Gönderen Konu: Münebbihat  (Okunma sayısı 49556 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mahi

  • Ziyaretçi
Münebbihat
« : 13 Mart 2008, 23:07:12 »

Münebbihat

Hamit her bir vakitte ve zamanda Hazreti Allah içindir.

Salat mahlukatın en şereflisi olan Resulumüz üzere olsun.

Şu zihinde hazırladığımız şeyler ahiret gününe hazırlamak üzere tenbih edicidir. Bu tenbihler millet hak ve din aşığı olan şeyhin tasnif ettiği şeylerdendir.

Bu tenbihlerden bazısı ikişer bazısı on’a kadar üçer üçer olur. O şeyh Ahmed-Übnü Aliyy-Übni Muhabbed-İbni Ahmed'el Askalaniyy'ül Aslı hazretleridir. Mısırlıdır, şafidir. İbni hacer Askalani ile meşhur olmuştur.

Not: Bu kitap Peygamber Efendimizin Hadis-i Şerifleri Hulefa-i Raşidinin ve Allah dostlarının sözlerinde müteşekkil bir kitaptır...

 :onlysadakat

« Son Düzenleme: 08 Haziran 2009, 18:50:31 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #1 : 13 Mart 2008, 23:22:30 »
ikili Babi

Nebi  s.a.v rivayet olunan ikili şeylerdendir.
Nebi s.a.v. buyurduki; iki haslet vardır ki ondan daha faziletli hiçbirşey yoktur. O iki haslet Allah’a iman ve müslümanlara faziletli olmaktır. Yine iki haslet vardırki ondan daha çirkin hiçbir haslet yoktur.  O iki haslet Allah’a şirk koşmak ve Müslümanlara zararlı olmaktır.

Nebi s.a.v Size alimlerle beraber olmak vaciptir lazımdır yapınız. Ve hükemanın sözlerini dinleyiniz. Çünkü hazreti Allah yağmur suyu ile ölü olan toprağı ihya ettiği gibi ölü olan kalbi hikmet nuru ile aydınlatır.

Hazreti Ebu Bekrin buyurmuş olduğu şeylerde ikili bâbdandır.
Ebu Bekr efendimiz buyurduki; Her kim azıksız kabre dahil olursa gemisiz denize atlamış binmiş gibidir.

Hazreti  Ömer buyurmuş olduğu şeylerde ikili babdandır.
Hz Ömer buyurduki;   Dünyanın değeri mal iledir. Ahiretin değeri Salih amel iledir. 

Hazreti Osman buyurmuş olduğu şeylerde ikili babdandır.
Hz Osman buyurduki;  Dünyayı elde etmenin üzüntüsü düşüncesi kalbe zulmettir. Ahireti elde etmenin üzüntüsü düşüncesi kalbe bir nurdur.

Hazreti Ali buyurmuş olduğu şeylerde ikili babdandır.
Hz Ali buyurduki; herkim ilim taleb ederse cennet onu talep eder. Herkim mağsiyet talep ederse Ateş onu talep eder.

Yahya ibni Muaz (r.a.) buyurduki; işleri düzgün olan (nefsine acıyan ) Allah’a asi olmadı. Hikmet sahibi dünyayı ahrete tercih etmedi.

Ameş (r.a.) buyurduki; Herkimin sermayesi takva olursa lisanlar onun dininin kazancını  anlatmaktan aciz kalır. Her kimin sermayesi dünya olursa yine lisanlar onun dininin zararlılığını anlatmaktan aciz kalır.

Süfyanı sevri buyurduki; Şehvetten kaynaklanan herkötülüğün mağfiret olunması ümit olunur. Kibirden olan mağsiyetin bağışlanması ümit olunmaz. Çünkü iblisin mağsiyeti kebirdendir bu onun aslıdır. Hazreti ademin Zellesi aslı şehvettendir.

Bağzı zühhad ( günahtan yüz çeviren kimseler)buyurduki; Kimki gülerek günah işlerse Hz Allah onu ağlayarak cehenneme sokar. Herkim ağlayarak itaat ederse Güler olduğu halde hz Allah onu cennete dahil eder.

Hükemanın bağzısı  ( hikmet sahipleri) buyurduki; Küçük günahı küçük görmeyiniz. Çünkü o küçük günahlar şubelenir büyük günah olur.

Nebi s.a.v. buyurduki; İsrar ile küçük günah yoktur. İstiğfar ile büyük günah yoktur.

Denildiki; arifin üzüntüsü Hz Allahı medhetmektir. Zahidin üzüntüsü nefsine dua etmektir. Çünkü arifin üzüntüsü rabbidir. Zahidin üzüntüsü nefsidir.

Hukemadan bağzısı buyurduki; Kimki kendisi için hazreti Allaha yakın olan veli olduğunu düşünürse Hz Allahı bilmesi az olur. Kimki kendisi için nefsinden daha şiddetli düşman oldığunu düşünürse Kendi nefsini tanıması zor olur.

Ebu bekr efendimiz buyurduki; Hazreti Allah kavlinde ZAHERAL FESADU Fİ-L-BERRİ VE-L-BAHRİ fesat karada ve denizde zahir oldu   buyurdu buradaki  kara lisandır. Deniz ise kalbdir. Lisan fasit olduğunda nefisler  onun üzerine ağlar. Kalb fesada gittiğinde melekler onun üzerine ağlar.

Denildiki; Muhakkak şehver padişahları köle kılar. Muhakkah sabır köleyi hükümdar kılar. Sen görmüyor musun Yusuf (a.s) ile Züleyha validemizin hikayesini?

Allah dostları tarafından buyurduki; Aklı emri olan kimseye müjdeler olsun. Hevasına esir olan hevası önder olan aklıda esir olan kimseye yazıklar olsun.

Denildiki;   Kimki günahı terk ederse kalbi incelir. Kimki haramı terk ederse helal yerse onun düşüncesi safi olur. Hazreti Allah bağzı nebisine vahyetti sana emretiğim şeylerde itaat et sana nasihat ettiğim şeylerde asi olma.
 
Bazısı dediki;   Aklın kemali Hazreti Allahın rızasına tabi olmaktır.  Ve hazreti allhın gadabından kaçınmaktır. 

Denildiki;  Faziletli kimseler için gariplik olmaz . cahil içinde vatan olmaz.

Denildiki; kimki Allah katında itaatinde olursa Allah yakın olur İnsanlar arasında garip olur.

Denildiki; Taat hareketi mağfiretin delilidir. Cismin hayat delili olduğu gibi.

Nebi s.a.v. buyurduki; Dünya sevgisi hataların aslıdır. Bütün fitnelerin cemisi öşür ve zekat vermemektir.

Denildiki; kimki kusurlarını ikrar ederse övülmeye layıktır. Kusurları ikrar etmek kabul alametidir.

Nimete karşı küfür adiliktir. Ahmak ile sohbet adiliktir.

Şiir
Ey dünya ile meşgul olan kimse muhakkak onu uzun yaşamak aldattı.
Ecel ona yaklaşıncaya kadar gaflette o kimse devam etti.
Ölüm ansızın gelir amle sandığın kabirdir.
Onun ahvali üzerine sabret ölüm ancak ecel ile gelir.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:38:47 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #2 : 18 Mart 2008, 23:11:43 »
Üçlü Babi

Nebi s.a.v rivayet olundu ki: Kimki sabaha geçim darlığından şikayet ederek dahil olursa sanki o kimse rabbini şikayet ediyor  demektir. Kimki dünya işlerinden üzülerek sabaha dahil olursa hazreti Allaha gadaplanmış olarak sabaha dahil olur. Kimki zengine zenginliğinden dolayı tevazu ederse dininin üçte biri gitmiş olur.

Ebu bekrinissıddık radıyAllahu anhın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Ebu (r.a.) buyurdu ki; 3 şey 3 şey ile elde edilmez. Zenğinlik temenni ile, gençlik boya ile, sıhhatta ilaç ile.

Ömer  radıyAllahu anh’ın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Ömer (r.a.) buyurdu ki; İnsanlarla güzel geçinmek akln yarısıdır. Güzel soru sormak ilmin yarısıdır. Güzel tedbir meişetin yarısıdır.

Osman radıyAllahu anh’ın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Osman (r.a.) buyurdu ki; Kimki dünyayı terk ederse Allah onu sever kimki  günahı terk ederse melekler onu sever kimki Müslümanlardan arzualrını keserse Müslümanlar da onu sever.

Ali radıyAllahu anh’ın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Ali (r.a.) buyurdu ki; Muhakkah dünya nimetlerinden nimet olarak İslam sana kafidir.Meşguliyet olarak taat sana kafidir. Muhakkak ibretlerden de İbret olarak ölüm sana kafidir.

Abdullah ibni mesud radıyAllahu anh’ın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Abdullah ibni mesud (r.a.) buyurdu ki; Nice nice Allah tarafından nimet üzerine az koşanlar vardır. nice nice imtihan olanlar vardır üzerine medhetmekle. Nice nice aldananalr vardır hz Allahın üzerlerini örtmesiyle.


Davut a.s’ın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Davut a.s.  buyurdu ki; zeburda vahyolundu akıllı kimse üzerin evacip olan ancak 3 şeyle meşgul olmasıdır. Ahiret için hazırlanmak Dünya hayatı için külfet helal olarak lezzeti talep etmek.

Ebu hureyre radıyAllahu anh’ın buyurduğu şeyde üçlü babdandır.
Ebu hureyre (r.a.) buyurdu ki; Nebi s.a.v buyurdu 3 şey kurtarıcıdır. 3 şey helak edicidir 3 şey dereceleri yükseltir. 3 şey keffarettir. İnsanları kurtarıcı şeyler gizlide açıkta hz Allahtan korkmak,zenginlikte fakirlikte iktisatlı olmak gadab ve rıza halinde adaletli olmak. Helak edici şeyler şiddetli cimrilik, kendisine tabi olunmuş heva, kişinin nefsini beğenmesi. Dereceleri yükselten şeyler selamı yaymak, yemek yedirmek, insanlar uykuda iken gece namazı kılmak. Keffaret olan şeyler soguklarda abdest almak, cemaate gitmek, bir namazdan sonra bir namazı beklemek.

