, müziğin haram olduğunu beyan etmiştir.

Sadece savaşta vurulan kös ve düğünlerde çalınan defi istisna etmişlerdir. Çünkü Resulullah SallAllahu Aleyhi ve Sellem, düğün ve bayramlarda def çalmaya müsaade etmiştir.(1)

 Ancak İmam Şafiî ve İmam Malik, düğün merasimlerinde çalınan musikiyi dinlemekte mahzur görmemişlerdir. İmam Gazâlî ise, "İhya" isimli meşhur eserinde müzik hakkında varid olan bütün ihtilafları zikrettikten sonra müziğin tek bir hükme bağlanamayacağını, duruma göre "haram, mekruh, mubah ve müstehab" olabileceğini kaydetmektedir.(2)

 1 )Umdetü'l-Kârî, c.3, s.359
2 )İhyâu Ulumi'd-Din, c.2, s.675

Çevrimdışı cimbom

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 1
Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #19 : 10 Aralık 2008, 13:04:14 »
kur'an-ı kerim okuyanlar çalgının nekadar günay oldugunu bilirler çalgı dinlek ve çalgıdan lezzetlenmek (zinayı)çağrıştırır ve zina yapmış kadar büyük günahı vardır eger Allah'tan gerçektan korkuyosanız ve beygamber efendimizin şefaatine nail olmak istiyosanız çalgı dinlemeyin ve Allah rızası için günde 5 vakit namazınızı kılın.lüüüütfeeen çalgı dinlemeyin söylemeyinde her çalgı dinlediginizde ahiret gününde nasıl hesap vereceyinizi düşünün.ve şunu hiçbi zaman unutmayın bi kötülük yapacagınızda ve hoş olmayan bişey yapacagınızda Allah'ın sizi heran gördügünü aklınızdan çıkarmayın ozaman görün bakın bu dünyanın güzelliklerini.

Çevrimdışı nimesay

  • panydora
  • okur
  • *
  • İleti: 54
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #20 : 16 Kasım 2009, 12:10:11 »
Ama iş yerlerimizde müzik çalınıyor ve dinlemek zorunda kalıyoruz. Buna engel olamayacağımıza göre bütün günümüzü haramla mı geçiriyor oluyoruz.
Yumuşak başlıysam sanmaki uysal koyunum,kesmeye gelir ama çekmeye gelmez boynum.

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #21 : 18 Kasım 2009, 18:14:25 »
kur'an-ı kerim okuyanlar çalgının nekadar günay oldugunu bilirler çalgı dinlek ve çalgıdan lezzetlenmek (zinayı)çağrıştırır ve zina yapmış kadar büyük günahı vardır eger Allah'tan gerçektan korkuyosanız ve beygamber efendimizin şefaatine nail olmak istiyosanız çalgı dinlemeyin ve Allah rızası için günde 5 vakit namazınızı kılın.lüüüütfeeen çalgı dinlemeyin söylemeyinde her çalgı dinlediginizde ahiret gününde nasıl hesap vereceyinizi düşünün.ve şunu hiçbi zaman unutmayın bi kötülük yapacagınızda ve hoş olmayan bişey yapacagınızda Allah'ın sizi heran gördügünü aklınızdan çıkarmayın ozaman görün bakın bu dünyanın güzelliklerini.

calginin islamdaki yeri hükmü ekbette vardir amma zina ile esdegerde tutmaniz hata olmus zira zina günahi kebairden dir calgi müzik günahi kebairin icinde yoktur,bundan calginin müzigin helal oldugu anlasilmasin elbette günahdir amma hükmü degisiktir bu hususda cok yazildi cizikdi oraya bakiniz lütfen
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı caretta

