Gönderen Konu: Öğrenciler Ders Çalışırken En Çok Bu Hataları Yapıyorlar?  (Okunma sayısı 3718 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı belya

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 101
  • Net'i Süzüyorum..

Öğrenciler genç olmalarından dolayı hayaller kurmaya daha eğilimlidirler. Bu nedenle öğrencilerin ders çalışmasını engelleyen ve en sık yapılan hata hayal kurmaktır. Ders çalışmaya başladığınızda hayal kurmaya da başlıyorsanız size iki yol önereceğim: 1- Kurmak istediğiniz hayali ders sonrası kendinize ödül olarak verin. 2- Dersi bırakın, o hayali kurun, yaşayın, kendinizi derse hazır hissettiğinizde çalışmaya devam edin. Öğrenciler için verimli ders çalışma okul başarısı için oldukça önemlidir.  Bütün öğrenciler bunu bilir, ancak ders çalışırken onların başarılarını etkileyen bir çok etkeni hiç dikkate almazlar ya da bu etkenlerin onların ders çalışma verimini düşüreceğini bilmezler.
Öğrenciler ders çalışırken en çok hangi hataları yaparlar? Bu soruya verilecek cevaplar öğrencilerin verimli ders çalışmak için nelere dikkat etmeleri gerektiğini gösterecektir.
Öğrenciler ders çalışma ile ilgili yaptıkları hataları şu şekilde açıklayabiliriz.

ZİHİNSEL ve FİZİKSEL HATALAR
Bu hatalara psikolojik hatalar ismini de verebiliriz. Öğrencinin iç dünyasının, düşünce yapısının neden olduğu, ders çalışma verimi düşüren hatalardır. Nelerdir bunlar:
Hayal Kurmak: Öğrenciler genç olmalarından dolayı hayaller kurmaya daha eğilimlidirler. Bu nedenle öğrencilerin ders çalışmasını engelleyen ve en sık yapılan hata hayal kurmaktır. Ders çalışmaya başladığınızda hayal kurmaya da başlıyorsanız size iki yol önereceğim:
1- Kurmak istediğiniz hayali ders sonrası kendinize ödül olarak verin.
2- Dersi bırakın, o hayali kurun, yaşayın, kendinizi derse hazır hissettiğinizde çalışmaya devam edin.
Dikkat ve Konsantrasyon Sağlayamama: Bir öğrenci eğer ders çalışmayı sürdüremiyorsa, dış etkenler karşısında dikkati çabuk dağılıyorsa bunun ilk nedeni konsantrasyon sağlayamamasıdır.
T. Edison konsantrasyonu: “Bezginlik duymadan fiziksel ve zihinsel enerjiyi tek bir noktaya sürekli uygulama yeteneğidir.” Diye tanımlıyor. Yani konsantrasyonda önemli olan tüm enerjinin tek bir noktaya yönlendirilmesi böylece dikkatin sağlanmasıdır. Dolayısıyla bir öğrenci dikkat ve konsantrasyonunu nasıl sağlayacağını ve uzatacağını öğrenmeden ders çalışmaya başlıyorsa o dersten alacağı verimde düşük olacaktır.
Endişelere Kapılmak: “Dersime çalışmazsam sınıfta kalırım o zaman anneme ne derim”, “Bu sınavda başarılı olabilecek miyim?” gibi endişeleri öğrenciler yaşamaktadır. Ders çalışırken  bu düşünceler öğrencinin zihnini meşgul ederse derse karşı dikkatini toplayamaz. Çalıştığı dersten, öğrencinin beyni başka şeylerle meşgul olduğu için verim elde edemez.
Uyku düzenini bozmak: Öğrenciler özellikle sınav günlerinde uyku düzenlerini bozacak şekilde uzun saatler ders çalışmak gibi bir hatayı sık sık yapmaktadırlar. Uyku düzenin bozulması ve az uyku uyunması beynin uyarıcıları alıp işlemesini zorlaştırır, bu da o dersten alınan verimi düşürür.
Ders Çalışmaya Bir Türlü Başlayamamak: Başarılar her zaman ilk adımla başlar. Öğrenciler ders çalışma konusunda ilk adımı bir türlü atamadıkları için başarısız olmaktadırlar. Eğer bir öğrenci kendi isteyerek ilk adımı atar, ders çalışmaya başlarsa mutlaka o dersten başarılı olacaktır. Ders çalışma isteğinin kendiliğinden gelmesini bir öğrenci beklerse daha uzun süreler bekler.