Cebrail a.s  nebi s.a.v efendimize ey nebi sen dilediğin kadar yaşa muhakkak öleceksin. Dilediğini sev muhakkak ondan ayrılacaksın. Dilediğini işle muhakkah cezalandırılacaksın. (ameline göre muamele göreceksin)

Peygamber  efendimiz ancak arşın gölgesi müstesna   hiçbir gölgenin olmadığı günde hz Allahın arşının gölgesinin altında 3 zümreyi gölgelendirecektir. Meşakkatli zmanda abdest alan,  karanlıklarda (sabah ve akşam yatsı vakti) mescitlere yürüyen, açları doyuran.
İbrahim as denildiki hangi sebeble hz Allah seni Halil seçti . ibrahim a.s. 3 şey ile dedi Ben hz Allahın emrini gayrısı üzerine daima tercih ettim. Hz Allahın kefil olduğu aldıgı verdiği şeyde ben kederlenmedim. Ben hiç akşam ve sabah yemeği ancak müsafirlerle  yedim.

Bazı hukema buyurdu ki; 3 şey kederleri açar hz Allah’ı zikir, evliya ile karşılaşmak, hükema sözü dinlemek.

Hasan-ı basri buyurdu ki;  kendisi için edep olmayan kimse için ilimde yoktur. Kendisi için sabır olmayan kimse için din de yoktur. Kendisi için vera olmayan kimse içinde hz Allahın yakınlığı yoktur.

Muhakkah rivayet olundu ki. Beni israilden bir racul ilim talebi için yola düştü bu haber peygamberlere ulaştı .Racul peygambere geldi peygamber ona ey genç sana 3 haslet ile nasihat edeceğim. 3 haslet de evvelkilerin ve ahirkilerin ilmi vardır. Açıkta ve gizlide Allahtan kork. Lisanınıda mahlukattan muhafaza et.onalrı hayır ile zikret. Ekmeğinede dikkat etçünkü sen o ekmeği yiyorsun hatta helalden olsun.Genç ilim öğrenmeye çıkmaktan vazgeçti.

Rivayet olundu ki   beni israilden bir racul ilimden 80 sandık topladı fakat ilim menfaat vermedi Hz Allah nebilerine vahyetti ilim toplyan gence söyle ilimden çok şey toplamış olsada 3 şey ile amle etmedikce ilim ona menfaat vermez.Dünyayı sevme çünkü dünra mü’minleri dârı değildir. Şeytana arkadaş olma müminin dostu değildir. Haz Allahın kullarından birine eziyet etme müminin sanatı değildir.

Devamı gelecek.
« Son Düzenleme: 27 Mart 2008, 20:16:29 Gönderen: Mahi »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #3 : 27 Mart 2008, 20:15:50 »
Üçlü Babi

Ebu Süleyman Daranı hz buyurduğu şeylerde üçlü babdandır.
Ebu Süleyman Daranı hz buyurduki; Ey benim Allahım eğer sen beni günahım ile talep edersen ben seni  elbbete affın ile talep ederim eğer sen beni cimrilik ile talep edersen elbette ben seni çömertlik ile talep ederim. Eğer sen beni cehennemine dahil edersen ben cehennem ehline  seni sevdiğimi haber veririm. 

Hukema tarafından denildiki; İnsanların en mutlusu kendisi için alim  (bilici) bir kalb sabırlı beden ve elinde olana kanaat getirendir.

İbrahim Nehai buyurduğu şeylerde üçlü babdandır.
İbrahim Nehai buyurduki;  Sizden önce helak olanalr şu üç şeyle helak oldu. Fuzuli kelam , fuzuli yemek, fuzuli  uykudur.

Yahya bin meazzirrazi buyurduğu  şeylerde üçlü babdandır
Yahya bin meazzirrazi buyurduki; Kimki dünya onu terk etmeden o dünyayı terk ederse  girmeden kabrini bina ederse ve mulaki olmadan önce rabbini razi ederse o kimseye müjdeler olsun.

Hz Alinin buyurduğu  şeylerde üçlü babdandır
Hz Ali buyurduki; Kimki kendisinin yanında Ha Allahın sünneti resulullahın sünneti evliyasının sünneti olmazsa onun elinde hiç birşey  yoktur.Hz Aliye denildiki Allahın sünneti nedir ali buyurduki insanların sırlarını gizlemektir. Resulullahın sünneti nedir ali buyurduki insanlar ile iyi geçinmektir. Evliyanın sünneti nedir insanlardan gelen ezaya katlanmaktır. Bizden öncekiler bu üç şey ile birbirlerine casiyet ettiler birbirlerine bu hasletler  ile yazışırlardı. Kimki ahret için bir iş yaparsa din ve dünya işlerinde Allah ona kafi gelir. Kimki iç alemini güzelleştirirse Allah onun dış alemin güzelleştirir. Kimki kendisi ile Allah arasındaki işlerini  düzeltirse  Allah’da onun ile insanlar arasını düzeltir.

Hz Alinin buyurduğu  şeylerde üçlü babdandır
Hz Ali buyurduki; Sen hazreti Allah yanında insanların en hayırlısı ol Nefsinin yanında insanların en şerlisi ol İnsanalrın yanında insanalrdan bir kimse gibi ol.

Hz Allah Uzeyr a.s. vahyettiki ; Ey uzeyr sen küçük günah işlediğinde onun küçüklüğüne bakma sen o günahı kim için işledin ona bak. Sana az bir  hayır isabet etitğnde onun küçüklüğüne bakma  seni onun ile rızıklandırana bak. Sana bir bela isabet ettiğindebenim senin ayıpların bana yükseldiğinde meleklerime şikayet etmediğim gibi sende beni mahlukatıma şikayet etme .

Hatemi Esamın buyurduğu  şeylerde üçlü babdandır
Hatemi Esam buyurduki; Hiçbir sabah yoktur ki şeytan ban ey hatem ne yiyorsun ne giyiyorsun nerede oturuyorsun akabinde ben şeytana söylerim ki ölümüm yiyorum kefen giyiyorum kabirde oturuyorum.

Peygamberimiz buyurduki; Kimki günahın rezilliğinden taatın azizliğine çıkarsa Allahu Teala onu hiç malı olmadığı halde zengin kılar. Hiç askersiz olduğu halde onu kuvvetlendirir. Cemaatsiz olduğu halde onu üstün kılar.

Rivayet olunduki; Nebi s.a.v. birgün sahebnin yanına çıktı onarla nasıl sabahladınız diye sordu onlarda Hz Allaha iman eder olduğumuz ghalde sabahladık dediler. Peygamber efendimiz sizin imanınızın almeti nedir dediler sahabe biz belaya sabrederiz bolluk üzere hz Allaha şükrederiz Allahın hükmüne razi oluruz. Nebi a.s. kabenin rabbine yemin ederim ki siz hakikaten mü’minsiniz.

Hz Allah enbiyanın bazısına vahyetti ki; kimki bana beni seviyor olduğu halde mülaki olursa onu cennetime idhal ederim kimsi bana gadabımdan korkar olduğu halde mülaki olursa onu cehennemimiden uzaklaştırırım. Kimki benden haya eder olduğu halde bana mülaki olursa onun günahlarını hafaza meleklerine unuttururum.

Abdullah ibni mes’udun buyurduğu  şeylerde üçlü babdandır
Abdullah ibni mes’ud r.a.buyurduki; Sen hz Allahın senin üzerine farz kıldığı şeyleri eda et insanların en çok ibadet edeni olursun. Sen hz Allahın haramalrından kaçın insanların en zahidi olursun. Sen hz Allahın senin için taksim ettiği şeye razi ol insanların en zengini olursun.

Salihi merkadinin buyurduğu  şeylerde üçlü babdandır
Salihi merkadi buyurduki; Salihi merkadi bağzı  diyarlara uğradı  dediki ey diyar seni evvelki ehlin geçmişte sende iman edenler sende geçmişte  sakin olanalar  nerede? Hatıftan bir ses onarlın  eserleri eskidi çürüdü onların cesetleri toprak altında kaldı onarlın amelleri boyunalrında gerdanlık baki oldu.

Devamı gelecek...

Mahi

  • Ziyaretçi
Münebbihat
« Yanıtla #4 : 21 Mayıs 2008, 20:09:42 »
Üçlü Babi

Hz Ali buyurduki buyurduğu şeylerde üçlü babdandır;
Hz Ali buyurduki; Sen dilediği kimseye isteğini ver onun emiri olursun. Sen dilediğin kimseden iste onun esiri olursun sen dilediğnden müstağni ol onun dengi olursun.

Yahya bin muaz r.a. buyurduğu şeylerde üçlü babdandır.
Yahya bin muaz r.a. buyurduki; Dünyanın küllisini terk etmek küllisini almaktır. Kim dünyayı terk ederse dünyayı almış olur.  Kimki dünyanın hepsini alırsa dünyanın hepsini terk etmiş olur. Dünyayı almak dünyayı terk etmektedir.

İbrahim bin edhem buyurduğu şeylerde üçlü babdandır
İbrahim bin edhem buyurduki; İbrahim bin edhem hazretlerine sen zühdü nasıl bulursun dedielr İbrahim bin edham hz ben zühdü üç şey ile buldum ben kabri  Kalbimi teskin eden kimse benimle beraber olmadığı halde kalblere korku salar olarak gördüm. Ben uzun bir yol gördüm halbuki benim azığım yoktu. Ve cebbar olan hz Allahıbenimle beraber bir delil olmadığı halde hükmeder gördüm.

