SADAKAT MEDRESESİ > FIKIH DERSLERİ
Nurul izah ve hediyyetül alaiyye de geciyor
(1/1)
talebe33:
yukarida ismi gecen iki mübarek kitapta abdest alirken ensenin mesh edilmesinin gayri müekked sünnet oldugu yaziyor. nasil yani cogu zaman terk edip bas ve kulaklardan sonra direk ayaklara mi gecelim?
ganereman:
o terketmeyi peygamber efendimiz yapmıştır.
bize gelince gücümüzün yettiği bütün sünnetlere sarılmamız lazım
Buğulu Ay:
evet abdestin farzları maide suresi 6. ayette açık ve nettir. Maide suresini yerine getiren kişinin sünnetleri yerine getirmese bile abdesti vardır ve bununla namaz kılabilir. nitekim peygamberimiz bunuda yapmıştır lakin islam kuran ve sünnet bütünlemesi olduğu için ve bütün sünnetlerde fayda olduğu için elden geldiği kadar yapmak gerekir. Allahın sevgisi peygamber Efendimizi sevmekten ve onun yolundan gitmekle geçtiği için sünnetleri elden geldiği kadar yapmalı aksatmamalı. mesela kulakları ve enseyi yıkamak vücuttaki negatif enerjiyi alıyor ve kişiye bu durumda rahatlatıyor bunun gibi bir sürü faydalar ghizli abdestin tam alınışında. ama mesela vakit çok dar namaz vakti çıkacak mesela sabah namazı kılacaksını z güneş doğacak bütün kaidelerine uygun abdest almak o an namazı yetiştirememnize neden olacak o vakit farzları yerine getirip direk namaza durabilirisniz ve namazınızda kabul olur nasılki ikindi vakti dar olunca namaz kazaya kalmasın diye sünneti terk edip hemen farzı kılıyoruz buda öyle. tabiki bu dinin en birinci tavsiyesi kuran ve sünnet ayrımı yapmadan ikisini bütün düşünerek hareket etmektir vesselam..
Buğulu Ay:
inşaAllah..
halebi:
bu konuda ibni ömer den zayıf bir rivayer vardır...rivayete göre ibni ömer (radyAllahu anh) bunu yapanın cehennemin bukağılarından kurtulacağını söylemiş...imam serahsinin mebsutunda böyle geçiyor...
Navigasyon
[0] Mesajlar
Tam sürüme git