TEKNİK HATALAR
Bu hatalar ders çalışma konusundaki pratik ve gerekli bilgileri bilmemekten kaynaklanan hatalardır.
Bir günde bütün dersleri öğrenebileceğine inanmak: Öğrenciler özellikle sınavlarından bir gün önce ders çalışmaya sanki kendilerini programlamışlardır. Ancak son güne bırakılan çalışma öğrencide stres, heyecan ve unutmaya neden olacaktır. Ayrıca üç ayda okulda öğretilen bir konuların bir gün içinde öğrenileceği, üstelik tek başına öğrenilebileceği size mantıklı geliyor mu?
Plansız programsız çalışmak: Derse ve sınavlara hazırlık ciddi bir iştir. Ancak öğrenciler tarafından oldukça aksatılan bir iştir.  Ders planı; zamanınızı planlamanızı sağlar. Ders planı; nasıl, ne zaman, nerede ve hangi derse çalışacağınıza karar vermek demektir. Plansızlık öğrencide dikkatsizliğe, yorgunluğa, bitkinliğe, isteksizliğe ve dalgınlığa neden olur. Bu durum, öğrencide ruhsal baskı, kararsızlık, çalışmaya motive olamama ve verimsiz çalışma gibi olumsuz sonuçlara yol açar.
Dersten derse konudan konuya atlamak: Eğer bir öğrenci ders çalışmak için masa başına oturmadan önce hangi derse, hangi konuya ne kadar çalışacağını bilmeden çalışmaya başlıyorsa ders verimi mutlaka düşecektir. Çünkü bütün derslere ve konulara çalışmak için dersten derse konudan konuya atlayacaktır, çok çalıştığını zannedecek ancak bir de bakacak ki hiçbir derse ve konuya çalışmamış.
Sadece başarılı olduğu ve sevdiği derslere çalışmak: Öğrencilerin çoğu sevdikleri ve başarılı oldukları derslere çalışmayı daha çok isterler. Bunun nedeni o dersi çalışmaktan zevk almalarıdır. Ancak okul başarısı ölçülürken sadece başarılı olunan derslerden alınan notlar dikkate alınmamaktadır. Sevilmeyen derslerden alınan notlarda okul başarısı için çok önemlidir. Bu nedenle ders çalışma planı yaparken mutlaka sevmediğiniz derslere de vakit ayırın. Hatta bu dersleri performansınızın en yüksek olduğu saatlere koyun. Göreceksiniz ki aslında siz dersten değil o derse yüklediğiniz anlamdan korkuyorsunuz.
Arkadaşlarına hayır diyememek: Öğrencilerin ders çalışma düzenini bozan etkenlerden birisi de kıramayacakları arkadaşlarının davetlerine hayır diyememeleridir. Eğer bir öğrenci ders çalışırken bir arkadaşı onu sinemaya davet ediyorsa ve o öğrenci ona hayır diyemiyorsa o dersten hatta o günden okul başarısı adına verim elde edemeyecektir.
Tekrar yapmamak: Öğrenciler ders çalıştıktan sonra periyodik bir tekrar sistemi geliştirmedikleri için çalıştıkları dersleri çok kısa sürede unuturlar. Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Düzenli tekrar yapmayan bir öğrenci, öğrenmek için harcadığı gayreti ve zamanı ziyan eder. Yani tekrar edilmeyen ders zamanla unutulur, o dersten gerekli verim elde edilmemiş olur.