Ariflerin büyüklerinden şibli buyurduki; Ey Allahım muhtaç ve zayıf  olduğum halde ben sana yaklaşmayı bağlanmayı seviyorum Ey Allahım sen seyidim olduğun halde benden zengin olduğun halde benim günahlarımı bana bağışlamayı  nasıl sevmeyeceksin. Sen Allah ile dostluk kurmayı istediğin zaman nefsinden oyunalrından uzaklaş. Şibli buyurduki siz Allaha vasıl olmanın lezzetini tatmış olsaydınız elbette uzaklaşmanın acısını bilirdiniz.

Süfyani sevri buyurduğu şeylerde üçlü babdandır.
Süfyani sevri ye hazreti Allah ile ünsiyetten sual olundu  ünsiyet nedir süfyani sevri güzel vve parlak yüz ile güzel ses ile ve fasih lisan ile dostluk kurmamaktır.

İbni Abbas r.a. buyurduğu şeylerde üçlü babdandır.
İbni Abbas buyurduki;  zühd üç harfdir ze-he-dal  Ze ahiret için azıktır. He din için hidayettir. Dal taata devam etmektir. Başka mevzıde başka yerde denildiki zühd üç harftir Ze zineti terk etmek. He hevayı terk etmek. Dal dünyayı terk etmektir.

Hamidi leffafinin buyurduğu şeylerde üçlü babdandır
Hamidi leffafi buyurduki; Bana bir racul geldi ve bana vasiyet et nasihat et dedi. Bende ona dinin için kuranın kılıfı olduğu gibi kılf yap. Dinin kılıfı nedir dediler Zaruretten fazla kelamı terk etmek zaruret olan müstesna dünyayı terk etmek. Ancak zururet mevzılerde müstesna insanlara karışmayı terketmektir.

Sonra sen bilki denildiki zühdün aslı haramların küçüğünden ve büyüğünden kaçınmaktır. Zor veya kolay farzların cemisini  eda etmektir. Azına veya çoğuna dünyayı ehli üzerin eterketmektir.

Lokman hekim buyurduki; Ey oğulcağızım İnsanlar üç kısımdır. Hazreti Allah için nefsi için ve kurt ve böcekleriçindir. Allah için olan insanın ruhudur. Neefsi için olan amelidir. Kurt ve böcekleriçin olan cismidir.

Hz Ali buyurduki; Üç şey zihinde ziyede eder ve bağlamı giderir Misvak oruç ve kuranı kerim okumak.

Ka’bul ahber buyurduki şeytandan mü’minler için kaleler üçtür. Mescidler kaledir Allahı zikir kaledir kuranı kerim okumak kaledir.

Bazı hukema buyurduki; Üç şey hazreti Allahın hazinesindendir onu ancak sevdiği kuluna verir . Fakirlik sabır ve hastalık.

İbni Abbas hazretlerine günlerin ayların amellerin hayırlısından sual olundu İbni Abbas buyurduki ; Günlerin hayırlısı Cuma ayların hayırlıs ramazan ayı amelerin hayırlısı  vaktinde kılınan beş vakit namazdır.Bundan üçgün geçti ve bu haber ali efendimize ulaştı  İbni Abbas r.a.  bundan sual olundu ve şunlar ile cevap verdi  Hazreti ali buyurduki doğudan batıya bütün hukema bütün ulema bütün fukeha elbette onun gibi cevap verirdi fakat ben müstesna amelerin hayırsı Hz Allahın sende amellerini kabul ettiğidir. Şehirlerin hayırlısı hz Allaha tevbei Nasuh ile tevde ettiğin aydır. Günlerin hayırlısı dünyadan hz Allaha iman eder olduğun halde çıktığın gündür.

Şiir
Gece ve gündüz bizi eskitiyor sen görmüyormusun. Aşikar ve gizli halbuki bizler oynuyoruz.
Dünya nimetlerine meyletme muhakkah dünya vatanı kalacak vatan değildir.
ölmeden önce Nefsin için amel et. aldatmasın seni dost ve ahbablığının çokluğu

Cenabı hak bir kulunun hayrını istediği zaman onu dininde fakih kılar. Dünyada onu zahid kılar. Nefsinin ayıplarını ona gösterir.

Peygamber efendimiz buyurdular ki:  Dünyanızdan bana üç şey sevdirildi: güzel koku, helal nisa, gözüm nuru olan namaz. Peygamberimiz ashabı ile oturduğu halde Ebu bekr efendimiz geldi doğru söylüyorsun ya resulAllah dedi. Banada dünyadan bana üç şey sevdirildi senin yüzüne bakmak malını Allah yolunda infak etmek kızımın Rasulullahın zevcesi olması. Hz. Ömer ra doğru söylüyorsun Ya ebabekr  banada dünyadan üç şey sevdirildi.iyilikle emretmek, kötülükten nehyetmek eski ve yamalı elbise  giymek
Hz. Osman ra doğru söylüyorsun ya Ömer  Dünyada banada üç şey sevdirildi.:aç doyurmak, kuran okumak, çıplak giydirmek. Hz. Ali ra doğru söylüyorsun ya  Osman banada dünyadan üç şey sevdirildi: misafire hizmet etmek, yaz gününde oruç tutmak, kılıç ile savaşmak. Beyan olundu Cebrail as Hazreti Allah sizin konuşmalarınızı işittiği vakit beni gönderdi. Ben dünya ehlinden olsaydım sevdiğim şeylerden bana sormanı sana emretti Petgamber efendimiz dünya ehlinden olsaydın ne şey severdin. Cebrail a.s. buyurdu delalette olanları hidayet etmeyi, Allah itaatkar olan gariblerle ünsiyet etmeyi, darlık içinde olan fakirlere yardım etmeyi. Ve Cebrail a.s. buyurdu izzet sahibi olan hazreti Allah kullarında 3 hasleti sever. Bütün kudretini Allah yolunda harcamak pişmanlık anında ağlamak ve Herzamanda sabır.

Hükemanın bazısı Buyurdu: Herkim aklına itibar ederse sapıdır delalete düşer. Herkim malı ile kendini zengin görürse bu ona kafi gelmez. Herkim kendini mahlukattan üstün görürüse o zelil olur.

Bazı hukema buyurdu Haz Allahı bilmenin meyvesi üçtür. Hazreti Allahtan haya etmek Hazreti Allahı sevmek Hazreti Allah ile yakınlık kurmak.

Nebi a.s. buyurduki: Hz Allah için muhabbet mağrifetin esasıdır. İffet  yakin alametidir. (hz Allahın her şeye kadir olduğuna inanmaktır) yekinin başı takva ve hz Allahın takdirine rızadır.

Süfyan bin Uyeyne r.a. şöyle söyledi Herkim Allahı severse Allah onu sever.Kim hz Allahın sevdiklerini severse hz Allah yolunda sevmeyi sever. Herkim Allah yolunda sevmeyi severse insanlar hz Allahın onu sevdiğini bilmez.

Nebi a.s. buyurdu sevğinin doğruluğu 3 haslettedir. Başkasının sözü üzerin esevdiğini sözünü seçmek. Başkaları il eberbaer olmayı tercih etmek yerine sevdiği ile berbaer olmayı tercih etmek. Gayrısının rızasını tercih etmek yerine sevdiğinin rızasını tercih etmek.

Vehb bin Münebbihil yemani r.a. buyurdu tevratta yazılmıştır ki dünya onun olsa bile hırslı insan daima fakirdir. Allaha itaat eden her ne kadar köle bile olsa itaat olunmuştur.Kanaat eden aç olsa bile zengindir.

Bazı hukema buyurdu ki kim hz Allahı bilirse mahlukat ile beraber o kimse için bir tad bir lezzet olmaz. Herkim dünyayı bilirse o kimse için dünyaya rağbet olmaz. Kim hz Allahın adaletini bilirse davacılar ona yönelmez.

Zinnüni Mısrı buyurdu ki Her korkak korktuğundan kaçar. Bir şeye rağbet eden onu talep eder. Her Allah ile dost olan nefsinden nefret eder kaçar.

Zinnüni Mısrı buyurdu ki hz Allahın sıfatlarını bilen kimse sevgiye esirdir. Onun kalbi basiret sahibidir. Allah için olan ameli çoktur. Hz Allahı tanıyan bilen vefalıdır. Onun kalbi zekidir.( Birşeyi anlamakta suratlidir) Hz Allah için olan amelleri temizdir.

Süleyman-ed Darani buyurdu ki : dünyada ve ahrette her hayrın aslı hz Allahtan korkmaktır. Dünyanın anahtarı doymaktır dünyanın anahtarı doymak ahretin anahtarı açlıktır.

Denildiki ibadet sanattır. Dükkanı halvettir. Sermayesi takvadır. Kazancı ise cennettir.

Malik Bin Dinar buyurdu ki: üç şeyi sen üç şey ile güzelleştirki hakiki mü’minlerden olasın. Kibri tevazu ile hırsı kanaat ile hasedi nasihat ile güzelleştir.
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2008, 13:20:51 Gönderen: Mahi »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #5 : 28 Mayıs 2008, 13:20:07 »
Dörtlü Babi
   


Nebi s.a.v buyurdu; Ebuzer gifari hazretlerine Ya ebazer sen gemini güzelleştir. Çünkü deniz  derindir. Sen azığını tam olarak hazırla  çünkü sefer zordur. Sen yükünü hafiflet çünkü geçit zordur. Sen amelini ihlasla yap çünkü seni gören sana muttali olan hz Allahtır.

Şiir
İnsanlar üzerine tevbe etmeleri lazımdır. Fakat günahı terketmleri daha lazımdır.
Belalara sabır zordur. Lakin sevabı kaçırmak daha zordur.
Zamanın değişmesi aciptir. Lakin insanların gafleti daha aciptir.
Gelecek olan her şey yakındır. Lakin bu gelecek olan şeylerden ölüm daha yakındır.