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #22 : 22 Eylül 2010, 15:17:36 »
arkadaşlarım müzik kötü bi amaçla kullanılmadıkça neden günah olsun ? ben okuduğum bi çok hadisi  anlayarak okudum üzerinde düşünerek yorumladım aklımın almadığı ve beynimi günlerdir meşgul eden tek olay budur benim okuduklarımdan anladığım çalgının içkili yada içkisiz eğlenmek amaçlı yada coşmak amaçlı çalındığında haram olduğunu anladım çünkü ben işe gidip gelirken müzik dinliyorum akşam yatARKEN DUALARIMI ETTİKTEN SONRA MÜZİK DİNLİYORUM İMANIMA ENGEL TEŞKİL ETMİYOR bu durum zaten bununla ilgili ne bir hadis nede bir ayet yoktur çok araştırdım sadece büyüklerimizin söylediği sözler var .. bir kadının bi mekana çıkıp şarkı söylemesi haramdır çünkü bi çok insanın şehvetini uyandırabilir yada bi gurubun çalgı ve türkülerle tüm gününü vaktini alıp imanı unutuyorsa buda haramdır ama içkisiz bi yerde mesela evimde müzik dinlemem neden günah olsun ki? ben vaktim gelince kalkıp namazımı kılıyorsam ezan okunurken o müziği kapatıp ezan sesini dinliyorsam bunun neresinde günah ?? hala anlamış değilim aklımın almadığı tek şey bu bi yerde şöyle bi yaazı okudum yine biri müzik harammı diye sormuş ve ben müzik dinleyince kendimi iyi hissediyorum demiş buna cevabende biri uyuşturucu alkolde böyle kendini iyi hissetiriyor burda sen değil nefsin isteği oluyor demiş e o zaman yemekte haram yemek yiyincde kendimizi iyi hissediyoruz çünkü arkadaşlar doğrusunu Allah bilir ama bu çok çelişkili bi durumdur peygamber efendimiz bi yerde çalgı sesi duyunca kulaklarını kapamış ama yanında bulunan şahsa kulaklarını kapamasını emretmemiş haram olsa uyarırdı bence peygamber efendimiz kendisi o sesten hoşnut olmadığı için kulaklarını kapadı diğer türlü olsa mutlaka uyarırdı diye düşünüyorum
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 15:19:40 Gönderen: caretta »

Çevrimdışı caretta

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #23 : 22 Eylül 2010, 15:22:41 »
kur'an-ı kerim okuyanlar çalgının nekadar günay oldugunu bilirler çalgı dinlek ve çalgıdan lezzetlenmek (zinayı)çağrıştırır ve zina yapmış kadar büyük günahı vardır eger Allah'tan gerçektan korkuyosanız ve beygamber efendimizin şefaatine nail olmak istiyosanız çalgı dinlemeyin ve Allah rızası için günde 5 vakit namazınızı kılın.lüüüütfeeen çalgı dinlemeyin söylemeyinde her çalgı dinlediginizde ahiret gününde nasıl hesap vereceyinizi düşünün.ve şunu hiçbi zaman unutmayın bi kötülük yapacagınızda ve hoş olmayan bişey yapacagınızda Allah'ın sizi heran gördügünü aklınızdan çıkarmayın ozaman görün bakın bu dünyanın güzelliklerini.

ben müzik dinliyorum ama bana zinayı çağrıştırmıyor ne alakası var hatta aklımın köşesinden geçmiş bişey dahi değil kurandada bi ayet yoktur bununla ilgili varsa yazın buraya kanıt olsun arkadaşlar

Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)

bi arkadaş böyle yazmış bunun müzikle olan alakası nedir yorumlarmısınız
sesinle oynat yani vesvese ver bunun anlamı budur  şeytana diyor şeytan sesinle oynat.. sesinle baştan çıkar sesinle vesvese ver dir bunun anlamı 
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 21:01:48 Gönderen: Tuğra »

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #24 : 22 Eylül 2010, 21:00:49 »
Tecrid-i Sarih tercümesinin 11. cildindeki Hadisi Şerifte buyruluyor ki;
[İstimaul melahi masiyyetün ve culusu aleyha fisgun ve telezzuzu bi ha küfrün.]

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."

Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir.
Alıntı
Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı âleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadisten kasıt, çalgı âleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsiri İbni Kesir, Tefsiri medarik)

(Mevâhib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Bazıları, yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an-ı kerim dinlemelerine engel olmaya çalışıyorlar. Onlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)

Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki: (Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.

Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)

Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir. Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki:

(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar.) [Araf 157]

(Kur’anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik.) [Nahl 44]

Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyetleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:

(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]

(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]
(Kur’an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Çalgıları yok etmek için gönderildim.) [Ebu Nuaym]

(Cenâb-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı âletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ. Ahmed]
(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğaldığı ve içkiler mubah gibi içildiği zaman, bazı belalara maruz kalınır.)
[Tirmizi, Ebu Davud, İ. Mace, İ. Ahmed]

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı helal addedecektir.) [Buhari]

(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]
(Şarkıcı kadınlar ve çalgı âletleri çoğaldığı, bu ümmetin sonra gelenleri [türediler], önceki âlimleri kötülediği zaman bazı belaları bekleyin.) [Tirmizi]
(Kur’anı mizmarlardan okuyanlara Allah lanet eder) [Müsamere]

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı âletlerini siz düşünün.

 Şeyh-ul-islâm Ahmed ibni Kemal efendi Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:

(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı âletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

Dün musikinin, çalgıların haram olduğunu âyet ve hadislerle bildirmiştik. Bugün de âlimlerden örnekler veriyoruz:

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: İmam-ı Zıyaeddin-i Şami, Mültekıt kitabında, (Hiçbir âlim, teganniye mubah dememiştir) buyurdu. (1/266)
Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)
Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)
Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)

Burhaneddin-i Mergınâni buyurdu ki: Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdid-i iman gerekir. Kuhistâni de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki: Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması câizdir. (R. Muhtar)

Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, geçerken duymanın haram olmadığını göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır.

Def, tanbur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır. (Berika)

Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid’attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.

Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlâk-ı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)
İncil’in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.

Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır. Böylece, nefsleri azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır. İslam dini, insanları bu felaketten korumuştur. (S. Ebediyye) [Yarın bir Rus yazarının müzik hakkındaki ilginç tespitleri]

http://www.sadakat.net/forum/islami_sorulariniz_ve_cevaplari/calgili_aletler_sarki_ve_musikinin_dindeki_yeri-t188.0.html;msg1029#msg1029
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 21:13:53 Gönderen: Tuğra »
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #25 : 22 Eylül 2010, 21:04:10 »
Alıntı
ben okuduğum bi çok hadisi  anlayarak okudum üzerinde düşünerek yorumladım

Neye dayanarak yorumladınız kendi kendinize?
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı ganereman

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 11
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #26 : 25 Ekim 2010, 21:31:54 »
arkadaşlarım müzik kötü bi amaçla kullanılmadıkça neden günah olsun ? ben okuduğum bi çok hadisi  anlayarak okudum üzerinde düşünerek yorumladım aklımın almadığı ve beynimi günlerdir meşgul eden tek olay budur benim okuduklarımdan anladığım çalgının içkili yada içkisiz eğlenmek amaçlı yada coşmak amaçlı çalındığında haram olduğunu anladım çünkü ben işe gidip gelirken müzik dinliyorum akşam yatARKEN DUALARIMI ETTİKTEN SONRA MÜZİK DİNLİYORUM İMANIMA ENGEL TEŞKİL ETMİYOR bu durum zaten bununla ilgili ne bir hadis nede bir ayet yoktur çok araştırdım sadece büyüklerimizin söylediği sözler var .. bir kadının bi mekana çıkıp şarkı söylemesi haramdır çünkü bi çok insanın şehvetini uyandırabilir yada bi gurubun çalgı ve türkülerle tüm gününü vaktini alıp imanı unutuyorsa buda haramdır ama içkisiz bi yerde mesela evimde müzik dinlemem neden günah olsun ki? ben vaktim gelince kalkıp namazımı kılıyorsam ezan okunurken o müziği kapatıp ezan sesini dinliyorsam bunun neresinde günah ?? hala anlamış değilim aklımın almadığı tek şey bu bi yerde şöyle bi yaazı okudum yine biri müzik harammı diye sormuş ve ben müzik dinleyince kendimi iyi hissediyorum demiş buna cevabende biri uyuşturucu alkolde böyle kendini iyi hissetiriyor burda sen değil nefsin isteği oluyor demiş e o zaman yemekte haram yemek yiyincde kendimizi iyi hissediyoruz çünkü arkadaşlar doğrusunu Allah bilir ama bu çok çelişkili bi durumdur peygamber efendimiz bi yerde çalgı sesi duyunca kulaklarını kapamış ama yanında bulunan şahsa kulaklarını kapamasını emretmemiş haram olsa uyarırdı bence peygamber efendimiz kendisi o sesten hoşnut olmadığı için kulaklarını kapadı diğer türlü olsa mutlaka uyarırdı diye düşünüyorum