MEKANSAL HATALAR
Ders çalışılan mekan öğrencilerin ders veriminin artmasına ve azalmasına neden olabilecek önemli etkenlerdendir. Ancak öğrenciler sık sık aşağıdaki hataları ders çalışma mekanları açısından yapmaktadırlar.
Yatarak ders çalışmak: Birçok öğrencide yatarak ders çalıştığında daha başarılı olduğu konusunda düşünceler vardır. Ancak bu düşünceler oldukça yanlıştır. Çünkü yatarak ders çalışmak zihnin dağılmasına, gevşemeye ve dolayısıyla uykuya neden olur.  Bu da durumda beynin bilgileri işlemesini engeller, hayallere dalmaya yani dersten zihinsel olarak uzaklaşmaya neden olur.
Müzik ve televizyon eşliğinde ders çalışmak: Öğrencilerde şu kanı çok yaygındır. Ben müzikle veya televizyon seyrederken derslerime daha iyi çalışabiliyorum. Bu durum insanın beyin yapısına ve öğrenmenin mekanizmasına tamamen ters bir durumdur. Yapılan birçok araştırmaya göre insan beyni pek çok uyarıcıyı alabilir ancak dikkatini tek bir noktaya toplayabilir. Bu nedenle insanın hem ders çalışıp hem müzik dinlemesi hem de televizyon seyretmesi mümkün değildir.
Yine birçok öğrenci “Ders çalışırken müziğin ve/veya televizyonun sesini duymuyorum.”  demektedir. Bu söylenenler yukarıda anlatılanların doğrulamaktadır.  Ancak öğrenci ders çalışırken, aynı zamanda çalışan televizyon, çalan müzik öğrencide gerginlik ve yorgunluğa neden olur. Bu durumda çalışma verimi olumsuz yönde etkiler.
Çalışma odasında poster ve resimlerin çok olması: Gençler kendilerinin egemenlik alanı olan odalarının duvarlarına sevdiği arabaların, dönemin artistlerinin resimleriyle doldurma hevesi içerisindedirler. Ancak bu durumun doğurduğu en önemli sonuç, öğrencinin ders veriminin düşmesidir.  Çünkü, “öğrencinin zevkini, özlemlerini ve iç dünyasını yansıtan poster, resim, afiş gibi şeyler öğrenci kafasını kaldırdığı anda onu alıp hayal dünyasına götürebilir. Bu durum öğrencinin dersten kopmasına ve ders veriminin azalmasına neden olabilir.
Bilgisayar ve telefon bağımlılığı: Ders çalışırken öğrencilerin kafasına takılan bir soruya cevap bulabilmek için günümüzde genellikle iki yol denemektedir. Bunlar; bilgisayarı açıp internetten araştırmak yada arkadaşına telefon açıp sormaktır. Masumane bir düşünceyle, sadece öğrenme amaçlı olarak açılan bir telefon veya bilgisayar öğrencinin uzun süre bunların başında kalmasına ve dersten soğumasına neden olabilir.

SON NOKTAYI İSTERSENİZ       EINSTEIN KOYSUN
“Bir hatayı iki defa tekrar etmeyen en mükemmel insandır.” Artık yaptığınız hataları biliyorsunuz şimdi yapmanız gereken o hataları tekrar yapmamaktır.




Genç Gelişim
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2008, 16:47:44 Gönderen: belya »
Bilgi paylaşıldıkça güzel değil midir ?

Çevrimdışı Asfa

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1318
  • Yoℓα giя£η ∂aяa ∂üşмez...
Faydalı bilgilerin için teşekkürler belya kardeşim
İlimsiz ibadetin tadı olmaz!...

mazhar

  • Ziyaretçi

Ders çalışma hataları
Başarılı olabilmek ve çalışmanın karşılığını en iyi şekilde alabilmek etkili çalışma yollarını bilmek ile mümkündür. Ayrıca ders çalışırken yapılan hatalar ders verimini düşürmektedir. Amacınız çok çalışmak değil etkili ve verimli çalışmaktır. Bunun için ders çalışırken yaptığınız hatadan uzaklaşmak ve bu hataların alışkanlık haline gelmesini önlemek temel amacınız olmalıdır.