Hukemanın bazısı buyurdu;   dört şey vardırki güzeldir lakin  dörtşey daha vardırki dörtşeyden daha güzeldir. Erkekte haya güzledir lakın kadında daha güzeldir. Herkişide adalet güzeldir lakin idarecide daha güzeldir. Yaşlı insanda tevbe güzeldir. Lakin gencin tevbesi daha güzeldir. Çömertlik zenginde güzeldir. Lakin fakirin çömerdi daha güzeldir.

Bazı hükema buyurdu; dörtşey çirkindir. Fakat dört şey bu dötr şeyden daha çirkindir. Geçnte günah çirkindir yaşlıada ise daha çirkindir. Cahillerde Dünya ile meşgul olmak çirkindir alimde daha çirkindir. İnsanların cemisinde  Emirlere uymakta tembellik çirkindir. Lakin alim ve talebelerde daha da çirkindir. Zenginlerde kibirlik çirkndir fakirde ise dahada çirkindir.

Nebi a.s buyurdu; sema ehli için yıldızlar emniyet kaynağıdır. Yıldızlar dağılınca sema ehli için hz Allahın hükmü gerçekleşmiş olur. Benim zürriyetim ümmetim için emniyet kaynağıdır. Benim ehli beytim gidince ümmetim üzerine hüküm gerçekleşir. Ashabım için ben emniyet kaynağıyım ben gittiğim zman hz Allahın hüküm ashabım üzerine tecelli eder. Dağlar arz ehli için emniyettir. Dağlar yok olunca Allahın hükmü arz halkına tecelli eder.

Hz ebu Bekir buyurdu; Dört şeyin tamamlanması dört şey iledir. Namaz sehiv secdesi ile oruç sadaka-ı fıtır ile hacın tamamlanması kurban ile imanın tamamlanması cihat iledir.

Abdullah İbni Mubarek buyuruyor; Her kim günde oniki rekat namaz kıalrsa namazın hakkını ödemiş olur. Her kim heray üçgün oruç tutarsa oruçun hakkını ödemiş olur. Her kim hergün yüzayet okursa kuranın hakkını ödemiş olur. Her kim Cuma gunu bir dirhem sadaka verirse sadakanın hakkını eda etmiş olur.

Ömer r.a. buyurdu; Denizler dörttür. Heva gunah denizidir. Nefs şehvet denizidir. Ölüm ömürlerin denizidir. Kabir pişmanlık denizidir.

Osman  r.a buyurdu; Ben ibadtin tadını dört şeyde buldum birincisi hz Allahın farzlarını yerin egetirmek. İkincisi hz Allahın haramından kaçınmak üçünsücü hz Allahtan sevap talep ederek iyiliği emretmek. Dördüncüsü hz Allahın gadabından kaçınarak kötülükten nehyetmektir.

Hz Osman buyurdu ki; dörtşey  vardırki dış görünüşü faziletlidir iç görünüşü vaciptir. Salihlere karışmak fazilettir onalara tabi olmak vaciptir. Kuranı kerim okumak faziletlidir onun ile amel etmek frazdır. Kabirleri ziyaret fazilettir. Kabre hazırlanmak vaciptir. Hasta ziyareti sevaptır o hastanın vasiyetini hazırlamak fazilettir.

Hz Ali buyurdu ki; herkim cennete aşık olursa hayırda surat eder. Herkim nardan korkarsa şehvetten sakınır. Herkim ölüme inanırsa lezzetlero kimse üzerine kesilir. kimki dünyayı bilirse musibetler ona kolay gelir.

Nebi s.a.v. buyurdu; namaz dinin direğidir. Susmak ise daha faziletlidir. Sadaka rabbın gadabını söndürür. Susmak ise daha faziletlidir. Oruç ateşten koruyan bir kalkandır. Susmak daha faziletlidir. Dinin alemeti cihattır susmak daha faziletlidir.

Hz Allah beni israilden olan bir nebiye vahyetti ;  Cenabı hak buyurdu  senin batıldan susman benim rızam için oruçtur. Senin azaların haramlardan koruman benim rızam için namazdır. Senin mahlukattan  ümid kesmen benim rızam için sadakatır. Senin Müslümanlardan ezayı men etmen benim rızam için bir cihattır.

İbni Mesut r.a. buyurdu; dört şey  kalbin zulmetindendir.aldırış etmenden  Aşırı doymuş bir karın zalimlerle sohbet geçmiş gunahını unutmak  ve uzun yaşama arzusu.  Dört şey kalbin nurundandır. Korkudan dolayı doymamış karın. Salihlerle sohbet. Geçmiş gunahını hatırlamak. Emeli kısaltmak.

Hatemi Esam buyurdu ki; Kimki dört şey olmadan dört şeyi  iddia ederse onun davası yalandır.  Kimki hz Allahın sevgisini idda ederse  haz Allahın haramlarından kaçmazsa onun davası yalandır. Herkim nebi sevdiğini iddaa eder miskin ve fakiri çirkin görürse onun davası yalndır. Kimki cennetin sevgisini iddia eder tasadduk etmezse onun davası yalandır. Kimki cehennemden korktuğunu iddaa edip gunahlardan kaçınmazsa onun davası yalandır.

Nebi a.s buyurdu; Şekavet alameti dörttür. Geçmiş gunahları unutmak halbuki o gunahlar hz Allah tarafından muhafaza ediliyor. Geçmiş  İyilikleri hatırlamak halbuki kabul olundumuyoksa redmi olundu  bilmiyor.  Okimsenin dunyada kendinden üstün olana bakması dinde de kendinden aşağı olana bakması. Hz Allah şöyle buyurur. Okulumu ben istiyorum o beni istemiyorum bende onu terkettim. Saadet alemti dörttür. Geçmiş gunahları hatırlamak. Geçmiş hasenatı unutmak. Dinde kendisinden üste bakması dünyada kendisinden aşağı olana bakması.

Bazı hukema buyuruyor; Muhakkah iman alameti dörttür. Takva , haya, şükür, sabır.

Nebi s.a.vbuyurdu ; Analar dörttür. İlaçların tedavilerin anası edeplerin anası, ibadetlerin anası, iyi arzuların anası. İlaçların tedavilerin anası az yemektir. edeplerin anası az konuşmaktır. İbadetlerin anası az gunah işlemektir. Arzualrın anası, sabırdır.


Nebi s.a.s. buyurdu;   Beni ademin cisminde dört cevher vardır.  Dört şey o dördü izale eder. Dört cevher akıl din haya ameli Salih. Gadap aklı giderir. Haset dini giderir. Tama düşkünlük hayayı giderir. Gıybet Salih ameli giderir.

Nebi s.a.s. buyurdu; Cennetteki dört şey  cvennetten hayırlıdır. Cennette ebedi kalmak cenneten hayırlıdır. Meleklerin hizmet etmesi cenneten hayırlıdır. Cennette peygamberimize komşu olmak cennetten hayırlıdır. Cennette hz Allahın rızası cenneten daha hayırlıdır. Cehemmende dötr şey cehennemden daha şerlidir. Narda ebedi kalmak nardan daha şerlidir. Cehennemde meleklerin kafirleri kötülemesi nardan daha şerlidir. Narda şeytanın komşuluğu nardan daha şerlidir. Narda hz Allahın gadabı nardan daha şerlidir.

Devamı gelecek...
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2008, 13:23:39 Gönderen: Mahi »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #6 : 16 Ekim 2008, 14:38:24 »
Dörtlü Babi
   

Hükemanın bazısı sual olunduğu zaman Hazreti Allah ile braber muvafakat(uyum)  üzereyim.  Nefsim ile beraber muhalefet üzereyim. Mahlukatla beraber nasihat üzereyim. Dünya il eberaber zaruret üzereyim.

Hukemanın bazısı dört semavi kitaptan dört kelimeyi seçti Tevrattan kimki hz Allahın verdiği rızka razı olursa dünya ve ahirette rahat olur. İncilden kimki nefisinin arzularını terk ederse dünya ve ahirette aziz olur. Zeburdan kimki insanlardan ayrılır yalnız kalırsa dünya ve ahrette helak olmaktan kurtulur. Furkandan kimki lisanı muhafaza aederse dünya ve ahirette selamet bulur.

Ömer r.a. rivayet olunduki hz Allaha kasem ederimki  ben bir bela ile mübtela kılınmadımki o belada benim üzerime dört nimet vardır. Birincisi benim dinimde olmadığı zaman (dinime ibadetime zarar vermedi zaman) İkincisi o bela başıma gelenden daha büyük olmadı zaman. Üçüncüsü o bela rızadan mahrum bırakmadığı zaman. Dördüncüsü ben o belaya karşılık sevabı ümit ediyorum.

Abdullah ibni mubarek buyuruyor. Muhakkak hikmet sahibi bir kimse sözleri topladı o sözlerden kırkbin söz seçti sonra kırbin sözden dörtbin seçti dört binden dörtyüz seçti. dörtyüzden kırk söz seçti. Kırk sözden dört kelimeyi seçti. Birincisi herne halde olursa olsun kadınlaraitimat etme. İkincisi her hal üzerine mala sakın aldanma. Üçüncüsü midenin takat getiremeyeceğinin midene yükleme. Sana vermeyen ilimden sen toplama.

Muhammed ibni Ahmet Rahimehüllah Aziz ve Celil olan hz Ve seyyiden ve hasuran ve nebiyyen min'es-salıhiyn. Kavli hakkında  buyurdu seyyid olarak hz Allah Yahya a.s. zikretti halbuki Yahya a.s. hz Allahın kulu idi dört şeye galib geldiği için zikretti. Nefsine galip iblise galip lisanına galip gadabına galip olduğu için hz Allah seyyid olarak zikretti.