selamun aleyküm
1- kardeşim ben sizin şu yazdıklarınızdan hadisi şerifleri salt akıl ile yorumladığınızı anladım
şimdi ayet ve hadislerin yorumlanarak hüküm çıkartılmasına ictihad denir. ama bu işlem başından sonuna kadar bir takım kurallar çerçevesinde yapılabilir ve ictihad yapmak için hem müctehidin hem ictihad yapılacak meselenin ve hemde kendisinden hüküm çıkartılacak ayet ve hadislerin bir takım şartları vardır.
kısacası aklı olan herkes kendi kafasına göre HÜKÜM çıkaramaz
2- bir de diyorsunki ben duamı ediyorum sonra müzik dinleyerek uyuyorum İMANIMA ZARAR GELMİYOR.
şimdi imanın ne olduğu, hakiki mi suri mi olduğu, hangi hallerde zarar gördüğü....vesaire bu meseleler de hissi olarak öyle kolay kolay anlaşılamaz dinimizin üç sacayağından biri olan iman ve itikad bahsi başlı başına bir kurallar manzumesidir zaten bu konuda kelam ve akaid gibi ilim dalları yeterince açıklık getiriyor.
3- ama sen burada imanıma zarar gelmiyor derken meseleye İMANIN KALPTE BİR NUR olması cihetiyle bakıyor olabilirsin
buna cevaben de bir süal soruyorum bu dini gönüllere bir nur olarak yerleştirebilmek için 23 yıl boyunca mücadele eden ve " Allah bir kulunu sevdiği zaman onun eli olur dili olur gözü olur kulağı olur O'nunla tutar konuşur görür işitir" buyurarak hadisi şeriflerin asıl kaynağının Allahu zülcelal olduğunun belirten bir peygamber
"çalgı aletleri dinlemek günahtır onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır ondan ZEVK almak küfranı nimettir" buyurduktan sonra
nasıl oluyorda böylesine kötü bir zulmetin kalpteki imana zarar vermeyeceğini düşünüyorsun.
Benim aklımda bunu almıyor hadi şimdi sen beni ikna etmeye çalış

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Mp3 dinlemek günah mı ?
« Yanıtla #27 : 09 Haziran 2012, 07:12:32 »
Peygambere inanmadan müslüman olunmaz

 

Sual: 1- Müziğin haram olduğunu söylüyorsunuz? Hangi âyete dayanarak, deliliniz nedir? Galiba cep telefonunuzu titreşimli olarak kullanıyorsunuz?

CEVAP
Evet titreşimli kullanıyorum. Dinimizde delil sadece âyet mi? Hadis-i şerifler delil olmaz mı? Resulullah efendimiz müziğin haram olduğunu bildirmiştir.

 

2- Kapı zilinde peki ne kullanıyorsunuz?

CEVAP
Kapı zili düz alarmlıdır, müzikli değildir. Telefonun düz alarmlı olanları da vardır, melodili olanları kullanmak caiz olmaz.

