Gönderen Konu: Kafamı karıştıran bir mesele : "Dinden dönenlerin öldürülmesi"  (Okunma sayısı 4850 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 162313

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 1

Selâmün Aleyküm kardeşlerim,

Son zamanlarda kafamı karıştıran ve tatmin edici bir cevap alamadığım bir mesele var. Şer'î yönetimde İslâm'dan dönenlerin öldürülmesi ile ilgili...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d775NwV6eAA[/youtube]


Üstad da bu konuya şöyle dikkat çekmiş.

"Mürtedin (dinden dönenin) hakk-ı hayatı yoktur. Çünkü vicdânı tefessüh eder, hayat-ı içtimaiyeye bir zehir hükmüne geçer."

Peki bu şekilde, bu kimse münâfık olmaz mı? Bir türlü anlayamıyorum.

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."
Mürted ile Kâfir Arasındaki Fark
« Yanıtla #1 : 07 Mayıs 2013, 12:54:51 »
Ve aleyküm selam,

Mürted ile Kâfir Arasındaki Fark

227 Mürted ile kâfir arasında çok önemli bir fark vardır. Şöyle ki: Mürted İslâm'ın Allahû Teâla (cc) indinde yegâne din olduğunu ve kudsiyetini bildiği halde; dünya menfaati, hırs, hased, kin veya bunun gibi duygularla İslâmı terketmiştir. Bu duygular, irtidat eden kimseyi mü'minlere karşı mâharib (savaş ehli) durumuna getirir. Zira irtidatla birlikte bütün ismet-i şahsiyetini kayıp etmiştir.(197) Gayr-i müslim olan kâfir ise, davete muhtaçtır. Zira İslâm dini hakkında doğru bir bilgiye sahip değildir. İbn-i abidin: "İrtidat eden ve muhârib durumuna geçen kimsenin öldürülmesi dinin muhafazası için zarurîdir. Zira dinin muhafazası maslahatların en üstünüdür"(198) hükmünü beyan etmiştir. Hanefi fukahası irtidat eden erkeğin öldürülmesinde, kadının ise hapsedilmesinde müttefiktir.(199) Çünkü kadın muharib (Savaş ehli) durumunda değildir. Bu noktada şu hususu da hemen kaydedelim ki; mürted olan erkek de derhal öldürülmez!. Önce irtidat sebebi araştırılır, şüpheye düştüğü konular kendisine yeniden izah edilir ve mühlet verilerek tecdid-i iman'a dâvet edilir.(200) Bütün bunlardan sonra, yeniden İslâm'a dönmeyi kabul etmezse "mü'minlerin emirinin görevlendirdiği kimsenin (kadı'nın)  huzurunda, gereken ceza uygulanır ve  öldürülür. Zira Resûl-i Ekrem'in (sav): "Kim dinini değiştirirse onu öldürün"(201) buyurduğu sabittir.

228 Kur'an-ı Kerim'de: "Sizden her kim dininden döner ve kâfir olarak ölür ise, işte onların dünya ve ahirette amelleri geçersizdir. Kendileri de cehennem ehlidir. Onlar cehennemin ebedî sakinleridir"(202) hükmü beyan buyurulmuştur. Dolayısıyle herhangi bir kimse İslâm dininden döner ve o halde iken ölürse; (Müslüman iken yapmış olduğu) bütün amelleri mahvolur.(203) İslâm ulemâsı; insanları küfre sürükleyen konular üzerinde hassasiyetle durmuştur. Çünkü bir müslümanın (Allahû Teâla (cc) muhafaza buyursun) küfre düşmesi; imtihanı kaybetmesi ve ebedî olarak cehennemde kalmasını gerektiren fecî bir hâdisedir.

http://www.sadakat.net/emanet-ve-ehliyet/2397-muerted-le-kafr-arasindak-fark.html

Çevrimdışı wi11m001

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 38
Bir yerde okumustum:

Imami Azama göre kurandaki yazanin anlami: "bir Mürted aktif olarak Islama karsi savasirsa katledilir" diye yaziyordu
Hanefi Mezhebinde o yüzden Halka katl edilip edilmeyecegini sorulur. 
Ayni sekilde bu Spionlardada yapilir.

Diger Mezheplerde katl edilir diye okumustum.
Hadisi Serif: "Kim Allah'tan baska ilah olmadigina Allah'in bir ve seriksiz olduguna ve Muhammed'in onun kulu ve Resulu (elcisi) olduguna, keza Hz. Isa'nin da Allah'in kulu ve elcisi olup, Hz. Meryem'e attigi bir kelimesi ve kendinden bir ruh olduguna, keza cennet ve cehennemin hak olduguna sehadet ederse, her ne amel uzere olursa olsun Allah onu cennetine koyacaktir." Buhari, Enbiya 47; Muslim, Iman 46, (28); Tirmizi, Iman 17, (2640)

mazhar

  • Ziyaretçi
Mürted ve İrtidad meseleleri. "Dinden dönenlerin öldürülmesi"
« Yanıtla #3 : 20 Ekim 2013, 08:41:39 »
İslam dininden başka herhangi bir dine mensup olanlar kafir değildir demek, hıristiyanlar gibi veya bunların kafir olmasında şüphe etmek küfürdür.
  İster kafir ister müslüman olarak canımı al demek küfürdür.
  Öğretmen talebelerine: Yahudiler müslümanlardan daha iyidir çünkü onlar çocukların öğrenimine daha iyi önem veriyorlar. Demekle Mürted olur.
  Zina gibi icma ve tevatürle haram olan bir şeyi helal etmek, livata ve zülüm yapmanın, şarap içmenin de helal olduğunu iddia etmek küfürdür.
  Yüce dinle açık olarak alay edip dini inkar kastıyla Kur'an-ı Kerimi veya küçük bir parcasını pis yere atmak gibi fiiller de kişiyi kafir eder.
 Yukarıda saydığımız sözler ve fiiller bilinerek ve kasten söylenip ve yapılırsa kişiyi kafir eder. Bilmeyerek veya zorlanarak söylenirse kişiyi tekfir etmez.
 
  Bu esasa göre fetva kitaplarında yazılmış olduğu gibi : Rasülüllah sallAllahü aleyhi ve sellem Efendimizin getirdiği dinde haram olduğu  bilinenleri helal bilmek küfürdür. Mesela : Şarap içmenin, kız kardeş ve benzeri mahremlerle evlenmenin caiz olduğunu iddia etmek, zaruret zamanları dışında ve şer-i bir şekilde kesilmeyen hayvanların eti, kanı ve domuz etinin yenmesinin caiz olduğunu iddia etmek küfürdür.
  Küfür kelimesini ve sözünü konuşana rıza göstermek kastıyla gülmek, onu doğrulamak ve teyid etmek maksadıyla alkışlamak da küfürdür.
Allah'tan ve mehametinden tamamıyla ümit kesmek mesela: Allah hiç bir kuluna merhamet etmez demek. Allah'ın azabından emin olmak, Mesela: Muti olsun veya asi olsun Allah hiç bir kulunu cehenneme atmaz demek  ve kıble ehlini tekfir etmek küfürdür. Bu Ehl-i sünnetin genek kaidelerindendir.

Kaynak: (Mehmet çağlayan, Ehl-i sünnet ve akaidi, 276-289.s.) Mevlana Takvimi 24. Şubat.2007 Arka yazısı