Hz Ali r.a. dört şey devam ettiği müddetce dinde zail olmaz dünyada zail olmaz. Galib ve üstün olarak devam eder. Zenginler kendilerine verilen ile cimrilik yapmadıkca. Alimler bildikleri ile amel etmeye devam ettikce. Cahiller bilmedikleri ile kibirlenmeyip ve böyle devam ettikçe fakirler dünya karşılığı ahretlerini satmamaya devam ettikçe.

Peygamber efendimiz muhakkah hz Allah kıyamet günü insanlardan dört kişiyi insanlardan dört sınıf üzerine delil getirecek. Zenginlerin aleyhine delil Davut a.s. oğlu Süleyman a.s. Kölelere hizmetçilere delil Yusuf a.s. Hastalara delil eyyüp a.s. fakirlere delil isa a.s. olacaktır. Selam onlar üzerine olsun.

Saad ibni Bilal rahimehulah buyurdu. Muhakkak kul günah işlediğinde hz Allah dört haslet ile o kula ihsan eder. Rızkı o kuldan almaz. Sağlığı o kuldan almaz. Hz Allah o kul üzerine günahların açıklamaz acilende onu cezalandırmaz.

Hatamü Esam buyurdu kim dört şeyi dört şeyi sarf eder değiştirir yönelirse cenneti bulur. Uykuyu kabre övünmeyi mizana, rahatı sırata, şehvetide cennete terk ederse cenneti bulur .

Hamidi Leffafi rahimehullah buyurdu biz dört şeyi dört şeyde aradık o dört şeyi diğer dört şeyde bulunca şaşırdık hata yaptık. Zenginliği malda aradık kanatta bulduk. Rahatlığı çok malda aradık az malda bulduk. Lezzetleri nimetlerde aradık sıhhatli bedenlerde bulduk. Rızkı arzda ardık onu gökte bulduk.

Ali r.a. buyurdu; dört şey varki o dört şeyin azı çoktur elem fakirlik ateş düşmanlık.

Hatemi Esam buyurdu  dört şeyin kadrini ancak dörk kişi anlar. Gençliğin kıymetin ancak yaşlı anlar. Afiyetin kadrini ancak belaya uğrayan anlar. Sıhhatin kadrini hasta olan anlar. Hayatın kadrini ancak ölüler anlar.

Ebu Nüvas şiirlerinde şöyle der.
Benim günahlarım düşündüğümde çoktur. Rabbimin rahmeti benim günahlarımdan daha geniştir.
Benim arzum yağtığım Salih amellerle olmadığında hz Allahın rahmetini ben daha çok ümid ediyorum
O Allahki benim mevlamdır o beni yaratandır. Muhakak hz Allah ikrra eder ben onun kuluyum ve boyun eğerim.
Eğer bağışlarsa bu rahmettir. Eğer aksi olursa ben neyaparım ne işlerim.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2008, 20:06:36 Gönderen: Mahi »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #7 : 29 Ekim 2008, 20:07:24 »
Dörtlü Babi
   

Nebi (s.a.v.) Buyurdu:  Kıyâmet günü mîzan kurulur. Namaz ehli getirilir mizanda mukafatların tamamı verilir. Sonra Oruç ehli getirilir. Mizanda mukafatların tamamı verilir. Sonra hac ehli getirilir mizanda mukafatların tamamı verilir. Sonra bela ehli getirilir. Onlar için mizan dilkilmeyecek amel defterleride açılmayacaktır. Hesapsız olarak onların mukafatları verilecek. Hz Allah o bela ehlinin sevabını çok verdiğinden dolayı Afiyet ehli onların yerinde olmayı temenni edecek.

Bazı Hukema Buyurdu: Âdemoğlunu dört yağmacı karşılar: Ölüm meleği zorla ruhunu alır. Vârisler zorla malını paylaşır. Kurtlar cesedini zorla alır. Kıyamet gününde amelini davacılar zorla alır.

Bazı Hukema buyurdu: Kimki şehvetler ile meşgul olursa onun için bir kadın lazımdır. Kim mal toplamakla meşgul olursa elbette haram lazımdır. Kimki Müslümanlara menfaatli olmakla meşgul olursa elbette inanlarla iyi geçinmesi lazımdır. Kimki ibadetle meşgul olursa elbette onun için ilim lazımdır.

Hz Ali buyurdu: Amellerin en zoru dört haslettir. Öfkelendiğinde afv etmek. Fakirlik zamanında çömertlik. Yalnız iken haramlardan sakınmak.Korktuğu veya bir şeyi ümit ettiği kişiye karşı doğruyu söylemek.

Zebur kitabında Hz Allah Davut a.s. vahyetti; Akıllı kimse hikmet sahibi dört saadetten hâli olmaz.Bir saatte rabbine munacaat eder. Bir saatte nefsini hesaba çeker. Bir saatte ayıplarını ona haber veren kardeşlerinin yanına yürür. Bir saatte helal olan lezzetler ve nefis için terk eder.

Bazı Hukema buyurdu; Bütün ibadetler kulluğa aittir dörttür. Ahitlere vefa göstermek (farzlara dikkat edecek). Hududu muhafaza etmek (Hz Allahın koyduğu yasaklar). Kaybettiği şeylere sabır göstermek (Elinden çıkana). Elinde olan her şeye razi olmak.

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #8 : 22 Aralık 2008, 00:19:09 »
Besli Babi

Peygamber efendimiz buyurdu; Herkim beş şeyin kıymetini bilmezse beş şeyi kaybetmiş olur. Herkim alimi hafife alırsa dinini kaybetmiş olur. Herkim emirleri (idareci) hafife alırsa dünyasını kaybetmiş olur. Herkim komşularını hafife alırsa menfaatini kaybetmiş olur. Herkim akrabalarını hafife alırsa sevgiyi kaybeder. Herkim aile ferdlerini hafife alırsa güzel yaşamayı kaybeder.

Peygamber efendimiz buyurdu; Ümmetin üzerine yakında bir zman gelecek beşşeyi sevecek beş şeyi unutacaklar. Dünyayı sevip ahreti unutacaklar. Evleri sevip kabirleri unutacaklar. Malı sevip hesabı unutacaklar. Ehlini sevip hurileri unutacaklar. Nefsin arzu ettiklerini sevip hazreti Allahın emirlerini unutacaklar. Onlar benden uzaktırlar bende onlardan uzağımdır.

Peygamber efendimiz buyurdu; Allahü Teâlâ kime beş şey ihsan ederse, onun için beş şey hazırlar: hazreti Allah şükrü bir kula vermez ancak ziyadeleşmesini hazırlar. Hazreti Allah bir kula duayı vermez Hazreti Allah  o kimse için icabeti hazırlamıştır. Hazreti Allah bir kula istiğfarı vermez Hazreti Allah o kimse için mağfireti hazırlamıştır. Hazreti Allah bir kula tevbeyi vermez ancak i kişi için kabulu hazırlamıştır. Hazreti Allah bir kula sadakayı vermez ancak o kul için kabulu hazırlamıştır.

Hz Ebu Bekir buyurdu; Zulmetler beştir. O zulmetler için kandilerde beştir. Dünyayı sevmek zulmettir. Bu zulmet için kandil takvadır. Gunahta zulmettir bu zulmet için kandil tevbedir. Kabir bir zulmettir bu zulmet için kandil Lailahe illAllah Muhammedür resulullahtır. Ahirette zulmettir bu zulmet için kandil Salih ameldir. Sırat zulmettir bu zulmet için kandil hakiki imandır.

Hz. Ömer R. A. rivâyet emiştir: Rasûlüllah S.A.V. buyurdu: Eğer gaybı bilmek iddiâsı olmasaydı beş zümrenin cennetlik olduğuna şâhitlik ederdim: Âile sâhibi olan fakir. Kocasını râzı eden kadın.  Mehrini kocasına bağışlayan kadın. Ana ve babası kendisinden râzı olan evlât. Günahlarından tevbe eden kimse.

Hz. Osman R. A.  Beş şey takvâ ehlinin alâmetidir: Din için çalışanlarla oturmak. Dilini ve nâmûsunu korumak.  Dünyalıktan bir şeye kavuştuğunda onu vebâl kabul etmek. Dinden az bir şey geldiğinde onu ganîmet bilmek. Haram karışır korkusuyla helâlden aza râzı olmak. Bütün insanların kurtulduğuna inanıp sâdece kendisinin kurtuluşunda şüphe etmek.

Hz. Ali R. A.: Beş kötü hal olmasaydı bütün insanlar salih olurdu:  Câhilliğe râzı olmak.Dünyaya hırslı olmak. Servet sâhibi iken cimrilik etmek.  Ameline riyâ karıştırıp heder etmek. Kendi görüşünü beğenerek üstünlük iddiâ etmek. 

Allah Teâla Habîbini beş şerefle şereflendirdi: İsmiyle şereflendirdi; diğer peygamberlere Âdem, Nuh, İbrahim diye husûsî isimleriyle nida ettiği halde Ona Rasûlüm diye hitap etti. Cismiyle şereflendirdi; Zirâ peygamberimiz (s.a.v.) bir şey için dua ettiğinde Cenâb-ı Hak,bizzat kendisi cevap verdi. Diğer peygamberler için böyle değildir. Atâ ile şereflendirdi;  Allahü Teâlâ ona istemeden ihsanda bulundu. Hatasızlık ile şereflendirdi; Cenab-ı Hak Ondan zelle vâki olmadığı halde Allah seni affetti buyurup bağışladığını beyân etti. Rızâ ile şereflendirdi; Onun fidyesini, sadakasını ve nafakasını kabul etti. Halbuki diğer peygamberlerinki böyle değildi.
 
Abdullah Bin Amir Bin Âs R. A.: Kendisinde beş şey bulunan kimse dünya ve âhiret saâdetine kavuşur: “Lâ ilâhe illallâh Muhammedün Rasûlüllah” Kelime-i Tayyibe’sini çok okumak. Başına belâ geldiğinde “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn, Lâ havle velâ kuvvete illâ billâhil Aliyyil Azîm” demek.  Bir nîmet ihsan edildiğinde “Elhamdü lillâhi Rabbil âlemîn” deyip o nîmete şükretmek. Bir işe başlarken Besmele-i Şerîfe okumak.  Günah işlediğinde “Estağfirullâh-el-Azîm ve etûbü ileyh” demek.