Ders Çalışırken ve Hazırlanırken Yapılan Verimi Düşüren Hatalar;

1. Evin çeşitli yerlerinde çalışmak bir hatadır. Ders çalışacağınız belirli bir yeriniz olmalıdır. Bu yerin veya odanın dışında çalışmak anlama yüzdenizi düşürür. Daha çok enerji sarf ederek daha az verim alırsınız.
2. Müzik, televizyon, poster, afiş, resim gibi dış uyarıcıları çalışma ortamında bulundurmak hatadır. Derse olan ilginiz o öğe ile dağılır. Tekrar ilginizi toplamak enerji ve istek gerektirir. Buda sizi yorar ve verimi düşürür. Daha isteksiz çalışırsınız.

3. Çalışırken hayal kurmak, dış etkenlerden dolayı sık sık dersten kopmak bir hatadır. Neden öğrendiğinizi bilmediğinizden hayal kurma noktasına gelirsiniz.

4. Dersi asla ezberleyerek çalışmayın. Anlamadığınız dersi ezberlemek başarı değildir.

5. Derse başlamadan evvel motive olmaya gayret edin. Dersi neden çalıştığınızı, hedefinizi, konuyu bilmenin hayatınıza neler katacağını öğrenin.

6. Planlı çalışmamak öğrencilerimizin en büyük hatalarıdır. Ne zaman, nerede, hangi ders ve hangi konu çalışılacağına plan programı yapılmalıdır.

7. Öğrenciler öğretmenin anlattığı konuları günlük, haftalık, aylık tekrar etmelidirler. Unutmayın en iyi anlaşılan konu tekrar edilmemişse 24 saat içerisinde %70 oranında unutulur.

8. Çalışılan oda dağınık ve düzensiz ise ders çalışmak istemezsiniz. Temiz ve düzenli bir oda ile ders çalışan kişi istediği kitap, defter gibi gereksinimlerini kısa zamanda bulabilecektir.

9. Ders çalışırken sayısal ve sözel derslerde çeşitlilik sağlamak her zaman verimi arttırır. İki sayısal ya da iki sözel dersi arka arkaya çalışmayın.

10. Derse hazırlıklı gitmemek çok büyük bir hatadır. Öğretmen dersi anlatırken eğer hazır değilseniz merak ettiklerinizi soramazsınız. Dersin önemli yanlarını öğrenip gelmeniz dersi daha kolay anlamanızı sağlar.

11. Öğretmen ders anlatırken not tutmamak bir hatadır. Not tutmak önemli ve üzerinde durulması gereken yerleri gösterir.

12. Yatarak veya uzanarak ders çalışmak dersin verimini düşürür. Aynı dersi odanızda ve plana göre yapsaydınız daha çok verim alacaktınız. Daha az verimle ders çalışmayın.

13. 45 dk. çalışmanın ardından 10 dk. dinlenme arası verin. Dinlenme aralarında çalışma masanızdan kalkmamaya özen gösterin.

14. Yeterli uyumak ve yeterli beslenme alışkanlığını edinin. Vücudunuz daha dinç ve zekanız daha işler durumda olacaktır.

15. Ders çalışmaya başlamadan önce tüm fiziksel ihtiyaçlarınızı gidermeli ve ders çalışırken kesinlikle bir şeyler atıştırmamalısınız. Çünkü insan bir şeyler yerken yaptığı işteki konsantrasyonunu yitirir. Yemek yeme ve çalışma etkinliklerinizi dikkatli planlamalısınız.

16. İki ayrı işi birlikte yapınca ilgi bölünür. Bu da kalite kaybına neden olur. Müzik dinleyerek yada TV izleyerek dDers çalışma hataları
Başarılı olabilmek ve çalışmanın karşılığını en iyi şekilde alabilmek etkili çalışma yollarını bilmek ile mümkündür. Ayrıca ders çalışırken yapılan hatalar ders verimini düşürmektedir. Amacınız çok çalışmak değil etkili ve verimli çalışmaktır. Bunun için ders çalışırken yaptığınız hatadan uzaklaşmak ve bu hataların alışkanlık haline gelmesini önlemek temel amacınız olmalıdır.