 

3- Hud suresinin onuncu âyeti, Kur’anda her şeyin açıklanmış olduğunu bildiriyor.

CEVAP
Hud suresinin onuncu âyetine bakalım:

(Elif. Lam. Râ. Hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından âyetleri [kesin delillerle] sağlamlaştırılmış, sonra da [iman esasları, ahkâm, vaaz, nasihat ve kıssalarla] açıklanmış bir kitaptır.)

 

Parantez içindeki ifadeler müfessirlerce açıklanmıştır. Yani Kur’an-ı kerimde, peygamber kıssaları, eski milletlerin yaşayışları, iman edilecek hususlar, dine ait hükümler, nasihatler bildirilmiştir. Bunu hangi müslüman inkâr eder. Bu âyetteki açıklama ifadesi, kıssaların ve diğer haberlerin açıklanmış olmasıdır.

 

Bu âyetten Kur’anın açıklanmasına ihtiyaç yok, hadisler lüzumsuzdur anlamı nasıl çıkarılır ki? Hâşâ sizin dediğiniz gibi burada Kur’an detaylanmış dense, öteki âyetlerle çelişkili olur. Mesela şu âyetle çelişkili olur:

(Ey Resulüm sana indirdiğim Kur’anı insanlara beyan edesin, açıklayasın) [Nahl 44]

 

Demek ki açıklanması gerekiyor ki böyle buyuruluyor. Soruyorum, hâşâ Allah çelişkili mi söylüyor? Siz niye bu âyeti görmezlikten geliyorsunuz ve diğer bir çok âyetleri, mesela (Resulüme tabi olun, ona uyun) âyetlerini niye görmezlikten geliyorsunuz? Sadece Kur’ana uyun, Resulüme uymayın denirdi. Hâşâ bir çok sapık Resulullahı postacı kabul ediyor. Kitabı getirdi işi bitti diyorlar. Siz de aynı nakaratı okuyorsunuz. Halbuki Allahü teâlâ buyuruyor ki:

(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]

 

Sadece Kur’ana uyun denir, böyle bir şey söylenmezdi. Demek ki hadis-i şeriflere, Resulullahın bildirdiklerine ihtiyaç var. Mesela namazların kaç rekat olduğu, namazın farzları, namazı bozan şeyler, namazın mekruhları gibi çok şey Kur’anda açıkça bildirilmemiştir. Bunu Resulüne bırakmış, o da açıklamıştır. Resulünün açıklamasından niye korkuyorsunuz? Allah açıkla dedi, o da açıkladı. Yoksa Allah’ın emrine aykırı olarak mı Kur’anı açıkladı? Peygamberimiz binlerce meseleye açıklık getirdi. Bunlar Allah’ın emrine aykırı mı idi?

 

Resulullah 23 sene bu işin tatbikatı yapmış, göstermiştir. O bildirmeseydi namaz vakitlerinin bile beş olduğunu bilemezdik. Çünkü Kur’anda açıkça yazılı değil. Zekatın ne oranda verileceği yazılı değil. Orucu bozan veya mekruh olan şeyler açıklanmamıştır. Açıklansa idi, Allah, Resulüne bunu açıkla buyurmazdı.

 

4- Şu âyete neden değinmediniz? Neden bu Allah’ın âyetini görmezlikten geldiniz? 45. surenin 6.âyeti: (Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz Allah’ın âyetleridir. Allah’tan ve âyetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?)

CEVAP
Bazı mezhepsizler de aynı oyunu oynadı. O kadar Türkçe kelime arasına niye bir tane Arapça kelime sıkıştırıldı? Âyetin meali şöyledir:

(İşte sana gerçek olarak okuduğumuz bunlar Allah’ın âyetleridir. Artık Allah’tan ve Onun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?)

http://www.sadakat.net/merakedilenler/MerakEdilenKonular/02-MuzikveTeganni/06-PeygambereInanmadan.htm