Hasan-ı Basrî Rh.A. buyurdu: Tevrat’tan beş kelime yazılmıştır:  Zenginlik, kanâattadır. Selâmet uzlette (halktan uzaklaşmakta)dır. Büyüklük şehvetleri terk etmektedir. Faydalanmak uzun günlerde (Cennette)dir. Sabır az günlerde ( dünyada)dır.

Rasûlüllah S.A.V. buyurdu: Beş şeyden önce beş şeyin kıymetini bilin: İhtiyarlamadan önce gençliğin; Hastalanmadan önce sıhhatin; Fakir düşmeden önce zenginliğin; Ölmeden önce hayatın; Meşgûliyetten önce boş vaktin kıymeti. 
 
Yahyâ bin Muâz-ı Râzı Rh.A. buyurdu: Çok yiyenin eti çok olur. Eti çok olanın şehveti çok olur. Şehveti çok olanın günâhı çok olur. Günâhı çok olanın kalbi katılaşır. kalbi katılaşan da dünya âfet ve ziynetlerinde boğulur.

Süfyân-ı Sevrî Rh.A. buyurdu: Fakirler beş şeyi tercih ettiler: Nefsin râhatını, Kalbin boşluğunu, Allahü Teâlâ’ya kulluğu, Hesâbın hafifini, Cennette yüksek dereceleri. Zenginler de beş kötü şeyi tercih ettiler: Nefsin yorgunluğunu Kalb meşgûliyetini Dünyaya kulluk etmeyi Hesâbın zorunu Derecenin aşağısını.

Abdullah Antakî Rh.A. buyurdu: Beş şey kalbin ilâcıdır: Sâlihlerle oturmak. Kur’an-ı Kerim okumak. Az yemek. Gece kalkıp namaz kılmak. Sabah vakti ağlayarak niyazda bulunmak.
 
Alimler dediler ki:  Tefekkür beş nevîdir:Allahü Teâlâ’nın âyetlerini tefekkür etmek; bunun meyvesi tevhid ve yakîndir. Allahü Teâlâ’nın nîmetlerini tefekkür edip şükretmek; bunun meyvemesi,  muhabbettir. Allahü Teâlâ’nın vaadini tefekkür etmek; bu, âhirete rağbeti artırır.  Allahü Teâlâ’nın tehdîdini tefekkür etmek; bu, günahlardan sakınmayı ve itâatı artırır. Allahü Teâlâ’nın ihsânını ve kendisinin itâat ve ibâdette olan kusurlarını tefekkür etmek; bu da  hayâ duygusunu artırır.”


Devamı gelecek...
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:39:21 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Münebbihat
« Yanıtla #9 : 21 Ocak 2009, 22:12:32 »
Besli Babi

Bazı Hükema Buyurdu; Beş şey kişiyi takvâya ulaştırır: 1- Sıkıntıyı nîmete ihtiyar etmek 2- Zahmeti râhata ihtiyar etmek 3- Zilleti izzete ihtiyar etmek 4- Sükûtu füzûlî konuşmuya ihtiyar etmek 5- Ölümü hayata tercih etmek.

Rasûlüllah S.A.V. buyurdu: Gizlilik, sırları; Sadaka malı; İhlâs ameli; Doğruluk sözleri; Müşâvere rey ve fikirleri muhâfaza eder.

Peygamber S.A.V. Efendimizden: Mal toplamada beş şey var: 1- Toplamakta sıkıntı çekmek. 2- Allahı zikirden gaflet edip geri kalmak. 3- Hırsız ve soygunculardan  korkmak. 4- Cimri adı verilmek. 5- Sâlihlerden uzak kalmak.
Malı dağıtmakta da beş şey var: 1- Onu arama zahmetinden kurtulup rahata kavuşmak. 2- Bekçiliğinden kurtulup Allah’ı zikir için boş vakit bulmak. 3- Hırsız ve soyguncudan emin olmak. 4- Cömert ismini kazanmak. 5- Sâlihlerle sohbet imkânı bulmak.

Süfyân-ı Sevrî R.A. buyurdu; Bu zamanda beş hâle sahip olmayan  mal toplayamaz: 1- Uzun emel . 2- Aşırı hırs. 3- Şiddetli cimrilik 4- Takvâ azlığı 5- Âhireti unutmak.

Şiir
Ey dünya ile evlenmek isteyen kişi! Onun her gün başka bir dostu var.
Kocaya varmak ister, fakat Başka bir yerde biriyle birleşir.
Dünya, tâliplerinin hiçbirine ümit vermedi; Hepsini birer birer âhirete gönderdi.
Şüphesiz ben aldanmışım; çünkü, Belâlar vücûdumu azar azar yiyip bitirmekte.
Ahiret yolculuğu için azık hazırlayın zirâ, Münâdî, Hazırlanın gidiyoruz diye nida etmekte.

Hâtem-i Esam R.A. buyurdu:  Acele  Şeytandandır ancak beş yerde sünnettir:1- Misâfire yemek ikram etmek 2- Cenazeyi teçhiz edip hazırlamak 3- Bülûğa eren kız çocuğunu evlendirmek 4- Vaadesi gelen borcu ödemek 5- Günah işlediğinde tevbe etmek

Muhammed Bin Durî R.A. buyurdu; Şeytan beş şey sebebiyle kovuldu: 1- Suçunu kabul etmedi. 2- Pişman olmadı. 3- Nefsini ayıplayıp kendini kusurlu görmedi. 4- Tevbeye azm ve kastetmedi. 5- Allah’ın rahmetinden ümidini kesti.

Adem A.S. da beş şey sebebiyle mesut oldu: 1- Kusurunu kabul etti. 2- Zellesinden dolayı pişman oldu. 3- Nefsini suçlu bulup  ayıpladı. 4- Tevbede acele ve israr  etti. 5- Allah’ın rahmetinden ümit kesmedi.

Şakîk-i Belhî R.a. Buyurdu; Size beş şey tavsiye ederim: 1- Allah’a ihtiyâcınız kadar ibâdet edin. 2- Dünyadan ömrünüz kadar alın. 3- Azâba dayanabileceğiniz kadar günah işleyin. 4- Kabirde kalacağınız kadar azık hazırlayın. 5- Kalmak  istediğiniz kadar cennet için amel edin.

Şakîk-i Belhî R.a. Buyurdu; Beş şeyi beş şeyde bulduk:1- Günahları terk etmeyi kuşluk namazında 2- Kabir nurunu gece namazında 3- Münker ve Nekire cevabı, Kur'an-ı Kerim okumakta 4- Sırat köprüsünü geçmeyi oruç ve sadakada 5- Arşın gölgesini halvette.

Hz. Ömer R.A buyurdu Dili muhâfazadan iyi dost Takvâdan güzel elbise Kanâattan üstün servet Nasîhatten üstün iyilik Sabırdan lezzetli yemek görmedim İyilik karşılık beklemeden Allah rızâsı için başkalarına mal ve sözle yardımda bulunmaktır.

Bazı Hükema Buyurdu; Beş şey zühd alametidir: 1- Allahü Teâlâya güvenmek. 2- Halktan bir şey beklememek. 3- İhlasla amel etmek.  4- Zulme tahammül etmek. 5- Elde bulunana kanâat etmek.

Bazı Abidilerin Münâcâtı: İlâhî Uzun emel beni aldattı. Dünya sevgisi helâk etti. Şeytan, dalâlete sevk etti. Nefs-i Emmare Hakdan men etti. Ey Yardım dileyenlere lütuf  eden Rabbim Bana inayet et. Eğer sen yardım etmezsen kim yardım eder.

Rasûlüllah S.A.V. buyurdu: Bir zaman gelecek, ümmetim beş şeyi sevip beş şeyi unutacak: 1- Dünyayı sevip âhireti 2- Hayatı sevip ölümü 3- Evleri sevip kabirleri 4- Serveti sevip hesâbı 5- Halkı sevip Hâlikı unutacaklar.

Yahyâ Bin Muâz-ı Râzı R.A buyurdu İlâhî Geceler sana yalvarmakla Gündüzler sana taatla hoştur. Dünya senin zikrinle güzeldir. Ahiret senin affınla Cennet Cemalini seyretmekle güzeldir.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:39:40 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #10 : 19 Şubat 2009, 21:11:48 »
Altili Babi

Peygamber (S.A.V.) buyurdu: Altı şey altı yerde gariptir: 1- Namaz kılmayanlar arasında mescid 2- Okumayanlar arasında Mushaf. 3- Fâsıkın kalbinde Kur’an-ı Kerim. 4- Zâlim erkeğin elinde sâliha kadın 5- Kötü huylu kadın elinde sâlih erkek. 6- Söz dinlemeyenler arasında âlim. Allahü Teâlâ kıyâmet günü bunlara rahmetle nazar etmeyecek.

Peygamber (S.A.V.) Efendimiz buyurdu: Ben altı kişiye lânet ettim; Allahü Tealâ ve duası makbul peygamberler de lanet ettiler: 1- Allah’ın kitâbına bir şey ilâve eden. 2- Allah’ın kaderini yalanlayan. 3- Allah’ın zelil ettiğini zorla aziz, aziz kıldığını zelil eden. 4- Haremi Şerifte Allah’ın haram kıldığı şeyleri helâl  sayan. 5- Ehl-i Beytim hakkında zulum ile Allah’ın haram kıldığı şeyleri  helâl gören. 6- Sünnetimi terk edip bid’at ve delâletle uğraşan. Allahü Tealâ böylelerine rahmet nazarı ile bakmaz.