Ders Çalışırken ve Hazırlanırken Yapılan Verimi Düşüren Hatalar;

1. Evin çeşitli yerlerinde çalışmak bir hatadır. Ders çalışacağınız belirli bir yeriniz olmalıdır. Bu yerin veya odanın dışında çalışmak anlama yüzdenizi düşürür. Daha çok enerji sarf ederek daha az verim alırsınız.
2. Müzik, televizyon, poster, afiş, resim gibi dış uyarıcıları çalışma ortamında bulundurmak hatadır. Derse olan ilginiz o öğe ile dağılır. Tekrar ilginizi toplamak enerji ve istek gerektirir. Buda sizi yorar ve verimi düşürür. Daha isteksiz çalışırsınız.

3. Çalışırken hayal kurmak, dış etkenlerden dolayı sık sık dersten kopmak bir hatadır. Neden öğrendiğinizi bilmediğinizden hayal kurma noktasına gelirsiniz.

4. Dersi asla ezberleyerek çalışmayın. Anlamadığınız dersi ezberlemek başarı değildir.

5. Derse başlamadan evvel motive olmaya gayret edin. Dersi neden çalıştığınızı, hedefinizi, konuyu bilmenin hayatınıza neler katacağını öğrenin.

6. Planlı çalışmamak öğrencilerimizin en büyük hatalarıdır. Ne zaman, nerede, hangi ders ve hangi konu çalışılacağına plan programı yapılmalıdır.

7. Öğrenciler öğretmenin anlattığı konuları günlük, haftalık, aylık tekrar etmelidirler. Unutmayın en iyi anlaşılan konu tekrar edilmemişse 24 saat içerisinde %70 oranında unutulur.

8. Çalışılan oda dağınık ve düzensiz ise ders çalışmak istemezsiniz. Temiz ve düzenli bir oda ile ders çalışan kişi istediği kitap, defter gibi gereksinimlerini kısa zamanda bulabilecektir.

9. Ders çalışırken sayısal ve sözel derslerde çeşitlilik sağlamak her zaman verimi arttırır. İki sayısal ya da iki sözel dersi arka arkaya çalışmayın.

10. Derse hazırlıklı gitmemek çok büyük bir hatadır. Öğretmen dersi anlatırken eğer hazır değilseniz merak ettiklerinizi soramazsınız. Dersin önemli yanlarını öğrenip gelmeniz dersi daha kolay anlamanızı sağlar.

11. Öğretmen ders anlatırken not tutmamak bir hatadır. Not tutmak önemli ve üzerinde durulması gereken yerleri gösterir.

12. Yatarak veya uzanarak ders çalışmak dersin verimini düşürür. Aynı dersi odanızda ve plana göre yapsaydınız daha çok verim alacaktınız. Daha az verimle ders çalışmayın.

13. 45 dk. çalışmanın ardından 10 dk. dinlenme arası verin. Dinlenme aralarında çalışma masanızdan kalkmamaya özen gösterin.

14. Yeterli uyumak ve yeterli beslenme alışkanlığını edinin. Vücudunuz daha dinç ve zekanız daha işler durumda olacaktır.

15. Ders çalışmaya başlamadan önce tüm fiziksel ihtiyaçlarınızı gidermeli ve ders çalışırken kesinlikle bir şeyler atıştırmamalısınız. Çünkü insan bir şeyler yerken yaptığı işteki konsantrasyonunu yitirir. Yemek yeme ve çalışma etkinliklerinizi dikkatli planlamalısınız.

16. İki ayrı işi birlikte yapınca ilgi bölünür. Bu da kalite kaybına neden olur. Müzik dinleyerek yada TV izleyerek ders çalışmaya konsantre olmak mümkün değildir. Ders çalışma etkinliği profesyonel davranmayı gerektirir.

17. Ders çalışmayı erteleme yerine zamanında ve planınıza uygun olarak ders çalışın.

ers çalışmaya konsantre olmak mümkün değildir. Ders çalışma etkinliği profesyonel davranmayı gerektirir.

17. Ders çalışmayı erteleme yerine zamanında ve planınıza uygun olarak ders çalışın.

tekinhoca.com
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2014, 17:49:40 Gönderen: mazhar »