Hz. Ebû Bekir Sıddîk (R.A.) buyurdu; Cebbâr olan Allahü Teâlânın kudreti de üzerindedir İblis seni dini terk etmeye. Nefis günah işlemeye. Hevâ şehvetlere. Dünya kendisini âhiretten üstün göstermeye. Âzâlar, isyana. Allahü Teâlâ da cennete dâvet eder. İblise uyanın dini. Nefsi dinleyenin, rûhu. Hevâya uyanın aklı. Dünyayı tercih edenin âhireti yok olur. Allahın dâvetine uyan günahlardan kurtulur ve bütün hayırlara kavuşur.

Hz. Ömer (R.A.) buyurdu: Allahü Teâlâ altı  şeyi, altı şeyde gizledi:1- Rızâsını tâatte 2- Gazabını günahda  3- İsm-i Âzamı, Kur’an-ı Kerim’de 4- Kadir gecesini Ramazan ayında; 5- Orta namazı namazlar içinde; 6- Kıyâmet gününü  günler içinde gizledi.

Hz. Osman (R.A.) buyurdu; Mü’minin altı korkusu var: 1- Îmânını zâyî etmek korkusu. 2- Meleklerin kendisini zelil eden şeyleri yazma korkusu. 3- Şeytanın amelini ifsât etme korkusu. 4- Azrâil A.S.’ın, ansızın canını alma korkusu. 5- Dünyaya dalıp da âhireti unutma   korkusu. 6- Âilesiyle meşgul olup Allah’ı zikirden geri kalma korkusu.
     
Hz. Ali (R.A.) buyurdu; Nefsinde altı hasleti toplayan kimse; Cenneti istemek ve Cehennemden kaçmak için yapacak başka bir şey bırakmamıştır: 1- Allahü Teâlâ’yı bilip ona itâat etmek. 2- Şeytanı tanıyıp onu reddetmek. 3- Âhireti tanıyıp onu istemek. 4- Dünyayı tanıyıp onu terk etmek. 5- Hakkı Hak bilip Hakk’a tâbî olmak. 6- Bâtılı bâtıl bilip ondan sakınmak.”

Hz. Ali (R.A.) buyurdu;   Nîmetler altıdır: 1- İslam 2- Kur’an-ı Kerim 3- Allah’ın Rasûlü Hz. Muhammed (S.A.V.)  4- Afiyet 5- Setir 6- İnsanlara muhtaç olmamak.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:40:01 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #11 : 04 Mart 2009, 21:55:32 »
Altili Babi

Yahyâ Bin Muâz-ı Râzı R.A. buyurdu.İlim amelin delilidir.Anlamak ilmin çanağıdır (kabıdır) Akıl hayra öncüdür Hevâ günahlara binektir.Mal büyüklenenlere elbisesidir.Dünya, âhiretin çarşısıdır.

Ebû Zer Cumhir Rh.A. buyurdu Altı haslet  dünyanın bütün iyiliğine müsavidir: Lezzetli yemek. Sâlih evlât. Allah ve Resulüne itaat eden zevce Sağlam söz Kâmil akıl Sıhhatli beden.

Hasan-ı Basrî Rh.A buyurdu;Ebdal (EvliyaUllahtan 40 kişilik grup)olmasaydı yer içindekilerle birlikte batardı. Sâlihler olmasaydı kötü kimseler helâk olurdu. Âlimler olmasaydı insanlar vahşîleşirdi. Sultan olmasaydı insanların bağzısı bağzısını helak ederdi. Ahmaklar olmasaydı dünya harâp olurdu. Rüzgâr olmasaydı her şey kokardı.

Hükemanın bazısı buyurdu Allahtan korkmayanın dili hatadan kurtulmaz.Allah’ın huzûrunda hesap vermekten  korkmayanın kalbi haram ve şüphelerden kurtulmaz.Halktan ümidini kesmeyen tamâdan kurtulmaz.Amelini muhafaza etmeyen riyâdan kurtulamaz.Kalbini korumak için Allahtan yardım istemeyen hasetten kurtulmaz.İlim ve amel bakımından kendinden üstün olanlara bakmayan ucubdan  kurtulmaz.

Hasan-ı Basrî Rh.A.buyurdu;Kalblerin bozulması altı şeydendir:Tevbe ederim ümidiyle günah işlemek. İlim tahsil ettiği halde amel etmemek. Amel ettiği halde ihlâstan uzak  olmak. Allahü Teâlânın verdiği rızkı yiyip şükretmemek. Allah’ın taksimine râzı olmamak. Ölüleri defnedip ibret almamak.

Hasan-ı Basrî Rh.A.buyurdu:Allahü Teâlâ Dünyayı âhirete tercih eden kimseyi üçü dünyada üçü âhirette olmak üzere altı cezâ ile cezâlandırır.  Dünyadaki cezâlar: Sonu olmayan istek ve arzular. Yenilmez hırs; kanâatsizlik. Gaflete yenik düşüp ibâdetten zevk alamamak. Âhiretteki cezâlar: Kıyâmetin sarsıntısı Şiddetli hesap.  Uzun hasret.

Ahnef Bin Kays R.A.buyurdu: Haset edene râhat yoktur Yalancıda fazîlet olmaz. Cimri için kurtuluş yoktur Hükümdarlar için vefâkârlık yoktur.  Kötü ahlâk sâhibi için büyüklük yoktur.Allah’ın hüküm ve kazâsını çevirecek kudret yoktur.

Hükemâdan bir zâta sordular: Kul tevbesinin kabul edilip edilmediğini bilmiyor mu?” Buna hüküm veremem ancak, kabul edildiğine dâir altı alâmet vardır: Kendi nefsini  günahtan korunmuş bilmek. Gaibde ferahı kalbnde hissedecek hüznü ise daima kendinde olacak . hayır ehline yaklaşacak  kötü kimselerden uzaklaşacak  Dünyalığın azını çok âhirete âit  işlerin çoğunu az görür. Kalbi, Allahü Teâlâ’nın yüklediği şeylerle meşgul olur ve Allah’ın kefil olduğu rızık için endişe etmez.  Dilini korur düşünür üzgün ve pişman olur. dedi.

Yahyâ Bin muâz Rh.A.buyurdu: bana göre Aldanmanın en büyüğü; Af ümit ederek günah işlemek. Tâatte bulunmadan Allah’a yaklaşma arzûsunda olmak. Cehennem tohumu ekip  Cennet  beklemek. İsyan ile itâatkârların ecrine ulaşmak istemek. Amel etmeden mükâfât beklemek. Haddi aştığı halde Allahü Teâlâ’nın affını temennî etmek.

Şiir
Yolunda yürümeden kurtuluş bekler! Karada gemi yüzer mi hiç?

Ahnef Bin Kays R. A.buyurdu: Kula verilen en hayırlı şey akıldır. O olmazsa Güzel edeptir.  O da olmazsa Uygun arkadaştır. O da olmazsa  Sabreden kalbtir.  O da olmazsa Uzun müddet sükût etmektir. O da olmazsa Hemen ölmektir dedi.

« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:40:17 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #12 : 07 Mart 2009, 01:19:40 »
Yedili Babi

Ebû Hüreyre R.A.,buyurdu; Peygamber S.A.V. Efendimiz’den rivâyet etmiştir: Yedi zümre vardırki Allahü Teâlâ, kıyamet gününde Arş’ın gölgesinde gölgelendirir: O günde arşın gölseginden başka gölge yoktur. Adâlet ile hareket eden idareci Ömrünü  Allahü Teâlâ’ya ibâdet etmekle geçiren genç.İnsanlardan bir kimse görmediği halde  Allah korkusundan dolayı Allahı’ı zikreden ve gözyaşı döken kimse. Kalbi mescitle bağlanmış olan, namaz vaktini bekleyen kişi.Sağ elle verdiği sadakadan sol elin haberi olmayan Allah rızası  için birbirlerini sevenler.Kendisini dâvet eden güzel kadını, Allah korkusuyla reddeden bir erkek.

Ebû Bekir Sıddîk R.A.buyurdu:Cimri kimse, yedi tehlikenin birinden  hali olmaz. Kişi ölür malını saçıp savuran ona varis olur.Allah o kişiye zalim bir idareci musallat eder onun malını alır onun nefsini kefil durumuna düşürür. O kimse için malı şehvetini tahrik eder. O kişiyi malı ifsat eder.Veya harap bir araziyi imar ve bina yapmak için görüş zahir olur. Malı o uğurda gider. Veya o mala dünya musibetlerinden bir musibet denizde batmak,yangın hırsızlık buna benzer şeyler isabet eder. Mal sahibine devamlı hastalık isabet eder malını hastalığını tedavi etmeye harcar. Malını yerlerden biryere gömer onu unutur bulamaz ve ölür gider.

Hz. Ömer R.A.buyurdu:Kim gülmesi Çok olursa heybeti azalır. İnsanları hafife alan, kendisede hafife alınır.Bir kimse bir şeyi çok yaparsa onunla tanınır. Bir çok konuşsa hatası çok olur.kiminHatası çok olursa hayası az olur. Kimin hayası az olursa şüpheli şeylerdne sakınması az olur. Kimin verası az olursa onun kalbi ölür.

Hz. Osman R.A.buyurdu: İki kardeş vardı duvarın altında hazine vardı.. Babaları da sâlih insandı.” (S.Kehf. 82) Hz Osman Hazine altından levhadırlevha üzerinde 7 satır vardır birinde şöyle yazıyordu Ölümü bilipte gülene ben şaştım. Dünyanın fânî olduğunu bilipte halde, ona rağbet edene; Her şeyin Allahın takdiri ile olduğunu bilipte bazı şeylerin kaçırılmasına  üzülene;Hesâbı olacağını bilipte  halen mal toplayana; Cehennemin hak olduğunu bilipte günah işleyene;Yakınen Cenneti bilipte, dünyada istirahat edene. Şeytanın düşman olduğunu bilipte ona ibadet edene şaştım.

Hz. Ali R.A.buyurdu: sual olundu. Semadan daha ağır ne var. arzdan geniş ne var. denizden daha derin ne var.  taştan daha şiddetli ne var. Ateşten daha yakıcı  kışdan daha soğuk zehirden daha ağır ne var?
Ali R.A. buyurdu. Mahlukata iftira atmak semadan daha ağırdır. Hak doğruluk arzdan daha geniştir. Kanaatkar kimsenin kalbi denizden daha derin zengindir. Munafığın kalbi taşdan daha şiddetlidir. Zalim idareci ateşden daha yakıcıdır. Cimri ve kötü huylu olmak kıştan daha soğuktur. Sabır zehirden daha acıdır. Denildiki nemime zehirden acıdır.

Nebi S.A.V. Efendimiz buyurdu: Dünya; yurdu olmayanın yurdu Malı olmayanın malıdır. Aklı olmayan, onun için mal toplar. Anlayışı kıt olan kimseler dünyanın şehvetleri ile meşgul olur. İlmi olmayan, dünya için azap eder. Nurlanmış aklı olamayan kimseler dünya için haset eder. Kalbi mutmaın olmayanlar koşar çalışır.

Câbir Bin Abdullah Ensârî R.A., Peygamber S.A.V. Efendimiz’den rivâyet etmiştir:Cebrâil (A.S.) bana, komşu hakkında o kadar tavsiyede bulundu ki, komşu komşuya vâris olacak sandım.Kadınlar hakkında öyle tavsiyelerde bulundu ki, Cenâb-ı Hak talakı (boşamayı) haram kılacak sandım.Köleler hakkında öyle tavsiyede bulundu ki, onları âzât etmek için bir zaman  verilecek sandım. Misvak hakkında o kadar tavsiyede bulundu ki, farz olduğunu sandım.Cemâatle namaz kılmayı o kadar tavsiye etti ki, ancak cemâatle kılınan namaz kabul edilecek sandım.Gece Teheccüd namazı kılmayı o kadar tavsiye etti ki, gece uykusu  yasak edildi sandım.  Allah’ı zikretmeyi o kadar tavsiye etti ki, onsuz hiç bir sözün faydası olmayacak sandım.

Rasûlüllah S.A.V. Efendimiz buyurdu:Yedi kişi var ki, Kıyâmet günü Hak Teâlâ onlara rahmetle nazar etmez: erkek erkeğe kadın kadına munasebet edenler.Eli ile evlenen.Hayvanı nikâh eden. Kadına dübüründen yaklaşan. Kadını ve kızını beraber nikahında bulunduran. Komşusunun helâli ile zinâ eden. Komşusuna, eliyle ve diliyle  eziyette bulunan.

Peygamber S.A.V. Efendimiz buyurdu: Allah yolunda şehit olanlardan başka yedi kısım şehit  vardır: Karın ağrısından ölen. Suda boğulan.Zâtülcenp(Akciğer veremi) hastalığından ölen.Vebâdan ölen.Yanarak ölen.Göçük altında can veren.Doğum esnâsında ölen kadın.

İbni Abbas R.Anhümâ buyurdu: Aklı olan kimseye yedi şeyi tedi şeye tercih etmek lazım gelir. Fakirliği, zenginliğe; Zenginliği alcak gönüllülüğe Tevâzuu, kibre; Açlığı, tokluğa;Üzüntüyü, sevince;Aşağı mertebede olmayı yüksek olanlara.Ölümü, hayata tercih eder.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:40:33 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #13 : 14 Mart 2009, 14:27:34 »
Sekiz'li Babi

Rasûlüllah S.A.V. Efendimiz buyurdu:Sekiz şey, sekiz şeye doymaz: Arz yağmura erkek kadına alim ilme dilenci istemeye dünyaya düşkün dünyalık biriktirmeye deniz suya ateş oduna doymaz.
Hz. Ebû Bekir Sıddîk R.A.:Sekiz şey, sekiz şeyin süsüdür: dilenmekten sakınmak fakirliğin süsüdür.Şükür, nîmetin; Sabır, belânın;Yumuşak huy ilmin; boynu bükük olmak talebenin ağlamak korkunun başakakmayı terk etmek iyiliğin huşu namazın süsüdür.

Hz. Ömer R.A.: kim luzumsuz konuşmayı terk ederse, hikmet verilir.kim çok bakmayı terk ederse kalp huşûu verilir.kim fazla yemeği terk ederse ibâdet lezzeti ihsan olunur. Çok gülmeyi terk ederse, heybet verilir.kim Şakayı terk ederse ağırbaşlılık verilir. Kim Dünya sevgisini terk ederse, âhiret sevgisi verilir. Kim Başkasının  ayıplarını  araştırmayı terkederse,  kendi ayıplarını düzeltmek ihsan olunur. verilir. Kim Allahü Teâlânın nasıl olduğunu araştırmayı terk ederse munafıklıktan kurtulmuş olur.

Hz. Osman R.A.: Allahı bilip tanıyan kimseler 8 şeydir: kalbi korku ve ümit arasında olur. Lisanı C.H. övecek. Gözü haya ve ağlamaklı iradesi Allahın razı olduğu şeyleri isteyecek. Dünyayı terk edecek mevlanın rızasını talep edecek.

Hz. Ali R.A.:Huşû’suz kılınan namazda hayır yoktur. Luzumsuz konuşmadan sakınılmayan oruçta hayır yoktur. mânâsı düşünülmeden okunan Kur’anı kerimde hayır yoktur. Haramdan kaçınılmayan ilimde hayır yoktur. Çömeretlik olmayan malda hayır yoktur. Muhafaza edilmeyen kardeşlikte hayır yoktur. Devamlı olmayan nimette hayır yoktur. Kendisinde ihlas olmayan duada hayır yoktur.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:40:45 Gönderen: mystic »

Mahi

  • Ziyaretçi
Ynt: Münebbihat
« Yanıtla #14 : 19 Mart 2009, 20:48:20 »
Dokuzlu Babi

Nebi s.a.v. buyurdu: Allah İmran oğlu musaya tevratta vahyetti. Muhakkak hataların aslı anası üçtür. Kibir haset hırs. Kötülükler bu üç şeydanmeydana geldi. 9 oldu. 1. 6dan uyku rahat mal sevgisi övülmeyi sevmek.

Hz. Ebû Bekir Sıddîk R.A.buyurdu: İbadet edenler 3sınıftır. Her sınıf için 3 alemt vardır.o alemet ile bilinirler. 1. Sınıf Allahtan korktukları için Allaha ibadet ediyorlar. 2. Sınıf rahmetini ümit ettikleri için Allaha ibadet ediyorlar. 3. Sınıf Allahı sevdikleri için Allaha ibadet ediyorlar Birinci sınıf için 3 alâmet vardır. kendini hakir görür. Yaptığı İyiliklerini az görür.Günahını çok görür. İkinci sınıf için 3 alâmet vardır. Btün hallerinde insanlara önder olur.Dünyada mal ile insanların hepsinin çömerdi olur. Bütün mahlukat hakkında Allaha güzel zan sahibi olur. Üçüncü sınıf için 3 alâmet vardır. Sevdiği bir şeyi verir. Rabbi razı olduktan sonra aldırış etmez. Amel eder rabbi razı olduktan sonra nefsini kızdıracak şeyler yapar. Bütün hallerinde emir ve yasaklarında C.H. ile beraber olur.

Hz. Ömer R.A.buyurdu: Şeytanın nesli dokuzdur: 1.Zelîtûn,  2.Vesîn, 3.Lakûs, 4.Âvan, 5.Haffaf, 6.Mürre, 7.Müsevvit, 8.Dâsim, 9.Velhan.Zelîtûn, çarşı ve sokakların sahibidir.  Gördüğü heryerde dikilir.  Vesîn, musibetlerin şeytanıdır. Âvan, idarecilerin şeytanıdır. Haffaf, şarap içenlerin şeytanıdır. Mürre, çağlı şeytanıdır.Lakûs, Mecusilerin arkadaşıdır. Müsevvit, yalan haber yayan habercilerin şeytanıdır. İnsanların azına yayar o haberlerin aslı bulunmaz. Dâsim evlerde bulunan şeytandır. Kişi evine selam vermezse Allahın ismini anmazsa aile arasında çekişmeyi meydana getirir. Hatta boşanma huluğ ve dövmek meydana getirir. Velhan, abdestte, namazda ve diğer ibâdetlerde vesvese verir.

Hz. Osman R.A.buyurdu: kim beş vakit namazı vaktinde kılamyı muhafaza ederse ve bunu devamlı hale getirirse Allahü Teâlâ dokuz kerâmet ihsan eder: Allah onu sever. Bedeni sıhhatli olur. Melekler onu bekler koruyucu olur. Namaz kılanın evine bereket iner.Yüzünde sâlihlerin siması görülür.Allah namaz kılanın kalbini boşaltır. Sırattan parlayan şimşek gibi geçer. Cehennemden kurtarır. Allah onu kendilerinde korku ve hüzün olmayanların yanına yerleştirir.(komşu yapar)

Hz. Ali R. A. buyurdu: Ağlamak üç kısım üzerinedir. 1. Allahın azabındnakorktuğu için ağlar. 2. Gadabından korktuğu için ağlar. 3. Allahtan uzak kalma korkusundan dolayı ağlar. Amma 1. Günahlara kefarettir. 2. Ayıpları temizler.3. Allah sevgisinden mahrum olur. Günahlara kefaretin faydası ahrette azaptan kurtulmaktır. Ayıplardan temizlenmenin faydası daimi nimet cennette en yüksek dereceyi elde eder. Allah rızasının faydası Allahtan güzel haber almak Allahın razı olduğu ve C.H. görme müjdesi. Meleklerin ziyareti ziyade fazilet ve sevaptır.
« Son Düzenleme: 26 Mart 2009, 14:41:00 Gönderen: mystic »